Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 25.769

Alle artikelen over Communicatie

Weet waarom klanten van u kopen Communicatie - 8,4 (35 stemmen) - 8 reacties Het mooiste product, de hoogste korting – allemaal sterke verkooppunten maar niet de reden waarom de klant koopt. Welke vijf dan wel?
Lees verder..
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? Offertes - 8,0 (5 stemmen) Er is een reden dat u een offerte pas moet maken als het echt nodig is. Zoiets kost tijd en dus geld. Uw offerte moet dan ook ergens over gaan. Waarover dan?! Lees het hier.
Lees verder..
De struisvogelpolitiek die wel werkt Verkoopstrategie - 8,1 (19 stemmen) In de ogen van velen is een strategie van geven tamelijk soft, meer iets voor watjes. Maar vergis u niet: geven, vriendelijk zijn, kan levens redden, en ook uw zakelijk succes.
Lees verder..
Verkopen aan andere generaties Klantenkennis - 8,8 (4 stemmen) Bent u een babyboomer, X-er of een millenial? Wat het antwoord ook is, met deze tips voor het omgaan met de twee andere generaties, kunt u uw verkoopkansen verhogen.
Lees verder..
Waarom vragen stellen vaak niet werkt Communicatie - 7,6 (23 stemmen) - 2 reacties Vragen stellen is een essentieel onderdeel van uw vak en kan daarom ook tegen u werken. Stel uzelf de vraag: wat doet u met de antwoorden?
Lees verder..
Laat zien dat u ongewapend bent Communicatie - 8,5 (11 stemmen) Een verborgen agenda, van de ander of van u, die toch aan het licht komt, kan rampzalige gevolgen hebben. Voorkomen is beter dan genezen: advies over transparant zijn
Lees verder..
Vijf slimme onderhandelingstechnieken Onderhandelen - 7,7 (18 stemmen) Succesvolle onderhandelaars zijn meester in het bespelen van hun onderhandelingspartners, maar houden ook rekening met de belangen van de ander. 5 praktische onderhandelingstechnieken van topverkopers.
Lees verder..
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit Aandacht - 8,4 (8 stemmen) Omzettargets leiden vaak tot gesprekstargets die verkopers dwingen hun gesprekstijd steeds efficiënter te benutten. Mijn advies: maak nog eens een praatje! Lees waarom, met 3 praktische tips.
Lees verder..
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? Communicatie - 9,2 (6 stemmen) Van teveel eenzijdig nemen worden relaties slecht. Maar we hebben lang niet altijd in de gaten dat we iets nemen. Let op deze communicatieve valkuilen die u krediet kosten!
Lees verder..
Communicatie: de olifant in de kamer Communicatie - 8,7 (9 stemmen) De belangrijkste manier om een commerciële topper te worden is werken aan uw communicatieskills, zo simpel is het. Vergroot uw verkoopsucces structureel door uw vaardigheden op deze 10 communicatieonderdelen aan te scherpen.
Lees verder..
Situationeel leiding geven in de Verkoop Verkoopstrategie - 8,8 (6 stemmen) Als verkoper leidt u, als het goed is, een proces. U kunt daarbij goed gebruik maken van strategieën van managers en leidinggevenden, zeker in lastige verkoopsituaties.
Lees verder..
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties Presenteren - 7,6 (18 stemmen) - 2 reacties Als verkoper maakt u de nodige kilometers. U heeft uw eigen rijstijl. Wist u dat die veel zegt over hoe u presenteert? Lees mee en ontdek wat u van uzelf kunt leren.
Lees verder..
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects Klantcontact - 7,2 (39 stemmen) - 1 reacties Kent u dat, klantvriendelijkheid als eenrichtingsverkeer? Gebruik deze tips om zo'n situatie alsnog vóór u te laten werken.
Lees verder..
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? Taalgebruik - 8,5 (30 stemmen) - 4 reacties Bij het verkopen speelt taal vrijwel constant een belangrijke rol. En toch letten we er zo weinig op. Laat u nogmaals overtuigen van het belang van uw taalgebruik.
Lees verder..
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! Lichaamstaal - 8,2 (9 stemmen) Wat u zegt tijdens een verkoopgesprek, bepaalt maar voor 20% van uw succes. De rest ligt in handen van uw houding. Waardevolle lessen uit de presentatiepraktijk.
Lees verder..
Hoe stelt u de kampioensvraag? Taalgebruik - 8,8 (47 stemmen) - 4 reacties Verkoopgesprekken kunnen gemakkelijk door blijven kabbelen. Zorg dat u snel tot de kern doordringt met deze tips uit de journalistiek.
