Reacties
Mooie stelling, maar al 25 jaar gaan we naar klanten toe, doen een inventarisatie, maken daarvan verslag met een visueel uitgewerkt voorstel en dan nog zijn we te duur etc. etc.
Bert SEGERS SLIM RENOVEREN
PRACHTIGE TIP!!
Zal ik zeker opvolgen.
Hartelijk dank.
Bert SEGERS
Dit herken ik ook.
Maar de klant overtuigen is het beste.dat jij de beste oplossing hebt voor zijn vraag.
Bovenal een goede Tip!
Pier Braaksma
Zedt
Stel dat je een commodity verkoopt, waarvan de minimale kwaliteit al toereikend is, dan zal geleverde kwaliteit niet zo relevant zijn. Als ze niet contionu maar wel in een keer een grote voorraad kopen, dan zal service ook niet zo relevant meer zijn. Dan blijft dus de prijs over, en hoewel de offerte opvalt, zal men in het ergste geval om frustreren dat ze het nog zel moeten gaan narekenen wat het wordt na 5%.
Waar ik werkte deden ze het anders. Daar gaven ze offertes zonder prijzen. Een soort brochure zou je kunnen zeggen, waarin in plaats van de prijs value werd aangeboden. Doel was de klant het gevoel geven dat jij de gene bent die ze zouden willen bellen, zoals je een goede vriend om raad vraagt en niet iemand die bot is. Als ze positief over je zijn en nieuwsgierig genoeg, en daarom terugbellen om de exacte prijzen, dan is het slechts doen van werkelijke behoefteonderzoek (verborgen behoeften), bouwen aan report, ofwel dat eeb iets hogere prijs niet meer een probleem is, en verkocht!
Dit lijkt me een bijzonder vervelend probleem, waar ik kennissen ook wel over hoor.
Toch moet er ook iets zijn waardoor je jezelf uit de prijswedstrijd haalt.
Ik ben er van overtuigd dat wanneer de klant goed snapt wat jou beter maakt, de proijs vaak geen probleem is.
Ik lees iedere keer de nieuwsbrieven.
Ik ben een verkoper in hart en nieren maar ik sta toch iedere te kijken van de oplossingen en geheugensteuntjes die men aanbied.
Uw benadering van potentiele klanten spreekt mij aan.
Voordat er een offerte wordt opgemaakt eerst onderzoeken wat een bedrijf van je verwacht. Het is goed langs te gaan en vragen wat er echt nodig is. Die 5% discount is ook mooi bedacht.
Wij krijgen met onze INternationale aanbiedingen het meeste reacties door gelijk de scherpe prijs in de eerste regel van communicatie te plaatsen.
Marcel
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|