Verkoopt u een identiek of gelijkwaardig product als uw concurrent? Maak dan een totaal verschillend aanbod!
Zorg er voor dat uw klant het verschil tussen úw aanbod en dat van uw concurrent als zo groot mogelijk zal ervaren. Hoe doe u dit?
Beschrijf in uw aanbod niet enkel juw product/dienst, maar beschrijf het gehele aankoopproces. Hier kunt u een eerste verschil maken.
Focus u niet op product/dienst en prijs, maar op de relatie (service, after sales, multi level contacten) Wees een gemakkelijke partner om zaken mee te doen.
Maak een verschil in de ondersteuning. Zelfs voor de meest eenvoudige producten (bijv. houten planken) kunt u een verschil maken door informatie door te geven, levertermijnen, persoonlijke contacten.
Tip Gebruik uw persoonlijkheid als onderscheidende factor. Uiteindelijk kopen mensen nog steeds liever bij mensen die ze kennen en graag hebben dan bij anderen.
Peter Stinckens werkt momenteel als algemeen directeur voor het House Of Imagination. Hij werkte als verkoper, key account manager, commercieel directeur en CEO. Als spreker en auteur is hij een vaste waarde in sales land.
Interessant artikel. Ik ga het eens uitproberen. Benieuwd of dit inderdaad verschil uitmaakt. Wij nemen in onze offerte altijd een artikel op over het gesprek dat we met de klant hebben gehad over beveiliging en hoe de klant daar tegen aankijkt. Vervolgens een stukje over de rondgang door het pand waarbij we verschillen de zaken hebben geconstateerd en wat de klant daarin belangrijk vond.
Een interessant artikel, wat precies ondersteunt wat ik altijd tegen klanten, relaties etc. zeg.
Mensen doen zaken met mensen.
Zeg niet alleen dat je betrokken bent, maar laat dat ook zien, door middel van voorbeelden, laat het doorklinken in je woorden en neem het gevoel van het gesprek mee in je offerte.
Het is zo'n gemiste kans dat je een 'koude' offerte stuurt naar aanleiding van het warme en fijne contact wat je hebt gehad. Dan doet je offerte bijna afbreuk en herkent de ander jou en jouw enthousiaste verhaal niet terug in de offerte.
Ps. Wilt u graag een gratis checklist of gratis adressen, mail naar info@westbrinck.nl
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.