Reacties
Mooi samengevat!
Het ene leermoment na het andere. Bedankt voor deze nuttige tips!
Sieger de Vries
@Jeroen
Ik adviseer je om alinea 3 eens aandachtig te bestuderen na het lezen van je eigen reactie.
Complimenten! Weer een artikel waarbij er gekeken word hoe je bewuster met je communicatie en zelfs presentatie omgaat. Eigen foutje: "Als ik eerlijk ben.." terwijl ik eigenlijk bedoel "Als ik zo open of vrij mag zijn:..". Kwam dubbel over, kon namelijk impliceren dat ik ook oneerlijk informatie/antwoorden bied.
lieuwen
Goed en leuk geschreven!
Echte kerels laten geen T-shirt zien!
JanJaap Lieuwen
Ik durf bijna niet meer te reageren na al dit communicatief correcte geweld ;-) maar geknipt en geplakt in mijn database zal ik hem zeker nog eens de revue laten passeren. Dank!
Renate van Boven
Bedankt voor de informatie, David.
Jouw informatie komt duidelijk over. Het zal mij zeker helpen met het beter communiceren en zeker in een taal dat niet mijn eigen is.
boudewijn lutgerink
Dit artikel is, hoe kort ook, een goede herinnering aan hoe we ons taalgebruik kunnen verbeteren. Ik waardeer hoe de schrijver hiervan bondig heeft samengevat wat er mis kan gaan in de mondelinge communicatie. Juist het zinnetje "Vandaag ga ik proberen u te vertellen" kreeg ik vorige week nog te horen van een verkoper die aan de deur hun energiebedrijf proberen te verkopen.
Toe de beste man dit had gezegd was mijn onmiddellijke reactie: "Mooi, laat me even weten hoe laat je dat gaat doen, ik zal zorgen dat ik er dan bij ben... tot ziens en succes"
Daarna deed ik de deur dicht...
Ik weet niet hoe lang de werkdagen zijn van deze verkoper maar hij is na meer dan een week nog niet teruggekomen, terwijl ik toch heel benieuwd ben hoe hij dat gaat proberen. Maar wellicht dat hij het eerst moet "uitproberen" (lelijk Germanisme van het Duitse "ausprobieren").
Dank voor alle waardevolle reacties/waarderingen voor deze korte opsomming van taalverzwakkingen.
Brend van den Berg laat perfect zien in zijn reactie hoe sluipend het gebruik van 'je' is!
Heerlijk, Sieger (*), hoe jij Jeroen (*) attendeert op een zwakke plek in zijn taalgebruik!
(*) De naam is Sieger of Jeroen, geen @Sieger of @Jeroen.
Dit is geen Twitter.
Mijn artikel over DIT onderwerp volgt!
Mooie lijst met waardevolle tips. Bedankt David!
Mijn duit in het zakje: gebruik e-mail niet als communicatiemiddel. Slechts 7% van communicatie. Gebruik e-mail voor toesturen info en bevestigingen, zeker niet voor een discussie...
Als de tips JOUW werk maar ondersteunen, Maertijn!
Wat betreft e-mail voor de communicatie ... tja, ik zou zeggen dat het een middel is om de relatie te onderhouden.
En als dat informatie bevat, is dat ook prima.
Ik ben het met je oneens om hier dat cijfer van 7% te citeren.
Maar dit, net als zinnig gebruik van e-mail, is echt een ander verhaal, zelfs een ander artikel misschien!
Mooie bruikbare tips en zeker herkenbaar, bedankt voor dit artikel.
Dank je, Mike - als mijn inzichten/tips JOU maar helpen om meer van je PRACHTIGE keukens te verkopen!
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|