Verkopers die werken met duidelijk omschreven doelen, realiseren veel meer in een kortere periode dan dat zij, die het zonder doen, zich ook maar enigszins kunnen voorstelen.
Als je altijd alles doet zoals je het tot op heden altijd hebt gedaan, dan krijg je wat je tot op heden altijd hebt gekregen. Wil je iets anders? Doe het dan anders!
Drie sleutels Drie effectieve sleutels voor het open van de weg naar gewenste resultaten zijn dan ook: Duidelijkheid, duidelijkheid en duidelijkheid in het formuleren van je doelen. Je successen zijn op alle fronten afhankelijk van de mate waarin jij duidelijk hebt wat je werkelijk en echt wilt bereiken.
Gevoel als graadmeter Hoe meer jij je doelen opschrijft, herleest, evalueert en effectueert en hoe meer je denkt aan de uitkomst, hoe sneller je doelen zich zullen manifesteren.
Doelen moeten echter je wensen zijn, sterker nog, je hartenwensen zijn. Wanneer jij aan de uitkomst denkt en je krijgt hier een heerlijk en opgetogen gevoel van, dan zit je op het goede spoor.
Gebeurt er qua gevoel echter niets of weinig, dan is het zaak om je doelen nog sterker te overdenken en aan te passen, want doelen met een uitkomst die je niét gevoelsmatig raken, zullen je niet de drive en de motivatie geven om ze te bereiken.
Ik wens je veel plezier, mooie doelen en het goede gevoel!
Hans Oelen is oprichter, trainer en succescoach van Palaver-trainingen. Op de gebieden leiderschap, sales en dienstverlening, heeft hij vele mensen en bedrijven geholpen het beste uit zichzelf te halen en hun dromen te realiseren. Als auteur geniet hij bekendheid door zijn boeken ‘Zijn…wat je wilt worden’ en ‘Het nieuwe verkopen’ .
Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.