Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 26.145

Alle artikelen van Jos Burgers

Jos  Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net mensen!’, ‘Relatiebeheer als groeistrategie’, ‘Hondenbrokken’ en ‘Geef nooit korting!’

Hondenbrokken Sales Iedereen vindt klantgericht belangrijk. Maar wat houdt het precies in, en is het hetzelfde als klantvriendelijkheid. Deze managementroman is voor iedereen die klantgerichtheid - intern of extern - wil verbeteren.
Lees verder..
De kracht van geven Verkoopsucces - 8,8 (17 stemmen) - 1 reacties Succesvol zijn is pakken wat je pakken kan. U moet in ieder geval niet degene zijn die blijft geven. Toch?! 3 positieve effecten van geven die u naar duurzaam succes leiden.
Lees verder..
Aandacht geven: een groeimarkt! Aandacht - 8,2 (17 stemmen) - 1 reacties Wie nooit meer een klant kwijtraakt, wordt vanzelf succesvol. Theoretisch gezien is het eenvoudig om al je klanten te behouden. Gewoon een kwestie van aandacht geven. Waarom is het dan toch zo moeilijk?
Lees verder..
De struisvogelpolitiek die wel werkt Verkoopstrategie - 8,1 (19 stemmen) In de ogen van velen is een strategie van geven tamelijk soft, meer iets voor watjes. Maar vergis u niet: geven, vriendelijk zijn, kan levens redden, en ook uw zakelijk succes.
Lees verder..
Wat u nog niet wist over luisteren Luisteren - 7,8 (12 stemmen) - 1 reacties Een spreker die slecht kan luisteren maar er wel over schrijft, wat brengt u dat? Zoek de open deuren, én de tips die u betere relaties op gaan leveren.
Lees verder..
Geef nooit korting Verkoopvaardigheden In 'Geef nooit korting!' laat Jos Burgers aan de hand van 31 prikkelende adviezen zien hoe u het best met prijsdruk kunt omgaan. Want lage prijzen zijn geen vaststaand feit. En onze eigen invloed op de prijs is veel groter dan we vaak denken.
Lees verder..
Laat zien dat u ongewapend bent Communicatie - 8,5 (11 stemmen) Een verborgen agenda, van de ander of van u, die toch aan het licht komt, kan rampzalige gevolgen hebben. Voorkomen is beter dan genezen: advies over transparant zijn
Lees verder..
De winst van vriendelijkheid Kwaliteiten van de verkoper - 7,8 (21 stemmen) In cafés en snackbars hingen vroeger nog weleens bordjes met teksten als ‘Vriendelijkheid kost geen geld’. Een waarheid als een koe, maar de vraag is: Brengt het ook iets op? En of, lees hier hoeveel!
Lees verder..
Meningen en feiten: bent u te duur?! Prijsdruk - 7,7 (40 stemmen) - 4 reacties Wist u dat mensen vrijwel niet van een eerder ingenomen standpunt zijn af te brengen? Lees hoe u effectief kan leren omgaan met iedereen die “weet” dat u te duur bent.
Lees verder..
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? Communicatie - 9,2 (6 stemmen) Van teveel eenzijdig nemen worden relaties slecht. Maar we hebben lang niet altijd in de gaten dat we iets nemen. Let op deze communicatieve valkuilen die u krediet kosten!
Lees verder..
Pleidooi voor uzelf zijn Geloofwaardigheid - 8,0 (6 stemmen) Verkopers lopen vanwege hun vak een verhoogd risico op afwijzing. Angst voor afwijzing is voor iedereen een slechte raadgever. Onderzoek uw gedragspatronen, met tips om uzelf te blijven.
Lees verder..
Wanneer is een cadeau een cadeau? Beïnvloeden - 7,9 (13 stemmen) Wat u zaait gaat u oogsten, dus op zijn tijd wat weggeven is geen slechte zet. Maar denk er goed over na, want cadeaus kunnen ook tegen u werken. Tips en voorbeelden voor meer invloed door te geven.
Lees verder..
Tijd is geld, maar met geduld verdient u meer Verkoopbevordering - 8,5 (15 stemmen) Evenveel uren in een dag als een eeuw geleden, maar zó-veel meer om te doen. En toch, neem even de tijd voor dit artikel, leer waarom geduld goed is voor de zaken en ontdek hoe het anders kan.
Lees verder..
Er is maar één juiste prijs Prijs - 7,9 (19 stemmen) - 3 reacties Prijs bepalen is kosten calculeren? Toch niet! Uw kostprijs interesseert de klant niet. Pak het bepalen van uw prijs radicaal anders aan.
Lees verder..
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken Prijsdruk - 7,7 (19 stemmen) - 5 reacties Getallen lijken zo helder en duidelijk van zichzelf, maar niets is minder waar. Zeker als het getal uw prijs is, kunt u ervan uitgaan dat het hier een gevoelskwestie betreft. 3 technieken hoe daarmee om te gaan.
Lees verder..
Prijsbezwaren tackelen Prijsbezwaren - 7,5 (22 stemmen) - 2 reacties Cruijff over tackelen: "Ben je niet op tijd, dan ben je óf te vroeg, óf te laat.’ Dat geldt zeker voor prijsbezwaren. Leer van de meester.
Lees verder..
De prijs als excuus Prijsdruk - 8,0 (24 stemmen) - 1 reacties Als een klant zegt dat u te duur bent, wil dat lang niet altijd zeggen dat dit ook zo is. Waarom gebruikt de klant deze smoes? Hoe herkent u dit gedrag? En wat doet u ertegen?
Lees verder..
Duurder zijn is zo gek nog niet Prijs - 8,0 (36 stemmen) - 2 reacties Goedkoper zijn dan uw concurrenten lijkt erg aantrekkelijk, maar kan u ernstig tegenwerken. Steek meer energie in uw hogere prijs, gebruik deze 4 verkooptechnieken.
Lees verder..
Gek op aanbiedingen Prijzen - 8,1 (16 stemmen) Vaak wordt gedacht dat klanten het liefst de laagste prijs willen, maar onderzoek toont aan dat dit niet waar is. Wat is dan wel waar en hoe kunt u daarop inspelen?
Lees verder..
Geef in elk geval geen geld Korting - 8,0 (36 stemmen) - 3 reacties Prijsbederf, een negatieve indruk, winstdaling, het ligt allemaal op de loer als u korting geeft in harde euro’s. 3 harde argumenten om het anders aan te pakken!
Lees verder..
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? Prijs - 7,4 (9 stemmen) - 1 reacties
Duurder zijn is zo gek nog niet Prijs - 7,6 (22 stemmen) - 1 reacties
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! Prijs - 8,3 (14 stemmen) - 1 reacties
Er kan altijd nog 5% vanaf Prijsdruk - 7,5 (94 stemmen) - 8 reacties
Je vrouw uitbesteden Klantenbinding - 8,5 (63 stemmen) - 8 reacties
Luisteren met een leeg hoofd Luisteren - 7,6 (42 stemmen) - 5 reacties
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs Korting - 9,1 (32 stemmen) - 3 reacties
Leer van tweedehands autoverkopers Prijsbezwaren - 7,8 (33 stemmen) - 2 reacties
Een Mercedes voor de prijs van een Polo Prijs - 8,2 (46 stemmen)
Denkt u ook na over de offerte van uw concurrent? 8,4 (46 stemmen) - 2 reacties
Kiezen geeft kiespijn Keuzestress - 8,5 (56 stemmen) - 9 reacties
Bent u bang dat u te duur bent?‏ Korting - 8,2 (102 stemmen) - 17 reacties
'In onze branche is de prijsdruk pas echt hoog' Prijsdruk - 8,4 (28 stemmen) - 13 reacties
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop Verkoopstrategie - 7,7 (19 stemmen) - 1 reacties
De psychologische prijs van een Boeing 737 Prijs - 6,8 (5 stemmen)
Uw concurrenten kiest u zelf Prijsdruk - 7,7 (32 stemmen) - 1 reacties
De kortste weg naar meer winst Prijs - 7,8 (4 stemmen) - 1 reacties
Echte of onechte prijsdruk? Prijsdruk - 8,8 (15 stemmen)
You’re my friend Onderhandelen - 9,4 (23 stemmen)
No Budget Marketing Boeken over verkopen
Geef nooit korting! Korting - 7,8 (61 stemmen) - 10 reacties
'Doet u mij maar de goedkoopste shit' Prijsdruk - 8,4 (17 stemmen) - 3 reacties
'Preventief ruimen!' Onderhandelen - 7,0 (21 stemmen) - 4 reacties
Gek op prijsbezwaren Prijs - 7,7 (10 stemmen) - 1 reacties
Waarom duurder zijn een goed idee is Prijs - 7,5 (38 stemmen) - 5 reacties
Een prijsdrukverlagend middel Prijsdruk - 8,9 (18 stemmen) - 1 reacties
'Garantie geven heeft weinig zin' 9,2 (50 stemmen) - 7 reacties
Een hogere prijs is pure winst Prijs - 7,6 (48 stemmen) - 12 reacties
Bukken terwijl niemand slaat Prijs - 8,5 (61 stemmen) - 14 reacties
Verkoop nooit NEE! 7,9 (30 stemmen) - 6 reacties
Ik verkoop alles, behalve mijn schoonmoeder Klantvriendelijkheid - 7,6 (74 stemmen) - 14 reacties
Wat kunt u als verkoper leren van een verkleedpartij? 8,0 (46 stemmen) - 8 reacties
Onderhandelt u veel over de prijs? Prijs - 7,5 (30 stemmen) - 13 reacties
"Je moet wel afdingen!" Prijs - 4,3 (4 stemmen)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant Folders - 7,6 (33 stemmen) - 3 reacties
Goedkoop is ook niet alles Prijs - 7,9 (65 stemmen) - 12 reacties
Wat is uw toegevoegde waarde? Verkoopstrategie - 7,9 (54 stemmen) - 9 reacties
Men is u zo weer vergeten Netwerken - 7,9 (75 stemmen) - 17 reacties
Praten in termen van gaten 8,0 (36 stemmen) - 8 reacties
'Let maar niet op de rommel' Klantenbinding - 7,8 (76 stemmen) - 15 reacties
Gegarandeerd PowerPoint-vrij! PowerPoint - 8,2 (13 stemmen) - 10 reacties
Weet u waar uw klanten echt gelukkig van worden? 6,9 (28 stemmen) - 1 reacties
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? Prijs - 7,5 (54 stemmen) - 3 reacties
Lever niet wat een klant vraagt Klantvriendelijkheid - 7,8 (68 stemmen) - 7 reacties
Succes helpt tegen dikke voeten Beursverkoop - 7,3 (30 stemmen) - 2 reacties
Verkopers vragen te weinig voor hun producten Prijs - 7,7 (59 stemmen) - 10 reacties
Spreken is maar zilver Luisteren - 7,0 (27 stemmen) - 8 reacties
De prijs is vaak niet de echte reden Prijs - 6,9 (67 stemmen) - 19 reacties
Hoe kom je van boren af? 8,0 (51 stemmen) - 7 reacties
Hoeveel korting wilt u? Korting - 7,5 (111 stemmen) - 16 reacties
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?