Sales Manager: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Sales Management

Marketing en sales voor softwarebedrijven (Jorg Hartog)
Creëer verleiding in je aanbod (Rene Knecht)
Consultative Selling: welke KPI’s zijn van belang ? (André Hagelen)
De klant bepaalt wat ie betaalt?! (Jan-Willem Seip)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Verkoopvaardigheden verbeteren in een digitale wereld (Jorg Hartog)
Creëer een ijzersterke propositie (André Hagelen)
Te graag opdrachten willen binnenhalen? Stop daarmee (Jan-Willem Seip)
Samen de B2B groei stimuleren (Jorg Hartog)
De meest gemaakte vergissing (André Hagelen)
What’s in it for me? (Herman Meijer)
Nutteloze oplossingen verkopen tegen hoge marges (Rene Knecht)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Aan de slag met een beller! (Marianne van de Water)
Jouw klant als intermediair (Herman Meijer)
Blijf de concurrentie een stap voor (Jorg Hartog)
Te happig overkomen bij de klant (Jan-Willem Seip)
Expected Goals - een voetbalperspectief (Jorg Hartog)
Spreek dezelfde "sales" taal (André Hagelen)
Gebruik de aannames van je concurrent (Rene Knecht)
Start-up Sales: a different cookie (Richard van Houten)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Stairway to Heaven (Jorg Hartog)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
8 redenen waarom sales development-teams falen (Jorg Hartog)
Groot denken en groot blijven roepen (Richard van Houten)
4 strategieën voor omgaan met de emotionele toestand van prospects (Jorg Hartog)
Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales (André Hagelen)
Sneller closen door de energie te veranderen (Rene Knecht)
Van groeistagnatie naar succes (Jorg Hartog)
Geen adrenaline, geen verkoop (Rene Knecht)
Samenwerken is de sleutel (Rene Knecht)
Euforisch verkopen is meer verkopen (Jan-Willem Seip)
Anti-Marketing: ga op zoek naar creators! (Rene Knecht)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Dit doet uw concurrent nog niet (Natasja Hoogenboom)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? (Rene Knecht)
Contact met je klant? Bellen! (Marianne van de Water)
Demotiverende valkuilen voor salesmanagers (Jan-Willem Seip)
Spelinzicht in verkopen (Rene Knecht)
Slim om met dummies te werken (Jan-Willem Seip)
De toekomst van B2B verkoop (Jorg Hartog)
Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing (Rene Knecht)
Het kopen en verkopen van Energie en Positivisme (Richard van Houten)
Stuurloos zonder salesfilosofie (Harro Willemsen)
Cold calling: 3 principes die van jou een baas maken (Chris de Graaf)
Prikkel het veranderbrein van jouw klant (Rene Knecht)
Vanille ijs marketing (Rene Knecht)
Praat jij over je concurrenten? (Rene Knecht)
Wat sales kan leren van AI (André Hagelen)
High end klanten – 5 strategieën (Richard van Houten)
Hoe ga je om met klant die even komen 'shoppen'? (Rene Knecht)
Dit is waarom we targets niet halen! (Chris de Graaf)
De beste online tools voor het produceren van content (Harro Willemsen)
Moeilijk bereikbare prospects benaderen (Harro Willemsen)
Ben je als verkoper veilig voor je klant? (Rene Knecht)
Een goede verkoper verkoopt alles? (Rene Knecht)
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! (André Hagelen)
De deal creëren of najagen?! (Rene Knecht)
Je eigen Sales Playbook in 9 stappen (André Hagelen)
Je zult in deze tijd maar salesmanager zijn…. (Marianne van de Water)
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! (Jorg Hartog)
Reïncarnatie van de verkoop (Herman Meijer)
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? (Herman Meijer)
Een compliment is nog geen waardering (Jos Burgers)
Het nieuwe normaal of het nieuwe verkopen?! (Herman Meijer)
Sales tijdens Corona: Focus op 1 centrale vraag (André Hagelen)
Zonder pijn kun je niks verkopen (Harro Willemsen)
'De korting is uitverkocht' (Herman Meijer)
De perfecte LinkedIn update voor Sales Professionals (Harro Willemsen)
De beste zelfcoachingsvraag (Harro Willemsen)
Hoeveel tijd besteedt u aan acquisitie-voorbereiding? (Victor Bonke)
Verkopen met een “glazen bol” (Rene Knecht)
Hoe sluit u een topdeal? (Herman Meijer)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Verkopen als adviseur, kan dat wel? (Toine Simons)
Case stories: de beste manier om een klant te overtuigen (Harro Willemsen)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
Help! Mijn klant wil nadenken (Michel Hoetmer)
De concurrentie inzetten: hoe doe je dat? (Michel Hoetmer)
De order veilig stellen in de pre-sales fase (Rene Knecht)
Verkopen in de toekomst: ‘Co-kwalificeren’ (Toine Simons)
Hoe creëert u een salescultuur? (Rene Knecht)
Meer omzet met de Buyers Journey (André Hagelen)
Wat salesprofessionals en marketeers over elkaar moeten weten (Harro Willemsen)
Durft u deze 3 vragen te stellen? (Marcel Hoefman)
Niet verkopen, maar waarde aantonen (Toine Simons)
Wat verkoopt ú eigenlijk? (Harro Willemsen)
Het gatekeeper dilemma (Toine Simons)
5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt (Michel Hoetmer)
Hoe verkoopt u uw meerwaarde? (Jan-Willem Seip)
Het geheim van Account Based Marketing (Rene Knecht)
Is afsluiten de belangrijkste stap in het verkoopgesprek?
Meer sales? Denk als een topcoach! (Marcel Hoefman)
‘Ik wil er even over nadenken…’ En dan?!
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Closing-skills coachen, hoe doe je dat? (Rene Knecht)
Wanneer is een cadeau een cadeau? (Jos Burgers)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
10 vragen aan... Patrick Wolswijk, Sales Manager (Rob Snoeijen)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
3 strategieën om van een Prijs een prijsje te maken (Jos Burgers)
Een verkoopgesprek zonder bezwaren bestaat niet (Walter Spruyt)
Prijsbezwaren tackelen (Jos Burgers)
Klassieke misser: laat uw hefboom niet vallen! (Walter Spruyt)
Offerteopvolging voor salesmanagers (Walter Spruyt)
Vijf buitengewone onderhandelingstips (Jan-Willem Seip)
Praat u met een blocker of een mobilizer? (Harro Willemsen)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Gek op aanbiedingen (Jos Burgers)
Geef in elk geval geen geld (Jos Burgers)
Een offerte verkoopt... niets (Frank Wouters)
Toch scoren als u de deal verliest (Toine Simons)
10 Lessen voor de beginnende salesmanager (Harro Willemsen)
Sales Manager: ga het veld in en boek succes met uw team (Walter Spruyt)
Afsluiten? Begin ermee vóór de opening! (Rene Knecht)
10 vragen aan.... Edward van Acht, Sales & Marketing Manager (Rob Snoeijen)
Verkopen zonder over uw product te praten (Rene Knecht)
De meerwaarde van een bidmanager (Roelf Houwing)
De psychologie van prijzen (Richard van Houten)
Bent u als verkoper inwisselbaar? (Rene Knecht)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
Hoe om te gaan met vooroordelen over uw product (Walter Spruyt)
De commerciële vakspecialist (Harro Willemsen)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Verkooptargets en tijdsinvestering (Richard van Houten)
Winnen op waarde, durft u? (Marcel Hoefman)
10 vragen aan... Hans Vernooij, Commercieel Directeur (Rob Snoeijen)
Een kwalitatieve salespipeline in 11 stappen (Massimo Gagliotti)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
Denk goed na over uw doelstellingen bij Salescoaching (Edwin Scheperman)
10 vragen aan... Marc van Hemert, Sales Director (Rob Snoeijen)
10 vragen aan... Edwin van den Akker; salesmanager (Rob Snoeijen)
Verkopers hebben het druk, druk, druk ... maar waarmee?! (Herman Meijer)
Feedback geven: wel of niet 'sandwichen'? (Michel Hoetmer)
Nog meer succes in de verkoop! (Peter Stinckens)
Verbeter uw verkoopteam: ga coachen (Edwin Scheperman)
Hoeveel tijd besteedt uw binnendienst aan verkopen? (Herman Meijer)
Op = op; het werkt ook in B2B verkoop (Jos Burgers)
Met dit wapen verslaat u prijsvechters (Marcel Hoefman)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Verkoopmythe: provisie bevordert de verkoop (Michel Hoetmer)
De verkoopcrisis is voorbij. En nu? (David Bloch)
Dit is een goed voorbeeld van Sales Framing (Richard van Houten)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Aandacht voor new business (Victor Bonke)
Red de vlag van Zutphen (Richard van Houten)
Focus op de 2e verkoop (Richard van Houten)
Management en verkoop binnen uw organisatie (Peter Stinckens)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Geen slapende honden wakker maken (Michel Hoetmer)
Verhoog de productiviteit van uw hunters (Victor Bonke)
