Sales Manager: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Sales Management

De meest gemaakte vergissing (André Hagelen)
What’s in it for me? (Herman Meijer)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Aan de slag met een beller! (Marianne van de Water)
Jouw klant als intermediair (Herman Meijer)
Blijf de concurrentie een stap voor (Jorg Hartog)
Te happig overkomen bij de klant (Jan-Willem Seip)
Expected Goals - een voetbalperspectief (Jorg Hartog)
Spreek dezelfde "sales" taal (André Hagelen)
Gebruik de aannames van je concurrent (Rene Knecht)
Start-up Sales: a different cookie (Richard van Houten)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Stairway to Heaven (Jorg Hartog)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
8 redenen waarom sales development-teams falen (Jorg Hartog)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
4 strategieën voor omgaan met de emotionele toestand van prospects (Jorg Hartog)
Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales (André Hagelen)
Sneller closen door de energie te veranderen (Rene Knecht)
Creëer een ijzersterke propositie (André Hagelen)
Van groeistagnatie naar succes (Jorg Hartog)
Geen adrenaline, geen verkoop (Rene Knecht)
Samenwerken is de sleutel (Rene Knecht)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Anti-Marketing: ga op zoek naar creators! (Rene Knecht)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Dit doet uw concurrent nog niet (Natasja Hoogenboom)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? (Rene Knecht)
Contact met je klant? Bellen! (Marianne van de Water)
Demotiverende valkuilen voor salesmanagers (Jan-Willem Seip)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Spelinzicht in verkopen (Rene Knecht)
Slim om met dummies te werken (Jan-Willem Seip)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing (Rene Knecht)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Stuurloos zonder salesfilosofie (Harro Willemsen)
Te graag opdrachten willen binnenhalen? Stop daarmee (Jan-Willem Seip)
Cold calling: 3 principes die van jou een baas maken (Chris de Graaf)
Prikkel het veranderbrein van jouw klant (Rene Knecht)
Vanille ijs marketing (Rene Knecht)
Praat jij over je concurrenten? (Rene Knecht)
Wat sales kan leren van AI (André Hagelen)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Hoe ga je om met klant die even komen 'shoppen'? (Rene Knecht)
Dit is waarom we targets niet halen! (Chris de Graaf)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Moeilijk bereikbare prospects benaderen (Harro Willemsen)
Ben je als verkoper veilig voor je klant? (Rene Knecht)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! (André Hagelen)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
Je eigen Sales Playbook in 9 stappen (André Hagelen)
Je zult in deze tijd maar salesmanager zijn…. (Marianne van de Water)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Een compliment is nog geen waardering (Jos Burgers)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
'De korting is uitverkocht' (Herman Meijer)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
Verkopen met een “glazen bol” (Rene Knecht)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
Help! Mijn klant wil nadenken (Michel Hoetmer)
De concurrentie inzetten: hoe doe je dat? (Michel Hoetmer)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Hoe creëert u een salescultuur? (Rene Knecht)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Durft u deze 3 vragen te stellen? (Marcel Hoefman)
Niet verkopen, maar waarde aantonen (Toine Simons)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Het gatekeeper dilemma (Toine Simons)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Hoe verkoopt u uw meerwaarde? (Jan-Willem Seip)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
‘Ik wil er even over nadenken…’ En dan?!
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Closing-skills coachen, hoe doe je dat? (Rene Knecht)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
Een verkoopgesprek zonder bezwaren bestaat niet (Walter Spruyt)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
Offerteopvolging voor salesmanagers (Walter Spruyt)
Vijf buitengewone onderhandelingstips (Jan-Willem Seip)
Praat u met een blocker of een mobilizer? (Harro Willemsen)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Gek op aanbiedingen (Jos Burgers)
Geef in elk geval geen geld (Jos Burgers)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Toch scoren als u de deal verliest (Toine Simons)
10 Lessen voor de beginnende salesmanager (Harro Willemsen)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Afsluiten? Begin ermee vóór de opening! (Rene Knecht)
10 vragen aan.... Edward van Acht, Sales & Marketing Manager (Rob Snoeijen)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
Hoe om te gaan met vooroordelen over uw product (Walter Spruyt)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Winnen op waarde, durft u? (Marcel Hoefman)
10 vragen aan... Hans Vernooij, Commercieel Directeur (Rob Snoeijen)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen (Massimo Gagliotti)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
