Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 28.530

Wie bedient de klant?

"If we don't take care of the customer, somebody else will" is een uitspraak waar presentatiesdeskundige David Bloch even over mijmert – in úw voordeel!

Wie bedient de klant?

U kunt onmogelijk niet communiceren.
U communiceert de hele tijd. Wanneer u achter de krant wegduikt omdat u niet wilt communiceren, communiceert u juist dat!

Frustratie = leermogelijkheid!
Heeft u wel eens een boodschap achtergelaten voor een collega – of nog erger: voor een klant – om er later achter te komen dat het verkeerd (of zelfs helmaal niet) is overgekomen?
Heel frustrerend, natuurlijk. Alleen ... wie z'n schuld is het en wat kunt u er aan doen?

Alles doen?
Tegen een van mijn vele secretaresses heb ik ooit gezegd: Je bent een fantastische uitdaging voor me. Er is geen goede of slechte communicatie – er zijn alleen resultaten. En ik ben ontevreden met de resultaten.

Voor mijn gevoel heb ik op mijn kop gestaan om zaken ondubbelzinnig en helder uit te leggen, op te schrijven en te laten zien. Mijn kennis van NLP heb ik aangesproken, met deskundige vrienden heb ik overlegd ... en op den duur was de frustratie me te groot en 'we hebben afscheid van elkaar genomen'.

Verantwoordelijkheid
Ik neem nog steeds de verantwoordelijkheid omdat ik geloof dat ik er iets van kan leren; mijn ervaringen met haar zijn een signaal om dit kleine hoekje van communicatieperikelen te doorgronden. Stel voor dat het geen secretaresse was, maar een klant! (Laat staan uw partner?!)

Uw uitdaging!
Hoe zit het met uw prospects en klanten? Heeft u ook van die types die een communicatie-uitdaging zijn?
Ze zijn er om van te leren, om uw vaardigheden te verscherpen, om u nog beter te helpen in de huid van de ander te kruipen.
Soms bent u moe of staat u onder tijdsdruk, het kost te veel moeite. Vooruit, laat de concurrent deze lastpost bedienen.

Blijf leren
Alleen diep in uw hart weet u dat u de strijd verloren heeft, dat u een gelegenheid om uw grenzen te verleggen en te groeien voorbij heeft laten gaan.
Misschien is zo'n gewaarwording nodig om juist 'die' training te gaan volgen ... want u bent nooit te oud om te leren.
 

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 5,7
(7 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?