Zo wordt u een goede verkoopcoach (Michel Hoetmer)
Is koud bellen nog wel van deze tijd? (Michel Hoetmer)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. (Marcel Hoefman)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
Dat hebben we al eens geprobeerd (Peter Stinckens)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Een beroerd antwoord op een verkoopdip (Michel Hoetmer)
Het professionele verkoopplan (Richard van Houten)
Wat is uw toegevoegde waarde? (Jos Burgers)
Wees geen Kamikaze-verkoper (Richard van Houten)
Hoe houd ik mijn salesteam aan het bellen? (Victor Bonke)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Sales, de basis voor elke organisatie (Steyn Elshout)
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces (Ronald van den Berg)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Door de klant bedacht (Tips & Advies Verkoop)
Omgaan met onderhandelingstrucs (Piet Aarts)
CRM: lust of last? (Ronald van den Berg)
Op pad met je baas (Harro Willemsen)
Het salesteam als motor van succes (Ronald van den Berg)
Heeft de vergadering een op actie gerichte doelstelling? (Michel Hoetmer)
Klanten en andere ergernissen (Peter Stinckens)
Leiderschap en beloningsstructuur (Piet Aarts)
Uw tijd gaat nú in! (Tips & Advies Verkoop)
Positief beïnvloeden voor Sales Managers (Hans Oelen)
Benut strategische verkoopkansen (Ronald van den Berg)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Verkoopstrategieën (Ronald van den Berg)
Uw kortingen liggen op straat (Tips & Advies Verkoop)
Plan B: uw alternatieve verkoopplan (Harro Willemsen)
De klant staat centraal! (Peter Stinckens)
Hoe bedoel je…economische omstandigheden? (Hans Oelen)
Strategische voorbereiding op het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
Heeft uw verkoopbinnendienst tijd om te verkopen? (Herman Meijer)
Management by simplicity (Herman Meijer)
Het succesvol introduceren van nieuwe producten (Harrie van Heck)
Vier belangrijke vragen voor (uw) verkopers (Michel Hoetmer)
De angst voor 'NEE' (Hans Oelen)
Acquisitie: even genoeg aan uzelf gewerkt (Richard van Houten)
Duurzaamheid in sales begint intern (Herman Meijer)
Salesmanagers gaan altijd voor hun eigenbelang (Steyn Elshout)
Relatiebeheer makkelijk? Forget it! (Steyn Elshout)
Dan moet u naar een ander (Tips & Advies Verkoop)
Weg met verkoopprovisies! (Henk Hemstra)
Succesvol bezuinigen met solide verkooprapportages (Henk Hemstra)
Verkopen in een moeilijke markt (Peter Stinckens)
Checklist Sales Actie (Henk Hemstra)
Uitbesteden sales; wel of niet doen? (Alexander Loudon)
Het belang van teamwork – de kip en het ei (Herman Meijer)
In 3 stappen naar een (h)echt team (Henk Hemstra)
Gebruik uw budget effectief (Tips & Advies Verkoop)
Zeven vergadertips voor de Salesmanager (Herman Meijer)
Heeft uw provisiesysteem gewerkt? (Henk Hemstra)
Doe steeds iets meer dan anderen (Peter Stinckens)
Denk in termen van omzet, praat niet over klanten (Henk Hemstra)
Sales benchmarking – hoe doe je dat? (Alexander Loudon)
Checklist Provisie (Vladan Soldat)
Ter overname aangeboden: accountmanager – zo goed als nieuw (Herman Meijer)
Op weg naar beter leiderschap tijdens vergaderingen (David Bloch)
Punten van een goed verkoopplan (Redactie Verkopersonline.nl)
Administratie…kan ik niet zonder? (Vladan Soldat)
Wat te doen als uw verkopers niet scoren? (Hans Oelen)
Om buiten te winnen moeten we binnen beginnen (Herman Meijer)
Pimp uw verkoopcommissie (Herman Meijer)
Verkopen in Noord Holland is lastiger dan u denkt… (Richard van Houten)
Verkoopmanagement = mentaliteitsmanagement (Herman Meijer)
Echte koopjes bestaan niet (Jan-Willem Seip)
De zeilboot aan de muur (Harro Willemsen)
Laat verkopers zelf tot de conclusie komen (Peter Stinckens)
Waarom deze afspraak? (Peter Stinckens)
De waarde van strategie (Strategie/Salesplan)
Vraag waarom (Peter Stinckens)
Meer pit in uw sales meeting (Salesmanager)
Het management syndroom (Richte Lommert)
Rapporteren…irritant of nuttig? (Verkoop Succes)
Manage het salesproces, niet het resultaat (Vladan Soldat)
Hoe wordt u directeur? (Redactie Verkopersonline.nl)
Salesteam in moeilijke tijden (Vladan Soldat)
Empower je salesforce (Marvin Sutherland)

Verkoopstrategieën

Ronald van den Berg
Ronald van den Berg
Customervision.nl

De druk om het jaartarget 2013 te halen wordt voelbaar. Toch is het zinvol om ook de verkoopstrategieën voor de middellange en lange termijn niet uit het oog te verliezen. Het groeimodel van Ansoff levert die strategieën.

Verkoopstrategieën

Hoewel het niet meteen te merken is aan het weer, is met het begin van september de zomer teneinde gekomen en is voor veel verkopers de belangrijkste periode van het jaar begonnen. De jaartargets zullen in de komende vier maanden moeten worden gerealiseerd. Voor veel verkopers is het gebruikelijk om dit te doen door de dezelfde activiteiten als altijd te intensiveren: meer bezoeken, meer offertes, frequenter telefoneren, etc. Toch is het, ondanks de korte termijn druk, ook zinvol om de groeimogelijkheden bij klanten en prospects voor de middellange en lange termijn in het oog te houden.

Verkoopstrategieën: het groeimodel van Ansoff

Bij het ontwikkelen van groeistrategieën wordt in de marketing veelvuldig gebruik gemaakt van het groeimodel van Ansoff. Dit model biedt vier mogelijke groeistrategieën op basis van bestaande en nieuwe producten, op bestaande en nieuwe markten. Dit principe kan uitstekend worden vertaald naar vier verkoopstrategieën, waarbij markten worden gewijzigd in klanten:



Verkoopstrategie 1: Groei met bestaande producten bij bestaande klanten
Het verkopen van bestaande producten bij bestaande klanten is de primaire activiteit waarmee omzet wordt gerealiseerd. Bij vaste klanten zijn vaak goede mogelijkheden, bijvoorbeeld door cross- en up-selling, om het resultaat te vergoten. Daarnaast vragen of krijgen niet alle klanten evenveel aandacht. Door het contact te intensiveren met klanten die langere tijd niet zijn benaderd, ontstaan vaak goede kansen om direct of binnen enkele maanden groei te realiseren.

