Sales Manager: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Sales Plan

4 strategieën voor omgaan met de emotionele toestand van prospects (Jorg Hartog)
Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales (André Hagelen)
Sneller closen door de energie te veranderen (Rene Knecht)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Creëer een ijzersterke propositie (André Hagelen)
Van groeistagnatie naar succes (Jorg Hartog)
Geen adrenaline, geen verkoop (Rene Knecht)
Samenwerken is de sleutel (Rene Knecht)
Anti-Marketing: ga op zoek naar creators! (Rene Knecht)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Dit doet uw concurrent nog niet (Natasja Hoogenboom)
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? (Rene Knecht)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Spelinzicht in verkopen (Rene Knecht)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing (Rene Knecht)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Stuurloos zonder salesfilosofie (Harro Willemsen)
Cold calling: 3 principes die van jou een baas maken (Chris de Graaf)
Start-up Sales: a different cookie (Richard van Houten)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Ook razendsnel inspelen op klantvoorwaarden? (André Hagelen)
Praat jij over je concurrenten? (Rene Knecht)
Wat sales kan leren van AI (André Hagelen)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Hoe haal je 67% conversie in verkoopgesprekken? (André Hagelen)
Dit is waarom we targets niet halen! (Chris de Graaf)
Moeilijk bereikbare prospects benaderen (Harro Willemsen)
Ben je als verkoper veilig voor je klant? (Rene Knecht)
Sales, olympische spelen en succes… (André Hagelen)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
Je eigen Sales Playbook in 9 stappen (André Hagelen)
Je zult in deze tijd maar salesmanager zijn…. (Marianne van de Water)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
De kracht van deadlines (André Hagelen)
Stel jezelf deze 3 vragen om meer deals te scoren (André Hagelen)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
Thuiswerken? Tips van een admiraal (André Hagelen)
'De korting is uitverkocht' (Herman Meijer)
Nieuwe business via nieuwe kanalen (Jorg Hartog)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen (Toine Simons)
Verkopen met een “glazen bol” (Rene Knecht)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
‘Agile’ verkopen (Toine Simons)
Te happig overkomen bij de klant (Jan-Willem Seip)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
Help! Mijn klant wil nadenken (Michel Hoetmer)
Houd die achterban in de peiling! (André Hagelen)
De concurrentie inzetten: hoe doe je dat? (Michel Hoetmer)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Verkoopplan: iets voor u? (Jan-Willem Seip)
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop (Michel Hoetmer)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Durft u deze 3 vragen te stellen? (Marcel Hoefman)
Niet verkopen, maar waarde aantonen (Toine Simons)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Naast schieten en toch scoren bij koud bellen (Victor Bonke)
Het gatekeeper dilemma (Toine Simons)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Een vliegende start in het nieuwe jaar (Marcel Hoefman)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
‘Ik wil er even over nadenken…’ En dan?!
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters (Marcel Hoefman)
Praat u met een blocker of een mobilizer? (Harro Willemsen)
Gek op aanbiedingen (Jos Burgers)
Geef in elk geval geen geld (Jos Burgers)
De paradox van beïnvloeden (Rene Knecht)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? (Walter Spruyt)
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak (Richard van Houten)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Winnen op waarde, durft u? (Marcel Hoefman)
10 vragen aan... Hans Vernooij, Commercieel Directeur (Rob Snoeijen)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen (Massimo Gagliotti)
Denk goed na over uw doelstellingen bij Salescoaching (Edwin Scheperman)
10 vragen aan... Marc van Hemert, Sales Director (Rob Snoeijen)
10 vragen aan... Edwin van den Akker; salesmanager (Rob Snoeijen)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal (Marcel Hoefman)
Is koude acquisitie ook voor u een eeuwige strijd? (Victor Bonke)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters (Marcel Hoefman)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Het succes van de ELITE verkoopmethode (Richard van Houten)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Geen slapende honden wakker maken (Michel Hoetmer)
Hoe nuttig zijn targets? (Michel Hoetmer)
Dat hebben we al eens geprobeerd (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
Doelen stellen of doelloos bellen? (Victor Bonke)
Het professionele verkoopplan (Richard van Houten)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Wees geen Kamikaze-verkoper (Richard van Houten)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
U krijgt uw superieure oplossing niet verkocht? (Rene Knecht)
Wat wilt u met het telefoongesprek bereiken? (Redactie Verkopersonline.nl)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
De vijf essentiële onderdelen van uw verkoopplan (Richard van Houten)
Plan B: uw alternatieve verkoopplan (Harro Willemsen)
De klant staat centraal! (Peter Stinckens)
Weet u nog welke doelen u zichzelf vorig jaar hebt gesteld? (Hans Oelen)
Groot denken, groots presteren (Hans Oelen)
Kritieke momenten in de verkoop (Michel Hoetmer)
Stel grote doelen (Hans Oelen)
Wat komt u eigenlijk doen bij de klant? (Peter Stinckens)
Offertes die scoren (Christiaan Knopper)
Vraag de klant om commitment over het verkoopproces (Harrie van Heck)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)
5 tips voor het behalen van uw salestarget (Steyn Elshout)
Waarom doe ik dit ook al weer? (Enno van Kersen)
Heeft u uw verkooptargets goed voor elkaar? (Tips & Advies Verkoop)
Laat uw succes zich maar bewijzen (Hans Oelen)
Zijn uw verkoopdoelen concreet genoeg? (Henk Hemstra)
Het nieuwe jaar is begonnen! (Steyn Elshout)
Help de Kerst komt eraan! (Steyn Elshout)
Zijn uw verkoopdoelen concreet genoeg? (Henk Hemstra)
Uw marketingplan als navigatiesysteem bij acquisitie en verkoop (Vladan Soldat)
Planning: eerst het verste gesprek (Michel Hoetmer)
De targetformule: eenvoudig en doeltreffend (Vladan Soldat)
Punten van een goed verkoopplan (Redactie Verkopersonline.nl)
Doelen stellen (Jan-Willem Seip)
Hoe haal ik nu weer mijn sales target? (Vladan Soldat)
Koude acquisitie: plan op acties en niet op het aantal afspraken (Michel Hoetmer)
Het schrijven van een accountplan (Vladan Soldat)
Ik wil geen accountplan schrijven... (Vladan Soldat)
De Wet van de Verwachtingen (Richard van Houten)
De waarde van strategie (Strategie/Salesplan)
Succes = de juiste doelen juist stellen (Hans Oelen)
Weet wat u wil (Peter Stinckens)
Een metafoor voor Timemanagement (Hans Oelen)
Uw persoonlijke communicatieplan! (Vladan Soldat)
Time management voor verkopers (Verkoop Succes)
Net als de weersverwachting…? (Jan-Willem Seip)

Thuiswerken? Tips van een admiraal

Ja, een gepensioneerde US Admiral kan je helpen de productiviteit en effectiviteit van je corona-verplichte thuiswerk te verhogen. Lees hier hoe.

Thuiswerken? Tips van een admiraal

Ik heb de afgelopen jaren 5 bedrijven opgericht en meer dan 1000 mensen aangenomen. We hebben in die periode erg veel meegemaakt, met grote ups en downs. Maar wat we nu meemaken is ongekend…

De gezondheidsrisico’s en de economische gevolgen. En opeens werken velen van ons thuis. Dat vraagt een specifieke werkwijze. Graag deel ik een aantal suggesties die je kan toepassen, ongeacht of je ZZP’er bent, commercieel directeur of een professional in de sales. De suggesties zijn gebaseerd op tips van de gepensioneerde vier-sterren-admiraal William McRaven (USA).

We gaan met elkaar de schouders eronder zetten, succes!

Mijn suggesties in het kort
  • Van 8 naar 5 uur
  • 3 prioriteiten
  • Mail pas open na 11.00
  • Creëer ritme
  • 2 keer per dag team overleg (ook voor ZZP)
  • bekijk de tips van admiraal McRaven

Van 8 naar 5 uur
Geconcentreerd thuis werken is zwaar. Ik houd het geen 8 uur vol. Ik plan daarom een dag van 5 werkuren, met regelmatig pauzes. Om 15.00 is het bij mij meestal op. Ik doe dan nog wat mail of lichte klusjes. Maar geconcentreerd werken is er meestal na 15.00 niet meer bij. Als jou dit ook overkomt… schud me de hand :>.

