Vladan Soldat is headhunter gespecialiseerd in de technology sales arbeidsmarkt. Met zijn ervaring binnen zowel het software sales vakgebied als het recruitment vak, helpt hij managers om succesvolle, commerciële teams te bouwen.Kijk op www.nobelrecruitment.com voor meer informatie.
Hoe berekent u hoe uw target kunt behalen? Niet zo makkelijk zo wijst de ervaring uit. We geven een eenvoudige formule.
Voor veel mensen blijft het lastig om uit te zoeken of en hoe zij hun target kunnen behalen. Daarom hierbij een eenvoudige formule om te berekenen hoeveel en welke activiteiten u moet ontplooien om úw target te halen. In de praktijk zal blijken dat u door middel van een relatief geringe extra inspanning een aanzienlijk hoger target kunt halen.
Stappenplan
Bereken uw gemiddelde orderwaarde.
Deel uw target door uw gemiddelde orderwaarde; u weet nu hoe veel deals u moet sluiten om uw target te halen.
Bereken uw succesrate: welk percentage van de uitgebrachte offertes komt daadwerkelijk voor akkoord getekend retour?
U weet nu hoeveel offertes u uit moet brengen om tot het benodigd aantal deals te komen c.q. uw target te halen.
Bereken nu het aantal benodigde telefoontjes om één offerte uit te kunnen brengen (binnendienstfunctie). Bij een buitendienstfunctie berekent u het aantal afspraken. U weet nu precies hoe veel u moet ondernemen om uw target te halen.
Rekenvoorbeeld Kwartaaltarget € 575.000,- Gemiddelde ordewaarde € 22.375,- Succes rate offerte 55% Offerte na afspraak 73%
€ 575.000 : € 22.375 = 26,7 deals (afgerond 27) Met een succesrate van 55% heeft u dus 49 offertes nodig, en voor 49 offertes heeft u 67 afspraken nodig. Dat zijn 22 à 23 afspraken per maand.
Tip Mocht blijken dat u om uw target te behalen meer activiteiten dient te ontplooien dan uw contract/uren toestaan, dan zijn er twee mogelijkheden: of u moet uw tijd efficiënter gaan benutten, of uw target is te hoog.
Vladan Soldat is headhunter gespecialiseerd in de technology sales arbeidsmarkt. Met zijn ervaring binnen zowel het software sales vakgebied als het recruitment vak, helpt hij managers om succesvolle, commerciële teams te bouwen.Kijk op www.nobelrecruitment.com voor meer informatie.
Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.