Alle artikelen over Klantenpsychologie

Situationeel leiding geven in de Verkoop Verkoopstrategie - 8,8 (6 stemmen) Als verkoper leidt u, als het goed is, een proces. U kunt daarbij goed gebruik maken van strategieën van managers en leidinggevenden, zeker in lastige verkoopsituaties.
Lees verder..
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt Onderhandelen - 7,0 (8 stemmen) Uw rug recht houden tijdens onderhandelingen maakt het verschil tussen een ‘zo-zo-deal’ en een winstgevende verkoopactie. Ontdek nog 5 tips voor een goede deal.
Lees verder..
Groeien van binnenuit Persoonlijke ontwikkeling - 9,5 (13 stemmen) Veranderen is voor een mens één van de aller moeilijkste dingen in het leven. Toch is verandering precies wat u van de klant vraagt. Hoe pakt u dit dan het beste aan?
Lees verder..
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme Verkoopsucces - 8,8 (4 stemmen) Aankoopbeslissingen rusten vaak op drie pijlers. Ontdek hier welk dat zijn en hoe u ze effectief inzet om uw verkoopsucces te vergroten.
Lees verder..
De ‘Big 5’ van charmeren Klantenpsychologie - 7,8 (8 stemmen) Charmeren is fantastisch, iedereen wil graag gecharmeerd worden. Maar het mag geen gegoochel met emoties worden. Hoe u dat aanpakt? Oefening baart kunst.
Lees verder..
“Verkoop mij deze pen maar eens!” Verkooptechniek - 8,4 (23 stemmen) - 3 reacties Heeft u deze vraag wel eens gehad tijdens een sollicitatie voor een functie als verkoper, of tijdens een verkooptraining? Ontdek wat u kunt leren van the wolf of Wallstreet...
Lees verder..
De kracht van geven Verkoopsucces - 8,7 (19 stemmen) - 3 reacties Succesvol zijn is pakken wat je pakken kan. U moet in ieder geval niet degene zijn die blijft geven. Toch?! 3 positieve effecten van geven die u naar duurzaam succes leiden.
Lees verder..
Mijn prospect herkent de ‘pijnbeschrijving’ niet… Acquisitie - 6,6 (13 stemmen) - 1 reacties Tijdens een koud acquisitiegesprek probeert u de prospect te triggeren door de ‘pijn’ te beschrijven. Maar stel nou dat de prospect die pijn niet herken, wat dan? Ophangen? In paniek raken? Probeer dit eens!
Lees verder..
Deals closen door de klant ‘NEE’ te laten zeggen Closing - 8,4 (17 stemmen) Door het verkoopproces te vertragen kan u toch sneller tot het sluiten van een deal komen. Deze paradox wordt hier toegelicht, met tips voor succesvol toepassen.
Lees verder..
Kunt u een mooi prijsje maken? Prijs - 8,1 (55 stemmen) - 2 reacties De vraag om een 'prijsje te maken' is niet het langverwachte koopsignaal, maar een red alert. Ontdek hoe u hier het beste mee om kunt gaan.
Lees verder..
Meningen en feiten: bent u te duur?! Prijsdruk - 7,7 (41 stemmen) - 4 reacties Wist u dat mensen vrijwel niet van een eerder ingenomen standpunt zijn af te brengen? Lees hoe u effectief kan leren omgaan met iedereen die “weet” dat u te duur bent.
Lees verder..
Wanneer is een cadeau een cadeau? Beïnvloeden - 7,9 (13 stemmen) Wat u zaait gaat u oogsten, dus op zijn tijd wat weggeven is geen slechte zet. Maar denk er goed over na, want cadeaus kunnen ook tegen u werken. Tips en voorbeelden voor meer invloed door te geven.
Lees verder..
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! Eerste indruk - 8,5 (24 stemmen) - 1 reacties Adviezen over de eerste indruk gaan vrijwel altijd over hoe U overkomt bij de ander. Pak het eens anders aan: richt uw aandacht op welk gevoel u de ander over zichzelf geeft - met tips en advies.
Lees verder..
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken Prijsdruk - 7,7 (19 stemmen) - 5 reacties Getallen lijken zo helder en duidelijk van zichzelf, maar niets is minder waar. Zeker als het getal uw prijs is, kunt u ervan uitgaan dat het hier een gevoelskwestie betreft. 3 technieken hoe daarmee om te gaan.
Lees verder..
De prijs als excuus Prijsdruk - 8,0 (24 stemmen) - 1 reacties Als een klant zegt dat u te duur bent, wil dat lang niet altijd zeggen dat dit ook zo is. Waarom gebruikt de klant deze smoes? Hoe herkent u dit gedrag? En wat doet u ertegen?
Lees verder..
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? Prijs - 7,4 (9 stemmen) - 1 reacties Klanten hebben een beeld bij de prijs die u vraagt. Dat beeld kunt u inzetten om uw winst te vergroten - ontdek hoe.
Lees verder..
Verkopen zonder over uw product te praten Verkooptechniek - 9,4 (18 stemmen) Kunt u nog verkopen als de klant geen onderscheid meer ervaart tussen leveranciers? Jazeker! Analyses en tips voor omgaan met klanten die de leveranciersmarkt op hun duimpje kennen.
Lees verder..
Verkopen aan autoritaire klanten Acquisitie - 9,1 (28 stemmen) - 3 reacties Stel u moet iets verkopen aan Donald Trump, bent u dan snel geïmponeerd? Verliest u gemakkelijk de leiding in het gesprek? Ontdek hoe u de bereidheid tot samenwerken creëert bij een autoritaire gesprekspartner.
Lees verder..
Er kan altijd nog 5% vanaf Prijsdruk - 7,5 (94 stemmen) - 8 reacties Bent u ook zo vaak "te duur"? Stop dan met netjes te bieden wat de klant vraagt en offertes na te bellen. Pak het eens anders aan en trek de aandacht naar u toe met deze tips.
Lees verder..
De psychologische prijs van een Boeing 737 Prijs - 6,8 (5 stemmen) Getallen wegen zwaar in ons brein, heel zwaar. Let bij het maken van offertes op uw cijfers!
Lees verder..
Wat de klant zegt als hij zwijgt... Klantenpsychologie - 6,4 (38 stemmen)
Misser: te weinig aandacht voor de klant Klantenpsychologie - 7,1 (30 stemmen) - 1 reacties
Gelóóft de klant wat u vertelt? Overtuigen - 7,1 (35 stemmen) - 7 reacties
Leer de houding van je klant herkennen Verkoopgesprek - 7,4 (39 stemmen) - 1 reacties
Klanten willen producten aanraken Psychologie in de verkoop - 6,1 (8 stemmen) - 5 reacties
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. Klantenpsychologie - 10,0 (1 stemmen)
Komt een verkoper bij de klant Blunders in de Verkoop - 8,7 (3 stemmen) - 3 reacties
U irriteert mij Klantenpsychologie - 8,5 (6 stemmen)
Maak duidelijk dat de klant geen risico’s loopt Koopproces - 7,2 (33 stemmen) - 1 reacties
Elk nadeel heb z'n voordeel Argumentatie - 5,8 (22 stemmen) - 1 reacties
Hoe communiceert uw klant? Klantenpsychologie - 8,0 (1 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..