Denk goed na over uw doelstellingen bij Salescoaching (Edwin Scheperman)
10 vragen aan... Marc van Hemert, Sales Director (Rob Snoeijen)
10 vragen aan... Edwin van den Akker; salesmanager (Rob Snoeijen)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Feedback geven: wel of niet 'sandwichen'? (Michel Hoetmer)
Nog meer succes in de verkoop! (Peter Stinckens)
Verbeter uw verkoopteam: ga coachen (Edwin Scheperman)
Hoeveel tijd besteedt uw binnendienst aan verkopen? (Herman Meijer)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters (Marcel Hoefman)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Verkoopmythe: provisie bevordert de verkoop (Michel Hoetmer)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Dit is een goed voorbeeld van Sales Framing (Richard van Houten)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Aandacht voor new business (Victor Bonke)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
Management en verkoop binnen uw organisatie (Peter Stinckens)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Geen slapende honden wakker maken (Michel Hoetmer)
Verhoog de productiviteit van uw hunters (Victor Bonke)
Zo wordt u een goede verkoopcoach (Michel Hoetmer)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (Marcel Hoefman)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
Dat hebben we al eens geprobeerd (Peter Stinckens)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Een beroerd antwoord op een verkoopdip (Michel Hoetmer)
Het professionele verkoopplan (Richard van Houten)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Wees geen Kamikaze-verkoper (Richard van Houten)
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (Victor Bonke)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Sales, de basis voor elke organisatie (Steyn Elshout)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Door de klant bedacht (Tips & Advies Verkoop)
Omgaan met onderhandelingstrucs (Piet Aarts)
CRM: lust of last? (Ronald van den Berg)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Heeft de vergadering een op actie gerichte doelstelling? (Michel Hoetmer)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Leiderschap en beloningsstructuur (Piet Aarts)
Uw tijd gaat nú in! (Tips & Advies Verkoop)
Positief beïnvloeden voor Sales Managers (Hans Oelen)
Benut strategische verkoopkansen (Ronald van den Berg)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Uw kortingen liggen op straat (Tips & Advies Verkoop)
Plan B: uw alternatieve verkoopplan (Harro Willemsen)
De klant staat centraal! (Peter Stinckens)
Hoe bedoel je…economische omstandigheden? (Hans Oelen)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Heeft uw verkoopbinnendienst tijd om te verkopen? (Herman Meijer)
Management by simplicity (Herman Meijer)
Het succesvol introduceren van nieuwe producten (Harrie van Heck)
Vier belangrijke vragen voor (uw) verkopers (Michel Hoetmer)
De angst voor 'NEE' (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Salesmanagers gaan altijd voor hun eigenbelang (Steyn Elshout)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Dan moet u naar een ander (Tips & Advies Verkoop)
Weg met verkoopprovisies! (Henk Hemstra)
Succesvol bezuinigen met solide verkooprapportages (Henk Hemstra)
Verkopen in een moeilijke markt (Peter Stinckens)
Checklist Sales Actie (Henk Hemstra)
Uitbesteden sales; wel of niet doen? (Alexander Loudon)
Het belang van teamwork – de kip en het ei (Herman Meijer)
In 3 stappen naar een (h)echt team (Henk Hemstra)
Gebruik uw budget effectief (Tips & Advies Verkoop)
Zeven vergadertips voor de Salesmanager (Herman Meijer)
Heeft uw provisiesysteem gewerkt? (Henk Hemstra)
Doe steeds iets meer dan anderen (Peter Stinckens)
Denk in termen van omzet, praat niet over klanten (Henk Hemstra)
Sales benchmarking – hoe doe je dat? (Alexander Loudon)
Checklist Provisie (Vladan Soldat)
Ter overname aangeboden: accountmanager – zo goed als nieuw (Herman Meijer)
Op weg naar beter leiderschap tijdens vergaderingen (David Bloch)
Punten van een goed verkoopplan (Redactie Verkopersonline.nl)
Administratie…kan ik niet zonder? (Vladan Soldat)
Wat te doen als uw verkopers niet scoren? (Hans Oelen)
Om buiten te winnen moeten we binnen beginnen (Herman Meijer)
Pimp uw verkoopcommissie (Herman Meijer)
Verkopen in Noord Holland is lastiger dan u denkt… (Richard van Houten)
Verkoopmanagement = mentaliteitsmanagement (Herman Meijer)
Echte koopjes bestaan niet (Jan-Willem Seip)
De zeilboot aan de muur (Harro Willemsen)
Laat verkopers zelf tot de conclusie komen (Peter Stinckens)
Waarom deze afspraak? (Peter Stinckens)
De waarde van strategie (Strategie/Salesplan)
Vraag waarom (Peter Stinckens)
Meer pit in uw sales meeting (Salesmanager)
Het management syndroom (Richte Lommert)
Rapporteren…irritant of nuttig? (Verkoop Succes)
Manage het salesproces, niet het resultaat (Vladan Soldat)
Hoe wordt u directeur? (Redactie Verkopersonline.nl)
Salesteam in moeilijke tijden (Vladan Soldat)
Empower je salesforce (Marvin Sutherland)

