Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 26.140

Alle artikelen over Verkoopstrategie

Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek? Afsluiten - 8,6 (5 stemmen) Volgens een oude verkoopwet zou u minimaal vijf afsluitpogingen moeten ondernemen om een verkoop te sluiten. Ontdek hier wat daar van waar is!
Lees verder..
De demo die geen demo was Acquisitie - 8,3 (4 stemmen) Onlangs had ik een software demo die over iets heel anders dan de software bleek te gaan. Ik realiseerde me: hier kunnen we iets van leren. Deals sluiten in de pre-salesfase!
Lees verder..
Meer sales? Denk als een topcoach! Verkooptechniek - 9,4 (7 stemmen) Traint de trainer van een topteam alleen de aanvallers? Tuurlijk niet! Waarom gaat dat dan in sales vaak wel zo? Vijf tips voor een bredere aanpak en meer verkoopsucces.
Lees verder..
Te happig overkomen bij de klant Voorbereiding - 7,3 (16 stemmen) Komt u wel eens te happig over bij uw prospects en klanten? Dat hoeft vanaf nu niet meer. Als u zich voorbereidt op uw BAZO, dan ervaart u veel profijt en rust.
Lees verder..
Groot denken en groot blijven roepen Verkoopstrategie - 9,0 (5 stemmen) Grote en kleine klanten hebben zo hun voor- en nadelen. Hebt u grote klanten op het oog? Lees hier hoe u ze binnenhaalt voordat u ook maar een stap door de deur hebt gezet.
Lees verder..
‘Ik wil er even over nadenken…’ En dan?! Verkoopstrategie - 7,1 (20 stemmen) - 2 reacties Als u enige ervaring in de verkoop hebt, dan bent u vast wel eens tegen iemand aangelopen die na uw presentatie opmerkte: ‘Ik wil er even over nadenken!’ Wat is daarvoor de beste aanpak?
Lees verder..
De struisvogelpolitiek die wel werkt Verkoopstrategie - 8,1 (19 stemmen) In de ogen van velen is een strategie van geven tamelijk soft, meer iets voor watjes. Maar vergis u niet: geven, vriendelijk zijn, kan levens redden, en ook uw zakelijk succes.
Lees verder..
Krachtig kwalificeren: durft u het? Kwalificeren - 9,4 (14 stemmen) Wilt u ook graag serieus genomen worden door uw prospects? Dat heeft u zelf in de hand! Schat uw kansen beter in met deze 3 cruciale vragen.
Lees verder..
Het gatekeeper dilemma Gatekeeper - 8,7 (7 stemmen) - 1 reacties U hebt de beslissers nodig aan tafel, maar uw gesprekspartner voelt zich gepasseerd. Herkenbaar? Tips hoe u samen bij de DMU uitkomt.
Lees verder..
Wat verkoopt ú eigenlijk? Klantbehoefte - 7,8 (10 stemmen) Uw product of dienst op zich is nooit datgene wat een klant koopt, ze kopen iets heel anders. Een groep accountmanagers komt daarachter als ze op een trainingsdag ineens limomade moeten verkopen. Doe ook uw voordeel met deze shock therapy.
Lees verder..
Situationeel leiding geven in de Verkoop Verkoopstrategie - 8,8 (6 stemmen) Als verkoper leidt u, als het goed is, een proces. U kunt daarbij goed gebruik maken van strategieën van managers en leidinggevenden, zeker in lastige verkoopsituaties.
Lees verder..
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? Koude acquisitie - 7,8 (12 stemmen) De ene verkoper steekt er (te) veel tijd in. De andere doet er juist bijna niets aan. Deze 4 factoren bepalen hoeveel tijd u dient te besteden aan voorbereiding op koude acquisitie.
Lees verder..
Het verkoopgeheim van de veilingmeester Verkoopstrategie - 7,8 (18 stemmen) - 1 reacties Een duwtje naar succes kan uit onverwachte hoek komen. Vertel nooit meer een standaard verhaal. Maak van uw passie uw verkoopgeheim met deze 4 tips.
Lees verder..
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken Prijsdruk - 7,7 (19 stemmen) - 5 reacties Getallen lijken zo helder en duidelijk van zichzelf, maar niets is minder waar. Zeker als het getal uw prijs is, kunt u ervan uitgaan dat het hier een gevoelskwestie betreft. 3 technieken hoe daarmee om te gaan.
Lees verder..
