Reacties
Peter Smeele
Zoals ik van hem gewend bent: Een en al topadviezen!
WAUW ... Peter, ik voel me GEZIEN én GEWAARDEERD door jou.
Dank je.
Wat vervelend om geconfronteerd te worden met je zwakheden. IK betrap me er op, dat ik tijdens het luisteren regelmatig mijn gesprekspartner in de rede val met iets als "ja, dat heb ik ook meegemaakt, maar bij mij ...." (en dan neem ik het gesprek over).
Heel erg zinvolle analyse en tips. NU NOG IN DE PRAKTIJK BRENGEN.
Wat een bijzonder oprechte en openhartige reactie, Maarten!
Ja, je legt je vinger op de zere plek van 'van gewoonte naar bewust gedrag'.
Vergelijk met het ophouden met 'zeg maar' zeggen...
En je bent op weg!
Goed artikel.
We zijn, en vooral de verkopers vaak zo vervuld van onszelf en de boodschap die we willen verkondigen dat we vergeten ons te realiseren of de klant eigenlijk wel wil horen wat we te vertellen hebben.
Vaak wil een klant alleen zijn verhaal kwijt, zijn vrouw luistert al jaren niet meer naar hem en zijn collega's ook al niet.
Daarom zijn de opgenoemde punten zo belangrijk om een leuke, vriendschappelijk band met een klant op te bouwen.
Los van het verkoopdoel is het ook interessant en verbreedt het je horizon wanneer je naar iemand anders luistert.
Het verdiept de relatie met een klant en maakt de dag extra leuk.
Dank je, Sjef, voor je waarderende, bevestigende én aanvullende reactie.
Jij hebt jouw sporen al lang verdiend in 'verkoopland' en zet je bewust in om je klanten tevreden te stellen.
Daarin ben jij expert!
Mede daarom heb je zo'n succes van jouw zaak gemaakt.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|