Alle artikelen van Harro Willemsen

Harro  Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik breng mensen van gemiddeld naar excellerend. Van 1 naar 3. Door training, coaching, workshops, publicaties, presentaties en maatwerkprogramma’s."

De Par5 methode Acquisitie Het is tijd voor een nieuwe acquisitieaanpak: de Par5 methode. Speciaal ontwikkeld voor iedereen die op een professionele en persoonlijke manier afspraken wil maken met potentiële klanten.
Lees verder..
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen Koopmotieven - 9,4 (5 stemmen) Als u een klant wilt overtuigen, kunt u beter geen standaard USP’s gebruiken. Case stories zijn veel krachtiger. Wat dit zijn en hoe ze werken leest u in dit artikel.
Lees verder..
Details bepalen niet het verschil Verkooptechniek - 8,5 (18 stemmen) - 4 reacties Er bestaan veel goedbedoelde adviezen en tips over hoe je als salesprofessional jezelf kan verbeteren. Maar wat is de praktische waarde hiervan? Wat maakt iemand eigenlijk een goede salesprofessional?
Lees verder..
De beste zelfcoachingsvraag Persoonlijke ontwikkeling - 8,1 (15 stemmen) Als u de kwaliteit van uw commerciële gesprekken wilt verbeteren is er één vraag die u uzelf kunt stellen na ieder gesprek. Welke? Dat leest u in dit artikel.
Lees verder..
De 4x4 vragenmatrix Vragen stellen - 8,0 (5 stemmen) Met de 4x4 vragenmatrix kunt u altijd nuttige en verdiepende vragen samenstellen. Die vormen de opmaat voor een inhoudelijk scherp en uitdagend gesprek met uw klanten. Ontdek hier hoe het werkt.
Lees verder..
Vijf redenen om te voldoen aan de AVG bij acquisitie Acquisitie - 7,1 (8 stemmen) De AVG is sinds mei 2018 van kracht, maar lang niet iedereen houdt zich aan deze wetgeving. Hoe zit dat in B2B en wat kunt u doen?
Lees verder..
De kracht van een goede mailing Acquisitie - 7,4 (7 stemmen) - 1 reacties Wie in beeld wil komen bij prospects heeft tegenwoordig een batterij aan kanalen ter beschikking. Hierbij wordt een oeroud marketingkanaal wel eens vergeten: de papieren mailing. Tijd voor een revival met tips voor het beste resultaat.
Lees verder..
Referrals: de makkelijkste manier om aan nieuwe klanten te komen Acquisitie - 9,2 (9 stemmen) Voor iedereen die op een makkelijke manier aan nieuwe klanten willen komen is er een goed tip: vraag uw klanten om referrals. Lees hier hoe u dit doet en wat de voorwaarden zijn.
Lees verder..
De top 10 van irritante verkooplingo 7,8 (167 stemmen) - 40 reacties Het taalgebruik van verkopers is soms tenenkrommend. Hier de top 10 van meest irriterende verkooplingo. Welke gebruikt u?
Lees verder..
Een nieuwe standaard in BtoB acquisitie Cold Calling - 6,9 (22 stemmen) - 3 reacties Professionele acquisitie is aan een grondig herziening toe. Bestaande methoden zijn niet meer effectief en de AVG-wetgeving legt allerlei restricties op. Tijd dus voor een nieuwe aanpak. Begin met deze long read over de Par5 methode.
Lees verder..
Tien antwoorden over koude acquisitie en de AVG Cold Calling - 9,2 (17 stemmen) De nieuw AVG wetgeving houdt de gemoederen bezig en koud acquireren wordt er zeker niet makkelijker op. Ontdek in deze long read wat wel mag en wat niet (meer).
Lees verder..
Cold calling is morsdood Cold Calling - 6,3 (105 stemmen) - 27 reacties Koude acquisitie is nog steeds erg populair in de BtoB verkoop, om afspraken te maken met potentiële klanten. Maar het is nu echt tijd om ermee te stoppen en dit zijn de belangrijkste vijf redenen waarom.
Lees verder..
Wat verkoopt ú eigenlijk? Klantbehoefte - 7,8 (10 stemmen) Uw product of dienst op zich is nooit datgene wat een klant koopt, ze kopen iets heel anders. Een groep accountmanagers komt daarachter als ze op een trainingsdag ineens limomade moeten verkopen. Doe ook uw voordeel met deze shock therapy.
Lees verder..
Communicatie: de olifant in de kamer Communicatie - 8,7 (9 stemmen) De belangrijkste manier om een commerciële topper te worden is werken aan uw communicatieskills, zo simpel is het. Vergroot uw verkoopsucces structureel door uw vaardigheden op deze 10 communicatieonderdelen aan te scherpen.
Lees verder..
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten Verkoopsucces - 8,7 (10 stemmen) Marketing en Sales werken in veel organisaties niet optimaal samen. De belangrijkste oorzaken op een rijtje, met tips om de samenwerking duurzaam te verbeteren.
Lees verder..
Negen tactieken van slimme inkoopteams weerstaan Verkooptechniek - 9,3 (8 stemmen) Bij complexe inkooptrajecten krijgt u soms te maken met professionele procurement-afdelingen. Wat zijn de meest gebruikte tactieken en methoden van deze inkoopteams? En hoe wapent u zich hiertegen?
Lees verder..
Praat u met een blocker of een mobilizer? Verkoopstrategie - 9,6 (12 stemmen) In complexe salestrajecten praten verkopers vaak met de verkeerde contactpersoon. Hoe vindt u de echte DMU mobilizers?
Lees verder..
De 10 slechtste salesvragen Verkooptechniek - 7,6 (96 stemmen) - 8 reacties Vragen stellen is essentieel in het verkoopvak. Maar sommige vragen zorgen ervoor dat gesprekken stroef verlopen of de verkeerde onderwerpen aan de orde komen. Hier de 10 vragen die u het beste kunt vermijden op een rijtje.
Lees verder..
Uitdagen of niet uitdagen? Verkooptheorieën - 8,8 (12 stemmen) - 3 reacties Overbekende verkoopmethoden (Solution Selling, SPIN-selling, etc.) worden de laatste jaren minder effectief in complexe salesomgevingen. Challenger Sales is daar sterk in opkomst. Is het zinvol het uitdagen te adopteren voor uw eigen verkooppraktijk?
Lees verder..
10 Lessen voor de beginnende salesmanager Sales Management - 8,5 (72 stemmen) - 4 reacties De overstap van verkoper naar salesmanager zet uw wereld op zijn kop. Om u te helpen een zachte landing te maken, deze 10 essentiële lessen.
Lees verder..
We verkopen verandering Verkooptheorieën - 8,2 (19 stemmen) - 1 reacties
Hoe stelt u de kampioensvraag? Taalgebruik - 8,8 (50 stemmen) - 4 reacties
‘Sales’ bestaat niet Verkooptheorieën - 8,9 (33 stemmen) - 2 reacties
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp Acquisitie - 7,6 (36 stemmen) - 2 reacties
De commerciële vakspecialist Sales Management - 8,3 (8 stemmen)
De klant als adviseur Luisteren - 7,8 (24 stemmen) - 4 reacties
Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden Netwerken - 8,1 (14 stemmen) - 1 reacties
De kracht van complimenten Psychologie in de verkoop - 7,7 (66 stemmen) - 21 reacties
Bezwaren tegen een techniek Bezwaren - 7,7 (38 stemmen) - 4 reacties
Op pad met je baas Salesmanager - 6,8 (38 stemmen) - 3 reacties
0900-Belons Prospects - 6,7 (9 stemmen) - 3 reacties
Luisteren naar Tante Annie Luisteren - 7,1 (15 stemmen) - 4 reacties
De galerie der verkooptips, die hun beste tijd hebben gehad Zelfontwikkeling - 6,7 (29 stemmen) - 5 reacties
Klachten zijn kansen Klachten - 6,7 (34 stemmen) - 3 reacties
Charisma in de verkoop Succesfactoren - 8,3 (67 stemmen) - 16 reacties
Los verkoopproblemen creatief op Creativiteit in de verkoop - 8,6 (18 stemmen) - 2 reacties
De 7 overeenkomsten tussen pokeren en verkopen 7,5 (13 stemmen) - 1 reacties
Het kind in de verkoper 8,3 (24 stemmen) - 4 reacties
Plan B: uw alternatieve verkoopplan Verkoopstrategie - 7,5 (16 stemmen)
Herken het kaf tussen het koren Kwalificeren - 8,2 (16 stemmen) - 2 reacties
De wereld draait ook 's nachts door Zelfontwikkeling - 7,6 (10 stemmen) - 2 reacties
Tijd om de mannen van de jongens te scheiden Verkoopkansen - 8,8 (31 stemmen) - 12 reacties
'I told you so' Overtuigen - 7,6 (45 stemmen)
De offertefabriek Offertes - 8,2 (54 stemmen) - 14 reacties
Primal fear Acquisitie - 7,5 (82 stemmen) - 9 reacties
De meest succesvolle deal ooit die ik heb gemist Creativiteit in de verkoop - 7,9 (53 stemmen) - 2 reacties
Liegen, een beetje liegen of toch die dekselse waarheid? Problemen met Verkopen - 7,0 (30 stemmen) - 18 reacties
Kent u uw toegevoegde waarde? Prijs - 7,5 (19 stemmen) - 4 reacties
Hoe word ik de beste verkoper? Topverkopers - 6,7 (111 stemmen) - 36 reacties
Welk jasje, welk dasje? Kleding - 7,5 (2 stemmen) - 3 reacties
De zeilboot aan de muur Voorbereiding - 7,8 (62 stemmen) - 4 reacties
De kortste tijd om het verkoopvak te leren Verkoopsucces - 6,9 (54 stemmen) - 8 reacties
Flashbacken naar grootse momenten Voorbereiding - 6,6 (9 stemmen) - 3 reacties
Afgetrapte spijkerbroek met vlasbaard Beursverkoop - 8,1 (34 stemmen) - 14 reacties
De jiujitsu onderhandelaars Onderhandelen - 6,8 (13 stemmen)
De missie van Mickey Mouse 6,5 (17 stemmen) - 2 reacties
De verkoopuniversiteit Verkoopopleidingen - 5,7 (7 stemmen)
De Space Shuttle en het achterwerk van een paard Rapporteren - 8,2 (17 stemmen)
The A-Team Salesmanager - 6,0 (7 stemmen)
Altijd weer die prijs Offertes - 6,8 (4 stemmen)
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..