Alle artikelen over Communicatie

Verliest u opdrachten? Let op uw houding! Lichaamstaal - 8,4 (15 stemmen) Wat u zegt tijdens een verkoopgesprek, bepaalt maar voor 20% van uw succes. De rest ligt in handen van uw houding. Waardevolle lessen uit de presentatiepraktijk.
Lees verder..
Situationeel leiding geven in de Verkoop Verkoopstrategie - 8,8 (6 stemmen) Als verkoper leidt u, als het goed is, een proces. U kunt daarbij goed gebruik maken van strategieën van managers en leidinggevenden, zeker in lastige verkoopsituaties.
Lees verder..
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates Verkoopgesprek - 8,7 (15 stemmen) - 4 reacties Socrates? Ja, die oude filosoof van meer dan 2400 jaar geleden kan u iets wezenlijks leren over uw verkoopgesprekken. Lees verder, pak de regie en verhoog uw effectiviteit!
Lees verder..
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit Aandacht - 8,5 (11 stemmen) Omzettargets leiden vaak tot gesprekstargets die verkopers dwingen hun gesprekstijd steeds efficiënter te benutten. Mijn advies: maak nog eens een praatje! Lees waarom, met 3 praktische tips.
Lees verder..
Laat zien dat u ongewapend bent Communicatie - 8,4 (14 stemmen) Een verborgen agenda, van de ander of van u, die toch aan het licht komt, kan rampzalige gevolgen hebben. Voorkomen is beter dan genezen: advies over transparant zijn
Lees verder..
Oprechte interesse tonen; moeite loont Aandacht - 8,5 (4 stemmen) - 1 reacties Voor verkopers is oprechte interesse tonen van levensbelang, maar dat gaat lang niet altijd vanzelf. Integendeel… Het goede nieuws: moeite doen loont! Lees hier hoe dat werkt.
Lees verder..
De struisvogelpolitiek die wel werkt Verkoopstrategie - 8,0 (23 stemmen) In de ogen van velen is een strategie van geven tamelijk soft, meer iets voor watjes. Maar vergis u niet: geven, vriendelijk zijn, kan levens redden, en ook uw zakelijk succes.
Lees verder..
Vrienden die u nog niet kent Verkoopbevordering - 7,5 (4 stemmen) Xenofobie, angst voor het onbekende, is mensen aangeboren, maar werkt ook tegen ons, zeker in sales. Lees hier hoe dit werkt én hoe u er een positieve draai aan kan geven.
Lees verder..
Veelgemaakte schrijffouten in offertes Offertes - 8,0 (13 stemmen) - 1 reacties Wist u dat 80% van de inkopers geïrriteerd raakt door schrijffouten in offerteteksten? Lees welke taalfouten vaak worden gemaakt, zodat u ze niet hoeft te maken.
Lees verder..
Telling én selling Communicatie - 8,8 (14 stemmen) 'Telling is not selling’ - dit verkoopmantra van de oude verkoopgoeroe Brian Tracy is nog steeds populair bij sommige verkoopcoaches en andere sales-o-logen. Toch kan ‘vertellen’ u wel meer succes opleveren, lees hier hoe.
Lees verder..
In herhaling vallen is een prima idee Communicatie - 7,7 (6 stemmen) Vindt u het bloedirritant als iemand regelmatig herhaalt wat hij net heeft gezegd? Waarschijnlijk wel. Toch is het niet zo’n gek idee om zelf ook af en toe te herhalen wat u hebt verteld. Lees hier waarom.
Lees verder..
Je komt elkaar altijd weer tegen Kwaliteiten van de Verkoper - 8,7 (7 stemmen) - 1 reacties We willen allemaal met respect worden behandeld, maar behandelen we zelf iedereen dan ook met respect? Dat gaat niet altijd vanzelf. Leer hier de valkuilen van respect kennen; met tips om er niet in te vallen.
Lees verder..
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd Offertes - 7,8 (11 stemmen) - 2 reacties Het schrijven van een perfecte offerte kost tijd. Daar kan ik niets aan veranderen. Maar met deze tips schrijft u wel een stuk sneller en enthousiaster een offerte, die naadloos aansluit bij de klant.
Lees verder..
Bent u oplossingsgericht, of procesgericht? Communicatie - 8,3 (3 stemmen) Verkoopgesprekken gaan niet alleen over de oplossing, maar ook over het proces. Lees hier hoe dat precies zit en ga effectiever verkopen.
Lees verder..
Gezonde v. ongezonde winst Verkoopsucces - 6,6 (7 stemmen) - 2 reacties Het verschil tussen gezonde en ongezonde winst zit in uw eigen eerlijkheid. Hoe precies? Met deze tips gaat u duurzame winst maken.
Lees verder..
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding Offertes - 7,7 (7 stemmen) - 2 reacties Hoe maakt u van uw inschrijving op een tender de winnende? Volg deze 5 stappen en zet uw offertes om in opdrachten!
Lees verder..
De Elevator Pitch Klantencontact - 7,7 (362 stemmen) - 52 reacties U krijgt geen tweede kans voor een eerste indruk, daarom is het paraat hebben van diverse Elevator Pitches afgestemd op de doelgroep noodzakelijk. Maak uzelf onsterfelijk in de ogen van uw prospect met deze tips.
Lees verder..
De do’s en don’ts van complimenten maken Complimenten - 7,0 (1 stemmen) - 4 reacties We geven ze zelden, maar worden er als we ze krijgen toch erg gelukkig van: complimenten. Ontdek hier hoe het moet en ga ervoor, met alle positieve gevolgen van dien.
Lees verder..
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? Offertes - 5,0 (1 stemmen) Krijgt u in aanbestedingen ook steeds vaker de vraag naar een risicodossier met beheersmaatregelen? Ik hoor u al zuchten, maar redding is nabij. Lees hier hoe u een overtuigende risicoanalyse maakt voor uw offerte.
Lees verder..
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings Sales Management - 8,3 (19 stemmen) - 1 reacties Salesmeetings zijn een krachtig middel om uw salesteam een boost te geven. Maar weet wat u doet! 3 don'ts en 10 do's voor een effectieve verkoopvergadering.
Lees verder..
Geef uw klant de ruimte Communicatie - 8,4 (48 stemmen) - 15 reacties
Weet waarom klanten van u kopen Communicatie - 8,1 (40 stemmen) - 10 reacties
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? Offertes - 8,0 (5 stemmen)
Verkopen aan andere generaties Klantenkennis - 8,8 (4 stemmen)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt Communicatie - 7,6 (23 stemmen) - 2 reacties
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? Communicatie - 9,2 (6 stemmen)
Communicatie: de olifant in de kamer Communicatie - 8,7 (9 stemmen)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties Presenteren - 7,6 (18 stemmen) - 2 reacties
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects Klantencontact - 7,2 (39 stemmen) - 1 reacties
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? Taalgebruik - 8,5 (31 stemmen) - 4 reacties
Hoe stelt u de kampioensvraag? Taalgebruik - 8,8 (50 stemmen) - 4 reacties
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp Acquisitie - 7,6 (36 stemmen) - 2 reacties
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? Geloofwaardigheid - 7,3 (10 stemmen) - 1 reacties
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? Offertes - 7,2 (5 stemmen)
Overtuigen met uw managementsamenvatting Offertes - 8,8 (4 stemmen)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten Klantencontact - 9,5 (53 stemmen)
Hoe goed luistert u? Luisteren - 8,3 (28 stemmen) - 6 reacties
Bedankt! De grote kracht van een klein woord Complimenten - 8,7 (36 stemmen) - 26 reacties
Duivelse details bij verkopen Communicatie - 8,3 (42 stemmen) - 2 reacties
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil Enthousiasme - 8,0 (26 stemmen) - 9 reacties
Koude acquisitie en de brief vooraf Koude Acquisitie - 7,5 (68 stemmen) - 19 reacties
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien Social Media - 8,3 (12 stemmen) - 12 reacties
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? Communicatie - 7,8 (20 stemmen) - 7 reacties
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? Onderhandelen - 8,2 (53 stemmen) - 11 reacties
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten Communicatie - 7,0 (2 stemmen)
De kunst van het uitnodigen Presenteren - 7,6 (8 stemmen) - 2 reacties
De standaardpresentatie: niet doen! Presenteren - 8,4 (28 stemmen) - 13 reacties
Communiceren voorbij de klakkeloosheid Communicatie - 8,0 (39 stemmen) - 13 reacties
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen Communicatie - 6,6 (12 stemmen) - 2 reacties
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde Afspraken - 7,4 (17 stemmen) - 10 reacties
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen Communicatie - 7,6 (37 stemmen) - 4 reacties
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging LinkedIn - 5,5 (32 stemmen) - 20 reacties
De kracht van persoonlijk contact (I) Communicatie - 7,7 (7 stemmen)
6 praktische en effectieve communicatietips Communicatie - 7,6 (9 stemmen) - 2 reacties
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers Moeilijke klanten - 6,7 (18 stemmen) - 1 reacties
'Praat u maar, ik luister wel' Succesfactoren - 7,6 (121 stemmen) - 7 reacties
Communiceren met meer succes Communicatie - 7,7 (13 stemmen) - 4 reacties
Gebarentaal verklaard Non-verbale communicatie - 7,3 (17 stemmen)
Hoe overtuigt u de ander? Overtuigen - 7,9 (10 stemmen) - 8 reacties
De meest overtuigende verkoopactie Communicatie - 4,4 (58 stemmen) - 2 reacties
5 Valkuilen in communicatie Communicatie - 6,7 (12 stemmen) - 1 reacties
Laat uw voicemail voor u werken Communicatie - 6,9 (7 stemmen) - 2 reacties
De kracht van persoonlijk contact (II) Communicatie - 6,6 (9 stemmen) - 2 reacties
Om te winnen moet u... Salestraining - 7,6 (24 stemmen) - 6 reacties
Begrijpen en begrepen worden Communicatie - 7,6 (16 stemmen)
Wie bedient de klant? Communicatie - 5,7 (7 stemmen)
No more Mr Niceguy! Moeilijke klanten - 7,8 (54 stemmen) - 5 reacties
Vele wegen leiden naar order Communicatie - 6,0 (2 stemmen)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. Klantenpsychologie - 10,0 (1 stemmen)
Welke taal spreekt u? Taalgebruik - 6,2 (11 stemmen)
Uw persoonlijke communicatieplan! Planning - 6,7 (6 stemmen)
Hoe communiceert uw klant? Klantenpsychologie - 8,0 (1 stemmen)
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..