3 prioriteiten
Doelen zijn heilig. Ik stel aan het begin van de dag 3 prioriteiten. Het zijn acties of taken die ik bij voorkeur al in de ochtend afrond. Essentieel is dat deze taken belangrijk zijn en goed haalbaar. Kies bijvoorbeeld deeltaken als onderdeel van een weekdoel.

Daarbij zie ik deze taken niet als ‘moeten’, maar als ‘fijn om gedaan te hebben’. Ik neem me aan het begin van de dag voor dat het me ‘voldoening geeft, als ik de 3 prioriteiten heb volbracht.

Waarom deze poppenkast? Omdat je de hele dag keihard kan werken en aan het eind van de dag nog meer werk hebt. Dat frustreert. Daarom: wees trots als je op het eind van de dag de prioriteiten hebt volbracht. Dat geef voldoening. En focus.

2 keer per dag telefonisch teamoverleg
Met een aantal mensen hebben we 2 keer per dag telefonisch teamoverleg. Om 08.45 en om 13.15. Max 15 minuten. Het zijn korte zakelijke meetings, waarin we niet uitwijden over details. We benoemen de drie prioriteiten, de knelpunten en tips en leerpunten van de vorige dag. Niet zozeer zodat andere weten wat je gaat doen, maar zodat je het voor jezelf op een rijtje hebt. Deze discipline helpt enorm om gestructureerd te werken.

Ben je ZZP? Creëer dan een team. Vind een maatje, of meerdere, waarmee je deze discipline opzet. Doen!

Een leuke tool om telefonisch te vergaderen is Jitsi. Een app. Heel simpel en effectief.

Wacht met mail

Mail is een killer in je planning. Als je de dag start met mail, komen er direct tal van acties op je af die sterk afleiden. Ik scan mijn mail kort aan het begin van de dag om te zien of er brandjes zijn, maar ik behandel mijn mail pas om 11.00, na de lunch en einde werkdag. Zo houd ik de tijd om aan de 3 prioriteiten te werken.

Creëer ritme

Begin op tijd. Maak een dagplanning met tijden. Werk 30 minuten aan een taak en pauzeer 5 minuten. Ik zet daarbij de wekker op mijn mobiel op 30 minuten. Ik doe dat om een gevoel van haast te creëren. Daardoor rond ik zaken sneller af (ik kan namelijk wel eens blijven hangen in details). Voor mij werkt dat erg goed.

Natuurlijk lukt het niet om àlles binnen 30 minuten af te ronden. Vaak ga ik door zonder pauze. Of een telefonisch gesprek duurt langer. Geen probleem. Als je in een flow zit, behoud die dan.

Tips van admiraal William McRaven

En dan tot slot: Check de video op Youtube van de Amerikaanse gepensioneerde vier-sterren-admiraal William McRaven. Titel: ‘If You Want to Change the World, Start Off by Making Your Bed’.

De video gaat over de manier waarop je de dag start. Dat heeft namelijk een enorme invloed op hoe je dag verloopt. Ik sta om 07.30 op. Soms eerder, maar nooit een minuut later. En ik sta energiek op. Ik kleed me min of meer zakelijk en zorg dat ik om 08.30 kan beginnen. En dan… aan de bak!

Conclusie
Ook in deze Corona tijd. Stel elke dag 3 prioriteiten, deel ze in je telefonische meeting en gaan. Ik ben ook benieuwd naar jouw suggesties. Deel ze in de reacties hieronder. Je helpt er velen mee.

Succes!

André Hagelen

André  Hagelen
André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn specialisme is het optimaliseren van het salesproces. Hij is al jaren lang actief voor de Speakers Academy en werd gekozen tot de beste spreker ooit op het Nationale MKB Congres. Hij ontwikkelde de ‘De zeven basisprincipes voor forse omzetgroei’, die inmiddels duizenden ondernemers hebben geïnspireerd. Zie ook sales-drive.nl en andrehagelen.nl
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Efficiency, Doelen stellen
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,5
(19 stemmen)
Reacties

Wendy

Mooi dat er van alle kanten initiatieven worden geventileerd om elkaar door deze barre tijden te helpen! Persoonlijk ben ik wel degelijk van het bed opmaken maar pas nadat dit heeft gelucht ;-)

Andre Hagelen |  http://Sales-drive

Hahah, je hebt gelijk Wendy! Het luchten staat dan ok gelijk aan 5 min pauze tijdens het werk :>. Altijd doen dus

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel