Sales Manager: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Sales Management

Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Dit is waarom we targets niet halen! (Chris de Graaf)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Een compliment is nog geen waardering (Jos Burgers)
Te graag opdrachten willen binnenhalen? Stop daarmee (Jan-Willem Seip)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Slim om met dummies te werken (Jan-Willem Seip)
Dit doet uw concurrent nog niet (Natasja Hoogenboom)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Spreek dezelfde "sales" taal (André Hagelen)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
'De korting is uitverkocht' (Herman Meijer)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Moeilijk bereikbare prospects benaderen (Harro Willemsen)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Demotiverende valkuilen voor salesmanagers (Jan-Willem Seip)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
Verkopen met een “glazen bol” (Rene Knecht)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! (André Hagelen)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Te happig overkomen bij de klant (Jan-Willem Seip)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
Help! Mijn klant wil nadenken (Michel Hoetmer)
Je eigen Sales Playbook in 9 stappen (André Hagelen)
Stuurloos zonder salesfilosofie (Harro Willemsen)
De concurrentie inzetten: hoe doe je dat? (Michel Hoetmer)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Hoe creëert u een salescultuur? (Rene Knecht)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Durft u deze 3 vragen te stellen? (Marcel Hoefman)
Niet verkopen, maar waarde aantonen (Toine Simons)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Het gatekeeper dilemma (Toine Simons)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Hoe verkoopt u uw meerwaarde? (Jan-Willem Seip)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
‘Ik wil er even over nadenken…’ En dan?!
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Closing-skills coachen, hoe doe je dat? (Rene Knecht)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
Een verkoopgesprek zonder bezwaren bestaat niet (Walter Spruyt)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
Offerteopvolging voor salesmanagers (Walter Spruyt)
Vijf buitengewone onderhandelingstips (Jan-Willem Seip)
Praat u met een blocker of een mobilizer? (Harro Willemsen)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Gek op aanbiedingen (Jos Burgers)
Geef in elk geval geen geld (Jos Burgers)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Toch scoren als u de deal verliest (Toine Simons)
10 Lessen voor de beginnende salesmanager (Harro Willemsen)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Afsluiten? Begin ermee vóór de opening! (Rene Knecht)
10 vragen aan.... Edward van Acht, Sales & Marketing Manager (Rob Snoeijen)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
Hoe om te gaan met vooroordelen over uw product (Walter Spruyt)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Winnen op waarde, durft u? (Marcel Hoefman)
10 vragen aan... Hans Vernooij, Commercieel Directeur (Rob Snoeijen)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen (Massimo Gagliotti)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
Denk goed na over uw doelstellingen bij Salescoaching (Edwin Scheperman)
10 vragen aan... Marc van Hemert, Sales Director (Rob Snoeijen)
10 vragen aan... Edwin van den Akker; salesmanager (Rob Snoeijen)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Feedback geven: wel of niet 'sandwichen'? (Michel Hoetmer)
Nog meer succes in de verkoop! (Peter Stinckens)
Verbeter uw verkoopteam: ga coachen (Edwin Scheperman)
Hoeveel tijd besteedt uw binnendienst aan verkopen? (Herman Meijer)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters (Marcel Hoefman)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Verkoopmythe: provisie bevordert de verkoop (Michel Hoetmer)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Dit is een goed voorbeeld van Sales Framing (Richard van Houten)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Aandacht voor new business (Victor Bonke)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
Management en verkoop binnen uw organisatie (Peter Stinckens)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Geen slapende honden wakker maken (Michel Hoetmer)
Verhoog de productiviteit van uw hunters (Victor Bonke)
Zo wordt u een goede verkoopcoach (Michel Hoetmer)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (Marcel Hoefman)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
Dat hebben we al eens geprobeerd (Peter Stinckens)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Een beroerd antwoord op een verkoopdip (Michel Hoetmer)
Het professionele verkoopplan (Richard van Houten)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Wees geen Kamikaze-verkoper (Richard van Houten)
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (Victor Bonke)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Sales, de basis voor elke organisatie (Steyn Elshout)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Door de klant bedacht (Tips & Advies Verkoop)
Omgaan met onderhandelingstrucs (Piet Aarts)
CRM: lust of last? (Ronald van den Berg)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Heeft de vergadering een op actie gerichte doelstelling? (Michel Hoetmer)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Leiderschap en beloningsstructuur (Piet Aarts)
Uw tijd gaat nú in! (Tips & Advies Verkoop)
Positief beïnvloeden voor Sales Managers (Hans Oelen)
Benut strategische verkoopkansen (Ronald van den Berg)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Uw kortingen liggen op straat (Tips & Advies Verkoop)
Plan B: uw alternatieve verkoopplan (Harro Willemsen)
De klant staat centraal! (Peter Stinckens)
Hoe bedoel je…economische omstandigheden? (Hans Oelen)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Heeft uw verkoopbinnendienst tijd om te verkopen? (Herman Meijer)
Management by simplicity (Herman Meijer)
Het succesvol introduceren van nieuwe producten (Harrie van Heck)
Vier belangrijke vragen voor (uw) verkopers (Michel Hoetmer)
De angst voor 'NEE' (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Salesmanagers gaan altijd voor hun eigenbelang (Steyn Elshout)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Dan moet u naar een ander (Tips & Advies Verkoop)
Weg met verkoopprovisies! (Henk Hemstra)
Succesvol bezuinigen met solide verkooprapportages (Henk Hemstra)
Verkopen in een moeilijke markt (Peter Stinckens)
Checklist Sales Actie (Henk Hemstra)
Uitbesteden sales; wel of niet doen? (Alexander Loudon)
Het belang van teamwork – de kip en het ei (Herman Meijer)
In 3 stappen naar een (h)echt team (Henk Hemstra)
Gebruik uw budget effectief (Tips & Advies Verkoop)
Zeven vergadertips voor de Salesmanager (Herman Meijer)
Heeft uw provisiesysteem gewerkt? (Henk Hemstra)
Doe steeds iets meer dan anderen (Peter Stinckens)
Denk in termen van omzet, praat niet over klanten (Henk Hemstra)
Sales benchmarking – hoe doe je dat? (Alexander Loudon)
Checklist Provisie (Vladan Soldat)
Ter overname aangeboden: accountmanager – zo goed als nieuw (Herman Meijer)
Op weg naar beter leiderschap tijdens vergaderingen (David Bloch)
Punten van een goed verkoopplan (Redactie Verkopersonline.nl)
Administratie…kan ik niet zonder? (Vladan Soldat)
Wat te doen als uw verkopers niet scoren? (Hans Oelen)
Om buiten te winnen moeten we binnen beginnen (Herman Meijer)
Pimp uw verkoopcommissie (Herman Meijer)
Verkopen in Noord Holland is lastiger dan u denkt… (Richard van Houten)
Verkoopmanagement = mentaliteitsmanagement (Herman Meijer)
Echte koopjes bestaan niet (Jan-Willem Seip)
De zeilboot aan de muur (Harro Willemsen)
Laat verkopers zelf tot de conclusie komen (Peter Stinckens)
Waarom deze afspraak? (Peter Stinckens)
De waarde van strategie (Strategie/Salesplan)
Vraag waarom (Peter Stinckens)
Meer pit in uw sales meeting (Salesmanager)
Het management syndroom (Richte Lommert)
Rapporteren…irritant of nuttig? (Verkoop Succes)
Manage het salesproces, niet het resultaat (Vladan Soldat)
Hoe wordt u directeur? (Redactie Verkopersonline.nl)
Salesteam in moeilijke tijden (Vladan Soldat)
Empower je salesforce (Marvin Sutherland)

