Sales Manager: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Sales Plan

Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (Toine Simons)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
Ook razendsnel inspelen op klantvoorwaarden? (André Hagelen)
Help! Mijn klant wil nadenken (Michel Hoetmer)
Je eigen Sales Playbook in 9 stappen (André Hagelen)
Stuurloos zonder salesfilosofie (Harro Willemsen)
Houd die achterban in de peiling! (André Hagelen)
De concurrentie inzetten: hoe doe je dat? (Michel Hoetmer)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Verkoopplan: iets voor u? (Jan-Willem Seip)
Stel jezelf deze 3 vragen om meer deals te scoren (André Hagelen)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Durft u deze 3 vragen te stellen? (Marcel Hoefman)
Niet verkopen, maar waarde aantonen (Toine Simons)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (Victor Bonke)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Het gatekeeper dilemma (Toine Simons)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Verkopen met een “glazen bol” (Rene Knecht)
Een vliegende start in het nieuwe jaar (Marcel Hoefman)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
Te happig overkomen bij de klant (Jan-Willem Seip)
‘Ik wil er even over nadenken…’ En dan?!
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
Praat u met een blocker of een mobilizer? (Harro Willemsen)
Gek op aanbiedingen (Jos Burgers)
Geef in elk geval geen geld (Jos Burgers)
De paradox van beïnvloeden (Rene Knecht)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Winnen op waarde, durft u? (Marcel Hoefman)
10 vragen aan... Hans Vernooij, Commercieel Directeur (Rob Snoeijen)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen (Massimo Gagliotti)
Denk goed na over uw doelstellingen bij Salescoaching (Edwin Scheperman)
10 vragen aan... Marc van Hemert, Sales Director (Rob Snoeijen)
10 vragen aan... Edwin van den Akker; salesmanager (Rob Snoeijen)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters (Marcel Hoefman)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Het succes van de ELITE verkoopmethode (Richard van Houten)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Geen slapende honden wakker maken (Michel Hoetmer)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Dat hebben we al eens geprobeerd (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
Doelen stellen of doelloos bellen? (Victor Bonke)
Het professionele verkoopplan (Richard van Houten)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Wees geen Kamikaze-verkoper (Richard van Houten)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
U krijgt uw superieure oplossing niet verkocht? (Rene Knecht)
Wat wilt u met het telefoongesprek bereiken? (Redactie Verkopersonline.nl)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
De vijf essentiële onderdelen van uw verkoopplan (Richard van Houten)
Plan B: uw alternatieve verkoopplan (Harro Willemsen)
De klant staat centraal! (Peter Stinckens)
Weet u nog welke doelen u zichzelf vorig jaar hebt gesteld? (Hans Oelen)
Groot denken, groots presteren (Hans Oelen)
Kritieke momenten in de verkoop (Michel Hoetmer)
Stel grote doelen (Hans Oelen)
Wat komt u eigenlijk doen bij de klant? (Peter Stinckens)
Offertes die scoren (Christiaan Knopper)
Vraag de klant om commitment over het verkoopproces (Harrie van Heck)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)
5 tips voor het behalen van uw salestarget (Steyn Elshout)
Waarom doe ik dit ook al weer? (Enno van Kersen)
Heeft u uw verkooptargets goed voor elkaar? (Tips & Advies Verkoop)
Laat uw succes zich maar bewijzen (Hans Oelen)
Zijn uw verkoopdoelen concreet genoeg? (Henk Hemstra)
Het nieuwe jaar is begonnen! (Steyn Elshout)
Help de Kerst komt eraan! (Steyn Elshout)
Zijn uw verkoopdoelen concreet genoeg? (Henk Hemstra)
Uw marketingplan als navigatiesysteem bij acquisitie en verkoop (Vladan Soldat)
Planning: eerst het verste gesprek (Michel Hoetmer)
De targetformule: eenvoudig en doeltreffend (Vladan Soldat)
Punten van een goed verkoopplan (Redactie Verkopersonline.nl)
Doelen stellen (Jan-Willem Seip)
Hoe haal ik nu weer mijn sales target? (Vladan Soldat)
Koude acquisitie: plan op acties en niet op het aantal afspraken (Michel Hoetmer)
Het schrijven van een accountplan (Vladan Soldat)
Ik wil geen accountplan schrijven... (Vladan Soldat)
De Wet van de Verwachtingen (Richard van Houten)
De waarde van strategie (Strategie/Salesplan)
Succes = de juiste doelen juist stellen (Hans Oelen)
Weet wat u wil (Peter Stinckens)
Een metafoor voor Timemanagement (Hans Oelen)
Uw persoonlijke communicatieplan! (Vladan Soldat)
Time management voor verkopers (Verkoop Succes)
Net als de weersverwachting…? (Jan-Willem Seip)

Het nieuwe jaar is begonnen!

