Alle artikelen van Michel Hoetmer

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en verkooptrainingen. Hij heeft jarenlange ervaring in de persoonlijke verkoop en advisering.
Bekijk de open trainingen van Sales Quest

Vijf gouden regels voor verkopers Verkooptechniek - 7,9 (44 stemmen) - 4 reacties Veel verkopers worstelen om hun target te halen. Ontdek waar het mis gaat en wat u daaraan kunt doen.
Lees verder..
Succesfactoren van topverkopers Topverkopers - 8,6 (54 stemmen) - 8 reacties Weet u wat er voor nodig is om de top van het verkoopvak te bereiken? Deze negen factoren helpen u op weg.
Lees verder..
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop Klantenkennis - 8,1 (8 stemmen) - 5 reacties
Lees verder..
Sluit de deal Sales Management Ze zeggen wel eens 'always be closing'. Is het verstandig dit verkoop-abc'tje toe te passen? Het antwoord zal u verbazen.
Lees verder..
Spelenderwijs verkopen; anders dan anderen Verkoopgesprek - 8,9 (25 stemmen) - 3 reacties Hoe groot acht u uw kans wanneer u precies hetzelfde klinkt als al die andere verkopers? Ontdek hoe het anders kan.
Lees verder..
Bent u verkoper of toneelspeler? Aannames - 8,3 (21 stemmen) - 6 reacties Inspelen op de persoonlijkheid van uw gesprekspartner is riskant, ook al beweren veel trainers het tegendeel. Doe uw voordeel met deze longread over de gevaren van het hokjesdenken in de verkoop.
Lees verder..
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars Verkoopmissers - 7,7 (7 stemmen) Er zijn regelmatig grote verschillen tussen wat u zegt en wat de klant hoort. Welke uitspraken lokken ongewild verkeerde reacties uit?
Lees verder..
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? Klantenbinding - 8,1 (9 stemmen) Er zijn verkopers die denken slim te zijn. Ze proberen mensen via de telefoon met een leugentje over te halen om zaken met ze doen. Het lijkt slim. Maar is het ook verstandig?
Lees verder..
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt Onderhandelen - 7,0 (8 stemmen) Uw rug recht houden tijdens onderhandelingen maakt het verschil tussen een ‘zo-zo-deal’ en een winstgevende verkoopactie. Ontdek nog 5 tips voor een goede deal.
Lees verder..
Help! Mijn klant wil nadenken Verkoopstrategie - 7,9 (17 stemmen) - 1 reacties Het komt regelmatig voor dat klanten twijfelen en willen nadenken. Is dan alles verloren? Of zijn er nog volop kansen?
Lees verder..
In herhaling vallen is een prima idee Communicatie - 7,7 (6 stemmen) Vindt u het bloedirritant als iemand regelmatig herhaalt wat hij net heeft gezegd? Waarschijnlijk wel. Toch is het niet zo’n gek idee om zelf ook af en toe te herhalen wat u hebt verteld. Lees hier waarom.
Lees verder..
Verkopers die niet vragen worden overgeslagen! Vragen stellen - 7,2 (9 stemmen) Elke verkoper maakt het wel eens mee: er wordt een prima verkoopgesprek gevoerd en dan komt er toch geen toezegging van de klant. Hoe zit dat?
Lees verder..
Geef uw telefonische acquisitie een flinke duw in de rug Acquisitie - 4,9 (7 stemmen) Telefonische acquisitiegesprekken komen voor de prospect vaak onverwacht en soms ook ongelegen. Lees hier hoe u het gesprek kunt voorbereiden zodat u toch nog in een warm bad duikt.
Lees verder..
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ Klantenkennis - 8,1 (14 stemmen) Goede gesprekken zijn fijn, effectieve gesprekken halen opdrachten binnen. Heel veel in uw pijplijn maar uiteindelijk toch weinig echt resultaat? Lees hoe dat komt en wat eraan te doen is.
Lees verder..
De zeven zonden van verkopers Sales - 5,0 (2 stemmen) Veel verkopers begaan keer op keer dezelfde zonden zoals denken dat koude acquisitie niet werkt; in de verkeerde vijver vissen; geloven in verkoopfabeltjes.
Lees verder..
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk Geloofwaardigheid - 7,2 (40 stemmen) - 1 reacties Uw geloofwaardigheid is uw belangrijkste bezit. Het is ook een mijnenveld. Bewust en onbewust gedrag kan u veel kosten. 7 tips om het beeld dat u uitstraalt positief te houden.
Lees verder..
Feedback geven: wel of niet 'sandwichen'? Feedback - 7,3 (15 stemmen) - 4 reacties De sandwichtechniek is een veelgebruikte feedbackmethode, maar het is de vraag of hij wel zo doelmatig is. Ontdek waar het mis gaat en wat u beter kunt doen.
