Reacties
wat de heer Bloch schrijft is een "waarheid als een koe"
Vragen stellen en de klant zodoende zijn eigen "oplossing" te laten aandragen werkt versterkend. Zelfs zo dat de klant zich eigenaar voelt van de "oplossing". Dan ben je op de goede weg. Stem je offerte hierop af en de order is gewonnen.
Oftewel, pushen is niet nodig!
Wel zal er op een zeker moment wel eens een vurig betoog nodig zijn in een verkoopgesprek om het een of ander met verve te onderstrepen..
Dus met alleen vragen stellen kom je er niet altijd.
Jan Pieter Vreeken
Avimotion
Avimotion heeft aan Jan Pieter een kanjer, die de 'ins and outs' van verkopen volledig in de vingers heeft en weet precies hoe het werkt - zowel in een gesprek als in een presentatie.
Mooi zo ...
Hartelijk dank voor dit wederom interessante artikel!
En ook voor de mooie aanvullingen...
Vragen stellen, luisteren en reageren of presenteren vind ik heel belangrijke vaardigheden.
Hoe raakt de volgende uitspraak jullie:
"Verkopen is de klant aanzetten tot actie volgens zijn eigen motieven"?
Met vriendelijke groet, Eric
Je bent en blijft enthousiast, Eric!
Dank voor je waardering en aanvulling.
Ja, deze uitspraak klopt voor mij en wordt bevestigd in mijn artikel 'De Zen van verkopen': http://www.verkopersonline.nl/artikel/806/de-zen-van-verkopen.html
Het artikel geeft duidelijk weer waar het vaak fout gaat. Laat de klant kopen en verkoop niet. Ga een duurzame relatie aan met je klant en help de klant om zijn "probleem" op te lossen. Te weinig omzet is ook een probleem voor de klant en dat kan je samen oplossen door de klant producten te laten kopen waar hij een goed rendement uit kan halen. Help de klant daarbij.
Ja, John, jij begrijpt hoe het werkt!
Velen - en het gebeurt steeds meer tegenwoordig - focussen op 'de inhoud' en vergeten het belang van de relatie ofwel 'de verpakking'.
Een mooie uitspraak hierover: "Seek first to understand before being understood."
Presentatietip voor John - en misschien andere lezers: het gebruik van de 'enter'-toets na een zin verhoogt de leesbaarheid van een digitale bijdrage.
Nog een tip voor John: de uitdrukking is 'Back to basics' (meervoud).
Cees vd maarel
Altijd goed om dit regelmatig te lezen. Bedankt voor jullie onuitputtenlijke drive.
Cees vd maarel
souad
topsite ...kan veel van leren
als je boost wil is site zeker een aanrader toppiieee
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|