Verkoopstrategie 2: Groei met nieuwe producten bij bestaande klanten

Wanneer u beschikt over zeer goede relatie met uw klanten, is de kans reëel dat zij op basis van die relatie bereid zijn producten of diensten af te nemen die u nog niet levert. De goede relatie is gebaseerd op goede kennis van de klant of biedt de mogelijkheid om die kennis te verdiepen. Op basis daarvan kunt u een inschatting maken welke nieuwe producten of services goed aansluiten bij de behoeften van deze klanten.

Verkoopstrategie 3: Groei met bestaande producten bij nieuwe klanten
Wanneer u beschikt over producten met een goede reputatie en tevreden klanten, biedt dit in beginsel goede mogelijkheden om nieuwe klanten te winnen. Door bestaande klanten als ambassadeurs in te zetten bij een uitgekiende selectie van prospects kunt op een geloofwaardige manier uw toegevoegde waarde presenteren. De ervaring leert dat bijvoorbeeld het uitnodigen van enkele prospects bij een tevreden ambassadeur, goede mogelijkheden biedt om uw klantenkring en omzet te vergroten.

Verkoopstrategie 4: Groei met nieuwe producten bij nieuwe klanten

Bij deze lange termijn strategie staan innovatie en businessdevelopment centraal.  De afdeling marketing zal hierbij veelal een voortrekkersrol moeten vervullen en marktonderzoek zal aan de basis moeten liggen van de nieuw te ontwikkelen kansen. Selecteer een of enkele prospects waar u uw nieuwe oplossingen of concepten wilt testen. Vanwege veranderende marktomstandigheden blijft het wenselijk om deze strategie aandacht te (blijven) geven.

Succesfactoren
Het model met verkoopstrategieën is geen menukaart voor succes. Het biedt op eenvoudige wijze andere perspectieven om voor de korte, middellange en lange termijn groeimogelijkheden te ontwikkelen. In alle gevallen is het wenselijk om strategieën te ontwikkelen op basis van (zeer) goede kennis van de klant, een zeer goede voorbereiding en een focus op een optimale samenwerking met de klant, de verkoop-binnendienst en de marketingafdeling.

Ronald van den Berg

Ronald van den Berg
Ronald van den Berg MSc is consultant, trainer en coach bij customervision. Hij ondersteunt BtoB-ondernemingen bij het verhogen van duurzaam rendement door het professionaliseren van verkoop op strategisch, organisatorisch en individueel niveau. Daarnaast is Ronald o.a. MBA-docent Strategisch Sales & Accountmanagement.
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Verkoopstrategie, Klantenkennis
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   5,6
(61 stemmen)
Reacties

Henk de Groot

De verkoopstrategieën hebben ook een naam:

Marktpenetratie: Bestaand product, bestaande markt
Productontwikkeling: Nieuw product, bestaande markt
Marktontwikkeling: Bestaand product nieuwe markt/doelgroep
Diversificatie: Nieuw product nieuwe markt.

Verder denk ik dat het slaginspercentage onder diversificatie nog vrij hoog is (10%-30%)

Probeer is een nieuw product in een nieuwe markt te zetten.

Wat een boer niet kent eet hij niet, en ik denk dat dit ook van toepassing is met producten.

Ronald van den Berg |  http://www.salesdevelopment.nl

Beste Henk,

Hartelijk dank voor je reactie.
De termen die jij noemt zijn juist, maar worden veelal gebruik vanuit (strategisch) marketingperspectief door marketeers en management/directie.
Het artikel heeft tot doel het principe van de groeistrategieën van Ansoff toe te passen op verkoop en daarmee een ander perspectief te bieden op verkoopkansen.

De genoemde percentages zijn zeker arbitrair en zullen verschillen in de diverse sectoren/branches.

Groet, Ronald van den Berg

Errol van Engelen |  http://xeeme.com/errolstevevanengelen

Het mooie van het Ansoff model is dat het een duurzame aanpak is en altijd werkt. Of je nu in een offline of online wereld zit. Social Media kan helpen in alle vier Strategieen, maar vooral bij Strategie vier.

Ronald van den Berg |  http://www.salesdevelopment.nl

Beste Errol,

Bedankt voor je aanvulling en het interessante perspectief op Ansoff vanuit Social Media. Een verdieping op dit onderwerp zou zeker waardevol zijn.

Groet, Ronald van den Berg

Bas Schenk

Fantastisch, dat eenvoudige taal, eenvoudige acties en eenvoudige waarheden je weer op de basis van de uitbreiding van de commercie gebracht wordt.
Geen ingewikkelde modules, taal, uitingen, maar basis!
Dit verdient geen 5,6 maar een ruime voldoende!
Geloof me, dit is een basisweg; als je die niet bent gegaan heeft verdere commerciele actes om groeiverwachting te realiseren, absoluut geen zin.

Ik ben blij met deze praktische "met de poten in de klei" verwoorde strategie.
Dank!

joeri

wanneer zal een onbekend merk als Peak Sports een grotere winst behalen? Bij een directe verkoopstrategie (kosten: belastingen, shipping, grotere distributiekosten) of bij een indirect korte verkoopstrategie (kosten: marge voor detaillisten, distributiekosten) of bij een indirect lange verkoopstrategie (kosten: marges voor groothandelaren én detaillist en distributiekosten)

Bas Schenk

Hallo Joeri, beste wensen voor 2015.

Helaas, ik begrijp je vraag niet helemaal goed. Bedoel je hoe je de distributie "P" moet inzetten?
Ik denk dan indirect lange verkoopstrategie (dus via groothandel-importeur) Alhoewel de verkoop via webshop steeds meer schijnt te winnen.....volgens de webshoppers.
Ik ben er nog niet zo van overtuigd.
Waarom? Ik vind het vooralsnog een te passieve vorm van verkoop. In relatie tot het stukje van Ronald heb ik het gevoel dat ik hierin wordt ondersteund.

joeri

Dank u voor uw reactie.

En de beste wensen voor 2015

Vervelend dat u mijn vraag niet helemaal snapt, maar ik wil graag weten welke verkoopstrategie een bedrijf (voor een onbekend sportmerk) het best toe kan passen wanneer het nieuw is op de markt. Ik zelf dacht dat het slim was om een indirect korte verkoopstrategie toe te passen. Het merk is namelijk nieuw op de markt en daarom zal het minder snel verkocht worden dan een merk als Nike. De detaillist zal dit nieuwe merk dus niet snel in zijn winkel opnemen. Daarom dacht ik aan een extra grote marge voor de detaillist ( om deze tegemoet te komen). Deze kan gerealiseerd worden, doordat er geen marge aan een groothandel hoeft te worden gegund. En daarnaast een directe verkoopstrategie in de vorm van een webshop, omdat veel mensen daar graag van gebruik willen maken. En het is gemakkelijk voor de consument. Hoe denkt u hierover?

Mvg,
Joeri

Bas Schenk

Hallo Joeri,

Het is mij duidelijk. Het bedrijf is ook producent, neem ik aan? Dan zou ik ook voor jouw plan kiezen,gemixed met verkoop via groothandel, denk ik.
De traditionele groothandel is eigenlijk door de directe verkoop via de webside, sterk gereduceerd.Toch geloof ik in de groothandel als functie binnen de bedrijfskolom omdat de groothandel een duidelijke functie heeft te vervullen.
Het is toch zo dat de toegevoegde waarde van de groothandel: voorraad,logistiek, commerciele kennis, klantencontact klantkennis, enz.enz. een duidelijke meerwaarde kan hebben.(mits goed uitgevoerd natuurlijk) en de producent juist zijn meerwaarde heeft in efficiente productie. Bovendien denk ik dat de persoonlijke eigenschappen van de commerciele mens en de productie mens zeer verschillend zijn.
Dus (consumenten)verkoop en productie gaan m.i niet goed samen.
Ik ben zo bang dat passiviteit in commercie gaat toeslaan wanneer de website ingeschakeld wordt.
Misschien het ene doen en het andere niet laten?

cool

geometry dash |  https://geometrydash-3d.com

Het gevoel van vooruitgang in Geometry Dash is echt bevredigend. Het voltooien van een moeilijk level voelt altijd als een grote prestatie.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel