Alle artikelen van Jan-Willem Seip

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”. Dit laat hij verkopers ook ervaren: met aanstekelijk enthousiasme een écht contact en chemie bij een ander laten ontstaan.

De kracht van zacht Verkoopvaardigheden - 5,5 (6 stemmen) - 1 reacties Dit boek van auteur Jan Willem Seip laat de nieuwste inzichten op het gebied van verkooptechnieken zien en met name de menselijke factor daarin.
Lees verder..
Een enthousiaste prospect die toch nog ‘nee’ zegt Afsluittechnieken - 8,6 (10 stemmen) Enthousiasme is een groot goed, het werkt aanstekelijk, bij iedereen. Juist daarom schuilt er bij sales ook een gevaar in. Met deze 4 tips zet u enthousiasme om in een order.
Lees verder..
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? Klantbehoefte - 8,1 (56 stemmen) - 8 reacties Het zit in de mens om over zichzelf te praten en te horen wat wij willen horen. In het dagelijkse leven is dit niet handig en in de verkoop al helemaal niet. Hoe dan wel? 7 tips hoe u een onnatuurlijk goede verkoper kan zijn!
Lees verder..
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten Moeilijke klanten - 8,6 (12 stemmen) - 1 reacties Hoe kunnen winkelmedewerkers extra informatie en waarde toevoegen als de klant “alles” al weet via internet?! Door deze 8 tips in praktijk te brengen!
Lees verder..
Euforisch verkopen is meer verkopen Behoeften bepalen - 8,8 (28 stemmen) Bij de sales funnel methode wordt een scoringspercentage van 4% als normaal gezien. Dat moet beter! Volg deze twee tips en verhoog uw conversie! Aanzienlijk!
Lees verder..
Sorry, de offerte gaat niet door Offertes - 7,6 (46 stemmen) - 1 reacties Elke sales professional verliest opdrachten, ook topverkopers. Het verschil is dat zij zich sneller herpakken dan de gemiddelde verkoper. Hoe doen ze dat?
Lees verder..
Verkoopplan: iets voor u? Verkoopplan - 7,3 (113 stemmen) - 15 reacties Krijgt u ook jeuk als u het woord 'verkoopplan' hoort? Als dat het geval is, lees dan verder en ervaar dat het maken van een kort en krachtig verkoopplan helemaal niet zo lastig is.
Lees verder..
De vrouwelijke inbreng in de verkoop is veel belangrijker dan u denkt... Vrouwen in sales - 8,3 (39 stemmen) - 5 reacties Bij 80% van de aankopen spelen vrouwen een belangrijke rol. Maar verkopen gebeurt nog vrijwel altijd op de aloude, mannelijke manier: scoren en winnen. Tips om het anders aan te pakken.
Lees verder..
Leer verkopen van een heel goede serveerster Verkoopsucces - 8,2 (35 stemmen) - 6 reacties Goede bediening in de horeca gaat verder dan een bord voor uw neus zetten. Van serverende “verkopers”, met als primair doel u een goede avond te bezorgen, valt veel te leren.
Lees verder..
Durf een klant af te wijzen Verwachtingsmanagement - 8,7 (7 stemmen) - 3 reacties Veel leveranciers zeggen snel JA als iemand bij hen aanklopt. En als ze NEE zeggen doen ze dat vaak door geen reactie te geven. Maar er valt iets te winnen door actief en netjes af te wijzen - lees hier wat, en hoe precies.
Lees verder..
Een order binnen halen bij Pietje Precies Verkoopmissers - 9,3 (8 stemmen) Arnold zit bij een inkoper om een offerte door te spreken. Al snel merkt die dat er een fout in Arnolds offerte staat. Gevolg? Geen order! Hoe kwam dat nou en, hoe was dit te voorkomen geweest?
Lees verder..
Hoe verkoopt u uw meerwaarde? Behoeften bepalen - 7,0 (11 stemmen) In verkoop is meerwaarde een zwaar wegende factor: uw meerwaarde, die van uw product, die van uw advies in het verkoopproces. Leer afstemmen op de optimale inzet van uw meerwaarde met deze tips.
Lees verder..
Au, dat doet pijn! Afwijzingen - 7,2 (19 stemmen) - 2 reacties Amanda zit in gesprek met haar prospect. Ze komt er maar niet door heen. De prospect heeft alles namelijk al "goed geregeld". Om u dit leed te besparen, een artikel over ‘bewustwording van het probleem’.
Lees verder..
Verkopen is mensenwerk Koopproces - 7,9 (27 stemmen) - 2 reacties De klant en u willen hetzelfde: resultaat. Maak gebruik van die overeenkomst met deze tips, en baan u een weg naar meer verkoopsucces.
Lees verder..
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek Afsluittechnieken - 8,0 (4 stemmen) Als een prospect twijfelt over uw product of dienst, trek hem dan over de streep met een onderzoek naar de haalbaarheid ervan. Hoe u dat het beste kunt doen en wat het oplevert, leest u hier.
Lees verder..
Schors het verkoopgesprek Creativiteit in de verkoop - 8,6 (19 stemmen) - 2 reacties U wordt tijdens een verkoopgesprek onverwacht overladen met klachten, irritatie en onvrede van uw klant. Hoe redt u zich goed uit deze benarde situatie? Met deze tips.
Lees verder..
De Elevator Pitch Klantencontact - 7,7 (364 stemmen) - 52 reacties U krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk, daarom is het paraat hebben van diverse Elevator Pitches afgestemd op de doelgroep noodzakelijk. Maak uzelf onsterfelijk in de ogen van uw prospect met deze tips.
Lees verder..
Een moker op een ruit Verkooptechniek - 6,3 (4 stemmen) - 2 reacties Menig verkoper praat in eigenschappen van het product in plaats van in voordelen. Uw klanten zijn vooral geïnteresseerd in de voordelen, oplossingen, resultaten en onderscheidende kenmerken. Hoe pakt u dat aan?
Lees verder..
Ja maar, ik ben toch aardig!? Positief denken - 8,6 (19 stemmen) - 4 reacties Een verkoper die moeite heeft met afwijzing heeft het niet makkelijk. Maar we hebben vrijwel allemaal last van afwijzing. Ontdek wat u kunt doen; met tips uit het winnaarsdenken!
Lees verder..
Zeg nee tegen uw ego tijdens onderhandelen Vrouwen in sales - 6,8 (9 stemmen) In het woord negotiaton zit ‘ego’ verstopt. Mannen- en vrouwenego's zijn niet hetzelfde. Ontdek wat we van elkaar kunnen leren bij het onderhandelen.
Lees verder..
Weg met het USP! Leve het ISP! Doelgroep - 7,9 (14 stemmen) - 2 reacties
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact Eerste indruk - 8,0 (35 stemmen) - 1 reacties
Verkoper m/v Vrouwen in sales - 8,0 (18 stemmen) - 1 reacties
Vijf buitengewone onderhandelingstips Onderhandelen - 6,8 (11 stemmen)
Hoe denkt een winnaar? Succes in de Verkoop - 8,5 (21 stemmen) - 1 reacties
Bestrijd de vooroordelen over Sales Verkoopsucces - 8,1 (20 stemmen) - 3 reacties
Helpt netwerken u bij de verkoop? Netwerken - 7,2 (25 stemmen) - 4 reacties
Wat zou u doen als u de klant bent? Gesprekstechniek - 8,5 (4 stemmen)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail Verkoopsucces - 8,5 (4 stemmen) - 2 reacties
Wat kunnen we leren van winkelverkoop Verkoopsucces - 8,6 (7 stemmen)
Waardevolle lessen uit de retail Verkoopsucces - 8,5 (14 stemmen)
De kunst van het vragen stellen Vraagtechniek - 7,4 (78 stemmen) - 7 reacties
De grootste concurrent is…? Prijs - 7,0 (9 stemmen) - 5 reacties
Het verkoopgesprek: enkele praktische tips Gesprekstechniek - 5,6 (29 stemmen) - 11 reacties
Overspelige klanten AIDA - 4 reacties
Doelen stellen Zelfontwikkeling - 6,8 (36 stemmen) - 1 reacties
Echte koopjes bestaan niet Verkooptactiek - 7,4 (14 stemmen) - 4 reacties
U bent eigenlijk een Homo Ludens... Vertrouwen - 7,4 (10 stemmen)
Verhoog uw scoringskans Succesfactoren - 6,6 (15 stemmen) - 3 reacties
Win-win of hard tegen hard? (deel 3) Inkopen - 7,3 (12 stemmen) - 3 reacties
Hoe kom ik via via aan contacten? Netwerken - 7,5 (6 stemmen)
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) Onderhandelen - 7,6 (16 stemmen)
De 1e indruk! Lichaamstaal - 7,3 (28 stemmen) - 3 reacties
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) Onderhandelen - 7,5 (6 stemmen)
Bel me! Telefoontechniek - 7,3 (6 stemmen)
De onweerstaanbare aanbieding Offertes
Handig onderhandelen Onderhandelen - 7,7 (18 stemmen)
Hoe kopen klanten? Koopproces - 6,8 (8 stemmen)
Be Prepared Voorbereiding - 5,0 (1 stemmen)
Terroristische aanslag Succesfactoren - 1,0 (2 stemmen)
Een DAS in Schaapskleren Moeilijke klanten - 7,6 (46 stemmen) - 4 reacties
Net als de weersverwachting…? Doelen stellen - 6,3 (24 stemmen) - 1 reacties
AAAI-en Succesfactoren - 5,3 (3 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..