Alle artikelen over Klantgerichtheid

Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? Klantgerichtheid - 9,3 (7 stemmen) Teamwork is een onmisbare factor bij daadwerkelijk klantgericht handelen. Lees hier waarom en hoe u uw teamwork up to speed kan brengen.
Lees verder..
5 tips voor een klantgerichte offerte Offertes - 8,4 (14 stemmen) - 2 reacties De offerte is een belangrijk onderdeel van het salesproces. Toch verdwijnt het maken ervan vaak op de ‘to do list’ of passen we de vorige offerte ‘even’ snel aan. Niet doen! Lees hoe u een klantgerichte offerte schrijft.
Lees verder..
In herhaling vallen is een prima idee Communicatie - 7,7 (6 stemmen) Vindt u het bloedirritant als iemand regelmatig herhaalt wat hij net heeft gezegd? Waarschijnlijk wel. Toch is het niet zo’n gek idee om zelf ook af en toe te herhalen wat u hebt verteld. Lees hier waarom.
Lees verder..
Zo staat uw klant centraal in uw offerte Offertes - 7,1 (14 stemmen) - 2 reacties ‘De klant staat bij ons centraal!’ Dat beweren veel bedrijven. Maar is dat in praktijk ook zo, of is het een holle frase? Lees wat u wel en niet moet doen om uw klant centraal te zetten in uw offerte.
Lees verder..
Spectaculaire resultaten door anders offreren Offertes - 8,2 (16 stemmen) - 4 reacties De offerte als winstverdubbelaar? Het kan! Gebruik deze adviezen en tips en stap over van uw sjabloon naar maatwerk.
Lees verder..
The Magnificent 7, ofwel Consultative Selling 2.0 Verkoopproces - 7,5 (8 stemmen) Consultative Selling, Solution Selling, of Challenger Sales? What the heck! Toch kennen alle methodes 4 dezelfde grondbeginselen. Daarop baseren we onze 7 uitgangspunten voor succesvol diensten verkopen.
Lees verder..
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? Offertes - 8,0 (1 stemmen) Bij offertes duikt vaak de vraag op: Schrijven we vanuit de wens van de klant of vanuit wat we zelf allemaal kunnen? Lees hoe u dit dilemma omzeilt en betere offertes schrijft.
Lees verder..
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? Offertes - 7,2 (5 stemmen) Veel bedrijven gaan meer offertes schrijven als het slecht gaat. Pak het anders aan met deze tips: ga minder schrijven en meer winnen.
Lees verder..
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek Presenteren - 8,1 (87 stemmen) - 32 reacties Veel sprekers hebben één spraakgebrek: ze kunnen niet ophouden met praten. Wat kan de kracht van stilte voor u doen?
Lees verder..
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte Offertes - 6,9 (15 stemmen) - 2 reacties Wat in uw offerte staat is natuurlijk belangrijk, maar weet u ook waarom? Verhoog de scoringskans van uw offerte met deze 10 waarom-vragen.
Lees verder..
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? Klantgerichtheid - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties Meer en meer verkopers klagen over de 'ontrouw' van hun klanten. De vraag is wat doen we er aan om de klanten meer aan ons te binden?
Lees verder..
Richten op klantgerichtheid Klantvriendelijkheid - 7,1 (19 stemmen) - 2 reacties Adviseurs, verkopers en ondernemers hebben het maar al te vaak over het belang van klantgerichtheid. Maar wat is klantgerichheid eigenlijk? En vooral: wat is in uw verkooppraktijk het belang ervan?
Lees verder..
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' Klantgerichtheid - 7,5 (15 stemmen) - 6 reacties Presenteren is eigenlijk heel eenvoudig – mits u 'het geheim' weet! En dat geheim openbaart presentatiedeskundige David Bloch nu ...
Lees verder..
'Klantgeschikt' handelen Klantgerichtheid - 8,2 (26 stemmen) - 5 reacties Klantgerichtheid en kwaliteitszorg zullen meer dan ooit de graadmeters zijn waarmee de klant bepaalt bij wie producten worden ingekocht. De tijd van alleen maar klantvriendelijkheid en klantgericht dénken is voorbij.
Lees verder..
Wie bedient de klant? Communicatie - 5,7 (7 stemmen) "If we don't take care of the customer, somebody else will" is een uitspraak waar presentatiesdeskundige David Bloch even over mijmert – in úw voordeel!
Lees verder..
In 3 stappen naar ultieme klanttevredenheid Klanttevredenheid - 7,2 (13 stemmen) - 6 reacties Als je vakmensen vraagt wat klantgerichtheid precies is, hoor je clichés als: doen wat de klant vraagt, goede service verlenen, de klant is altijd koning enz. Maar het is meer. Wat precies?
Lees verder..
Wie heeft de belangrijkste functie? Klantenkennis - 5,8 (12 stemmen) “Wie heeft de belangrijkste functie”? is een vraag die ik vaak stel aan mensen die ik bij allerlei zakelijke gelegenheden ontmoet. Dan gebeuren er allerlei vreemde zaken, maar zelden hoor ik het enige juiste antwoord!
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..