Alle artikelen over Korting

Te graag opdrachten willen binnenhalen? Stop daarmee Verkooptactiek - 7,7 (6 stemmen) - 2 reacties Als inkopers merken dat er grote behoefte is aan een order kunnen ze daar gebruik van maken. Dit is waar je op kan letten als de omzetdruk hoog is.
Lees verder..
Geeft u ook wel eens wat weg? Omzet - 8,7 (15 stemmen) - 2 reacties De magie van ‘gratis’ zit nogal diep bij de mens. Maar, iets wat gratis is heeft toch geen waarde? Gratis tips voor omgaan met ‘gratis’.
Lees verder..
Duurder zijn is zo gek nog niet Prijs - 7,9 (35 stemmen) - 3 reacties Aan een lage prijs of hoge korting kleven 3 bijzonder grote nadelen. Lees hier over 4 technieken om met uw hogere prijs toch de deal binnen te halen.
Lees verder..
Gefeliciteerd! Maar hoe verdeel je de taart? Klantbehoefte Een deal sluiten is een feest. Bij een feest hoort natuurlijk taart. Maar wie krijgt het grootste stuk? Dát is de cruciale vraag binnen het commerciële proces en de onderhandelingen.
Lees verder..
Kunt u een mooi prijsje maken? Prijs - 8,1 (55 stemmen) - 2 reacties De vraag om een 'prijsje te maken' is niet het langverwachte koopsignaal, maar een red alert. Ontdek hoe u hier het beste mee om kunt gaan.
Lees verder..
Er is maar één juiste prijs Prijs - 8,0 (20 stemmen) - 3 reacties Prijs bepalen is kosten calculeren? Toch niet! Uw kostprijs interesseert de klant niet. Pak het bepalen van uw prijs radicaal anders aan.
Lees verder..
Gek op aanbiedingen Prijs - 8,1 (16 stemmen) Vaak wordt gedacht dat klanten het liefst de laagste prijs willen, maar onderzoek toont aan dat dit niet waar is. Wat is dan wel waar en hoe kunt u daarop inspelen?
Lees verder..
Geef in elk geval geen geld Korting - 8,0 (36 stemmen) - 3 reacties Prijsbederf, een negatieve indruk, winstdaling, het ligt allemaal op de loer als u korting geeft in harde euro’s. 3 harde argumenten om het anders aan te pakken!
Lees verder..
Is het goedkoop of lijkt het goedkoop? Prijs - 7,4 (9 stemmen) - 1 reacties Klanten hebben een beeld bij de prijs die u vraagt. Dat beeld kunt u inzetten om uw winst te vergroten - ontdek hoe.
Lees verder..
Over de prijs hoef ik zeker niet te beginnen?! Prijs - 8,3 (14 stemmen) - 1 reacties Met korting verliest u niet alleen een fllnk deel van uw winst, maar u zet ook uw reputatie op het spel. Hoe voorkomt u dit?
Lees verder..
Verkopen volgens Amsterdamse taxichauffeurs Korting - 9,1 (32 stemmen) - 4 reacties Veel verkopers denken dat de hoogste korting geven het beste werkt. Wat streeft u na? Omzet of rendement...
Lees verder..
Bent u bang dat u te duur bent?‏ Korting - 8,2 (102 stemmen) - 17 reacties Veel klanten willen niet zozeer korting, maar vooral niet teveel betalen. Ontdek hoe u daarop in kunt spelen zonder het vertrouwen in uw prijs te verliezen.
Lees verder..
You’re my friend Onderhandelen - 9,4 (23 stemmen) We houden niet van onderhandelen maar dat het moet staat buiten kijf. De ins en outs van ons onderhandelgedrag en twee oer-tips.
Lees verder..
Geef nooit korting! Korting - 7,9 (64 stemmen) - 11 reacties Altijd weer belandt u in het prijsgevecht. En dan, geeft u korting, of niet? Onthoud: van korting geven wordt niemand gelukkig.
Lees verder..
Waarom duurder zijn een goed idee is Prijs - 7,5 (41 stemmen) - 6 reacties Vaak wordt gedacht 'wie duur is, moet veel uitleggen', maar het omgekeerde is waar. Ontdek de voordelen van een hogere prijs voeren.
Lees verder..
Korting? Ik ben toch zeker Sinterklaas niet?! Korting - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties De eeuwig terugkerende kortingsvraag kan van een onderhandeling een strijd maken. Daarom nog eens op een rijtje: de wapens voor het neutraliseren van kortingsvragen, met wijze raad van Sun Tzu, schrijver van 'The Art of War'.
Lees verder..
Bukken terwijl niemand slaat Prijs - 8,5 (61 stemmen) - 14 reacties U bent vast trots op uw product. Maar bent u ook trots op uw tarieven? Die trots heeft u wel nodig, anders ligt u al voordat de eerste klap is uitgedeeld.
Lees verder..
"Je moet wel afdingen!" Prijs - 4,3 (4 stemmen) De vijf resterende leden van de Monty Python cast zijn weer volop in het nieuws dit jaar. Deed me denken aan die o zo belangrijke verkooples uit 'Life of Brian'. Kijk nog eens mee.
Lees verder..
Uw kortingen liggen op straat Korting - 6,2 (29 stemmen) - 3 reacties Stel, de hogere korting van de ene klant wordt bekend bij een andere klant. Wat doet u: keihard ont­kennen of dezelfde korting geven?
Lees verder..
Gespreksmanagement Gesprekstechniek - 5,7 (13 stemmen) - 6 reacties Weleens een klant gehad die direct na de introductie van uw product de vraag stelde: "En wat kost dat?" De wijze waarop u met deze vragen omgaat is bepalend voor het resultaat van uw verkoopgesprek.
Lees verder..
Uw kortingen liggen op straat Korting - 6,4 (26 stemmen) - 2 reacties
Geen korting maar koopsubsidie! Korting - 8,2 (20 stemmen) - 2 reacties
Hoeveel korting wilt u? Korting - 7,5 (111 stemmen) - 16 reacties
Alles heeft een waarde Korting - 8,0 (2 stemmen) - 1 reacties
Klanten laten zich nauwelijks door de prijs leiden (herh 27-3-07) Prijs - 7,5 (62 stemmen) - 4 reacties
“Dat past niet binnen mijn budget” Korting - 6,4 (21 stemmen) - 1 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..