Lees verder..
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp Acquisitie - 7,6 (36 stemmen) - 2 reacties Telefonische acquisitiegesprekken stranden vaak binnen een paar seconden. De reden hiervoor is telemarketeerskramp. Ontdek wat dit is en hoe u het kunt voorkomen.
Lees verder..
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? Geloofwaardigheid - 7,3 (10 stemmen) - 1 reacties Hoe reageert u wanneer u niet kunt voldoen aan de wensen van uw klant? Ontdek waarom het de moeite loont uw ‘nee’ te trainen.
Lees verder..
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? Offertes - 7,2 (5 stemmen) Veel bedrijven gaan meer offertes schrijven als het slecht gaat. Pak het anders aan met deze tips: ga minder schrijven en meer winnen.
Lees verder..
Overtuigen met uw managementsamenvatting Offertes - 8,8 (4 stemmen) De managementsamenvatting van uw offerte bepaalt voor 80% of u een order wint. Lees deze tips en zorg dat u voortaan scoort vanaf het eerste woord.
Lees verder..
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten Klantencontact - 9,5 (53 stemmen)
Hoe goed luistert u? Luisteren - 8,3 (28 stemmen) - 6 reacties
Bedankt! De grote kracht van een klein woord Complimenten - 8,6 (35 stemmen) - 24 reacties
Geef uw klant de ruimte Communicatie - 8,4 (47 stemmen) - 15 reacties
Duivelse details bij verkopen Communicatie - 8,3 (42 stemmen) - 2 reacties
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil Enthousiasme - 8,0 (26 stemmen) - 9 reacties
Koude acquisitie en de brief vooraf Koude Acquisitie - 7,5 (67 stemmen) - 19 reacties
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien Social Media - 8,3 (12 stemmen) - 12 reacties
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? Communicatie - 7,8 (20 stemmen) - 7 reacties
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? Onderhandelen - 8,2 (53 stemmen) - 11 reacties
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten Communicatie - 7,0 (2 stemmen)
De kunst van het uitnodigen Presenteren - 7,8 (6 stemmen) - 2 reacties
De standaardpresentatie: niet doen! Presenteren - 8,4 (28 stemmen) - 13 reacties
Communiceren voorbij de klakkeloosheid Communicatie - 8,0 (39 stemmen) - 13 reacties
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen Communicatie - 6,9 (11 stemmen) - 2 reacties
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde Afspraken - 7,4 (17 stemmen) - 10 reacties
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen Communicatie - 7,6 (37 stemmen) - 4 reacties
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging LinkedIn - 5,5 (32 stemmen) - 20 reacties
De kracht van persoonlijk contact (I) Communicatie - 7,7 (7 stemmen)
6 praktische en effectieve communicatietips Communicatie - 7,6 (9 stemmen) - 2 reacties
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers Moeilijke klanten - 6,7 (18 stemmen) - 1 reacties
'Praat u maar, ik luister wel' Succesfactoren - 7,6 (121 stemmen) - 7 reacties
Communiceren met meer succes Communicatie - 7,7 (13 stemmen) - 4 reacties
Gebarentaal verklaard Non-verbale communicatie - 7,3 (17 stemmen)
Hoe overtuigt u de ander? Overtuigen - 7,9 (10 stemmen) - 8 reacties
De meest overtuigende verkoopactie Communicatie - 4,4 (54 stemmen) - 2 reacties
5 Valkuilen in communicatie Communicatie - 6,7 (12 stemmen) - 1 reacties
Laat uw voicemail voor u werken Communicatie - 6,9 (7 stemmen) - 2 reacties
De kracht van persoonlijk contact (II) Communicatie - 6,6 (9 stemmen) - 2 reacties
Om te winnen moet u... Salestraining - 7,6 (24 stemmen) - 6 reacties
Begrijpen en begrepen worden Communicatie - 7,6 (16 stemmen)
Wie bedient de klant? Communicatie - 5,7 (7 stemmen)
No more Mr Niceguy! Moeilijke klanten - 7,8 (54 stemmen) - 5 reacties
Vele wegen leiden naar order Communicatie - 6,0 (2 stemmen)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. Klantenpsychologie - 10,0 (1 stemmen)
Welke taal spreekt u? Taalgebruik - 6,2 (11 stemmen)
Uw persoonlijke communicatieplan! Planning - 6,7 (6 stemmen)
Hoe communiceert uw klant? Klantenpsychologie - 8,0 (1 stemmen)
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?