Lees verder..
Draait het alleen nog maar om de prijs? Prijs - 8,2 (58 stemmen) - 8 reacties Aan de prijs kunnen klanten prachtig een afwijzing ophangen. Ontdek hoe u de werkelijke reden van de afwijzing achterhaalt en in de race blijft.
Lees verder..
Waarom begrijpt de klant me niet? Presenteren - 9,0 (39 stemmen) - 4 reacties Hebt u het wel eens meegemaakt? U geeft een verkooppresentatie en de klant lijkt maar niet te begrijpen wat de voordelen zijn. Wat gebeurt daar?!
Lees verder..
Zo komt u ongeschonden uit prijsonderhandelingen Onderhandelen - 7,8 (10 stemmen) Prijsonderhandelingen gaan niet alleen over geld, maar ook over uw betrouwbaarheid en de indruk die u achterlaat. Met deze tips komt u goed beslagen ten ijs.
Lees verder..
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? Verkooptechniek - 7,8 (41 stemmen) - 6 reacties
Verkoopmythe: provisie bevordert de verkoop Sales Management - 7,4 (38 stemmen) - 3 reacties
Wel of niet koud bellen met een script? Koude Acquisitie - 8,6 (8 stemmen) - 2 reacties
Tegendraads verkopen Problemen met Verkopen - 7,9 (47 stemmen) - 8 reacties
7 Praktische afsluittips Afsluiten - 7,5 (8 stemmen) - 2 reacties
Een fabeltje over uzelf verbeteren Succesfactoren - 8,0 (4 stemmen) - 2 reacties
De grote vriend van succes Succesfactoren - 9,3 (34 stemmen)
Zo werken verkopers zichzelf in de nesten Overtuigen - 8,6 (58 stemmen) - 10 reacties
Bel-angst of motivatieprobleem? Koude Acquisitie - 7,9 (33 stemmen) - 2 reacties
De verkopers aan het front 7,7 (11 stemmen)
Geen slapende honden wakker maken Concurrenten - 9,3 (3 stemmen)
Geef uw overtuigingskracht een boost Verkoopgesprek - 7,9 (22 stemmen)
Zin en onzin van open vragen Vragen stellen - 7,6 (22 stemmen) - 4 reacties
Zo wordt u een goede verkoopcoach Sales coaching - 7,8 (18 stemmen) - 3 reacties
Interactie die denkt voor de klant Koude Acquisitie - 8,2 (23 stemmen) - 3 reacties
Is koud bellen nog wel van deze tijd? Koude Acquisitie - 8,5 (37 stemmen) - 10 reacties
Hoe gaat u om met reflexbezwaren? Bezwaren - 8,4 (52 stemmen) - 7 reacties
Hoe nuttig zijn targets? Doelen stellen - 8,1 (30 stemmen) - 5 reacties
Meer verkopen door het simpel te houden Verkoopsucces - 7,6 (24 stemmen) - 9 reacties
Zet uw productdemonstratie op zijn kop! Presenteren - 7,6 (23 stemmen) - 4 reacties
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? Gesprekstechniek - 8,1 (25 stemmen) - 5 reacties
Overvragen in onderhandelingen en toch uw zin krijgen Onderhandelen - 7,8 (17 stemmen) - 4 reacties
Een beroerd antwoord op een verkoopdip Sales Management - 7,9 (49 stemmen) - 9 reacties
Koekhappen voor verkopers Salestraining - 6,9 (7 stemmen) - 2 reacties
Er meteen op afvliegen of...? Afspraken - 7,1 (19 stemmen) - 5 reacties
Acht tips voor succesvol offreren Offertes - 7,7 (50 stemmen) - 10 reacties
Hoe volgt u offertes op? Offertes - 8,0 (97 stemmen) - 9 reacties
Neemt u later nog maar eens contact met me op... Acquisitie - 7,8 (68 stemmen) - 2 reacties
Succesvol taalgebruik in Sales Taalgebruik - 7,7 (23 stemmen) - 2 reacties
Eerst eventjes onderzoeken Prospects - 2,8 (5 stemmen) - 3 reacties
Sneller 'klikken' met je prospects Prospects - 6,4 (7 stemmen) - 1 reacties
Verbeter uw verkooppresentatie Presenteren - 6,6 (31 stemmen)
Waarom liegen klanten tegen verkopers? Koopweerstand - 7,6 (36 stemmen) - 8 reacties
Gespreksopeningen voor vaste klanten Klantenbinding - 7,2 (18 stemmen) - 1 reacties
Heeft de vergadering een op actie gerichte doelstelling? Vergaderen - 7,9 (8 stemmen) - 1 reacties
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek Verkoopgesprek - 6,8 (126 stemmen) - 4 reacties
Hoe gaat u om met sluwe onderhandelingstactieken van inkopers? Onderhandelen - 6,6 (11 stemmen) - 3 reacties
Klagers weren, of juist niet? Zelfontwikkeling - 6,4 (9 stemmen) - 1 reacties
De concurrent: bron voor de juiste adressen Adressen verzamelen - 5,3 (6 stemmen)
Wanneer beginnen met onderhandelen? Prijs - 8,2 (11 stemmen) - 2 reacties
Hoe reageert u wanneer iemand (te) vroeg om een prijsopgave vraagt? Prijs - 7,3 (26 stemmen) - 2 reacties
Succesvol onderhandelen Onderhandelen - 6,7 (11 stemmen) - 4 reacties
Stuur me eerst maar wat meer informatie! Verkooptechniek - 7,5 (58 stemmen) - 21 reacties
Hoe trekt u de aandacht van een prospect? Koude Acquisitie - 7,5 (11 stemmen)
De uitgestelde afsluittechniek Afsluittechnieken - 7,3 (34 stemmen) - 4 reacties
Belangrijke succesfactoren op een rijtje! Succesfactoren - 7,6 (28 stemmen) - 5 reacties
Misser: te weinig aandacht voor de klant Klantenpsychologie - 7,1 (30 stemmen) - 1 reacties
In vijf stappen naar een betere opvolging van leads Leads - 7,0 (15 stemmen) - 2 reacties
Misser: klakkeloos aannemen wat de klant zegt Verkoopmissers - 7,2 (16 stemmen)
Poortwachter: struikelblok of bondgenoot? Poortwachter - 6,5 (2 stemmen)
10 Tips om meer te verkopen Acquisitie - 5,8 (124 stemmen) - 3 reacties
Kritieke momenten in de verkoop Verkoopproces - 7,0 (21 stemmen) - 4 reacties
Wilt u meer leads of betere leads? Leads - 5,8 (4 stemmen) - 1 reacties
Omgaan met wispelturige klanten Opdracht verliezen - 6,9 (12 stemmen)
Vlammen in de verkoop Succesfactoren - 6,9 (40 stemmen) - 3 reacties
Hoe verkoopt u volgens de SPIN-methode? SPIN - 7,4 (78 stemmen) - 6 reacties
7 Gouden tips voor uw acquisitiegesprekken (2) Acquisitie - 7,7 (88 stemmen) - 9 reacties
Hoe reageert u op offerteaanvragen? Succesfactoren - 7,1 (41 stemmen) - 2 reacties
Moet u het serieus nemen wanneer de klant dreigt weg te lopen? Bezwaren - 5,6 (8 stemmen) - 2 reacties
Zeven gouden acquisitietips Acquisitie - 8,0 (219 stemmen) - 19 reacties
Bent u een verkoper of afspraakjessprokkelaar? Afspraken - 7,4 (36 stemmen) - 10 reacties
Hoe redt u een rampzalig verkoopgesprek? Verkoopmissers - 6,6 (17 stemmen) - 2 reacties
7 manieren om een verkoopgesprek uit een impasse te halen Succesfactoren - 7,2 (34 stemmen) - 2 reacties
Vier belangrijke vragen voor (uw) verkopers Afsluittechnieken - 6,1 (13 stemmen) - 6 reacties
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? Loyaliteit - 6,3 (7 stemmen) - 12 reacties
Niet kiezen, is verliezen Positionering - 7,3 (16 stemmen) - 2 reacties
In 6 stappen naar een beter gebruik van uw tijd Time management - 6,6 (13 stemmen) - 2 reacties
Ik wil er nog eventjes over nadenken! Moeilijke klanten - 7,3 (28 stemmen) - 3 reacties
De alternatieve afsluittechniek die werkt! Afsluittechnieken - 5,0 (5 stemmen) - 3 reacties
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid Psychologie in de verkoop - 6,3 (8 stemmen) - 1 reacties
Correct opvolgen van leads is een goudmijn Leads - 6,3 (11 stemmen) - 1 reacties
Wat bent u waard voor uw bedrijf? Efficiency - 7,8 (4 stemmen) - 1 reacties
Hoe vertel ik de klant wat het kost? Offertes - 7,8 (49 stemmen) - 10 reacties
Omgaan met afwijzingen Psychologie in de verkoop - 7,3 (65 stemmen) - 6 reacties
Mythe: succesvolle verkopers ondernemen meer afsluitpogingen Afsluittechnieken - 6,8 (6 stemmen) - 1 reacties
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie Eerste indruk - 6,3 (7 stemmen) - 6 reacties
Belangst? Acquisitie - 6,2 (31 stemmen) - 2 reacties
Scoren met inhaakvragen Vraagtechniek - 3,2 (5 stemmen)
Verkoop VOODOO Gesprekstechniek - 7,7 (6 stemmen) - 1 reacties
Het belang van research Voorbereiding - 3,0 (1 stemmen)
Eindeloos wachten op uw afspraak? Afspraken - 7 reacties
Effe een gezellig bakkie koffie? Moeilijke klanten - 5,0 (1 stemmen) - 5 reacties
Help! De klant komt met bezwaren in mijn verkoopgesprek Tegenwerpingen - 6,8 (5 stemmen) - 4 reacties
Planning: eerst het verste gesprek Afspraken - 3,0 (1 stemmen) - 3 reacties
De tijd tussen twee gesprekken Gesprekstechniek - 2 reacties
Stel een tijdsduur vast voor het gesprek Gesprekstechniek
Zo jaagt u prospects meteen in de gordijnen Cold Calling - 5,0 (8 stemmen) - 9 reacties
De voet tussen de deur techniek Entree - 5,4 (21 stemmen) - 2 reacties
Wat u vooral niet moet doen tijdens een recessie Prijs - 8,3 (16 stemmen) - 2 reacties
Waarom productkennis niet verkoopt Productkennis - 7,8 (109 stemmen) - 18 reacties
Diep ademhalen voordat u begint met spreken Telefoontechniek
Zo, dus u wilt een relatie aangaan met uw klant?! Vaste klanten - 9,0 (2 stemmen) - 5 reacties
Checklist positionering Positionering - 1,0 (1 stemmen) - 1 reacties
In 8 stappen naar de juiste vragen Vraagtechniek - 6,8 (38 stemmen) - 1 reacties
De receptie-introductie Acquisitie - 5,2 (11 stemmen)
Hoe passeert u de poortwachter? Acquisitie - 7,2 (14 stemmen) - 4 reacties
Emoties zijn besmettelijk Psychologie in de verkoop - 1,0 (3 stemmen) - 3 reacties
Wachten in de receptie: zitten of staan? Entree - 8,0 (1 stemmen) - 2 reacties
De laatste indruk Klantencontact - 4,0 (9 stemmen) - 3 reacties
Checklist afsluiten Voorbereiding - 2 reacties
Taal met impact Taalgebruik - 5,8 (6 stemmen) - 2 reacties
Een goed vervolg is het hele werk Verkoopbrief - 4,3 (3 stemmen) - 8 reacties
Koude acquisitie: plan op acties en niet op het aantal afspraken Koude Acquisitie - 7,2 (53 stemmen) - 9 reacties
Eerst even onderzoeken Klantenbinding - 1,0 (1 stemmen)
De juiste adressen zoeken en vinden Adressen verzamelen - 2 reacties
Even een kletspraatje maken... Psychologie in de verkoop - 4,0 (1 stemmen)
De 7 doodzonden van het verkoopgesprek Gesprekstechniek - 7,0 (82 stemmen) - 4 reacties
Wees specifiek Argumentatie - 6,7 (7 stemmen)
Hoe ga je om met weifelende klanten? Moeilijke klanten - 7,5 (62 stemmen) - 3 reacties
Hoe voorkomt u datachaos? Acquisitie - 6,6 (5 stemmen) - 4 reacties
Ik wil eventjes de posterijen controleren Verkoopbrief - 6,9 (14 stemmen) - 5 reacties
Extra impact voor jouw verkoopbrief Acquisitie - 6,6 (7 stemmen)
De enorme voordelen van negatief denken Succesfactoren - 6,4 (56 stemmen) - 24 reacties
Meer pit in uw sales meeting Salesmanager - 6,6 (27 stemmen)
Overtuigen volgens de oude Grieken Overtuigen - 5,7 (7 stemmen) - 1 reacties
Afsluittechnieken werken Verkoopsucces - 5,9 (18 stemmen) - 1 reacties
De domste vraag Telefoontechniek - 6,2 (20 stemmen) - 1 reacties
7 Gouden tips voor uw acquisitiegesprekken (4) Acquisitie - 6,7 (32 stemmen)
Besluiteloze klant? Hier 3 tips! Problemen met Verkopen - 6,5 (10 stemmen)
Bezorgt u uw klanten keuzestress? Klantencontact
Bent u een topverkoper? Succesfactoren - 6,0 (13 stemmen)
Waarom lopen klanten weg? Problemen met Verkopen - 8,0 (6 stemmen)
Humor, verrassing en verwarring Verkooptechniek - 8,0 (1 stemmen)
Time management voor verkopers Succesfactoren - 8,0 (1 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..