Reacties
Peter Arends
In mijn beleving is dit een nogal generaliserende visie op hoe klanten korting beleven. Van auto's, keukens, huizen is bij de meeste consumenten bekend dat in de vraagprijs onderhandelingsruimte zit. Dat heeft niets met "belazeren" te maken. In onze cultuur is onderhandelen slechts bij een beperkt aantal consumentenproducten gebruikelijk en wordt het door een bepaalde categorie kopers zelfs als een spel ervaren. Ik hoor zelden mensen die korting hebben gekregen dat ze anders het gevoel hadden belazerd te zijn. Integendeel: zij gaan prat op hun onderhandelingskunsten en bevelen de verkopende partij aan bij hun vrienden. Zo lang dit in onze cultuur gebakken zit, blijft korting geven een effectief marketinginstrument voor bepaalde producten. Kwestie van de vraagprijs hoog genoeg houden.
Robin de Rover
Goed Artikel!
Arjan van Lenthe
Helemaal mee eens, zoek altijd een win win situatie met uw klant of indien de prijs te hoog is; de leveromvang proberen bij te stellen.
Bas
auto's, keukens, huizen, Ik denk dat dat dit juist de groepen zijn waar men het meeste belazert. Sorry peter
Mohammed
Een bedrijf die geen enkele korting geeft, vind ik niet van deze tijd! Als consument ga ik een deurtje verder, want ik ben niet gebonden aan 1 bedrijf. Als u geen korting geeft, dan ga ik wel naar de buurman. Zit een kern van waarheid in, maar de tijd is veranderd.
Ik run ons B&B. Een heer, interim manager, vroeg korting vanwege een lang verblijf. Ik weet dat onze prijs - kwaliteit verhouding meer dan goed is! Ik heb hem een lagere prijs aangeboden in ruil voor een kale verhuur* (* gebruik van slechts één slaapkamer, zonder ontbijt, zonder gebruik van bed-badlinnen en keukendoeken)
De deal is gesloten! Dit voelde voor beide goed. Ik weet nu waarom!
Oké even serieus deze website is echt op en top interessant, niet te geloven wat je allemaal tegenkomt voor je werk. Dit artikel moet ik doorsturen naar enkele opdrachtgevers!
Mia Boerjan
Goede algemene doordenkertjes die goed te gebruiken zijn om mensen van het verkoop team te motiveren en te ondersteunen.
Ik heb een filmpje op face book gezet. Het het gevoel dat ik maar wat aan het "prutsen"ben. Voortkomend omdat mijn bedrijfje in opbouw is en ik er nog geen inkomsten uit heb. Zet al veel stappen. Dit artikel ging ik lezen omdat ik zometeen een eerste gesprek heb en ik graag een coaching wil verkopen.
Sjoerd Goodijk (Goodijk Personeel)
Het artikel is laagdrempelig geschreven en is praktisch eenvoudig toepasbaar in de praktijk. Het geeft inzicht in een proces waar je zelf niet snel je van bewust bent omdat je bij korting geven het idee hebt dat de klant daardoor je sneller zal inschakelen. Was het maar waar!
Wat een goed geschreven stukje verkoperskennis
ik ben het er mee eens,ik geef zelde korting maar net deed ik dat wel-uit eigen beweging omdat een klant vrij veel wilde kopen
de man zag er vreselijk uit en net als zijn vrouw totaal geen expressie in het gezicht
mijn grapjes om de klant te laten ontspannen hielpen niet en de 20 praten(vragen stellen) en 80% luisteren paste ik niet toe
nog voordat ze wegliepen met de dooddoener we bellen u nog wel had ik mijn vooroordeel al klaar en dus ook op hen geprojecteerd
deze mensen gaan hier niets kopen
en door mijn eigen knulligheid op deze prachtige maandag zal dat heel goed kunnen kloppen
maar wederom bevestigd gekregen ; nooit korting geven!
Dennis
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|