Je eigen Sales Playbook in 9 stappen

Iedere grote sportclub heeft er eentje: een playbook waarin speltechnieken en -strategieën zijn vastgelegd. Een playbook voor het salesteam helpt je verkopers naar de eredivisie. Ontdek hoe in deze longread.

Je eigen Sales Playbook in 9 stappen
Online zijn heeft het verkoopproces sterk veranderd. 60 procent van de informatiecyclus van de klant vindt plaats via het internet. Daardoor verzamelt de klant zelf informatie voor hij contact opneemt met leveranciers.

Het verkoopproces is daardoor verschoven: van ‘producten verkopen aan de klant’ naar ‘klanten helpen om te kopen’. Toch is de rol van de verkoper juist belangrijker dan voorheen. Want zodra er contact is met een klant, is het essentieel dat het proces optimaal verloopt.

Kan het nog beter?
Hoe kan je je salesproces optimaal inrichten? Hoe kan je ervoor zorgen dat jouw verkopers makkelijker binnenkomen bij klanten, meer bereiken in een gesprek en mooiere klanten binnenhalen?

In dit paper vertel ik meer over de 9 onderdelen waarmee je een Sales Playbook kunt samenstellen voor jouw organisatie. In dit (digitale) document leg je zelf het optimale salesproces en de specifieke gesprekstechnieken voor jouw bedrijf vast.

Soms zal je denken: ‘Dat is logisch, onze verkopers doen dit automatisch.’ Juist dan is het essentieel om nog eens goed na te denken. Want automatisch is niet gelijk aan best practice. Wat kan beter? Doen ze de juiste dingen op het juiste moment? Beschikken ze per fase over de juiste documentatie? Over de juiste argumenten? Ontdek de 9 hoofdstukken van het Sales Playbook en maak je verkopers aanzienlijk succesvoller.

