Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 28.530

Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer'

Presenteren is eigenlijk heel eenvoudig – mits u 'het geheim' weet! En dat geheim openbaart presentatiedeskundige David Bloch nu ...

Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer'

Uw afnemer is een luisteraar, lezer, gesprekspartner of deelnemer aan een vergadering. Hij kan een bestaande klant, een prospect of een willekeurige relatie zijn. Eén ding hebben ze met elkaar gemeen: iedereen komt naar uw presentatie of gaat in gesprek met u om – in de kern – maar twee redenen:
  • Hij wil zich bevestigd voelen
    Dat gevoel krijgt hij als hij herkent wat u zegt, als hij ja kan zeggen of knikken tijdens het verhaal, als hij zijn naam of de groepsnaam (ingenieurs, projectmanagers, Management Team) hoort en zich begrepen voelt door u als spreker.

  • Hij zoekt een oplossing voor zijn probleem
    Waar liggen zijn voordelen?
    Hoe kan hij makkelijker, efficiënter, effectiever, sneller, gezonder ... werken?
    Hoe kan hij succesvoller worden door uw producten of diensten in te zetten?
    Hoe kan zijn bedrijf profiteren van samenwerking met uw bedrijf?

Kijk naar uw presentaties – dus ook uw brieven, rapporten en vooral e-mails – in het licht van deze twee punten. Misschien ziet u al hoe en waar u een andere draai aan uw tekst kunt geven!

Besef dat wanneer u zelf een gesprek voert of een presentatie meemaakt, u zich óók bevestigd wilt voelen en óók uw voordeel er mee wilt doen.
Zo gaat u kritischer luisteren en lezen.

Vragen die u verder helpen

  • Herkent u dit concept, hoe ú graag geholpen wordt bijvoorbeeld in een winkel, of door uw toeleveranciers? Zelfs door collega's?

  • Bent u bereid om uw presentaties te analyseren om te zien of u ingaat op de twee behoeften?

  • Welke middelen of technieken kunt u zelf bedenken om meer aandacht te geven aan de twee behoeften – bijvoorbeeld in uw volgende telefoongesprek?

  • Denk aan een gesprek dat u binnenkort gaat voeren. Hoe kunt u uw gesprekspartner bevestigen? Hoe kunt u sneller en beter achter zijn probleem komen? En er een oplossing voor bieden?

David Bloch
Perfect Presentation

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,5
(15 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Jacqueline van der Leer |  http://www.prisales.nl

Weer een uitstekend artikel van David Bloch! Bedankt!


Dank je, Jacqueline - je maakt me blij met zo'n reactie!

Hartegroet,

DAVID

Henk Dekker

"Eenvoud siert de kunst"
Een checklist met slechts twee punten.
Bedankt David


Een kraakhelder compliment van een vakkundige medeschrijver - dank je, Henk: JIJ kan het weten!

Hartegroet,

DAVID

J.A. de Bruijn |  http://www.jewalogistics.nl

Uitstekende vertaling van de praktijk !


Kijk, dát is nou een reactie van iemand die het nut van het artikel inziet.

Is deze reactie van een man of een vrouw?
En wat jammer dat de www niet werkt ...

Twee gemiste 'verkoopkansen' ...

☺ DAVID

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?