Alle artikelen over Communicatie

Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales Gesprekstechniek - 10,0 (2 stemmen) We willen graag een klik met de klant en een gesprek dat goed loopt. Ontdek hier de voordelen van een sterke gespreksstrategie om dat te bereiken.
Lees verder..
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk Relatiebeheer Het belang van goed relatiebeheer kan niet genoeg worden benadrukt. Zeker nu de klant van ‘koning’ een VIP is geworden.
Lees verder..
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” Acquisitie - 8,3 (4 stemmen) - 1 reacties Optimisme is een groot goed als je acquisitie of sales medewerker bent. Maar moet je het zijn? Kan je het leren? Lees er hier alles over.
Lees verder..
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit Aandacht - 8,5 (11 stemmen) Omzettargets dwingen verkopers vaak hun gesprekstijd steeds efficiënter te benutten. Mijn advies: maak nog eens een praatje! Lees waarom, met 3 praktische tips.
Lees verder..
Veelgemaakte schrijffouten in offertes Offertes - 8,5 (28 stemmen) - 1 reacties Wist u dat 80% van de inkopers geïrriteerd raakt door schrijffouten in offerteteksten? Lees welke taalfouten vaak worden gemaakt, zodat u ze niet hoeft te maken.
Lees verder..
Code rood, geel of groen? Communicatie - 8,0 (1 stemmen) Op welke kleur staat het licht na een eerste bezoek van een accountmanager? Met tips voor het antwoord ‘Op groen’.
Lees verder..
Samenwerken is de sleutel Acquisitie - 9,4 (5 stemmen) Samenwerking is de game changer in modern verkopen die je altijd kunt toepassen. Lees hier waarom en hoe.
Lees verder..
Alweer dezelfde klant bellen?! Koude acquisitie - 8,7 (7 stemmen) Wanneer haak je af als een prospect niet in beweging komt? Vooral niet te snel. Veel contactmomenten zijn noodzaak. Lees hier waarom en doe je voordeel met de tips.
Lees verder..
Anti-Marketing: ga op zoek naar creators! Marketing - 9,8 (5 stemmen) Heb je als commerciële pro een hekel aan traditionele marketing? Lees dan hier hoe je contact maakt met de creators die in iedere organisatie te vinden zijn. Daar zit je ruimte om het anders te doen.
Lees verder..
Nieuwe Klanten, hoe dan? Acquisitie - 8,4 (8 stemmen) - 2 reacties Waarom wachten op klanten als je zelf proactief aan de slag kunt? Lees hier wat een goede start en aandacht voor je kunnen doen.
Lees verder..
Laat zien dat u ongewapend bent Communicatie - 8,4 (14 stemmen) Een verborgen agenda, van de ander of van u, die toch aan het licht komt, kan rampzalige gevolgen hebben. Voorkomen is beter dan genezen: advies over transparant zijn.
Lees verder..
Klanten zijn lui Communicatie Klanten willen geen moeite moeten doen om jouw boodschap te begrijpen. Hoe zorg je dat ze gaan zien wat jouw oplossing voor hen betekent?
Lees verder..
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is Acquisitie - 8,6 (5 stemmen) - 1 reacties Waarom zou je anticiperen in het telefoongesprek? Je wilt toch gewoon je ding doen?! Ontdek hier hoe een vooruitziende blik je succesvoller maakt.
Lees verder..
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? Communicatie - 10,0 (2 stemmen) Als expert adviseer je prospects om buiten de box te denken. Vaak negeren ze dat advies, maar verwachten wel andere resultaten. Hoe ga je daar effectief mee om?
Lees verder..
Contact met je klant? Bellen! Cold calling Bellen… het blijft een ondergeschoven kindje. Zo jammer. Je kunt er zoveel mee bereiken! Lees hier waar de schoen wringt en hoe je dat oplost en van je bellers weer een topteam maakt.
Lees verder..
Situationeel leiding geven in de Verkoop Verkoopstrategie - 8,7 (10 stemmen) Als verkoper leidt u, als het goed is, een proces. U kunt daarbij goed gebruik maken van strategieën van managers en leidinggevenden, zeker in lastige verkoopsituaties.
Lees verder..
'Even een klant binnen roeien' Acquisitie - 5,0 (2 stemmen) - 1 reacties Roeien beleven is geweldig. Maar ‘even een klant binnen roeien’??! Past jouw taal bij de manier waarop jouw prospects klanten worden? Een blog over waarden, gevoel en acquisitiesucces.
Lees verder..
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? Communicatie - 8,3 (10 stemmen) Van teveel eenzijdig nemen worden relaties slecht. Maar we hebben lang niet altijd in de gaten dat we iets nemen. Let op deze communicatieve valkuilen die u krediet kosten!
Lees verder..
Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing Verkoopgesprek - 10,0 (4 stemmen) Data doen klanten niet veranderen. Ze blijven weerstand geven. Bij inzichten krijg je wel veranderenergie. Lees hier hoe je de omschakeling aanpakt.
Lees verder..
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant Communicatie - 9,3 (3 stemmen) Als je persoonlijke privé communicatie kan vertalen naar zakelijke communicatie heb je daar direct profijt van. Lees hier hoe je dit aanpakt.
Lees verder..
Hoe breng je een prijsverhoging? Prijs - 9,0 (9 stemmen)
Overtuigen aan de telefoon - de 5 beste tips! Cold calling - 8,8 (12 stemmen) - 2 reacties
Vrienden die u nog niet kent Verkoopbevordering - 8,2 (6 stemmen)
Voorkom gezichtsverlies in een salesgesprek Gesprekstechniek - 9,5 (10 stemmen) - 1 reacties
Zo draagt tenderdesign bij aan de gunning Offerte
De do’s en don’ts van complimenten maken Complimenten - 8,6 (8 stemmen) - 6 reacties
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont Aandacht - 8,5 (19 stemmen) - 2 reacties
Je komt elkaar altijd weer tegen Kwaliteiten van de Verkoper - 8,8 (16 stemmen) - 1 reacties
De kracht van de herhaling! Cold calling - 8,4 (11 stemmen) - 3 reacties
Acquisitie is leuk! Acquisitie
From Call to Close Acquisitie - 5,5 (2 stemmen)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! Acquisitie - 9,1 (13 stemmen)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder Koude acquisitie - 9,4 (8 stemmen) - 3 reacties
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden Bezwaren - 8,8 (25 stemmen) - 1 reacties
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? Communicatie - 8,5 (8 stemmen)
IMPACT van de EERSTE indruk! Eerste indruk - 7,5 (4 stemmen)
Enthousiasme, geloof en uitstraling Communicatie - 9,0 (7 stemmen) - 2 reacties
De Kunst van Begrip Tonen Communicatie - 8,2 (32 stemmen) - 2 reacties
Van Klik naar Conflict? Koude acquisitie - 9,8 (12 stemmen)
Spreek dezelfde "sales" taal Communicatie - 9,0 (1 stemmen)
In 6 stappen meer reactie op je mail E-mail - 8,7 (20 stemmen) - 3 reacties
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie Cold calling - 7,3 (4 stemmen)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? Koude acquisitie - 9,3 (12 stemmen) - 2 reacties
De vele wegen naar nieuwe orders Acquisitie - 7,8 (12 stemmen) - 6 reacties
Hoe onzekerheid je sales kan boosten Acquisitie - 9,6 (8 stemmen)
Finance: Feiten en Fabels Acquisitie - 7,0 (1 stemmen) - 2 reacties
Hoe kom je voorbij de secretaresse Acquisitie - 6,9 (14 stemmen) - 2 reacties
Weet waarom klanten van u kopen Communicatie - 8,1 (43 stemmen) - 10 reacties
Attitude of gratitude Communicatie - 7,8 (9 stemmen)
Je introductie is goud waard Gespreksopening - 6,6 (14 stemmen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters Lastige klanten - 8,6 (15 stemmen)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings Sales Management - 8,8 (53 stemmen) - 1 reacties
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! Lichaamstaal - 8,6 (20 stemmen)
De duivelse details maken de topverkoper Communicatie - 8,2 (44 stemmen) - 2 reacties
Telling én selling Communicatie - 8,3 (21 stemmen)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top Communicatie - 8,8 (26 stemmen)
Verkopen aan andere generaties Klantenkennis - 9,0 (8 stemmen)
Pak kansen met wat mis gaat Verkoopkansen
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects Klantencontact - 7,3 (45 stemmen) - 1 reacties
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties Presenteren - 7,2 (26 stemmen) - 4 reacties
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates Verkoopgesprek - 8,8 (16 stemmen) - 4 reacties
De struisvogelpolitiek die wel werkt Verkoopstrategie - 8,0 (24 stemmen)
In herhaling vallen is een prima idee Communicatie - 7,7 (6 stemmen)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd Offertes - 7,8 (11 stemmen) - 3 reacties
Gezonde v. ongezonde winst Verkoopsucces - 6,6 (7 stemmen) - 2 reacties
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding Offertes - 7,7 (7 stemmen) - 2 reacties
De Elevator Pitch Klantencontact - 7,6 (370 stemmen) - 52 reacties
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? Offertes - 5,0 (1 stemmen)
Geef uw klant de ruimte Communicatie - 8,4 (48 stemmen) - 15 reacties
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? Offertes - 8,0 (5 stemmen)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt Communicatie - 7,6 (24 stemmen) - 2 reacties
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? Taalgebruik - 8,5 (32 stemmen) - 4 reacties
Hoe stelt u de kampioensvraag? Taalgebruik - 8,8 (51 stemmen) - 4 reacties
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp Acquisitie - 7,7 (38 stemmen) - 2 reacties
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? Geloofwaardigheid - 7,3 (10 stemmen) - 4 reacties
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? Offertes - 7,2 (5 stemmen)
Overtuigen met uw managementsamenvatting Offertes - 8,8 (4 stemmen)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten Klantencontact - 9,5 (53 stemmen)
Hoe goed luistert u? Luisteren - 8,3 (28 stemmen) - 6 reacties
Bedankt! De grote kracht van een klein woord Complimenten - 8,7 (36 stemmen) - 27 reacties
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil Enthousiasme - 8,0 (26 stemmen) - 9 reacties
Koude acquisitie en de brief vooraf Koude Acquisitie - 7,5 (68 stemmen) - 19 reacties
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien Social Media - 7,8 (13 stemmen) - 12 reacties
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? Communicatie - 7,8 (20 stemmen) - 7 reacties
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? Onderhandelen - 8,1 (54 stemmen) - 11 reacties
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten Communicatie - 7,0 (2 stemmen)
De kunst van het uitnodigen Presenteren - 7,2 (11 stemmen) - 2 reacties
De standaardpresentatie: niet doen! Presenteren - 8,4 (28 stemmen) - 13 reacties
Communiceren voorbij de klakkeloosheid Communicatie - 8,0 (39 stemmen) - 13 reacties
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen Communicatie - 6,8 (14 stemmen) - 2 reacties
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde Afspraken - 7,4 (17 stemmen) - 10 reacties
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen Communicatie - 7,6 (37 stemmen) - 4 reacties
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging LinkedIn - 5,6 (33 stemmen) - 20 reacties
De kracht van persoonlijk contact (I) Communicatie - 8,0 (8 stemmen)
6 praktische en effectieve communicatietips Communicatie - 7,6 (9 stemmen) - 2 reacties
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers Moeilijke klanten - 6,7 (18 stemmen) - 1 reacties
'Praat u maar, ik luister wel' Succesfactoren - 7,5 (124 stemmen) - 7 reacties
Communiceren met meer succes Communicatie - 7,7 (13 stemmen) - 4 reacties
Gebarentaal verklaard Non-verbale communicatie - 7,3 (17 stemmen)
Hoe overtuigt u de ander? Overtuigen - 7,9 (10 stemmen) - 8 reacties
De meest overtuigende verkoopactie Communicatie - 4,5 (61 stemmen) - 2 reacties
5 Valkuilen in communicatie Communicatie - 6,7 (12 stemmen) - 1 reacties
Laat uw voicemail voor u werken Communicatie - 6,9 (7 stemmen) - 2 reacties
De kracht van persoonlijk contact (II) Communicatie - 6,9 (10 stemmen) - 2 reacties
Om te winnen moet u... Salestraining - 7,6 (24 stemmen) - 6 reacties
Begrijpen en begrepen worden Communicatie - 7,6 (16 stemmen)
Wie bedient de klant? Communicatie - 5,7 (7 stemmen)
No more Mr Niceguy! Moeilijke klanten - 7,8 (54 stemmen) - 5 reacties
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. Klantenpsychologie - 10,0 (1 stemmen)
Welke taal spreekt u? Taalgebruik - 6,2 (11 stemmen)
Uw persoonlijke communicatieplan! Planning - 6,7 (6 stemmen)
Hoe communiceert uw klant? Klantenpsychologie - 8,0 (1 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..