Alle artikelen over Klantgerichtheid

Uw offerte is net als een liefdesbrief Offerte - 8,8 (12 stemmen) - 2 reacties Net als in een liefdesbrief wilt u in een offerte de vonk laten overslaan. Hoe pakt u dat effectief aan? Ontdek het hier.
Lees verder..
De Kunst van Begrip Tonen Communicatie - 8,2 (32 stemmen) Begrip tonen is niet ingewikkeld en zeer lonend. Toch zijn er talloze situaties waarin we niet eens zien hoe weinig begripvol we reageerden. Leer van dit veelvoorkomend praktijkvoorbeeld.
Lees verder..
Hoe draagt LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding? LinkedIn Het is een must dat de LinkedIn-profielen aansluiten bij uw aanbestedingstekst. Tijd om uw LinkedIn-profiel af te stoffen? Met deze tips draagt uw zichtbaarheid op LinkedIn bij aan de winnende aanbesteding.
Lees verder..
Iets opsturen in complexe salessituaties? Niet doen! Verkoopgesprek - 8,7 (18 stemmen) - 1 reacties Een prospect vraagt u iets op te sturen voor jullie volgende afspraak. Drie redenen waarom u dat niet moet doen, met tips hoe u dat aanpakt.
Lees verder..
Ook razendsnel inspelen op klantvoorwaarden? Klantgerichtheid - 9,2 (9 stemmen) Klanten willen graag snel geholpen worden, maar hebben allemaal andere verwachtingen. Toch is er een methode om snel en adequaat in te spelen op iedere individuele prospect.
Lees verder..
8 tips voor de Retail nu klanten “alles” al weten Moeilijke klanten - 8,6 (12 stemmen) - 1 reacties Hoe kunnen winkelmedewerkers extra informatie en waarde toevoegen als de klant “alles” al weet via internet?! Door deze 8 tips in praktijk te brengen!
Lees verder..
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten Consultative Selling - 7,6 (22 stemmen) Consultative Selling of Solution Selling? Het maakt niet uit. Beide methodes hebben dezelfde grondbeginselen. Daarop baseren wij 7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten.
Lees verder..
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? Klantgerichtheid - 9,3 (7 stemmen) Teamwork is een onmisbare factor bij daadwerkelijk klantgericht handelen. Lees hier waarom en hoe u uw teamwork up to speed kan brengen.
Lees verder..
5 tips voor een klantgerichte offerte Offertes - 8,4 (14 stemmen) - 2 reacties De offerte is een belangrijk onderdeel van het salesproces. Toch verdwijnt het maken ervan vaak op de ‘to do list’ of passen we de vorige offerte ‘even’ snel aan. Niet doen! Lees hoe u een klantgerichte offerte schrijft.
Lees verder..
In herhaling vallen is een prima idee Communicatie - 7,7 (6 stemmen) Vindt u het bloedirritant als iemand regelmatig herhaalt wat hij net heeft gezegd? Waarschijnlijk wel. Toch is het niet zo’n gek idee om zelf ook af en toe te herhalen wat u hebt verteld. Lees hier waarom.
Lees verder..
Zo staat uw klant centraal in uw offerte Offertes - 7,0 (15 stemmen) - 2 reacties ‘De klant staat bij ons centraal!’ Dat beweren veel bedrijven. Maar is dat in praktijk ook zo, of is het een holle frase? Lees wat u wel en niet moet doen om uw klant centraal te zetten in uw offerte.
Lees verder..
Spectaculaire resultaten door anders offreren Offertes - 8,2 (16 stemmen) - 4 reacties De offerte als winstverdubbelaar? Het kan! Gebruik deze adviezen en tips en stap over van uw sjabloon naar maatwerk.
Lees verder..
Van buiten naar binnen, of van binnen naar buiten? Offertes - 8,0 (1 stemmen) Bij offertes duikt vaak de vraag op: Schrijven we vanuit de wens van de klant of vanuit wat we zelf allemaal kunnen? Lees hoe u dit dilemma omzeilt en betere offertes schrijft.
Lees verder..
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? Offertes - 7,2 (5 stemmen) Veel bedrijven gaan meer offertes schrijven als het slecht gaat. Pak het anders aan met deze tips: ga minder schrijven en meer winnen.
Lees verder..
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek Presenteren - 8,1 (87 stemmen) - 32 reacties Veel sprekers hebben één spraakgebrek: ze kunnen niet ophouden met praten. Wat kan de kracht van stilte voor u doen?
Lees verder..
Vergroot de geloofwaardigheid van uw offerte Offertes - 6,9 (15 stemmen) - 2 reacties Wat in uw offerte staat is natuurlijk belangrijk, maar weet u ook waarom? Verhoog de scoringskans van uw offerte met deze 10 waarom-vragen.
Lees verder..
Wat doet u om klanten meer aan u te binden? Klantgerichtheid - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties Meer en meer verkopers klagen over de 'ontrouw' van hun klanten. De vraag is wat doen we er aan om de klanten meer aan ons te binden?
Lees verder..
Richten op klantgerichtheid Klantvriendelijkheid - 7,1 (19 stemmen) - 2 reacties Adviseurs, verkopers en ondernemers hebben het maar al te vaak over het belang van klantgerichtheid. Maar wat is klantgerichheid eigenlijk? En vooral: wat is in uw verkooppraktijk het belang ervan?
Lees verder..
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' Klantgerichtheid - 7,5 (15 stemmen) - 6 reacties Presenteren is eigenlijk heel eenvoudig – mits u 'het geheim' weet! En dat geheim openbaart presentatiedeskundige David Bloch nu ...
Lees verder..
'Klantgeschikt' handelen Klantgerichtheid - 8,2 (26 stemmen) - 5 reacties Klantgerichtheid en kwaliteitszorg zullen meer dan ooit de graadmeters zijn waarmee de klant bepaalt bij wie producten worden ingekocht. De tijd van alleen maar klantvriendelijkheid en klantgericht dénken is voorbij.
Lees verder..
Wie bedient de klant? Communicatie - 5,7 (7 stemmen)
In 3 stappen naar ultieme klanttevredenheid Klanttevredenheid - 8,1 (19 stemmen) - 6 reacties
Wie heeft de belangrijkste functie? Klantenkennis - 5,8 (12 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Willem  Verbeke

Willem Verbeke

Willem Verbeke is Emeritus Professor aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Hij studeerde wijsb.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..