Je vrouw uitbesteden

Mijn vrouw is gek op aandacht en nu zoek ik iemand die dat van me over kan nemen. Ik weet niet of u erg opkijkt van deze actie, maar voor veel bedrijven is het de gewoonste zaak van de wereld.

Je vrouw uitbesteden

Mijn vrouw is gek op aandacht en nu zoek ik iemand die het geven daarvan over kan nemen. Iemand aan wie ik dat met een gerust hart over kan laten. Diegene aan wie ik het ga uitbesteden moet wel doen alsof het van mij afkomt, anders werkt het natuurlijk niet. Ik wil haar voor geen goud kwijt, maar dat aandacht geven, dat vreet echt tijd.

Kijk, een aantal zaken heb ik inmiddels al 'geoutsourced'.
Met de bloemenwinkel in het dorp heb ik al afgesproken dat zij mijn vrouw voortaan elke veertien dagen verrassen met een bloemetje. Altijd op vrijdag om vijf uur. Net voor 't weekend. Want dan werkt aandacht het beste.
En een bevriend direct marketingbureau gaat haar voortaan uit mijn naam maandelijks een kaartje sturen met iets van 'Ik hou van jou'. Maar dan steeds in andere woorden. Anders is het natuurlijk niet echt. Ik heb voorlopig een contract afgesloten tot het einde van dit jaar .
De lokale slijter stuurt voortaan jaarlijks op onze trouwdag een fles champagne en de supermarkt half december een kerstpakket.

Maar ja, nu moet er ook nog iemand af en toe spontaan iets aardigs tegen haar zeggen. En daar zoek ik dus nog iemand voor.

Customer care?!!
Ik weet niet of u erg opkijkt van mijn actie, maar voor veel bedrijven is dit echt de gewoonste zaak van de wereld. Zojuist viel uit een vaktijdschrift een brochure over 'Outsourcing van customer care'. Ofwel, in goed Hollands: 'Hoe besteed ik de zorg voor mijn klanten uit aan derden?' Het gaat om een heus jaarboek, vol met 'outsourcepartijen'.

U kent ze wel. U belt uw bank, verzekeraar of energiebedrijf en krijgt die niet aan de lijn. Nee, u krijgt een bandje van een landelijk call-center met een menu waarin niets staat waar u trek in heeft. U wacht al dan niet geduldig op een telefoniste, maar zodra u haar te pakken heeft is de vreugde van korte duur. Ook zij blijkt u nooit een echt goed antwoord te kunnen geven.

Er is maar één core-business

Ik citeer uit de brochure die voor me ligt. 'Uitbesteding kan de flexibiliteit verhogen, de kosten verlagen en tijd en aandacht vrijmaken voor de core-business van uw bedrijf'. Ik wil het graag nog één keer uitleggen. Er is maar één echte core-business en dat is het vinden en binden van klanten.

En dat doet u door ze welgemeende aandacht te geven. Van directie tot en met de man op de bestelwagen of de receptioniste. En als u daar goed in slaagt mag u gerust ook nog wat spullen leveren. Stroom, telefoontikken of een hypotheekje.

Tevredenheid boven resultaten geeft ... betere resultaten
Steeds meer organisaties ontdekken dat en komen terug van landelijke grote callcenters en wat dies meer zij. Managers worden ook steeds minder afgerekend op resultaten en steeds meer op de tevredenheid van hun klanten. Is die goed, dan komen de resultaten vanzelf.

Oh ja, mijn vrouw vond dat hele uitbesteden niet zo'n goed idee. Hoewel ze het wel knap bedacht vond. Maar nu zint ze op een plan om mij in m'n geheel uit te besteden. En dat was nou ook weer niet de bedoeling.

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net mensen!’, ‘Relatiebeheer als groeistrategie’, ‘Hondenbrokken’ en ‘Geef nooit korting!’
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 8,5
(64 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Ger Heling

Een heel geestig stuk Jos, en in veel opzichten ben ik het met je eens.

Als we ons echter zouden beperken tot datgene wat we (fysiek) zelf kunnen doen dan blijft er vaak een hoop liggen.

Liever bezorg ook ik zelf de goederen en pak ik ze uit, poets het na en trek dan die inkoper erbij, maar óók zijn baas om hem te zeggen hoe 'leeg' ik me voel na te zijn uitgekleed door één van de meest bekwame inkopers die ik tegenkwam; maar dat lukt niet altijd... Anders kan ik straks m'n sales outsourcen.

Waar je aan refereert is dat stukje oprechte aandacht en om eerlijk te zijn; dat kost geen tijd, dat levert alleen maar op.

Dank voor dit stuk,

Groet, Ger

Marcel Tillema

Beste Jos,

Inderdaad, prettig om te lezen en goed om te weten dat er meer liefhebbers zijn van het verkoopvak!

Aandacht geven dus! Heel simpel, kost geen geld en is nog leuk ook...! Raar dat velen dat niet begrijpen...

mvg,
Marcel Tillema
NCP HRM

Vincent Haakman

Er zijn natuurlijk ook mensen die de uitbesteedde zaak wel goed oppakken.

Dichterbij hoop je dat van je personeel, en als je het buiten je zaak zoekt, hoop je het nog meer (of heb je er dan juist meer vertrouwen in?)

Hoe dan ook personeel of anders ingehuurden: iedereen moet aangestuurd worden en de bezieling van de leider (mits die er is) kennen. Anders maakt het niets uit.

Salomon Charlouis

Geweldig Jos,

Het is een amusant geschreven waarheid als een koe, zoals het gezegde luidt.

Je begrijpt toch niet welke ..... Kan bedenken dat je Customer Care kunt uitbesteden! Nieuwe klanten realiseren is lastig, maar ze behouden is nog veel moeilijker; en ja, dat kost veel tijd en authentieke aandacht; inderdaad zoals onze partners ook van ons verwachten...

Juist die authentieke aandacht geeft de klant het gevoel dat de affectie en 'bonding' wederzijds is welke hij kan belonen door trouw aan zijn leverancier te blijven... Wat willen wij, als leveranciers nog meer!

Ik heb gezegd en blijf aub die leuke en o zo ware en rake stukjes schrijven Jos!

Wilma Geuzebroek |  http://www.thedocworkers.nl

Herkenbaar artikel, persoonlijk contact is één van de belangrijkste items in zakelijk contact. Ik wil alleen nog maar zaken doen met mensen en bedrijven die bij me passen qua mentaliteit en kernwaarden. Authentiek zijn, respect hebben voor de ander en oprecht aandacht staan bovenaan mijn lijstje.

Richard van Houten

Mooi artikel weer Jos! Verrassend dat 'geoutsource' .... Tijd inderdaad voor een tegengeluid

Alex Goja

Tsja, wij van de 'werkvloer' snappen dat wel maar zij van "daarboven" denken niet in kwaliteiten maar alleen in kwantiteiten :-(.
En maar gek vinden dat de klanten wegrennen!

Jos W

Even weer duidelijk waar we heen gaan als we niet oppassen. Bij diversen is het al te laat (overheid???).

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..