1.    Herken je de Buyers Journey?
Een klant doorloopt een aantal fasen voor hij tot koop overgaat. Fasen zijn bijvoorbeeld:
  • Kijkt naar de mogelijkheden
  • Is zich serieus aan het oriënteren
  • Maakt een shortlist
  • Zit in offerteproces
  • Fase van besluitvorming

Elke fase brengt een andere behoefte van de klant met zich mee. In fase 1 heeft een klant bijvoorbeeld behoefte aan voorbeelden en referenties. In fase 3 wil een klant weten of jullie een kundige en betrouwbare leverancier zijn. En in de offerte fase zal hij zekerheden wensen en onderbouwing van de tarieven.  Wat is de informatiebehoefte van de klant in jullie branche? Door hier goed op in te spelen en informatie klaar te hebben, nemen de kansen van verkopers explosief toe.

2.    Stem je salesproces goed af

Ik had recent contact met een softwarebedrijf, over de ontwikkeling van een app. Oriënterend. Zonder koopintentie. De verkoper drong aan op een offerte. En wilde weten wanneer ik ging beslissen. Op zich prima vragen, maar niet passend in de fase van mijn Buyers Journey. Dus ik haakte af. Ik vond het een onplezierige verkoper. Sterker nog: ik vond het een onplezierig bedrijf! Want de ervaring met de verkoper bepaalt je beeld van een bedrijf. Had hij me wel goed geholpen, dan was ik nu wellicht klant geweest.

Hoe ziet jullie salesproces eruit? Zijn de acties per fase afgestemd op de Buyers Journey? Zorg dat je dit spel 100 procent begrijpt.  En verbeter het proces. Help je verkopers het juiste te doen op het juiste moment en leg het proces vast in het Sales Playbook. Dat gaat je omzet opleveren!

3.    Obstakels aanpakken
In iedere fase van het verkoopproces kom je bezwaren en tegenwerpingen tegen. Hoe gaan je verkopers daarmee om? Wat zeggen ze? Wat zou je willen dat ze zeggen? Spontane ingevingen zijn op dit vlak niet voldoende. Een professionele verkoper is voorbereid op situaties en weet hoe hij bezwaren en tegenwerpingen kan pareren of zelfs ombuigen in voordelen.

Voorbeeld:
We hebben al een leverancier.
Wat kan de verkoper het beste antwoorden? Het is toch een lastige tegenwerping.
Mijn antwoord zou bestaan uit drie delen:
Meeveren: ‘Er zijn inderdaad meerdere goede leveranciers op de markt’

Voordeel introduceren: ‘Juist daarom hebben wij geïnvesteerd in XYZ, waardoor uw levertijd met 30% afneemt’.

Directe vraag: Is het verkorten van de levertijd iets wat voor u belangrijk is?’

Je geeft hiermee het gesprek een wending en in veel gevallen kan je door. Toets hoe je verkopers nu omgaan met weerstanden en verbeter het proces.

4.    Voorbereiding
Wat zijn de vijf belangrijkste voordelen van jullie bedrijf? En wat is de ideale salespitch? Stel deze twee vragen aan je verkopers en wees niet verbaasd als ze allemaal verschillende dingen opnoemen. Als dat gebeurt, ligt daar een verbeterkans. Want als je verkopers helpt om de juiste voordelen goed te verwoorden, scoren ze per definitie beter.

Voorbereiding is daarom key! Bereid je verkopers voor. Leg alle voordelen, salespitches, call-scripts, de structuur van persoonlijke gesprekken vast in je Sales Playbook.   

5.    Voorwaarden voor een deal
In de praktijk stelt een klant (onbewust) meerdere voorwaarden aan een koop voor hij een deal sluit. Het is de rol van de verkoper om de klant te helpen die voorwaarden op tafel te krijgen en er vervolgens invulling aan te geven. Afhankelijk van de product/dienst kunnen deze voorwaarden zijn:
  1. Vertrouwen, zekerheid, referenties
  2. Feiten, cijfers, ROI, juiste tarieven
  3. Technische onzekerheid/ Technisch vertrouwen: werkt het bij ons?
  4. Vertrouwen in support
  5. Gunfactor
Kennen je verkopers de voorwaarden in jullie branche? Hoe vullen ze ze in? Beschikken ze over informatie die ze kunnen toesturen? Maak deze informatie beschikbaar voor jouw bedrijf en verbeter de slagingskans van je verkopers.

6.    Focus op de uitdagingen van de klant
Wanneer scoort een verkoper beter: als hij de problemen en wensen van de klant oplost of als hij vertelt hoe goed jullie bedrijf is? Het antwoord mag duidelijk zijn. Toch focussen veel verkopers in het verkoopproces te veel op hun eigen product, de techniek en het eigen bedrijf. Maar de bottom line is: dat is niet wat de klant in de eerste plaats interesseert. Dat is:  
  • Kan je mijn problemen oplossen?
  • Kan je bieden wat ik echt zoek? Wat ons gelukkig maakt?
  • Kan je laten zie wat de ROI is?
  • Kan ik jullie vertrouwen? Werkt het allemaal goed? Past het bij ons?
  • Wat zijn de garanties?

Leer je verkopers daarom zich te focussen op de problemen, vragen en behoefte van hun klant. Leer ze welke vragen ze kunnen stellen. Het effect is wonderlijk. Niet alleen neemt de score toe, salesmensen halen zelf ook veel meer voldoening uit hun gesprekken.

7.    Focus op strategische klanten
De strategische klanten bepalen het grootste deel van je omzet
Maar wie zijn de strategische klanten? Hoe vind je ze? Hoe kom je in contact? Wat moet je doen?
Wacht niet tot ze een keer reageren op je website, maar neem proactief contact op.

Verzamel, filter of genereer adressen van klanten en prospects die voldoen aan het ideale profiel en ga daar gefocust mee aan de slag. Wat er dan gebeurt zal je verbazen: tarieven zijn minder een issue. Voordelen komen beter aan. Alles lijkt beter te passen.

8.    Wanneer kom je in actie?
Wanneer stuurt een verkoper een offerte? Wanneer gaan ze op afspraak? Wanneer gaan ze (technische) zaken uitzoeken om een klant te helpen? Te vaak gaan verkopers aan het werk voor een klant zonder dat er een intentie is om te kopen.

Help je klant, maar creëer in elke fase van het verkoopproces ook commitment. Zet de klant aan het werk. Laat hem of haar zaken uitzoeken, informatie verzamelen of wat je ook kan doen om de klant te betrekken. In het Sales Playbook leg je het optimale proces vast. Op die manier werk je samen aan de opdracht.

9.    Moderniseer het verkoopproces
Maak je al gebruik van moderne middelen om je producten of diensten te presenteren? Beeldscherm delen via Skype of Zoom, interactieve productpresentaties op je laptop. Filmpjes op de website. Online nieuwsbrieven, marketing automation. Webinars. De mogelijkheden zijn ongekend. Ga op zoek en kijk wat past voor je bedrijf. Want de techniek kan je helpen en maakt het leuker om veel meer uit het verkoopproces te halen.

Conclusie
Natuurlijk wil je de omzet en winst van je bedrijf vergroten. Dat kan. Door omzet bij bestaande klanten te vergroten en eenvoudiger nieuwe klanten binnen te halen. Door je verkopers voor te bereiden op alle fasen van een gesprek. Je hebt de kans om anders te zijn dan je concurrent. Beter. Professioneler.

Dat gaat niet zomaar. Dat kost tijd. Maar wacht er niet mee, onderneem actie. Want juist nu kan je grote stappen voorwaarts zetten en je bedrijf laten groeien door het ideale verkoopproces en je Best Practices vast in een eigen Sales Playbook.

André Hagelen

André  Hagelen
André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn specialisme is het optimaliseren van het salesproces. Hij is al jaren lang actief voor de Speakers Academy en werd gekozen tot de beste spreker ooit op het Nationale MKB Congres. Hij ontwikkelde de ‘De zeven basisprincipes voor forse omzetgroei’, die inmiddels duizenden ondernemers hebben geïnspireerd. Zie ook sales-drive.nl en andrehagelen.nl
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,3
(22 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel