Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Presenteren / verkoop gesprek

Help! Mijn klant wil nadenken (Michel Hoetmer)
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend (Victor Bonke)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De concurrentie inzetten: hoe doe je dat? (Michel Hoetmer)
Bent u oplossingsgericht of procesgericht? (Toine Simons)
De top 10 van irritante verkooplingo (Harro Willemsen)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
4 tips om tijdens het verkoopgesprek uw klant aan u te binden (David Bloch)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Zorg dat uw klant echt naar u luistert (Rene Knecht)
De kracht van verhalend verkopen (David Bloch)
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! (Marcel Hoefman)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Zit uw klant in transformatie? (Rene Knecht)
Spelenderwijs verkopen; anders dan anderen (Michel Hoetmer)
De 4x4 vragenmatrix (Harro Willemsen)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (Michel Hoetmer)
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (Marcel Hoefman)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
De klant heeft zijn geloof verloren (Rene Knecht)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Leer van tweedehands autoverkopers (Jos Burgers)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Geef niet te snel toe, laat de klant ook iets geven (Rene Knecht)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (Victor Bonke)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Verkooppresentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Heeft u klittenbandellebogen? (David Bloch)
Een ‘mind-blowing’ pitch in 30 seconden (André Hagelen)
Maak van ieder bezwaar een kans (André Hagelen)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
Bezwaren? Zoek ze op in het verkoopgesprek! (André Hagelen)
Offertes verliezen op prijs? Onzin! (Natasja Hoogenboom)
Valkuil in de verkoop: te veel advies (Richard van Houten)
5 Gouden regels voor succesvol contact (Jan-Willem Seip)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Pitchen is: Verlies van zelfvertrouwen (Rene Knecht)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Maakt u deze fouten in offertes? (Natasja Hoogenboom)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Bezwaren en tegenwerpingen (André Hagelen)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo leert een verkoper zijn mond te houden (Richard van Houten)
Word een onnatuurlijk goede verkoper (Jan-Willem Seip)
Flip-over – het beste hulpmiddel bij uw presentaties (David Bloch)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
Hoe om te gaan met vooroordelen over uw product (Walter Spruyt)
Harder praten helpt niet (Richard van Houten)
Een nieuwe kijk op de oude ‘elevator pitch’ (David Bloch)
De klant als adviseur (Harro Willemsen)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Feedback – mét verbinding! (David Bloch)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek (Marcel Hoefman)
NIET over uzelf beginnen (Victor Bonke)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Hoe komt u optimaal voor de dag? (David Bloch)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Angst en effectief presenteren (David Bloch)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Verbinding en relevantie: twee gouden sleutels tot effectief presenteren (David Bloch)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Wat zijn de geheimen van uw klant? (Rene Knecht)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Leer te dansen met kritische klanten (Rene Knecht)
Verkoopt u met een Push – of Pull strategie? (Rene Knecht)
Feedback geven: wel of niet 'sandwichen'? (Michel Hoetmer)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
De kunst van het vragen stellen (Jan-Willem Seip)
Hoe verkoopt u aan een groep? (Rene Knecht)
Waarom begrijpt de klant me niet? (Michel Hoetmer)
Gij zult niet Liegen (Rene Knecht)
Loop eens binnen bij uw prospect (Richard van Houten)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Dit is een goed voorbeeld van Sales Framing (Richard van Houten)
De klant heeft een eigen willetje (Rene Knecht)
Wees voor uw klant het verloren ideaal (Rene Knecht)
Bereidt u zich voor zoals Obama? (André Hagelen)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Presenteer uw pieken en de aandacht kent geen dalen (David Bloch)
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? (Victor Bonke)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Vragen tijdens uw presentatie: scoort u of gaat u de mist in? (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Geef uw overtuigingskracht een boost (Michel Hoetmer)
Zin en onzin van open vragen (Michel Hoetmer)
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas (Rene Knecht)
Sluit uw verkoopgesprek af met een deal (Richard van Houten)
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (Marcel Hoefman)
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (Rene Knecht)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Zet uw productdemonstratie op zijn kop! (Michel Hoetmer)
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips (Rene Knecht)
Hoe gaat u om met de overtuigingen van uw klant? (David Bloch)
Elevator pitch: een korte, snelle e-cursus (David Bloch)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
De kracht van de makelaar – adviseur (Rene Knecht)
Overvragen in onderhandelingen en toch uw zin krijgen (Michel Hoetmer)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Het antwoord op ‘We hebben geen budget’ (André Hagelen)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)
De hot button close (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Het piranha-effect (Richard van Houten)
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? (Victor Bonke)
Bent u overtuigend genoeg? (Rene Knecht)
De Zen van verkopen (David Bloch)
Succesvolle offertes (Richard van Houten)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Begrijpt uw klant uw verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Succesvol taalgebruik in Sales (Michel Hoetmer)
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (Rene Knecht)
Presenteren – met een kapstok (David Bloch)
Uzelf verkopen (Hans Oelen)
Als u een toespraak houdt ... (Tips & Advies Verkoop)
Het allereerste contact (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkooppresentatie (Michel Hoetmer)
U krijgt uw superieure oplossing niet verkocht? (Rene Knecht)
Zo luistert u beter (Tips & Advies Verkoop)
Bezwaren tegen een techniek (Harro Willemsen)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Death by PowerPoint (Vladan Soldat)
De zeven hoofdzonden bij presenteren (Arthur Sevenstern)
Vertel gerust verder (Tips & Advies Verkoop)
Verkopen begint bij de eerste indruk (Redactie Verkopersonline.nl)
Gespreksopeningen voor vaste klanten (Michel Hoetmer)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (Ivo Ouwerkerk)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Uw tijd gaat nú in! (Tips & Advies Verkoop)
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek (Michel Hoetmer)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Rapport verkrijgen bij koude acquisitie; van Koud naar Warm contact (Victor Bonke)
Nu even niet! (Peter Stinckens)
Opening verkoopgesprek: bezint eer ge begint (Ronald van den Berg)
En via de zijdeur weer naar binnen... (Tips & Advies Verkoop)
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Gespreksmanagement (Hans Oelen)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
De zin en onzin van spiegelen (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Standaard elevator pitch? Niet doen! (Arthur Sevenstern)
Teampresentatie? Ontwijk deze valkuilen (Arthur Sevenstern)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
5 belangrijke aandachtspunten bij verkoop-presentaties (Arthur Sevenstern)
Wat zegt u bij de eerste ontmoeting? (Tips & Advies Verkoop)
Verantwoordelijkheid = kijken over uw eigen muurtje (David Bloch)
Applaus: een behoefte én een hulpmiddel bij presenteren! (David Bloch)
Scoren met scripts (Redactie Verkopersonline.nl)
Topverkopers; vaak zuinige praters (Redactie Verkopersonline.nl)
Uw stem kan de doorslag geven (Richard van Houten)
Meer resultaat met uw verkooppresentaties (David Bloch)
Beken kleur, ook in uw verkooppresentatie (David Bloch)
Uw stem geeft de doorslag (Richard van Houten)
De scorende openingszin (Victor Bonke)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
De terreur van standaard presentaties (Arthur Sevenstern)
“U wilt kopen, begrijp ik?” (Verkoopgesprek;Klantencontact)
De elevator-pitch bij koude acquisitie: meat on the bones (Victor Bonke)
De kern van elke presentatie: voorbereiding, interactie en passie (Arthur Sevenstern)
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (Peter Stinckens)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
Uw voice-mail als verbale handtekening (Richard van Houten)
"Niet presenteren" en 4 andere presentatietips (Enno van Kersen)
Ontdek het gevoel van de klant (Danielle de Jonge)
Houd u niet aan de regels als u presenteert (Arthur Sevenstern)
Een beeld spreekt 1000 woorden, een citaat bespaart 1000 woorden! (David Bloch)
De momenten waarop u uw mond moet houden (Redactie Verkopersonline.nl)
Gesprekstechniek bij bezwaren (Hans Oelen)
5 Valkuilen die u moet vermijden in uw verkooppresentatie. (Arthur Sevenstern)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Altijd dat lastige begin … (Tips & Advies Verkoop)
Waar gaat u zitten aan tafel? (Danielle de Jonge)
De drie belangrijkste eigenschappen van succesvolle presentaties (Arthur Sevenstern)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
Ja, maar … (Tips & Advies Verkoop)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De begroeting (Victor Bonke)
7 manieren om een verkoopgesprek uit een impasse te halen (Michel Hoetmer)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Zorg dat ze uw brief lezen! (Redactie Verkopersonline.nl)
Zo vertelt u wat de klant moet doen (Tips & Advies Verkoop)
Het bouwen van een verkooppresentatie (Harrie van Heck)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Het eerste verkoopgesprek (Harrie van Heck)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Verkopen met een moodboard (Danielle de Jonge)
De laatste indruk (Tips & Advies Verkoop)
Een ABC van presenteren (David Bloch)
De 3 moeilijkste onderhandelaars (Tips & Advies Verkoop)
De impact van taal (Peter Stinckens)
De 3 ingrediënten van alle succesvolle presentaties (David Bloch)
Wat zijn de geheimen van effectief luisteren? (Redactie Verkopersonline.nl)
De Ballon en hoe te beginnen met uw presentatie (David Bloch)
Maak afspraken over uw afspraak! (Enno van Kersen)
Verlies u niet in technische details (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe legt u dat nou uit? (Enno van Kersen)
Hoe houdt u de aandacht van de klant vast? (Redactie Verkopersonline.nl)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie (Michel Hoetmer)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Vijf essentiële vragen bij het begin van het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
De eerste seconden zijn bepalend voor uw imago (Redactie Verkopersonline.nl)
Te veel monoloog; te weinig dialoog (Peter Stinckens)
De drie belangrijkste punten van goede sales: Nurture, nurture, nurture! (Enno van Kersen)
Uw taal is niet altijd andermans taal (Redactie Verkopersonline.nl)
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk! (Ron Plattel)
Humor in de verkoop, zowel effectief als riskant (Redactie Verkopersonline.nl)
Een reeks van ja-antwoorden (Redactie Verkopersonline.nl)
Drempelvrees? Plankenkoorts? Of iets anders? (David Bloch)
De openingszin, dáár moet u de slag slaan (Koert Wijnands)
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) (Harrie van Heck)
Zes vragen voordat u het gesprek begint (Redactie Verkopersonline.nl)
Grootmeester van de stilte (Redactie Verkopersonline.nl)
Scoren met inhaakvragen (Michel Hoetmer)
U hoeft niet altijd van ijzer te zijn (maar soms wel) (Enno van Kersen)
Iedereen vond dat u een uitstekende presentatie gaf (Redactie Verkopersonline.nl)
Het allereerste contact (Redactie Verkopersonline.nl)

Uw voice-mail als verbale handtekening

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Uw stem is bijzonder van belang bij het overbrengen van vertrouwen. Het niet goed gebruik maken van uw stem tast uw autoriteit aan. Een vertrouwenwekkende stem biedt houvast voor de klant. Waar moet u speciaal op letten?

Uw voice-mail als verbale handtekening

In uw verhaal moet niet een continu terugkerend zelfde klankpatroon zitten. Wissel uw spreektempo wat af. Leg wat meer nadruk op positieve woorden. Beheers ook de kracht van de stilte. Rustig praten is zeker een vorm van natuurlijke autoriteit.

Voice-mail 'handtekening'
Luister eens goed naar hoe mensen hun afwezigheidbericht inspreken op hun voice mail.
Deze is vaak:

  • té gehaast (terwijl u toch echt alle tijd heeft om het goed in te spreken)
  • te afwezig (Dit is ..eeeuh …de voice mail van
  • té vrijblijvend (Ik bel u zo spoedig mogelijk terug… Wanneer is dat dan wel?)
  • té onduidelijk  (krakend, kind op achtergrond, in de auto opgenomen!)
  • slecht gearticuleerd.

Ik verbaas mij dagelijks over verkeerd en onnadenkend ingesproken boodschappen.

Zorg dat uw voice-mail een energieke emotie creëert bij de toehoorder. En let maar eens op welke reacties u daarop gaat ontvangen.

Het hoe belangrijker dan het wat
Want wat zegt een verkeerde voice-mail boodschap over u als persoon? Wat zegt dit over uw dienstverlening? Als u weet dat bij het luisteren naar een boodschap de manier waaróp u het zegt belangrijker is dan de wóórden die u uitspreekt, dan moet u toch eens wat aan uw voice-mail gaan doen. Realiseert u zich maar eens dat een te haastig ingesproken boodschap ook over kan komen als: Waarom belt u me nu! U belt me nu echt ongelegen!

Men hoort uw stem niet goed, of u gebruikt uw stem verkeerd of niet krachtig genoeg. Daardoor ontstaat er bij de ontvanger (vaak onbewust) een minder goed gevoel over u en daarmee ook over uw dienstverlening. Uw voice-mail boodschap is een belangrijke handtekening die u achterlaat. Zorg dat het een mooie, krachtige en dienstverlenende stem-handtekening is, die de beller een prettig gevoel geeft. Beïnvloed de beller met uw voice-mail handtekening! 

Tip 1
Verbeter nu direct uw voice-mail handtekening. Net zolang totdat u en uw omgeving het goed vinden klinken (dit gaat zeker 5 pogingen kosten!). Schrijf uw boodschap op, dan hoeft u daar niet over na te denken tijdens het spreken.

Tip 2
Ga bij het inspreken van uw boodschap staan. Dan heeft u de meeste lucht en dat zorgt voor meer rust in uw stem.

Tip 3
Sta in een goede ruimte, waar geen ruis is. Zorg dat het stil is om u heen en dat uw stem niet wordt vervormd (een gang of kleine kamer kan zorgen voor een hol geluid)

Richard van Houten
Bron & Partners

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven (o.a) over sales. Hij is een begenadigd trainer en vertelt beeldend en confronterend wat wél en niet werkt. Hij zegt wat velen denken maar niet durven zeggen.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,9
(95 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Johnny Westerlinck

Wat is dan een goede voice mail?
Kunt u een voorbeeld geven?
Zeker voor: 'Ik bel u zo spoedig mogelijk terug… Wanneer is dat dan wel?'
Als men een bericht ontvangt op verschillende tijdstippen kan men toch onmogelijk melden om 12u of vandaag nog....

Robbert Bosch

Ik ben het met Richard eens dat een voicemail bericht een bepaalde indruk achterlaat op de beller.

Wat me persoonlijk vaak verbaast is dat sommige mensen via hun voicemail een soort grap proberen te maken; of het bericht expres kortaf hebben ingesproken. Dat je bijvoorbeeld op commando toon hoort: "Hans Jansen, spreek na de piep" <piep>.

Meestal spreek ik dan maar niet in, ookal wilde ik - ook meestal - net een miljoenen-opdracht vergeven ;)

Marga Oldmans |  http://www.Grandvoices.nl


Een goede voicemail heeft een eigen sfeer en karakter.

Je voicemail is toch je visitekaartje.

GrandVoices is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het produceren van voicemailboodschappen.

Ze leveren de stemmen en redigeren eventueel de tekst. Kijk maar eens op de website: www.GrandVoices.nl.

Ze hebben mij in ieder geval zeer goed geholpen, wij moesten voor ons bedrijf 30 GSM voicemails in laten spreken en die zijn nu allen even professioneel.

Wat voorbeelden zouden handig zijn inderdaad. Of een goed 'how to' script.

Verder duidelijk en goed artikel!

Hallo

Ik zou graag een prijsindicatie als ik een voicemail bericht wil laten inspreken door uw bedrijf.

Ik hoop op een snelle antwoord.

Vr. gr.
Valerie

Jeroen Veugelers |  http://www.geschenkid.com

Leuk artikel,

Wat voorbeelden zijn wel handig en zijn verder op het internet ook niet te vinden.

tenminste proffessioneel dan! NL - EN- DU.

succes ermee.

m.v.g.
Jeroen Veugelers
www.geschenkid.com

Anke

Ik vind het altijd fijn om ipv "zo spoedig mogelijk" "Ik bel u vandaag nog terug" oid in een voicemail te horen. Dan weet ik iig zeker dat ik niet ergens in de toekomst in een verloren half uurtje terug gebeld ga worden, maar dat die persoon mij graag wil spreken en er tijd voor vrij gaat maken.

Erik

Het is wel fijn om dit te horen, maar om dit waar te kunnen maken moet je wel een hele rustige baan hebben!

D. van den Bosch |  http://www.trappenindustriesoest.nl

Wij doen er ook alles aan onze klanten zo goed en zo volledig mogelijk te informeren. Via onze website, telefonisch maar ook bij afwezigheid. Hierbij is een goed voicemail bericht van essentieel belang. Een visitekaartje van de eerste hand.

Wij laten waarschijnlijk de voicemail berichten inspreken door www.grandvoices.nl. Ik ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat, en wat de reacties zullen zijn.

Jeroen Veuglers |  http://www.geschenkid.com

Interessant artikel,

Na het opnieuw opnemen van onze voicemail kregen we zoals reeds voorspeld daar reakties op!

Een goede voorbereiding is de moeite waard!

Jeroen Veugelers
geschenkid.com

rick smaak |  http://www.sendb.nl

Graag zou ik een script willen hebben zodat het allemaal wat beter klinkt

Rick Smaak |  http://www.sendb.nl

Wat zijn de kosten om je email te laten inspreken door een man of vrouw? en hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk ben ik de telefoon dan kwijt ofzo

Voicemail Service Nederland |  http://www.voicemailservicenederland.nl

Voicemail Service Nederland kan een professionele
voicemail voor u inspreken.

Kijk op www.voicemailservicenederland.nl voor
voorbeelden, prijzen en een bestelformulier.

Esther Hijma |  http://Greon.eu


Nou dat "Voicemailservice Nederland" is gewoon een goedkope na-aper van GrandVoices stemmenbureau maar ze kunnen niet tippen aan de snelheid en kwaliteit van Grandvoices.

Ik ben al enkele jaren klant bij Grandvoices en ben erg tevreden, we gaan binnenkort zelfs een reclamespot bij ze opnemen.

Een absolute aanrader!!

sandra

Mijn vraag is wat correct Nederlands is mbt het inspreken van de voicemail.

Sommigen spreken als volgt in:
U bent verbonden met/Dit is de voicemail van ..... van Bedrijf X. Momenteel ben ik niet bereikbaar, indien u een bericht achterlaat, neem ik zsm contact met u op.

Naar mijn idee ben je wel verbonden met de voicemail, maar kan deze niet terugbellen. Ik zou dan eerder kiezen voor:
U bent verbonden met/Dit is de voicemail van ..... van Bedrijf X. Spreek uw naam en telefoonnummer in en u wordt vandaag nog teruggebeld.

Wat is het meest juiste in deze situatie?

Arthur Tolsma |  http://www.greetinq.com

Leuk artikel! Het is inderdaad bijzonder hoeveel je stem eigenlijk over jezelf zegt.

Wat wij o.a. als tips geven voor een goede voicemail begroeting:
1. Begin met je eigen naam (en bedrijf) te noemen. De beller wil toch even zeker weten dat hij de goede persoon heeft.
2. Maak je begroeting niet te lang. De beller begrijpt toch wel hoe voicemail werkt. Maar hou het ook niet te kort, zodat de beller kan bedenken wat hij in wil spreken.
3. Maak het origineel en passend. Beloof niet dat je vandaag terug belt als je dat niet kan. Maar als je het kan, doe het dan wel!

Dit komt dan bijv. neer op "Dit is de voicemail van Arthur Tolsma van Greetinq, leuk dat u belt. U kan na de toon een bericht inspreken, ik bel sowieso snel terug".

@Richard: Als je zo professioneel met voicemail omgaat, wat vind je dan van een persoonlijke begroeting?
("Hoi Richard, dit is mijn voicemail! Laat een berichtje achter na de piep". Zie ook http://www.youtube.com/watch?v=0XChoOyomNI)

Richard van Houten |  http://www.bronpartners.nl

Leuk dat er zoveel reacties zijn. Leuk toch om zo eenvoudig je natuurlijke autoriteit te versterken!

Een persoonlijke begroeting is zakelijk gevaarlijk, aangezien je niet weet welk type (conservatief bv) er belt. En eerlijk gezegd: ".. na de piep" is wel een beetje passé. Sorry!

Als voorbeeld van een voice mail kan ik natuurlijk mijn eigen bericht geven:"Goedendág. U lúistert naar de voice mail van RvH, Brón & Partners. Helaas ben ik op dít moment niet bereikbaar, maar spreek een boodschap ín (hoge stem)... en ik bel u vandáág (lage stem) nog terug. Ik hoor graag van u".

Ik heb de voice mail 'energiek zakelijk' ingesproken. Maar zeker niet té frivool. Afwisselend van hoog naar laag en dan weer wat langzamer en weer iets versnellend. Bewust hier en daar (ultrakorte) pauzes. Het moet de luisteraar blijven triggeren om te luisteren en aan het eind met energie een bericht in te willen spreken. Het moet aansporen om 'graag teruggebeld' te willen worden....

Het is ook aan te raden om je voice mail 2x per jaar te vernieuwen. Wel zo prettig voor mensen die jou regelmatig bellen (en je boodschap moeten beluisteren).

Ik bedenk me nu dat ik die van mij ook weer moet vernieuwen! Dank jullie!

Cremation Jewelry |  http://cremationjewelry.com/

I am totally agree with you. Well its all depends on you because what you think is not a matter for others. Our individual effort only works.
<a href="http://cremationjewelry.com/">Cremation Jewelry</a>

wouter blom |  http://www.stramark.nl

het maakt natuurlijk wel verschil of devoicemail van een vast nummer is of een 06 nummer.

zelf ben ik van mening dat iedereen wel weet wat een voicemail is en hoe het werkt.

dus als iemand een 06 nummer belt dan weet hij dat hij een specifiek persooon aan de lijk krijgt; dat zou een duidelijk , vriendelijk :"voicemail van wouter blom" pieep ;voldoende zijn. dan hoeven mensen ook niet steeds dat lange verhaal af te luisteren!

als je veel inkomende calls hebt van mensen die je niet kent zou je je bedrijfsnaam eerst kunnen noemen: " voicemail zoekmachine marketing bureau stramark spreek in voor wouter blom" pieeep

Michael de Boer |  http://www.intervoiceover.com


Hiervoor moet je zijn bij het grootste stemmenbureau in Nederland: Inter Voice Over. Hun website is:

http://www.intervoiceover.com

Zij spreken ons telefoniesysteem in 7 talen in en hebben ook alle voicemails professioneel ingesproken. Zéér professioneel maar toch betaalbaar.

Check
www.aandetelefoon.nl


Stanley

Naast dat het hoe belangrijk is, is het wat ook zeker belangrijk. Zorg dat je in je voicemail een duidelijk doel hebt. Dit kan bijvoorbeeld zijn: Je kan mij het beste een mail sturen naar... Hierdoor stuur je mensen sneller en dit gaat je uiteindelijk veel voicemail berichten schelen.

Het verbaasd mij iedere keer weer hoe slordig in de zakenwereld wordt omgegaan met iets super belangrijks als een voicemail inspreken. Het is het eerste wat mensen horen als je niet opneemt, echt een visitekaartje. Niet iedereen heeft misschien de stem van Barry White, maar je wilt toch echt wel het idee hebben dat je met iemand te maken hebt die te vertrouwen is en zonder stotteren zijn of haar telefoon heeft ingesproken. Gewoon eerst een paar keer 'droog' oefenen, en vervolgens inspreken. Kom mensen, zo moeilijk is het niet ;-).

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel