Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Offertes

Duurder zijn is zo gek nog niet (Jos Burgers)
Bezwaren? Zoek ze op in het verkoopgesprek! (André Hagelen)
Hoe wordt uw inschrijving wel concreet en duidelijk? (Natasja Hoogenboom)
Duurder zijn is zo gek nog niet; 4 verkooptechieken (Jos Burgers)
Sorry, de offerte gaat niet door (Jan-Willem Seip)
De winnende offerte volgens inkopers (Natasja Hoogenboom)
Voorkom dat u verliest van de concurrent (Marcel Hoefman)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
Help uw klant over de streep (Natasja Hoogenboom)
Aanbesteden is topsport (Natasja Hoogenboom)
5 tips voor een klantgerichte offerte (Natasja Hoogenboom)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Leer van tweedehands autoverkopers (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
Salesstress na de vakantie? Neem een adempauze! (Natasja Hoogenboom)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Zo staat uw klant centraal in uw offerte (Natasja Hoogenboom)
Spectaculaire resultaten door anders offreren (Roelf Houwing)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Waarom de concurrent de opdracht wel scoort (Natasja Hoogenboom)
Kunt u een mooi prijsje maken? (Walter Spruyt)
Meningen en feiten: bent u te duur?! (Jos Burgers)
Nep-BVP’s besmetten het imago van kundige BVP inkopers (Roelf Houwing)
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Offertes verliezen op prijs? Onzin! (Natasja Hoogenboom)
Experts overtuigen met dominante prestatie-informatie (Natasja Hoogenboom)
Er is maar één juiste prijs (Jos Burgers)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
Zo doet u zaken met een gemeente – 8 tips (Natasja Hoogenboom)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
Maakt u deze fouten in offertes? (Natasja Hoogenboom)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Offerteopvolging voor salesmanagers (Walter Spruyt)
Gek op aanbiedingen (Jos Burgers)
Geef in elk geval geen geld (Jos Burgers)
Schrijf om te scoren (Roelf Houwing)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? (Jos Burgers)
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? (Roelf Houwing)
10 vragen aan.... Edward van Acht, Sales & Marketing Manager (Rob Snoeijen)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Scoor met een SMART offerte (Natasja Hoogenboom)
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! (Jos Burgers)
Succesvol offreren door de vraag te creëren (Roelf Houwing)
Er kan altijd nog 5% vanaf (Jos Burgers)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Winnen op waarde, durft u? (Marcel Hoefman)
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs (Jos Burgers)
Hoe kunt u overheidsopdrachten winnen? (Roelf Houwing)
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte (Roelf Houwing)
Een Mercedes voor de prijs van een Polo (Jos Burgers)
Bent u bang dat u te duur bent?‏ (Jos Burgers)
Draait het alleen nog maar om de prijs? (Michel Hoetmer)
'In onze branche is de prijsdruk pas echt hoog' (Jos Burgers)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters (Marcel Hoefman)
De psychologische prijs van een Boeing 737 (Jos Burgers)
Uw concurrenten kiest u zelf (Jos Burgers)
De kortste weg naar meer winst (Jos Burgers)
Echte of onechte prijsdruk? (Jos Burgers)
You’re my friend (Jos Burgers)
Geef nooit korting! (Jos Burgers)
'Doet u mij maar de goedkoopste shit' (Jos Burgers)
'Preventief ruimen!' (Jos Burgers)
Gek op prijsbezwaren (Jos Burgers)
Waarom duurder zijn een goed idee is (Jos Burgers)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
Korting? Ik ben toch zeker Sinterklaas niet?! (Richard van Houten)
Een hogere prijs is pure winst (Jos Burgers)
Bukken terwijl niemand slaat (Jos Burgers)
Onderhandelt u veel over de prijs? (Jos Burgers)
"Je moet wel afdingen!" (Jos Burgers)
Goedkoop is ook niet alles (Jos Burgers)
Acht tips voor succesvol offreren (Michel Hoetmer)
Geld, wanneer begint u er over? (Enno van Kersen)
Succesvolle offertes (Richard van Houten)
Hoe volgt u offertes op? (Michel Hoetmer)
Uw kortingen liggen op straat (Tips & Advies Verkoop)
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? (Harrie van Heck)
Vergroot de slagingskans van offertes (Ronald van den Berg)
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? (Jos Burgers)
Verkopers vragen te weinig voor hun producten (Jos Burgers)
Doe mij maar een goede helm (Tips & Advies Verkoop)
Gespreksmanagement (Hans Oelen)
Te snel toegehapt (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer beginnen met onderhandelen? (Michel Hoetmer)
Uw kortingen liggen op straat (Tips & Advies Verkoop)
De prijs is vaak niet de echte reden (Jos Burgers)
Hoe reageert u wanneer iemand (te) vroeg om een prijsopgave vraagt? (Michel Hoetmer)
Altijd maar die prijs ... (Tips & Advies Verkoop)
Geen korting maar koopsubsidie! (Tips & Advies Verkoop)
De order niet krijgen…en toch de klant binnenhalen (Richard van Houten)
De offertefabriek (Harro Willemsen)
Drie offertes tegelijk uitbrengen? (Tips & Advies Verkoop)
Noem niet meteen de prijs (Tips & Advies Verkoop)
Kent u uw toegevoegde waarde? (Harro Willemsen)
Checklist voor uw offerte (Herman Meijer)
Hoe schrijft u verkoopbrieven met rendement? (Hans Oelen)
Hoeveel korting wilt u? (Jos Burgers)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Hoe reageert u op offerteaanvragen? (Michel Hoetmer)
De prijs moet geprezen worden (Herman Meijer)
Over geld praat men niet (Enno van Kersen)
De waarde van uw aanbod (Peter Stinckens)
Zorg dat ze uw brief lezen! (Redactie Verkopersonline.nl)
Laten we maar met de prijs beginnen (Tips & Advies Verkoop)
De grootste concurrent is…? (Verkoopgesprek; Offertes; Prijs)
Offertes die scoren (Christiaan Knopper)
Behoefte versus wens (Christiaan Knopper)
Dan heeft u mijn offerte niet gelezen! (Enno van Kersen)
Vijf toegevoegde waardes om uw prijs te verkopen (Harrie van Heck)
Koopsubsidie (Harrie van Heck)
Als de klant zegt: Dat past niet binnen mijn budget (Tips & Advies Verkoop)
Hoe vertel ik de klant wat het kost? (Michel Hoetmer)
Over prijspijn en hoe af te komen van onrendabele klanten? (Harrie van Heck)
Kwaliteit boven prijs (Redactie Verkopersonline.nl)
Geen opdracht? Hartelijk dank! (Ron Plattel)
Laat uw brief of mail swingen (Redactie Verkopersonline.nl)
Dan moet u naar een ander (Tips & Advies Verkoop)
Kapstok voor de klantenbrief-met-impact (Redactie Verkopersonline.nl)
Het is (bijna) nooit de prijs (Christiaan Knopper)
Misschien verkoopt u te duur (Henk Hemstra)
U bent te duur! (Redactie Verkopersonline.nl)
Maak uw product waardevol (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoeveel kost dat? (Peter Stinckens)
Gebruik uw budget effectief (Tips & Advies Verkoop)
Checklist offerte (Herman Meijer)
Het noemen van de prijs = de prijs verkopen (Koert Wijnands)
Succestips voor het maken van uw offerte (Herman Meijer)
Efficiënter omgaan met tijd (Peter Stinckens)
Verkoop niet hetzelfde (Peter Stinckens)
Dodelijke ziekte voor verkopers (Peter Stinckens)
Afsluiten in een gesprek (Vladan Soldat)
Verklein de prijs (Vladan Soldat)
De prijs te hoog? (Peter Stinckens)
Een prijsverhoging in het verschiet? (Tips & Advies Verkoop)
Brieven die beïnvloeden: een nieuwe benadering (David Bloch)
Wat u vooral niet moet doen tijdens een recessie (Michel Hoetmer)
Alles heeft een waarde (Peter Stinckens)
Hoe verkoopt u kwaliteit? (Tips & Advies Verkoop)
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07) (Vladan Soldat)
Scoren met offertes (Herman Meijer)
Voorkom discussies over prijs (Peter Stinckens)
Follow-up loont! (Peter Stinckens)
Een goed vervolg is het hele werk (Michel Hoetmer)
Hoe verkoop je waarde? (Vladan Soldat)
Wees verstandig met offertes (Peter Stinckens)
U verkoopt te duur! (Redactie Verkopersonline.nl)
Duidelijke Offertes (Tips & Advies Verkoop)
Marges onder druk (Peter Stinckens)
Van offerte tot opdracht (Offertes/Prijs; Verkoopgesprek)
Ik wil eventjes de posterijen controleren (Michel Hoetmer)
Het vijfde wiel aan de wagen (Herman Meijer)
Ontsnappen aan de val (Peter Stinckens)
Extra impact voor jouw verkoopbrief (Michel Hoetmer)
Wat uw klanten belangrijker vinden dan de prijs (Tips & Advies Verkoop)
“Dat past niet binnen mijn budget” (Tips & Advies Verkoop)
Loop niet harder dan de klant (Tips & Advies Verkoop)
Omzet bepalen volgens de Scotsman-methode (Redactie Verkopersonline.nl)
De waarde van je aanbod (Peter Stinckens)
Altijd weer die prijs (Offertes/Prijs)
De Eindfase halen (Peter Stinckens)
Uw verkoopbrief beter gelezen (Offertes/Prijs)
De onweerstaanbare aanbieding (Offertes/Prijs)
De offerte die scoort (Offertes/Prijs)
Offertes: tips van professionals (Redactie Verkopersonline.nl)
AAAI-en (Jan-Willem Seip)

Breng leven in uw geschreven teksten!

Natuurlijk schrijft u. Maar hoe bewust? Vooral om de lezer optimaal te betrekken. Communicatiedeskundige David Bloch licht het tipje van de sluier op met de tips die hij, als 'spin doctor', professioneel hanteert.

Breng leven in uw geschreven teksten!

Breng leven in uw geschreven teksten!
Iedereen schrijft, al schrijven we tegenwoordig meer e-mails dan brieven. Misschien zijn er zelfs lezers die artikelen schrijven, bestemd voor publicatie. Zaak is om de kans dat de lezer het stuk léést en blíjft lezen, te verhogen. Uw schrijfstijl kan het succes van dit doel significant beïnvloeden!
Lees hier enkele tips om úw teksten leesbaarder te maken.

Afwisseling én meer

  • Wisselt u de lengte van de zinnen?
    In het algemeen verlagen lange zinnen de leesbaarheid; ze vergen ook een hoger academisch niveau onder uw lezers. Wanneer u met uw tekstverwerker schrijft, let op wanneer een zin meer dan 1½ regels bestrijkt. Laat dit een signaal zijn om bijvoorbeeld de grammatica te vereenvoudigen en de zin in twee delen te splitsen. Wissel af met korte zinnen – ze trekken de aandacht!
  • Vermijdt u onnodige herhaling van woorden?
    Wees alert op 'lievelingsuitdrukkingen', vooral de lege, zoals 'als 't ware', 'zouden kunnen', 'wellicht', 'hopen' en 'in het kader van'.
  • Durft u ! en ? te schrijven?
    En de gebiedende wijs te gebruiken? Dit zijn tekstvormen die de aandacht trekken en uw verhaal tot leven brengen. Kunt u zich voorstellen hoe vragen de lezer betrekken?
  • Verandert u eens van standpunt?
    Dit is een handige manier om een dynamische wending te geven aan uw verhaal. Beschrijf de situatie of probleem vanuit verschillende perspectieven.
  • Gebruikt u (veel) bijvoeglijke naamwoorden?
    Let op dat u afwisseling zoekt en dus andere woorden kiest dan 'goed', 'leuk', 'mooi' en vooral het actuele modestopwoord 'geweldig'. Bijvoeglijke naamwoorden en bijwoorden bevatten een normering, met een betekenis die werkelijke waarde heeft alleen wanneer de lezer duidelijk inzicht krijgt in uw referentiekader. Dus in plaats van bijvoorbeeld 'een goede oplossing' schrijft u over 'een oplossing waarmee u geld verdient'.
  • Gebruik kopregels
    Dit zijn korte zinnetjes (vet, nóóit onderstreept) om de inhoud van de volgende alinea aan te duiden. Let wel: nooit dezelfde woorden herhalen aan het begin van de eerste zin.

Tip
Wanneer u deze aanbevelingen gebruikt in brieven, rapporten, e-mails, presentaties, zelfs gesprekken, brengt u uw communicatie snel en makkelijk op een hoger peil!

David Bloch
Perfect Presentation

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,6
(40 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Inderdaad, David weet te 'kietelen'. Kwaliteit moet gebouwd worden, het kan altijd beter.

Robbert Bosch

Is dit to-the-point of niet? Ik vind van wel! Het geeft me in ieder geval weer een extra duwtje om door taai schrijfwerk heen te komen. Goed stuk hoor!

Geachte heer Bloch,

Vandaag stuurde mijn man mij de link naar "Breng leven in uw geschreven teksten". Hij weet dat ik beroepsmatig geïnteresseerd ben in dit soort artikelen. Van uw artikel ben ik echter behoorlijk geschrokken. Als communicatie-deskundige kunt u het zich niet veroorloven om fouten en tegenstrijdigheden in uw teksten te hebben. Als u al iets met dat tipje van de sluier wilt doen, dan moet u het oplichten en niet opliggen. Mee eens? In de eerste alinea hebt u het over een ‘spin doctor’. Een leesbare tekst kent naar mijn mening geen vakjargon. U schrijft immers tips voor hen die beter ingewijd moeten worden in het vak?

Ik voer u graag langs uw tips.

Breng leven in uw geschreven teksten! Wees zuinig met uitroeptekens en overdreven gebruik van accenttekens: pakkende teksten hebben dat niet nodig. Hebt u zich afgevraagd wat het accentteken in “úw teksten” toevoegt? En in het kopje: “Afwisseling én meer”? Zonder accentteken zegt het precies wat het moet zeggen. Ook worden accenttekens op deze manier als betuttelend ervaren. Laat het liever aan de lezer over of hij het accent wil leggen op “en” of op “meer”. Vermijd tangconstructies. Dat betekent dat u bij elkaar behorende tekst daadwerkelijk zo goed mogelijk aansluitend schrijft. Dus liever “Zaak is om de kans te verhogen dat de lezer het stuk léést en blijft lezen”. Ook hier heb ik mijn twijfels bij wéér accenttekens.(ziet u wat ze aanrichten?)

• In het kopje schrijft u terecht “Afwisseling etc.” dus waarom mist het scheidbare voorzetsel “af” dan in uw eerste tip? Het moet zijn: Wisselt u de lengte van de zinnen af? 1½ wordt hier niet anders uitgesproken dan “anderhalve”. Hierdoor schrijft u “regel” in plaats van “regels”. Het lijkt mij overigens zinvoller het aantal voegwoorden en komma’s in een zin te laten bepalen of de zin in twee (of meer) delen gesplitst kan worden. Schrap alstublieft ook hier dat uitroepteken. Het ondermijnt uw tips.
• Vermijdt u onnodige herhaling van woorden? Als ik beloof dat te doen meneer Bloch, belooft u dan het aantal komma’s te reduceren? In één zin staan er maar liefst vijf. Onnodige herhaling tref ik eveneens aan in “aandacht trekken”. Ziet u het?
• Durft u ! en ? te schrijven? Lieve hemel wat een onzinnig gebruik van leestekens.
• Verandert u eens van standpunt? Een standpunt is geen synoniem voor een perspectief. Ik denk dat het kopje “Bekijkt u het eens vanuit een ander perspectief” beter is. In de laatste zin van deze tip maakt u een onjuiste samentrekking van het lidwoord “de”. Correct is: Beschrijf de situatie of het probleem vanuit verschillende perspectieven.
• Gebruikt u (veel) bijvoeglijke naamwoorden? Ik struikel hier over de kreet “actuele modestopwoord”. Beetje dubbelop toch? Actueel houdt in dat het in de mode is; iets wat uit de mode is, is niet actueel. En dan de klapper: voor een leek is er geen touw aan vast te knopen wat u bedoelt met de zin over bijvoeglijke naamwoorden en bijwoorden. Dat komt omdat u in tegenstrijd handelt met wat u zelf predikt: houd het kort en simpel. Nu kan ik me als docent Nederlands natuurlijk laten verleiden om deze zin te herschrijven. Uit didactisch oogpunt doe ik er echter verstandiger aan u huiswerk te geven. Verdiept u zich nog eens in datgene wat duidelijk inzicht in een referentiekader moet worden. Als het goed gaat, kunt u het woordje “voorbeeld” dan schrappen.
• Gebruik kopregels. Kijk, dat is nou klare taal. Niks mis met deze tip.
• Haalt u het uitroepteken in uw laatste tip nog even weg? En plaatst u die tip dan gewoon met stip bij de overige tips?

Het spijt me, maar met dit artikel slaat u de plank volledig mis. Daardoor trek ik uw deskundigheid in twijfel.

Met vriendelijke groet,
Taaladviesbureau thom

Sylvia Schulte

Dank je, Robbert, voor jouw waardering. Zo duidelijk en eenvoudig.

En dank je, Sylvia, voor de moeite die jij hebt genomen om mijn taalfouten te becommentariëren. (Ik laat terzijde jouw eigen tik- of taalfouten.)
In grote lijnen ben ik wél met je eens.
Als Engelsman maak ik zeker fouten in mijn geschreven en gesproken taal. Mijn teksten laat ik nakijken.
Misschien betekent dit een opdracht voor jouw bureau!

Heerlijk dat u twijfelt aan mijn deskundigheid, Sylvia.
Lang leven het verschil.

Ook dit punt: het valt me op hoe slecht leesbaar veel teksten zijn die door zogenaamde taalkundigen geschreven zijn.
Uiteraard ben ik voor een zo correct mogelijk Nederlands. En er is een visueel element dat bij taalkundigen lijkt te ontbreken, waardoor hun teksten minder leesbaar ogen dan teksten geschreven door - in hun ogen - taal-leken.

Tot slot: ik ben trots op het feit dat 'Onze Taal' vijf van mijn bijdragen ooit heeft gepubliceerd.

Lezers, aan jullie de keus!

Happy days,

DAVID

Sylvia Schulte

Beste David,

Allereerst mijn complimenten voor je reactie. Ik moet overigens melden, dat ik niet wist dat je een Engelsman bent. Ik kan het uit je naam niet opmaken. Feit blijft dat het Nederlands als tweede taal zeker niet de makkelijkste is om te leren.

Toen ik mijn commentaar gisteren in het daarvoor bestemde kader typte, kon ik het woord communicatiedeskundige gemakkelijk afbreken. Het computerprogramma zet de tekst uit het kader blijkbaar om naar een breder vlak, zodat er nu onterecht een koppelteken in het woord staat. Natuurlijk hoor ik wel graag van je waar je taal- of tikfouten in mijn tekst vindt. Iedereen moet leermomenten erkennen; daar is niets mis mee. Mijn leermoment in dezen is in ieder geval dat ik voortaan moet proberen minder scherp over te komen.

Uiteraard mag je trots zijn op je publicaties. Dat ben ik ook. Als productspecialist heb ik administratieve en secretariële opleidingen geschreven, lesboeken Nederlandse, een taalgids voor het mbo-onderwijs (uitgegeven door Scheidegger Opleidingen) en momenteel werk ik met regisseur Erik Vos aan zijn derde (voor mij tweede) toneelboek. Hij ontving begin dit jaar de Oeuvreprijs uit handen van de heer Deetman. Ook schrijfster Inez van Dullemen, Eriks vrouw, heb ik geholpen met het herschrijven van een aantal hoofdstukken van haar nieuwste boek (Vogelvlucht).

David, wij beiden zijn blijkbaar "bezige bijen". Ik werk met liefde en enthousiasme en dat zul jij vast ook doen. Wie weet wat er voortvloeit uit dit contact. Ik zie opdrachten graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Taaladviesbureau thom

Sylvia Schulte


Dank voor je snelle, sympathieke reactie, Sylvia.
Ja, op taalgebied is heel veel te doen dus hebben wij, de bezige bijen met aandacht voor detail, de handen vol.

Hartegroet, tot nader contact,

DAVID

Indra Visser |  http://www.hartelink.nl

Jouw artikel, David, is een geschenk.
In korte tijd heb ik veel van jou geleerd.
Je hebt me geholpen mijn visie, missie en doelen helder te krijgen en deze kort en kernachtig te omschrijven.

Nú krijg ik veel waardering voor de teksten op mijn website en brochures.
Mijn bedrijf is het afgelopen jaar enorm gegroeid, dank zij jou, David!

Jij staat bovenaan mijn top 10 lijst van kwaliteitscoach/trainer.
Jouw adres heeft al veel van mijn klanten bereikt.

Dank voor je geduld, aandacht, je inzicht en overzicht en vooral je altijd scherpe en snelle reactie.
Iemand te ontmoeten met zoveel professionaliteit en integriteit is een groot geschenk!

Nogmaals dank!

Warme groet,
INDRA VISSER

Uuuh ... wauw!
Mijn dank en waardering, Indra ...
Ik bloos (bijna).

En: jouw openheid voor mijn inzicht en visie combineert met jouw daadkracht om veranderingen door te voeren. In vertrouwen dat het klopt én werkt.
Voor velen is juist déze stap al te groot, zij 'weten het beter'.

DAVID

Michael Hollants

Inderdaad... wauw!

Wat een discussie zeg... dolle pret, zoiets volgen tusse twee zo taalkundige mensen... en zo naast de kwestie. Laat ons de tips van Dhr Bloch niet taalkundig, maar misschien inhoudelijk bekijken. Hoe ze ook geformuleerd zijn, ze kloppen wel!

Er is echter eentje waar ik het niet volledig eens ben en dat is die over het gebruik van bijvoeglijke naamwoorden. Mooi, leuk, goed, etc... (de gemakkelijke) mogen zeker gebruikt worden omdat iedereen dit doet, ook in een familiale omgeving of onder vrienden. Ze wekken dus een sfeer van vertrouwen op.
Omdat herhaling steeds een grote nono is, is het logisch dat je dit ook hier niet gaat doen. Een grote afwisseling en het gebruik van synoniemen kan een tekst echter mooi opluisteren. We hebben nog zo'n mooie, gevarieerde taal, niet? Ik zou indat opzicht over een lucratieve oplossing praten, ipv eentje die geld opbrengt. Over 'geld' praten in een mail vind ik eigenlijk ook een beetje plat, maar dat is misschien omdat ik een Belg ben. :-)

In elk geval, steeds bedankt voor je bijdrage! We blijven ze met interesse lezen en genieten van je inzichten.

Mvg,

Michael


Heerlijk, Michael!
Wat een boeiende, uitgebreide - zels plezante - reactie.
JIJ blijft communiceren zoals dat bij jou past en ik schrijf (ook in opdracht van derden) teksten die werkelijk communiceren in plaats alleen gewoonte-uitdrukkingen herhalen.
Inderdaad, lang leve een rijk taalgebruik - en bij de Vlamingen is de taal zelfs levendiger ...

We gaan door!

DAVID
(Engelsman en alles behalve 'taalkundige' ...)

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel