Reacties
Ger Heling
Een heel geestig stuk Jos, en in veel opzichten ben ik het met je eens.
Als we ons echter zouden beperken tot datgene wat we (fysiek) zelf kunnen doen dan blijft er vaak een hoop liggen.
Liever bezorg ook ik zelf de goederen en pak ik ze uit, poets het na en trek dan die inkoper erbij, maar óók zijn baas om hem te zeggen hoe 'leeg' ik me voel na te zijn uitgekleed door één van de meest bekwame inkopers die ik tegenkwam; maar dat lukt niet altijd... Anders kan ik straks m'n sales outsourcen.
Waar je aan refereert is dat stukje oprechte aandacht en om eerlijk te zijn; dat kost geen tijd, dat levert alleen maar op.
Dank voor dit stuk,
Groet, Ger
Marcel Tillema
Beste Jos,
Inderdaad, prettig om te lezen en goed om te weten dat er meer liefhebbers zijn van het verkoopvak!
Aandacht geven dus! Heel simpel, kost geen geld en is nog leuk ook...! Raar dat velen dat niet begrijpen...
mvg,
Marcel Tillema
NCP HRM
Vincent Haakman
Er zijn natuurlijk ook mensen die de uitbesteedde zaak wel goed oppakken.
Dichterbij hoop je dat van je personeel, en als je het buiten je zaak zoekt, hoop je het nog meer (of heb je er dan juist meer vertrouwen in?)
Hoe dan ook personeel of anders ingehuurden: iedereen moet aangestuurd worden en de bezieling van de leider (mits die er is) kennen. Anders maakt het niets uit.
Salomon Charlouis
Geweldig Jos,
Het is een amusant geschreven waarheid als een koe, zoals het gezegde luidt.
Je begrijpt toch niet welke ..... Kan bedenken dat je Customer Care kunt uitbesteden! Nieuwe klanten realiseren is lastig, maar ze behouden is nog veel moeilijker; en ja, dat kost veel tijd en authentieke aandacht; inderdaad zoals onze partners ook van ons verwachten...
Juist die authentieke aandacht geeft de klant het gevoel dat de affectie en 'bonding' wederzijds is welke hij kan belonen door trouw aan zijn leverancier te blijven... Wat willen wij, als leveranciers nog meer!
Ik heb gezegd en blijf aub die leuke en o zo ware en rake stukjes schrijven Jos!
Herkenbaar artikel, persoonlijk contact is één van de belangrijkste items in zakelijk contact. Ik wil alleen nog maar zaken doen met mensen en bedrijven die bij me passen qua mentaliteit en kernwaarden. Authentiek zijn, respect hebben voor de ander en oprecht aandacht staan bovenaan mijn lijstje.
Richard van Houten
Mooi artikel weer Jos! Verrassend dat 'geoutsource' .... Tijd inderdaad voor een tegengeluid
Alex Goja
Tsja, wij van de 'werkvloer' snappen dat wel maar zij van "daarboven" denken niet in kwaliteiten maar alleen in kwantiteiten :-(.
En maar gek vinden dat de klanten wegrennen!
Jos W
Even weer duidelijk waar we heen gaan als we niet oppassen. Bij diversen is het al te laat (overheid???).
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|