Hoe creëert u optimale aandacht voor uw e-mail berichten en verkoopbrieven? Hier een aantal praktische aanwijzingen.
Praktische schrijftips
Begin uw brief of mail met een indringende vraag. Door de tekst heen werkt u met deelvragen die de aandacht en nieuwsgierigheid opwekken naar het juiste antwoord.
Begin met uw sterkste argument, i.c. het sterkste produktvoordeel.
Vermijd generalisaties en vaagheden. Wees specifiek.
Leg snel de koppeling tussen uw tekst en het belang, de wensen en behoeften van de lezer.
Concentreer u op de koopargumenten (het belang van de lezer) en niet op de verkoopargumenten. Verkoop voordelen, resultaten, besparingen, efficiency en oplossingen.
Noem de produktvoordelen met de grootste aantrekkingskracht, verlies u niet in allerlei details.
Zorg voor herkenbaarheid. Zodat de lezer zegt: Ja, zo gaat dat bij mij precies zo
Creëer levendige en herkenbare beelden, dramatiseer zonodig, maak u tekst dynamisch zodat de lezer geïnspireerd wordt. En liefst op zo kort mogelijke termijn wil delen in wat uw produkt aan voordelen te bieden heeft.
Wat u schrijft moet entertaining zijn, nergens mag de tekst doorsukkelen.
Gebruik daartoe simpele, korte zinnen, kristalhelder van inhoud en betekenis.
Pas de bedrijvende stijl toe en gebruik levendige, actieve werkwoorden.
Vermijd te veel bijvoeglijke naamworden, bijwoorden en bijzinnen. No-nonsense taal dus, vooral niet te technisch.
Zorg voor heldere bruggetjes tussen de tekstonderdelen, logische overgangen, zodat u van zin tot zin goed te volgen bent.
Let op! per 1 oktober mag er geen reclame meer gemaakt worden via e-mail. U dient vooraf toestemming te vragen aan de ontvanger en deze toestemming te bewaren.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.