Reacties
Frans Margadant
Goed verhaal al herken ik de meeste zaken wel rust is altijd het eerste wat getoond moet worden hierin toon je senioriteit.
Een gesprek is pas een gesprek op niveau als er wederzijds respect is, is dit niet het gaval dan stap ik regelmatig uit de onderhandeling. Na enkele dagen is de relatie bedaard en bellen we elkaar weer voor een vervolgafspraak. Zie het altijd zakelijk niet persoonlijk.
Theo Beuningen
Je weet het maar je vergeet het ook wel eens.
David Bloch
Dank aan Frans en Theo voor jullie aanvulling/opmerkingen.
Het is just fijn om in dit soort artikel voldoende herkenning te vinden.Anders wordt het een leerstuk, wat vaak moeilijker verteerbaar is. Daarom ben ik zo met Theo eens: herinnering --> her-inner-ing.
Een voorzichtige opmerking voor Frans: ik hoop van harte dat jouw schriftelijke communicaties aan klanten wat zorgvuldiger (= in correct(er) Nederlands) zijn opgesteld. <br>
Ook dit soort reactie is een vorm van presentatie!
Frans Mergadant
"Ook dit soort reactieS zijn een vorm van presentatie..."
Precies, Frans!
Juist dáárom reageer ik, juist dáárom besteed ik aandacht aan zelfs de vormgeving, laat staan de spelling, van een reactie - zeker wanneer IK reageer op andermans sites.
Peter Claesen
Soms kan men dingen blijkbaar niet voorzichtig genoeg opmerken, David.
En Frans:
Mocht u een keer niet precies weten welke regels er in de Nederlandse taal in een bepaalde zinsconstructie gelden, kijk dan gerust eens op www.taaladvies.net.
Dat is een zeer bruikbare en makkelijk te raadplegen website, waar alles duidelijk uitgelegd wordt.
In dit geval geldt bijvoorbeeld de volgende regel:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1230/
Met vriendelijke groet,
Peter
Dank, Peter, voor deze waardevolle aanvulling.
Kennelijk ben JIJ het met me eens hoe belangrijk een 'juist' taalgebruik is ... terwijl de taal verandert en steeds meer mensen blijken hun d's en t's (laat staan het verschil tussen een dubbelpunt en een puntkomma) niet (meer) te weten.
Wat is wijsheid?
Zelf weet ik HET antwoord niet, alleen MIJN antwoord, MIJN waarheid in deze zaak ...
DAVID
Alex Goja
It ain't what you do, it's the way that you do it!
Een geschenk is net zo goed als dat het verpakt is.
En vooral met de communicatie / presentatie in de verkoop doet dat opgeld! Tenzij ... men niet geïnteresseerd is in de voordelen van het product of samenwerking maar alleen op zoek is naar de winst op korte termijn, zoals prijskopers. Die laatste leer je vanzelf kennen als je regelmatig bezig bent met inschrijvingen (aanbestedingen).
"Inschrijven" is tegenwoordig een mode en wordt te pas en te onpas ingezet, zelfs voor kleine klusjes in groot onderhoud waar je normaliter je servicepartner de opdracht zou moeten laten uitvoeren. Maar ja, het is crisistijd hè. Toch kun je ook dáár een statement maken door een keer te weigeren om mee te doen!
Succes verkoopkanjers!!!
Alex, wat maak je een boeiend pleidooi voor 'de dingen ANDERS doen' en vooral 'ANDERS bekijken'!
ik zit in een onderhandeling over een verknoeide levering van graveerwerk waarin ikzelf de inkoop betaald heb en de werkuren van voorbewerking, ik ben niet van plan de factuur van e 1200 te betalen, in eerste instantie was de leverancier akkoord om die factuur niette betalen, en nu na een volgnde wel goede levering zit er een factuur bij van de vorige hij is gereduceerd naar een 1/4 maar ik ga die niet betalen, met de tools in jullie mail ga ik verder onderhandelen en kijken of ik nog doorga met deze leverancier thx v d tools
sjaak
Hoewel ik met enige moeite door je woordenbrij heenworstel, Sjaak, ben ik blij dat je het gevoel hebt 'handvatten' te hebben gekregen om je te ondersteunen.
Sta me toe om dit citaat (heel vrij vertaald) van Stephen R. Covey toe te voegen: "Doe je best om eerst (de ander) te begrijpen, voordat je moeite doet om (door de ander) begrepen te worden."
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|