Reacties
Sprekend voorbeeld van hoe het echt werkt in de praktijk.
Al tank ik met mijn (helaas nog een paar maanden in mijn bezit zijnde) dieselslurpenede bolide (1 op 10) wel bij de goedkoopste onbemande tank in de buurt...
Sofie
Dan behoor ik toch wel tot die kleine minderheid waarvoor prijs echt wel doorslaggevend is. Eerst goed bepalen wat ik nodig heb en dan de markt afschuimen naar de goedkoopste!
Beste Jos,
Goed artikel en duidelijk. Gelukkig kunnen wij je voorbeeld niet ruiken ;).
Het toevoegen van waarde kan gelukkig op tig manieren en je hoeft daarom dus niet goedkoop te zijn. Mijn ervaring is dat klanten op termijn ook niet super prijsgevoelig zijn.
Het is meer de concurrentie die de aandacht van je klant trekt en het contrast vergroot tussen jou toegevoegde waarde en die van de concurrent.
Kortom doorontwikkelen en blijven MEERwaarde leveren.
GRoet,
Aswin Ganga
Jacques Bonneur
Als consumenten werkelijk niet naar prijs zouden kijken ontgaat het me even hoe het kwam dat - bijvoobeeld - Dirk vd Broek, Leen Bakker, het Kruidvat, Zeeman, Blokker etc. etc. zo groot werden.
Jos Burgers
@ Jacques!
Je noemt 1 bedrijf uit verschillende branches (drogist, meubelen, supermarkt, ondergoed, huis. art. etc.).
Maar in al die branches zijn de marktleiders niet het goedkoopste (AH, DA en Etos, IKEA, H&M, etc.).
Ik wil niet beweren dat er geen klanten zijn die enkel en alleen op de prijs letten, dat zijn er alleen veel minder dan wij vaak denken.
Jos Burgers
Marianne van den Heuvel
dit artikel is een aansporing om blijvend op kwaliteitverbetering te letten en dat ook te blijven commucieren met de klant.
Het is zo verleidelijk om antwoord te geven op de eerste vraag die mensen meestal stellen: 'Wat kost dat?'
Het is dus beter om het om te draaien en te vragen: 'wat voor produkt wilt u hebben en dan maken we daar vervolgens een passende prijs voor'.
Ik ga het meteen morgen toepassen.
Duidelijk en helder artikel die we in ons sales overleg zeker zouden kunnen gebruiken.
Lieven
goede informatie welke ik geheel onderschrijf
Desmet Sammy
Dit artikel legt nu eens duidelijk uit waarom we een prijs kunnen verdedigen en onze producten kunnen verbetren in kwaliteit zonder dit te moeten benadrukken.
Prijs is een gevolg van de gewenste kwaliteit. Wanneer de kwaliteit gelijkwaardig wordt 'beleefd', zoals het voorbeeld dat Jos Burgers aanhaald tav de supermarkten, dan maakt de klant een keuze op basis van de prijs.
Het vergt een grotere inspanning om de meerwaarde van de kwaliteit aan te tonen wanneer producten of diensten niet generiek worden beleefd. Wel is de klant lees inkoper vaak onduidelijk over het budget zodat aanbieders op prijs gaan aanbieden.
Oftewel je krijgt de aanbieding zoals je de vraagt stelt!
top, Jos geeft steeds helder advies met herkenbare voorbeelden en situaties.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|