|
|
Iets opsturen in complexe salessituaties? Niet doen!
Verkoopgesprek - 8,8 (19 stemmen) - 1 reacties
Een prospect vraagt u iets op te sturen voor jullie volgende afspraak. Drie redenen waarom u dat niet moet doen, met tips hoe u dat aanpakt.
|
Lees verder..
|
|
|
De Kunst van Begrip Tonen
Communicatie - 8,2 (32 stemmen) - 2 reacties
Begrip tonen is niet ingewikkeld en zeer lonend. Toch zijn er talloze situaties waarin we niet eens zien hoe weinig begripvol we reageerden. Leer van dit veelvoorkomend praktijkvoorbeeld.
|
Lees verder..
|
|
|
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten
Moeilijke klanten - 8,6 (12 stemmen) - 2 reacties
Hoe kunnen winkelmedewerkers extra informatie en waarde toevoegen als de klant “alles” al weet via internet?! Door deze 8 tips in praktijk te brengen!
|
Lees verder..
|
|
|
Reïncarnatie van de verkoop
Veranderingen in de Verkoop - 7,0 (10 stemmen) - 1 reacties
Het verkoopvak heeft een hergeboorte doorgemaakt, maar lang niet iedereen lijkt zich daar bewust. Wat is er gebeurd? En, hoe kunt daarin succesvol worden? Lees het hier.
|
Lees verder..
|
|
|
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop?
Klantgerichtheid - 8,8 (13 stemmen)
Teamwork is een onmisbare factor bij daadwerkelijk klantgericht handelen. Lees hier waarom en hoe u uw teamwork up to speed kan brengen.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding?
LinkedIn - 8,0 (1 stemmen)
Het is een must dat de LinkedIn-profielen aansluiten bij uw aanbestedingstekst. Tijd om uw LinkedIn-profiel af te stoffen? Met deze tips draagt uw zichtbaarheid op LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding.
|
Lees verder..
|
|
|
Ook razendsnel inspelen op klantvoorwaarden?
Klantgerichtheid - 9,1 (12 stemmen) - 1 reacties
Klanten willen graag snel geholpen worden, maar hebben allemaal andere verwachtingen. Toch is er een methode om snel en adequaat in te spelen op iedere individuele prospect.
|
Lees verder..
|
|
|
Uw offerte is net als een liefdesbrief
Offerte - 8,7 (16 stemmen) - 3 reacties
Net als in een liefdesbrief wilt u in een offerte de vonk laten overslaan. Hoe pakt u dat effectief aan? Ontdek het hier.
|
Lees verder..
|
|
|
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten
Consultative Selling - 7,6 (22 stemmen)
Consultative Selling of Solution Selling? Het maakt niet uit. Beide methodes hebben dezelfde grondbeginselen. Daarop baseren wij 7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten.
|
Lees verder..
|
|
|
5 tips voor een klantgerichte offerte
Offertes - 8,4 (14 stemmen) - 2 reacties
De offerte is een belangrijk onderdeel van het salesproces. Toch verdwijnt het maken ervan vaak op de ‘to do list’ of passen we de vorige offerte ‘even’ snel aan. Niet doen! Lees hoe u een klantgerichte offerte schrijft.
|
Lees verder..
|
|
|
In herhaling vallen is een prima idee
Communicatie - 7,7 (6 stemmen)
Vindt u het bloedirritant als iemand regelmatig herhaalt wat hij net heeft gezegd? Waarschijnlijk wel. Toch is het niet zo’n gek idee om zelf ook af en toe te herhalen wat u hebt verteld. Lees hier waarom.
|
Lees verder..
|
|
|
Zo staat uw klant centraal in uw offerte
Offertes - 7,0 (15 stemmen) - 2 reacties
‘De klant staat bij ons centraal!’ Dat beweren veel bedrijven. Maar is dat in praktijk ook zo, of is het een holle frase? Lees wat u wel en niet moet doen om uw klant centraal te zetten in uw offerte.
|
Lees verder..
|
|
|
Spectaculaire resultaten door anders offreren
Offertes - 8,2 (16 stemmen) - 4 reacties
De offerte als winstverdubbelaar? Het kan! Gebruik deze adviezen en tips en stap over van uw sjabloon naar maatwerk.
|
Lees verder..
|
|
|
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten?
Offertes - 8,0 (1 stemmen)
Bij offertes duikt vaak de vraag op: Schrijven we vanuit de wens van de klant of vanuit wat we zelf allemaal kunnen? Lees hoe u dit dilemma omzeilt en betere offertes schrijft.
|
Lees verder..
|
|
|
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen?
Offertes - 7,2 (5 stemmen)
Veel bedrijven gaan meer offertes schrijven als het slecht gaat. Pak het anders aan met deze tips: ga minder schrijven en meer winnen.
|
Lees verder..
|
|
|
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek
Presenteren - 8,1 (87 stemmen) - 32 reacties
Veel sprekers hebben één spraakgebrek: ze kunnen niet ophouden met praten. Wat kan de kracht van stilte voor u doen?
|
Lees verder..
|
|
|
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte
Offertes - 6,9 (15 stemmen) - 2 reacties
Wat in uw offerte staat is natuurlijk belangrijk, maar weet u ook waarom? Verhoog de scoringskans van uw offerte met deze 10 waarom-vragen.
|
Lees verder..
|
|
|
Wat doet u om klanten meer aan u te binden?
Klantgerichtheid - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties
Meer en meer verkopers klagen over de 'ontrouw' van hun klanten. De vraag is wat doen we er aan om de klanten meer aan ons te binden?
|
Lees verder..
|
|
|
Richten op klantgerichtheid
Klantvriendelijkheid - 6,5 (25 stemmen) - 2 reacties
Adviseurs, verkopers en ondernemers hebben het maar al te vaak over het belang van klantgerichtheid. Maar wat is klantgerichheid eigenlijk? En vooral: wat is in uw verkooppraktijk het belang ervan?
|
Lees verder..
|
|
|
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer'
Klantgerichtheid - 7,5 (15 stemmen) - 6 reacties
Presenteren is eigenlijk heel eenvoudig – mits u 'het geheim' weet! En dat geheim openbaart presentatiedeskundige David Bloch nu ...
|
Lees verder..
|
'Klantgeschikt' handelen
Klantgerichtheid - 8,2 (26 stemmen) - 5 reacties
|
Wie bedient de klant?
Communicatie - 5,7 (7 stemmen)
|
In 3 stappen naar ultieme klanttevredenheid
Klanttevredenheid - 8,5 (24 stemmen) - 6 reacties
|
Wie heeft de belangrijkste functie?
Klantenkennis - 5,8 (12 stemmen)
|