Reacties
Zeer herkenbaar verhaal. Het is absoluut niet makkelijk om onderscheidend vermogen en toevoegde waarde naar Euro's terug te rekenen. Maar het is wel waar met name inkopers bij aanbestedingen scherp op letten. 'Zolang leveranciers hun waarde niet SMART én in Euro's kunnen uitleggen, kies ik voor de laagste prijs', is wat ik pas nog oppikte. Onderscheidend vermogen, toegevoegde waarde en kwantificering van voordeel zijn echter voor veel vaktechnisch bevlogen bedrijven 'hogere hocus pocus'.
Wederom goed artikel.
Ted Appeldoorn
Altijd fijn om even de werkelijke essentie te herbeleven.
Jos ziet iedere keer kans om eenieder die commercieel bezig is, weer met de neus op de feiten te drukken of liever, op de basis.
Jachtig als de commercie is, grijpen we iedere keer naar het prijswapen.
Misschien komt het, omdat het zo moeilijk is om je onderscheidende waarde, zo je die al hebt, goed over het voetlicht te brengen....
Jos roept ons op, daar toch de focus te blijven leggen.
Maar als je echt je klant centraal stelt, moet je het beter dan doen dan je concurrent. Beter voor de klant; beter voor jezelf.
Bedankt Jos!
D prijzen stijgen, inflatie ook. We zullen zien wat er gaat gebeuren met de economie.
Goed stuk! Ik denk ook echt dat aanbieden meer moeten kijken naar de USP dan naar de prijs. Dat maakt de daadwerkelijk onderscheidend.
Bedankt verkopersonline.nl voor het artikel. Ben benieuwd.
Voor nieuwe motorverzekeringen en motorrijders zal het niet een groot probleem zijn lijkt mij.
Denk dat inderdaad het voor die branche geen probleem zal zijn Miro
Dit speelt ook zeker een rol bij uitvaartverzekeringen.
De prijs blijft een belangrijk element, wij merken het ook dagelijks, consumenten zijn vaak op zoek naar de laagste prijs.
Toch blijven er altijd nog wel een aantal mensen die kijken naar kwaliteit i.p.v. de prijs.
Goed artikel!
Eerst inleven in de klant en dan kijken naar je concurrentie stelt je in staat om er achter te komen hoe je je kunt onderscheiden.
De branche is altijd druk en er is altijd een hoge prijs.
Goed artikel over het besparen. Wij krijgen er ook vaak mee te maken in de autobranch. https://rijschoolautostrada.nl/
Helemaal mee eens
Zolang leveranciers hun waarde niet SMART én in Euro's kunnen uitleggen, kies ik voor de laagste prijs', is wat ik pas nog oppikte. Onderscheidend vermogen, toegevoegde waarde en kwantificering van voordeel zijn echter voor veel vaktechnisch bevlogen bedrijven 'hogere hocus pocus'.
Goed artikel. Wij hebben er ook mee te maken in de autobranche.
Ook in de telecombranche is de druk hoog. Prijzen gaan omhoog en komen steeds meer concurrenten bij!
super goed artikel. iets om over na te denken
Prima geschreven artikel weer, we gaan het zien in de toekomst.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|