Reacties
Goed en waar stuk Jos. Ik ben het er helemaal mee eens. Toch ga ik ook nog wel eens de mist in. Ook als je je op een bepaalde manier profileert en voor een bepaald segment kiest krijg je aanvragen van klanten die je dan toch graag wilt bedienen en waardoor je wellicht concessies gaat doen aan prijs of kwaliteit omdat je (lees ik) het lastig vindt een nee te verkopen of om niet gekozen te worden.
Wat u aangeeft klopt helemaal. het is alleen moeilijk om jouw toegevoegde warde aan te geven, wanneer je in zakelijke dienstverlening zit zoals ik.
Ik ben persoonlijk dienstverlener, vriendelijk en betrouwbaar. Hoe kun je dat nu als toegevoegde waarde laten zien cq aangeven?Graag uw reactie
Beste Yvonne en Lidy,
Bedankt voor jullie reactie. Als je je profileert, betekent dat niet dat je andere klanten of opdrachten moet weigeren. En Lidy: vraag eens aan je klanten waarom ze voor jou gekozen hebben en wat ze achteraf aansprak in je aanpak. Volgens je site ben je 'dag en nacht bereikbaar', bij wijze van spreken. Dat is meestal niet nodig, maar wel een hele geruststelling voor klanten. Mijn laatste boek 'Gek op gaten' staat boordevol voorbeelden om je te onderscheiden.
Groeten,
Jos Burgers
Hanneke Verrijt
Jos Burgers levert zoals altijd een toegevoegde waarde en iets om over na te denken.
Sandra
Ik ben in mijn bloemenwinkel strepen gaan zetten, ik kan niet continue blijven geven, heb nu de winkel een half jaar, heb een naam weer op te bouwen, kost me 60 uur per week ex. Admin. heb nu wel aardig zicht op hetgeen men wil en laat hierin ook mijn kunnen zien. Klanten weten dat de kwaliteit Vd producten goed is, ze geven aan ook hiervoor terug te komen. Ik maak gerust op woensdag een rouwarrangement en laat die bewust staan, klanten reageren hierop ondanks dat het ook 2x op papier vermeld staat bij diensten. Inmiddels worden rouwarrangementen uit een ander dorp telefonisch besteld, men haalt ze na werktijd op, ik ben er dan nog om evt veranderingen aan te kunnen brengen.
Klanten stellen aanwezigheid van mij (zzp'er) zeer op prijs. ( mijn winkel is inpandig in een tankstation, en kan bij mijn afwezigheid bij hun afrekenen).
Tips zijn bij mij altijd welkom.
Zeker een goed artikel, zo zijn er honderden bedrijfjes die zich afvragen waar zijn we de beste in.
Topartikel, ben Jos nu een tijdje aan het volgen. ben van de week met mijn vriendin wezen eten bij een restaurant met een kleine kaart. echt veel kleiner dan de gemiddelde kaart van een restaurant. Op mijn vraag waarom de kaart zo klein was, vertelde de medewerker: "wij kiezen bewust voor een kleine kaart met bijzondere gerechten. En deze gerechten maken we ook nog eens op een bijzondere manier klaar". En het bleek geheel waar; fantastisch gegeten, uitstekende service, fijne locatie en toegewijd personeel. Ben gelijk na gaan denken over onze eigen "menukaart" en doelgroep.
Eet smakelijk!
Gert Blaas
Richard van Houten
Uitstekend stuk weer Jos!
Met plezier gelezen en ik kan het alleen maar met je eens zijn.
Dank voor de inspiratie en nuttige info.
Groeten,
Richard
Topartikel en spijker op z'n kop! Ik loop vaak via de V&D naar binnen omdat het lekker warm is, om er aan de andere kant weer uit te komen.
Het bedrijf maakt op mij een verwarrende indruk zonder duidelijk bedrijfsprofiel.
Ze hadden in Emmen vroeger een behoorlijke CD/DVD afdeling, maar deze is nu weg.
Ook stoort het me dat ze afdelingen voortdurend wisselen. Waar eerst de geurkaarsen lagen, liggen volgende maand de kussentje (in maar lieft 2 kleuren)...
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|