Steyn  Elshout
Steyn Elshout
Mplus

Het nieuwe jaar is begonnen! Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Dit jaar gaan we het target weer halen! Na ons heerlijk te hebben volgegeten met kerstlekkernijen en oliebollen is januari weer aangebroken.

Het nieuwe jaar is begonnen!

Tijd voor nieuwe targets, omzetten binnenhalen bij nieuwe klanten en last but not least het binnenhouden van huidige klanten.

Maar wat gaat u nu doen als salespersoon? Welke potentiële klanten gaat u benaderen? Hoe gaat u de targets behalen dit jaar? Uitdagende vragen, die aan het begin van elk jaar weer terug komen binnen de sales….

Mijn tips voor een goede start van het jaar:

  • Stel voor uzelf en met uw team een duidelijke focus op. Dit houdt in dat u zich ECHT op bepaalde markten of klantgroepen dient te richten. Let hierbij op onder meer:
    - past het bij de organisatie (visie, kernwaarden, UBR's),
    - is het segment afdoende winstgevend
    - is de organisatie op korte en lange termijn gebaat bij nieuwe klanten uit de gekozen segmenten?
  • Stel doelstellingen op die u wilt behalen in de geselecteerde segmenten. Niet alleen in kwantiteit, maar juist ook in kwaliteit! Een voorbeeld: 10 tevreden klanten binnen het segment Gemeentes (vastgesteld via een onafhankelijk klanttevredenheidsonderzoek), waarbij contracten zijn afgesloten voor minimaal 3 jaar.
  • Filter uit de doelstellingen een plan van aanpak, met onder andere de benaderingswijzen, op te stellen pitch, mogelijke acties die gepland kunnen worden, hoeveel klanten wanneer binnen gehaald kunnen worden (leadtime), etc.
  • Indien de organisaties die u binnen wilt halen erg complex zijn en veel verkoopinspanning vergen, stel dan een Accountplan op. Vergeet hierbij vooral niet de contactpersonen en hun persoonlijke doelstellingen!
  • Ga direct na het uitwerken van de plannen aan de slag. Dus vanaf uiterlijk half januari weer vol aan de benadering van klanten werken (hoe vroeger u begint, hoe sneller u de doelstellingen behaalt!)

Tip
Binnen de op te stellen plannen draait alles om focus. Ga bij uzelf na wat de belangrijkste zaken zijn om uw targets te behalen en focus u hierop. Met een goede focus is het makkelijk scoren, alleen is het zo verrekte moeilijk om u aan de focus te houden!

Tot zover de nieuwjaarstips, veel succes.

Steyn Elshout
Bureau de Jaeger

Steyn  Elshout

Steyn Elshout

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 10,0
(1 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Beste Hans,

Deze ruimte is er voor om mensen de gelegenheid te geven om inhoudelijk op het artikel te reageren, niet om je cv bekend te maken.
Echter, nu ik je cv toch voor mijn neus gepresenteerd krijg, wil ik toch een opmerking maken.

Solliciteren en acquisitie hebben wel wat met elkaar gemeen.Ik ben dan ook bang dat je de lessen van de in 2009 gevolgde acquisitie en opdrachtverwervingstraining al weer vergeten bent, want met de 4 openingszinnen die je gebruikt, laat je niet bepaald je beste kant zien!
Je kunt maar één keer een eerste indruk maken..... en deze is absoluut niet sterk!

Veel succes met het vinden van een goede baan.

hans van hartskamp

Het is de frustratie die er vanaf knalt.
Ik werk hard, altijd gemotiveerd en je krijgt de zak.

Steyn Elshout |  http://www.bureaudejaeger.nl

Beste Hans (en Hans),

Het klinkt inderdaad frustrerend, alleen denk ik dat je op deze manier niet echt aan een nieuwe baan zult komen. Zet je ertoe om positief te worden en te blijven en vooral ook dat je weer enthousiast wordt! Dan komen de banen automatisch weer....

hans O. Bedankt voor de opmerking, zoals je ziet ben ik het met je eens.

Groet,

Steyn

Koert Wijnands |  http://www.bcbwijnands.nl

Aan Hans van Harskamp

Beste Hans,

Blijf vooral positief denken. In de 80er jaren ben ik ook twee jaar werkloos geweest. Die tijd heb ik opgevuld met WW en kleine baantjes. Maar ik ben er in blijven geloven en ben weer aan de slag gekomen. En mijn laatste baan kreeg ik in 1999 toen ik 55 jaar was en dat kwam omdat ik er in bleef geloven en een positieve houding bleef uitstralen.
Hans Oelen heeft gelijk volkomen gelijk als hij stelt dat je een eerste indruk maar eenmaal kunt maken en die was niet best. Probeer je instelling te verbeteren.

Succes.

Koert Wijnands

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel