Alle artikelen over Overtuigen

Autoriteit overtuigt, ook in een offerte Offerte - 8,3 (16 stemmen) - 1 reacties Vindt u het lastig om anderen te overtuigen van uw vakmanschap? Terwijl u gewoon de beste bent? U kunt er wat aan doen. Autoriteit overtuigt!
Lees verder..
Overtuigen aan de telefoon - de 5 beste tips! Cold calling - 8,7 (21 stemmen) De meest gehoorde vraag die ik krijg is 'Hoe kan ik nou overtuigen aan de telefoon?" Ik geef je de beste 5 tips voor cold calling succes.
Lees verder..
Telling is selling Gesprekstechniek - 7,8 (18 stemmen) - 1 reacties U kent dat verkoopgezegde van vroeger vast wel: telling is not selling. Dit wil zeggen dat u niet beter verkoopt door te praten, maar door te luisteren naar de klant. Dit artikel werpt een ander licht op de zaak.
Lees verder..
5 cruciale stappen voor de perfecte demo Closing - 9,2 (5 stemmen) Hoe het verkopersvak ook verandert, demo’s horen erbij. Gebruik deze 5 tips om in het vervolg echte impact te creëren bij je prospects.
Lees verder..
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? Communicatie - 10,0 (2 stemmen) Als expert adviseer je prospects om buiten de box te denken. Vaak negeren ze dat advies, maar verwachten wel andere resultaten. Hoe ga je daar effectief mee om?
Lees verder..
Voorkom gezichtsverlies in een salesgesprek Gesprekstechniek - 9,5 (10 stemmen) - 1 reacties Hoe je praat bepaalt voor een groot deel hoe de prospect over je gaat denken. Twijfeltaal is uit den boze. Lees hier hoe je daarbij uit de buurt blijft.
Lees verder..
Enthousiasme, geloof en uitstraling Communicatie - 9,0 (7 stemmen) - 2 reacties Het basisgereedschap voor een goede communicatie zit in die drie woorden. Lees hier wat je ermee kan bereiken.
Lees verder..
Is uw inleiding voor een aanbestedingstekst ook zo slaapverwekkend? Aanbesteding - 9,3 (4 stemmen) Wat staat er in de eerste zinnen van úw aanbestedingstekst? Hoe laat u de vonk meteen overslaan in de inleiding? Voorbeelden van hoe het niet moet en tips voor hoe wel.
Lees verder..
Zorg dat uw klant echt naar u luistert Luisteren - 9,6 (21 stemmen) Kent u die klanten die heel goed luisteren en toch voelt u zich niet op uw gemak? De klant lijkt niet te overtuigen... Herkenbaar? Doe er wat aan!
Lees verder..
De kracht van verhalend verkopen Verkoopgesprek - 8,4 (22 stemmen) - 32 reacties Een goed verhaal werkt beter dan indrukwekkende feiten. Maar hoe vertelt u zo'n verhaal? Vijf technieken om in uw verkoopgesprek te verwerken.
Lees verder..
Hoe werkt macht in verkooprelaties? Invloed - 9,0 (20 stemmen) Beïnvloeden betekent ook: de macht in het gesprek hebben. Maar wat doet macht met ons? En met de klant? Doe uw voordeel met deze tips en adviezen over de werking van macht in de verkoop.
Lees verder..
Versterk uw overtuigingskracht Overtuigen - 8,6 (12 stemmen) Goed kunnen overtuigen is een fantastische vaardigheid, maar om te beginnen moet u weten welke elementen uw geloofwaardigheid juist afbreken.
Lees verder..
Geef niet te snel toe, laat de klant ook iets geven Overtuigen - 9,9 (7 stemmen) U sluit een deal pas als de klant ook geeft in het proces. Daarom mag u niet te snel toegeven en in uw kaarten laten kijken. Leer het geheim van beïnvloeden en overtuigen.
Lees verder..
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? Offertes - 8,0 (5 stemmen) Er is een reden dat u een offerte pas moet maken als het echt nodig is. Zoiets kost tijd en dus geld. Uw offerte moet dan ook ergens over gaan. Waarover dan?! Lees het hier.
Lees verder..
Experts overtuigen met dominante prestatie-informatie Offertes - 8,7 (29 stemmen) - 3 reacties Inkopers zijn op zoek naar experts. Maar, u geloven 'op uw blauwe ogen’, dat doet de opdrachtgever niet zomaar. Lees hier hoe u uw expertstatus overtuigend onderbouwt met dominante prestatie-informatie.
Lees verder..
Manipulatie: goed en fout Overtuigen - 6,9 (10 stemmen) Er is een dunne lijn tussen beïnvloeden en manipuleren. Manipuleren wordt vaak als slecht gezien, maar datt is maar hoe u het bekijkt. Wat is manipuleren eigenlijk precies? En hoe is het goed te gebruiken? Ontdek uw opties.
Lees verder..
Harder praten helpt niet Verkoopgesprek - 8,3 (15 stemmen) Klanten houden wel van enthousiaste, maar niet van praatgrage verkopers. Welke bent u? Weet u dat zeker? Tips om een diepe valkuil te omzeilen.
Lees verder..
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent Presenteren - 9,1 (24 stemmen) - 4 reacties U geeft een verkooppresentatie aan een groep beslissers. Hoe maakt u contact en laat u de deelnemers zichzelf overtuigen? Met andere woorden: hoe beïnvloedt u een groep?
Lees verder..
'In onze branche is de prijsdruk pas echt hoog' Prijsdruk - 8,4 (28 stemmen) - 21 reacties U denkt dat u vooral op prijs moet concurreren? Ontdek wat nog belangrijker is.
Lees verder..
Hoe verkoopt u aan een groep? Presenteren - 9,0 (28 stemmen) Een groep kan alleen maar zichzelf overtuigen. Hoe werkt dit fenomeen?
Lees verder..
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? Verkooptechniek - 7,8 (41 stemmen) - 6 reacties
Het succes van de ELITE verkoopmethode Vragen stellen - 8,1 (18 stemmen) - 3 reacties
Zo werken verkopers zichzelf in de nesten Overtuigen - 8,6 (58 stemmen) - 10 reacties
Geef uw overtuigingskracht een boost Verkoopgesprek - 7,9 (22 stemmen)
Hoe gaat u om met de overtuigingen van uw klant? Overtuigen - 7,8 (20 stemmen) - 5 reacties
Overvragen in onderhandelingen en toch uw zin krijgen Onderhandelen - 7,8 (17 stemmen) - 5 reacties
Bent u overtuigend genoeg? Gesprekstechniek - 9,4 (42 stemmen) - 2 reacties
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! Presenteren - 7,7 (35 stemmen) - 14 reacties
Ik snap wat u bedoelt Problemen met Verkopen - 6,4 (9 stemmen) - 1 reacties
Gebruikt u als verkoper de angst van de klant? Angst en Verkopen - 7,9 (26 stemmen) - 3 reacties
'I told you so' Overtuigen - 7,6 (45 stemmen)
Hoe overtuigt u de ander? Overtuigen - 7,9 (10 stemmen) - 8 reacties
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' Klantgerichtheid - 7,5 (15 stemmen) - 6 reacties
Denken, daar gaat het om Afspraken - 7,9 (56 stemmen) - 7 reacties
Gelóóft de klant wat u vertelt? Overtuigen - 7,1 (35 stemmen) - 7 reacties
Zo vertelt u wat de klant moet doen Gesprekstechniek - 7,5 (8 stemmen) - 4 reacties
De kroon op het verkoopgesprek Afsluittechnieken - 7,0 (64 stemmen) - 1 reacties
Als de klant zegt: Dat past niet binnen mijn budget Argumentatie - 7,6 (96 stemmen) - 8 reacties
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk! Taalgebruik - 7,9 (57 stemmen) - 8 reacties
De meest onderschatte overtuigingstechniek Overtuigen - 7,1 (108 stemmen) - 12 reacties
Wat is uw boodschap? Argumentatie - 1 reacties
Topverkopers zijn topversierders Verkoopgesprek - 7,0 (96 stemmen) - 36 reacties
Dat is een sterk verhaal! Overtuigen - 2,0 (2 stemmen) - 3 reacties
Drie tips tegen besluiteloze klanten Moeilijke klanten - 5,2 (46 stemmen) - 32 reacties
Winnende onderhandelingstactieken Onderhandelen - 5,9 (22 stemmen)
Wilt u dit jaar meer omzet? Zelfontwikkeling - 6,0 (5 stemmen) - 1 reacties
Overtuigingskracht en afstemmen Lichaamstaal - 5,5 (2 stemmen) - 1 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..