De beste online tools voor het produceren van content

Harro  Willemsen
Harro Willemsen
3to1.nl

Content delen is een goede manier om aan je kennisleiderschap te werken. Heb je hier intern te weinig hulp bij, maak dan gebruik van deze tips.

De beste online tools voor het produceren van content
De toolbox aan kennis en vaardigheden die je moet beheersen als salesprofessional in een complexe business-to-business-omgeving groeit explosief. Twee decennia geleden was je nog de koning van de commerciële jungle, als je goede communicatie vaardigheden bezat met een flinke dosis markt- en productkennis. Maar een diepgaand gesprek kunnen voeren, weten wat er speelt in de markt en likability om gunning te krijgen zijn hygiënefactoren geworden. Geen onderscheidende factoren meer. Als salesprofessional moet je nieuwe inzichten kunnen aandragen, om het vertrouwen van nieuwe klanten te winnen. Pas dan kun je helpen om nieuwe visies op oplossingen te formuleren en uit te voeren.

Opbouwen van thoughtleadership
Kennisleiderschap is voor de moderne salesprofessional een essentieel onderdeel van deze toolbox geworden. De beste manier om een reputatie als echte deskundige op te bouwen is door het maken en delen van krachtige content. Als kennisleider moet jij een hoop vinden en stelling nemen over je vakgebied, je markt en trends die aan de horizon liggen. Door je mening en visie structureel te delen met je eerste en tweedelijns netwerk zul je thoughtleadership gaan claimen. Daarbij moet deze content op een aantrekkelijke en professionele manier worden verwerkt en vormgegeven.

Corporate versus kleinschalig
Tot zover de theorie. De praktijk is dat deze content ook nog gemaakt moet worden. Een deel van de salesprofessionals heeft het hierbij gemakkelijker dan de anderen. Als je bij een corporate werkt, heb je meestal goed geoutilleerde collega’s ter ondersteuning. Marketeers, productspecialisten, DTP’ers, communicatiemedewerkers en een brede secretariële staf staan bij grote clubs ter beschikking om content te helpen produceren. In kleinere organisaties is deze hulp vaak veel beperkter aanwezig. Dan moet je maar afwachten waar de 0.4 FTE junior marketeer die week tijd voor heeft. Mijn pleidooi is dan om niet af te wachten wat er druppelsgewijs door andere afdelingen wordt gemaakt. Pak de handschoen op en ga zelf content maken.

Overal hulp te vinden
Hoe je aan goede inhoudelijke ideeën komt voor content heb ik eerder met je gedeeld in dit artikel. Maar dan komt de stap om van een idee een artikel, blogposting, infographic, video of aantrekkelijke afbeelding te maken. Dan gooit het gros van de salesprofessionals hun kont tegen de krib. Een emmer met bezwaren wordt dan geleegd: Ik ben niet handig. Daar heb ik geen tijd voor. Ik ben niet creatief. Dat moet iemand anders maar doen. Twintig jaar geleden had ik het volste begrip gehad voor deze kritiek. Nu heb je online zoveel tools en mankracht ter beschikking, die je kunnen helpen bij de productie van content, dat deze bezwaren niet meer opgaan.

Beste online tools
In dit artikel zet ik een aantal van de beste online tools en websites op een rij ter ondersteuning van het maken van content. Ideaal voor de salesprofessional, zzp’er en marketeer die weinig ervaring en tijd heeft om content te maken. De meesten hiervan zijn gratis of kosten weinig. Er zijn tools die meerdere soorten content kunnen helpen maken, anderen zijn meer gespecialiseerd. Ik heb mijn eigen voorkeuren hieronder samengevat, met daarbij diverse alternatieven.   

Typora. Het schrijven van een blog of artikel vraagt concentratie en zo min mogelijk afleiding. Je kunt natuurlijk Word of Pages gebruiken, maar een echte schrijftool werkt fijner. Met de gratis tool Typora kun je afleidingsvrij schrijven en je hebt de beschikking over allerlei ondersteunde hulpmiddelen. Kun je wat meer uitgeven dan zijn Scrivener of iA Writer prima alternatieven. Andere goede online hulpmiddelen bij het schrijven van teksten zijn Synoniemen.net (afwisseling in je woordgebruik), Onze taal (hoe schrijf je dat precies) en Hemmingway App (zijn je zinnen een beetje leesbaar).

Canva. Als je iets visueels wilt ontwerpen, maar je hebt zelf geen kennis van vormgeving, fonts of layout, dan kun je een van de vele sjablonen van Canva gebruiken. Voor alle socialmedia-platforms zijn er ready-to-made voorbeelden beschikbaar. Maar ook voor posters, een flyer of presentatie kun je terecht. Kies een voorbeeld, sleep en drop je eigen inbreng, sla op en download. Zelfs een digibeet kan de was doen. Voor 99% van je wensen is de gratis versie voldoende. Alternatieven zijn Crello als je een andere smaak wilt of Visme voor de meer doorgewinterde professional.

Lumen5. Het produceren van videomateriaal is ook voor de echte leek een peulenschil geworden. Met Lumen5 start je met een stukje tekst, bijvoorbeeld een bestaand artikel of blogposting. Daarna selecteer je daaruit een aantal kernzinnen, die Lumen5 omzet in scenes met video of foto achtergrond. Je kunt per scene ook zelf een foto of video kiezen vanuit een grote database met stockmateriaal. Je kunt dit ook aanvullen met eigen materiaal. Daarna klik je op ready en je video is klaar om te downloaden. Het is te simpel voor woorden. Mijn eerste video heb ik in 28 minuten gemaakt. Er is een prima gratis versie en natuurlijk kun je betalen voor meer opties. Andere tools met soortgelijke functionaliteiten zijn Rawshorts of Magisto. Beiden zijn iets duurder (vanaf 10 dollar per maand) maar hebben veel sjablonen.

Remove.bg. Dit tooltje kan maar één ding, maar doet dat heel goed. Het haalt de achtergrond van een afbeelding weg. Zo houd je alleen het onderwerp over met een transparante achtergrond. Ideaal bij portretten van mensen. Even je afbeelding uploaden en na 5 seconden, kun je een foto downloaden met perfect uitgesneden onderwerp. Gratis bij incidenteel gebruik.

Snappa. Heb je wat leuke data die je kunt delen? Plak ze dan in een aantrekkelijke infographic. Met Snappa kies je uit een van de vele sjablonen en bewerk je die naar eigen inzicht. Opmaak, iconen, graphics, fonts en kleuren zijn gemakkelijk aan te passen. In een uurtje heb je een professioneel resultaat in elkaar gedraaid. Eigen logo eronder en gaan. De gratis versie is behoorlijk compleet en een kennisbank met artikelen en video’s helpt je over de hobbels heen. Andere tools die hetzelfde kunnen zijn bijvoorbeeld: Piktochart (beperkt in de gratis versie), Infogram (ook goed) of de eerdergenoemde Canva.

Animaker. Animatievideo’s maken in een handomdraai doe je met Animaker. Kies een sjabloon, het juiste personage, kleurstellingen en vul je eigen teksten in bij iedere scène. Iedere personage kan per scène een bepaalde handeling doen, zodat je een logisch verhaal kunt vertellen. Ideaal om een marketingboodschap te maken of een uitlegvideo te produceren. Heb je bijvoorbeeld een aantal goede presentaties liggen, dan kun je deze als basisscript gebruiken voor een toffe animatie. Twee uurtjes prutsen en je hebt een gaaf en uniek resultaat. De gratis versie heeft een watermerk, maar voor een tientje per maand kun je echt los. Andere soortgelijke tools zijn Renderforest (prima) of Vyond (uitgebreid maar duurder).

Pixabay. Foto’s hebben auteursrechten, dus zomaar iets vanuit een Google zoekopdracht downloaden en gebruiken is niet verstandig. Ik heb ooit eens €2500 moeten aftikken aan een agressief advocatenkantoor, omdat ik een foto van postzegelgrootte had gebruikt in een online uiting. Daarom bestaan er stockfoto websites. De bekendste zijn Adobe Stock en Shutterstock, maar hier betaal je gemiddeld 10 euro voor een foto. Je kunt ook kiezen voor gratis alternatieven en Pixabay is hier een goed voorbeeld van. Andere goede gratis stockfoto sites zijn Pexels, Unsplash, Reshot en de betaalde versie van Canva.  

Vidyard. De meest persoonlijke manier om jezelf te laten zien, is door een video met jezelf op te nemen. Hiervoor kun je gebruik maken van software op je computer, maar Vidyard is nog gemakkelijker. Je kunt je webcam gebruiken, je scherm laten opnemen of een combinatie hiervan. Ideaal voor een leuke update voor je tijdlijn, een uitlegvideo of een persoonlijke boodschap voor een klant of prospect. Je kunt direct je video posten op social media of je video e-mailen. Kleine editing tools zijn inbegrepen. De gratis optie is voor veel situaties toereikend. Andere opties zijn Loom (ook prima) en BombBomb (geen gratis optie).

Pixlr. Als je wat meer aan een foto moet aanpassen, dan kun je een groot DTP-pakket opstarten of gewoon Pixlr gebruiken. Het is een handig foto editor in twee smaken: eenvoudig en professioneel. Direct in je browser te gebruiken met een karrenvracht aan opties. Lagen, filters, bewerkingstools: alles wat je nodig hebt voor klein DTP-werk. De gratis versie is zeer uitgebreid en gebruiksvriendelijk. Je kunt ook werken met Photopea (ook uitgebreid) of Photoshop Express Online Photo Editor (zeer basic).

Uitbesteden van content werk
Wat nou als je niet de puf, interesse of handigheid hebt om zelf aan de slag te gaan met een van deze tools? Gelukkig kun je dan de kracht van het interweb inschakelen om anderen te vinden, die het werk voor je uit handen nemen. Ik bedoel niet een reclame- of designbureau inhuren. Zij kunnen fantastisch werk leveren, maar als je bij een kleine organisatie of voor jezelf werkt, is daar meestal onvoldoende budget voor. Een mooie tussenoplossing is om samen te werken met een creatieve virtual assistant of socialmedia-expert. Je kunt bij hen vaak een pakket afnemen, waarvoor ze voor een vast bedrag per maand content maken.

Diensten-marktplaatsen
De wereld zit vol met goede freelancers die tegen beperkte kosten mooie content voor je willen maken. Om de juiste partij te vinden die bij je past kun je gebruikmaken van een diensten-marktplaats. In het algemeen werkt het zo. Stel je wilt een infographic laten maken, om te verspreiden op je tijdlijnen. Je gaat naar een diensten-marktplaats en zoekt naar designers die infographics maken. Je kunt dan via een aantal filters instellen, wat precies je wensen zijn (kosten, budget, levertijd). Daarna krijg je een overzicht van alle mogelijke freelancers met voorbeelden en beoordelingen van hun werk. Kies degene die je het meeste aanspreekt en selecteer een pakket wat ze aanbieden. Na het afrekenen vul je al je wensen in en lever je de inhoud aan wat in je infographic moet komen. Dan gaat deze freelancer aan de slag en na de afgesproken tijd krijg je het resultaat geleverd. Ben je tevreden, dan download je het werk. Ben je nog niet tevreden, dan geef je feedback en maakt je freelancer een vernieuwde versie.  In veel gevallen heb je binnen enkele dagen voor een paar tientjes een geweldige resultaat.   
Er zijn veel diensten-marktplaatsen online te vinden. Ik geef mijn favorieten:
Fiverr. De grootste en bekendste marktplaats voor uitbesteed werk is Fiverr. Hier kun je meer dan 250 soorten klussen uitbesteden. Denk aan grafisch ontwerp, teksten schrijven, video laten maken en heel veel ander productiewerk. Het aantal freelancers is duizelingwekkend en de interface en communicatie werken prettig. Dit platform is ideaal voor klein, goedkoop en incidenteel werk. Soms ben je voor minder dan 10 euro al klaar, maar verwacht niet altijd een topdesign. Ik besteed maandelijks hier werk uit.   

99 Designs. Deze site is gespecialiseerd in grafisch werk. Denk aan het maken van flyers, posters, logo’s en complete wegpagina’s. Naast dat je direct een designer kan inhuren, kun je ook een wedstrijd uitschrijven. Hierbij maak je een briefing en krijg daarna van een groot aantal verschillende ontwerpers een voorstel. Hierdoor heb je veel te kiezen en is de kwaliteit hoog. Prijzen liggen gemiddeld tussen de 200 en 400 dollar per klus.  

Upwork. De oudste diensten-marktplaats is Upwork. Je kunt hier een groot aantal soorten werk uitbesteden. Maak een oproep voor een klus en geïnteresseerde freelancers zullen hierop reageren. De kwaliteit is hoog, maar ook de kosten. Er werken amper Nederlandse freelancers voor deze site, dus alle communicatie gaat in het Engels.

Freelancer.nlGeef een beschrijving van de klus die je hebt met je budget en geïnteresseerde freelancers kunnen reageren om deze klus voor je te doen. Deze site is helemaal gericht op Nederland, dus de communicatie gaat lekker vlot. Je kunt kiezen uit een vaste prijs of een uurprijs.
Conclusie
Om je kennisleiderschap uit te bouwen heb je goede content nodig. In kleinere organisaties is meestal onvoldoende kennis en mankracht aanwezig om deze content voor je maken. Niks doen is dan een slechte optie. Je kunt tegenwoordig zelf gemakkelijk en goedkoop content maken, met behulp van allerlei online tools. Ook kun je eenvoudigweg een freelancer inhuren om je te assisteren. De drempel om mooie, inspirerende en onderscheidende content te verkrijgen is weggenomen. Aan de slag dus.

Harro Willemsen

Harro  Willemsen
Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik breng mensen van gemiddeld naar excellerend. Van 1 naar 3. Door training, coaching, workshops, publicaties, presentaties en maatwerkprogramma’s."
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   9,8
(4 stemmen)
Reacties

Nog een tip voordat je effectief content gaat produceren; zorg ervoor dat de inhoud aansluit bij de noden van je klanten. Dat kan je makkelijk zelf onderzoeken door in Google een zoekterm in te geven (bijvoorbeeld 'verkoopstraining') en naar de automatische aanvullingen te kijken. Dat zijn de meest gezochte combinaties.

Zeer interessant en nuttig artikel, Harro. Fiverr en Canva zijn inderdaad erg interessant voor een ieder die aan de slag wilt met videocontent. Ook kan ik de YouTube Audio Library en Facebook Sound Collection (beiden online te vinden) van harte aanbevelen als je gratis stock muziek nodig hebt voor je videocontent. Voor relatief betaalbare stock video content zou je ook Storyblocks kunnen proberen. Wij maken hier regelmatig gebruik van wanneer we promotievideo's voor onze klanten editen.

Harro |  http://Www.Par5.nl

Dank voor de aanvullingen!

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel