Reacties
Selwyn Donia
Heel mooi artikel weer van jos.
Weer een bevestiging van de kracht van luisteren.
En toch in combinatie met de juiste vragen en passende lichaamstaal.
Het komt vaak genoeg voor bij radio- en TV-interviews dat de interviewer zijn lijst afwerkt zonder in te gaan op wat er zojuist gezegd is.
Als een verkoper dát doet, is het resultaat natuurlijk funest.
marianne van den Heuvel
Ik ben het helemaal met de schrijver eens, toch is het ook belangrijk om een goede web-site te hebben waarin je produktbeschrijving, het proces, de voorwaarden en je kwalificaties, etc. in staan. Ik zou daar zelf ook op gaan kijken, als ik zakelijk met iemand in zee ga. Als iemand al geen goede website heeft, moet er veel vertrouwen tegenover staan.
Wat die huisarts betreft, die moet regelmatig op nascholing, dus technisch zit dat wel goed.
PS
Als je zelf veel moet luisteren is het van groot belang dat je ook mensen hebt, die ook eens naar jou luisteren.
Sander
Ben het helemala eens met de strekking van het artikel. luisteren is het belangrijkste binnen (verkoop)gesprek. Maar ook reageren op wat er gezegd wordt, zodat de spreker ook weet dat je luisterd.
U heeft het over het leveren van een dienst. Is het niet zo dat juiste bij een dienst, waar menselijke interractie gepaard gaat met de consumptie van de dienst, de manier van werken de kwaliteit bepaalt? Ik denk dat deze twee niet los van elkaar gezien kunnen worden.
Eddy
Mooi gezegd door Jos Burgers, weer volledig waar. Verkopers verkopen zo graag; de klant cq relatie laten kopen is moeilijker maar beter. Beter luisteren helpt altijd.
Vooral de opmerking dat spreekkamer eigenlijk luisterkamer zou moeten zijn gaat zeker op in het notariaat.
Leuk artikel. Volledig mee eens!
Een aanrader voor elke verkoper/marketeer is de reeks Kijken in de Ziel van psychiaters. Nog steeds terug te kijken op de website van de NPO. De onderwerpen luisteren en omgaan met weerstand worden behandeld in de aflevering In Therapie. Hier ontdek je treffende overeenkomsten tussen ons vak en die van de psychiater. Een must-see voor sales profs!
Rikkert Jan
Een leuk artikel waar veel goede dingen uit zijn te halen.
Het uitgangspunt van dit artikel lijkt echter dat de (potentiële) klanten met hun problemen naar je toe komen voor een oplossing.
In mijn situatie ben ik vaak bezig om bedrijven bewust te maken van problemen die tot dan niet of onvoldoende worden onderkend.
Hoe ziet de schrijver deze situatie en welke mogelijkheden zijn er naast het luisteren dan nog meer?
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|