Verkopen als adviseur, kan dat wel? Adviserend verkopen - 7,8 (33 stemmen) - 7 reacties Adviseren in plaats van verkopen zal u succesvoller maken. Maar de praktijk is weerbarstig. Lees hoe u werkelijk een trusted partner kan worden voor uw klant.
Lees verder..
7 strategieën tegen manipulatie Psychologie in de verkoop - 8,9 (16 stemmen) Allemaal weten we dat we soms worden gemanipuleerd, zeker in het verkoopvak. Een klant die het onderste uit de kan wil en ons uitspeelt tegen een budgetconcurrent…. 7 manieren om u te wapenen tegen negatieve beïnvloeding.
Lees verder..
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! Verkoopstrategie - 7,4 (26 stemmen) - 1 reacties In concurrerende markten kan het handig zijn uzelf van een hefboom te verzekeren om deals binnen te halen. Hoe doet u dat en wat zijn de valkuilen?
Lees verder..
Praat u met een blocker of een mobilizer? Verkoopstrategie - 9,6 (12 stemmen) In complexe salestrajecten praten verkopers vaak met de verkeerde contactpersoon. Hoe vindt u de echte DMU mobilizers?
Lees verder..
Gek op aanbiedingen Prijzen - 8,1 (16 stemmen) Vaak wordt gedacht dat klanten het liefst de laagste prijs willen, maar onderzoek toont aan dat dit niet waar is. Wat is dan wel waar en hoe kunt u daarop inspelen?
Lees verder..
Geef in elk geval geen geld Korting - 8,0 (36 stemmen) - 3 reacties Prijsbederf, een negatieve indruk, winstdaling, het ligt allemaal op de loer als u korting geeft in harde euro’s. 3 harde argumenten om het anders aan te pakken!
Lees verder..
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ Verkoopstrategie - 8,6 (7 stemmen) - 2 reacties
Een offerte verkoopt... niets Offertes - 8,1 (37 stemmen)
Verkopen zonder over uw product te praten Verkooptechniek - 9,4 (17 stemmen)
De psychologie van prijzen Prijs - 8,7 (18 stemmen)
Bent u als verkoper inwisselbaar? Verkooptechniek - 9,7 (43 stemmen) - 1 reacties
De commerciële vakspecialist Sale Management - 8,3 (8 stemmen)
Verkooptargets en tijdsinvestering Verkoopstrategie - 9,3 (7 stemmen)
Winnen op waarde, durft u? Prijs - 9,1 (26 stemmen) - 3 reacties
10 vragen aan... Hans Vernooij, Commercieel Directeur Verkoopleiding - 8,0 (6 stemmen)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen LinkedIn - 8,9 (8 stemmen) - 2 reacties
10 vragen aan... Marc van Hemert, Sales Director Verkoopleiding - 8,0 (3 stemmen)
10 vragen aan... Edwin van den Akker; salesmanager Verkoopleiding - 6,1 (13 stemmen) - 1 reacties
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! Verkoopstrategie - 7,8 (29 stemmen)
Duivelse details bij verkopen Communicatie - 8,3 (42 stemmen) - 2 reacties
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop Verkoopstrategie - 7,7 (19 stemmen) - 1 reacties
Hoe sluit u een topdeal? Verkopen aan grote klanten - 8,0 (3 stemmen)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters Acquisitie - 8,5 (68 stemmen) - 8 reacties
Geloof of kennis: wat brengt u verder? Sales Management - 9,5 (47 stemmen) - 1 reacties
Focus op de 2e verkoop Klantenbinding - 9,5 (11 stemmen)
Optimaal hunten én farmen Verkopersprofiel - 8,5 (17 stemmen)
Geen slapende honden wakker maken Concurrenten - 9,3 (3 stemmen)
Dat hebben we al eens geprobeerd Verkoopstrategie - 7,5 (19 stemmen) - 3 reacties
Wat is uw toegevoegde waarde? Verkoopstrategie - 7,9 (54 stemmen) - 9 reacties
Wees geen Kamikaze-verkoper Toegevoegde waarde - 8,3 (11 stemmen)
Klanten en andere ergernissen Klantenservice - 7,0 (20 stemmen) - 4 reacties
Verkoopstrategieën Verkoopstrategie - 5,5 (43 stemmen) - 9 reacties
Plan B: uw alternatieve verkoopplan Verkoopstrategie - 7,5 (16 stemmen)
De klant staat centraal! Verkoopstrategie - 7,3 (16 stemmen)
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?