Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 24.543

Alle artikelen over Klantenkennis

De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ Klantenkennis - 8,0 (12 stemmen) Goede gesprekken zijn fijn, effectieve gesprekken halen opdrachten binnen. Heel veel in uw pijplijn maar uiteindelijk toch weinig echt resultaat? Lees hoe dat komt en wat eraan te doen is.
Lees verder..
Schrijf om te scoren Offertes - 7,0 (5 stemmen) - 1 reacties Denk als uw klant. Winnend schrijven is geen kunst, als u dit advies ter harte neemt.
Lees verder..
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ Verkoopstrategie - 8,6 (7 stemmen) - 2 reacties Samen met de klant de beste oplossing ontwikkelen, dat is de toekomst van sales. Duik mee in de theorie van het Co-kwalificeren.
Lees verder..
De psychologie van prijzen Prijs - 8,6 (17 stemmen) Laat uw prijs niet afhangen van wat de klant wil kopen, maar van wat u wil dat de klant koopt. Een korte en krachtige opstap naar meer prijswijsheid.
Lees verder..
Verkopen aan andere generaties Klantenkennis - 9,0 (2 stemmen) Bent u een babyboomer, X-er of een millenial? Wat het antwoord ook is, met deze tips voor het omgaan met de twee andere generaties, kunt u uw verkoopkansen verhogen.
Lees verder..
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! Verkoopstrategie - 7,8 (29 stemmen) Verkopers hebben het druk en staan onder druk. De klant hangt er een beetje bij, de toekomst van het bedrijf ook. Tips voor een frisse kijk op wat echt belangrijk is voor uw resultaat.
Lees verder..
Is uw contactpersoon een marionet? Verkoopgesprek - 7,5 (2 stemmen) - 2 reacties U twijfelt of de persoon tegenover u aan tafel wel beslissingsbevoegdheid heeft. Elke verkoper kent deze situatie. Maar wat te doen?
Lees verder..
'Preventief ruimen!' Onderhandelen - 7,0 (21 stemmen) - 4 reacties De meest eenvoudige manier om de macht van inkopers in te perken is te zorgen dat er weinig te vergelijken valt. Lees hoe u dat doet, en hoe u nog verder kunt gaan.
Lees verder..
Wat is uw toegevoegde waarde? Verkoopstrategie - 7,9 (54 stemmen) - 9 reacties De gemiddelde klant bestaat niet, toch leveren veel verkopers nog altijd gemiddelde producten voor gemiddelde klanten. Hoe zorgt u dat u bovengemiddeld wordt?
Lees verder..
Als de klant afhaakt Klantenkennis - 7,7 (83 stemmen) - 5 reacties Wat doet u wanneer een belangrijke klant afhaakt? Drie tips om de meest gemaakte fouten te omzeilen.
Lees verder..
Kennen wij onze klanten écht? Klantenkennis - 7,7 (16 stemmen) - 2 reacties Dagelijks vinden vele afspraken met klanten plaats. Toch leggen weinig bedrijven deze gesprekken gestructureerd vast. Hoe effectief is úw CRM systeem?
Lees verder..
Verkoopstrategieën Verkoopstrategie - 5,4 (39 stemmen) - 9 reacties De druk om het jaartarget 2013 te halen voelbaar. Toch is het zinvol om ook de verkoopstrategieën voor de middellange en lange termijn niet uit het oog te verliezen. Het groeimodel van Ansoff levert die strategieën
Lees verder..
CRM: verdiep het contact met uw prospects CRM - 7,1 (17 stemmen) - 6 reacties Met een goed ingericht CRM kunt u de gun-factor bij koude acquisitie beïnvloeden. Maar welke informatie uit een gesprek slaat u op om uw CRM zo effectief mogelijk te maken?
Lees verder..
Strategische voorbereiding op het klantengesprek Strategie - 6,6 (37 stemmen) - 3 reacties Voor de afspraak een doordachte gespreksstrategie op papier zetten. Weet u wie dat altijd doen? Topverkopers. En zo pakken zij dat aan.
Lees verder..
Stop te verkopen wat u hebt! Productkennis - 7,8 (6 stemmen) Stoppen met verkopen wat u hebt en beginnen met verkopen wat uw klant wil – dat is een principe waarmee veel winst te behalen valt. Maximaliseer de kans op die winst met de WWW-analyse.
Lees verder..
Wie kwalificeert wie? Kwalificeren - 7,1 (16 stemmen) - 1 reacties Het kwalificeren van klanten is essentie in de verkoop: bij acquisitie en bij bestaande klanten. Hoe gaat het kwalificatieproces in zijn werk?
Lees verder..
Kent u het koopgedrag van uw klanten? Klantenkennis - 6,7 (6 stemmen) U wilt het liefst zo veel mogelijk weten van het koopgedrag van uw klanten. Er is maar één manier om er achter te komen: Praat met ze. Met deze checklist bepaalt u of u genoeg weet.
Lees verder..
Klantenkennis? Klantenkennis - 4 reacties U wilt het liefst zo veel mogelijk weten van het koopgedrag van uw klanten. Er is maar één manier om er achter te komen: Praat met ze. Met deze checklist bepaalt u of u genoeg weet.
Lees verder..
De klant achter de klant Referenties - 4,5 (2 stemmen) - 2 reacties Geeft u alleen die klanten aandacht aan wie u het meest kunt verkopen. Of toch niet? Het gaat er om een klant niet op zichzelf te bekijken, maar als een deel van een relatienetwerk.
Lees verder..
Verkopen in Noord Holland is lastiger dan u denkt… Acquisitie - 9,7 (3 stemmen) - 3 reacties Iedere regio heeft eigenaardigheden. Dat geldt ook voor de mensen die er wonen en werken. Aan de hand van het voorbeeld Noord-Holland wordt dit thema uitgewerkt. Bent ú zich bewust van de provinciekenmerken?
Lees verder..
Wie heeft de belangrijkste functie? Klantenkennis - 5,8 (12 stemmen)
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?