Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 28.150

Alle artikelen over Gesprekstechniek

De 4x4 vragenmatrix Vragen stellen - 10,0 (1 stemmen) Met de 4x4 vragenmatrix kunt u altijd nuttige en verdiepende vragen samenstellen. Die vormen de opmaat voor een inhoudelijk scherp en uitdagend gesprek met uw klanten. Ontdek hier hoe het werkt.
Lees verder..
Leer van tweedehands autoverkopers Prijsbezwaren - 7,8 (35 stemmen) - 3 reacties Aan prijsbezwaren valt niet te ontkomen. Hoe bereidt u zich daar effectief op voor? Leer van ervaren verkopers van tweedehands auto's.
Lees verder..
Bent u oplossingsgericht, of procesgericht? Communicatie - 8,3 (3 stemmen) Verkoopgesprekken gaan niet alleen over de oplossing, maar ook over het proces. Lees hier hoe dat precies zit en ga effectiever verkopen.
Lees verder..
Geef niet te snel toe, laat de klant ook iets geven Overtuigen - 9,7 (3 stemmen) U sluit een deal pas als de klant ook geeft in het proces. Daarom mag u niet te snel toegeven en in uw kaarten laten kijken. Leer het geheim van beïnvloeden en overtuigen.
Lees verder..
Maak van ieder bezwaar een kans Bezwaren - 7,8 (17 stemmen) - 5 reacties Alle mogelijk vormen die bezwaren van prospects kunnen aannemen, hebben één ding gemeen: U kunt er anders tegenaan gaan kijken.
Lees verder..
Wonderwoorden in sales Gesprekstechniek - 8,8 (29 stemmen) - 1 reacties Ook zo’n afkeer van het werken met scripts? Lees dan dit ene geheim en verhoog uw verkoopresultaat met de bijbehorende tips.
Lees verder..
Bezwaren? Zoek ze op in het verkoopgesprek! Bezwaren - 8,3 (20 stemmen) Bezwaren: dagelijkse kost voor de verkoper en toch vaak lastig te verteren. Drie technieken en een andere perspectief voor effectief omgaan met bezwaren.
Lees verder..
Valkuil in de verkoop: te veel advies Verkoopgesprek - 8,6 (17 stemmen) - 3 reacties Voor advies naar de specialist, maar mét dat advies kopen bij de concurrent; het komt in alle verkoop branches voor. Omzeil die valkuil met deze 6 tips.
Lees verder..
Bezwaren en tegenwerpingen Acquisitie - 7,1 (36 stemmen) “Nee dank u, we zijn tevreden met de huidige leverancier...” Vast herkenbaar, maar niet het einde. In vier stappen kunt u verder met uw gesprek.
Lees verder..
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? Taalgebruik - 8,5 (31 stemmen) - 4 reacties Bij het verkopen speelt taal vrijwel constant een belangrijke rol. En toch letten we er zo weinig op. Laat u nogmaals overtuigen van het belang van uw taalgebruik.
Lees verder..
De 10 slechtste salesvragen Verkooptechniek - 7,6 (96 stemmen) - 8 reacties Vragen stellen is essentieel in het verkoopvak. Maar sommige vragen zorgen ervoor dat gesprekken stroef verlopen of de verkeerde onderwerpen aan de orde komen. Hier de 10 vragen die u het beste kunt vermijden op een rijtje.
Lees verder..
4 tips om tijdens het verkoopgesprek uw klant aan u te binden Verkoopgesprek - 8,2 (31 stemmen) - 7 reacties In sales hangt heel veel af van uw taalgebruik. Met deze 4 tips maakt u nog meer contact met uw klant.
Lees verder..
Zo leert een verkoper zijn mond te houden Gesprekstechniek - 7,8 (64 stemmen) - 10 reacties De valkuil van veel verkopers is dat ze teveel praten. Zo krijgen klanten niet de kans om hun wensen te uiten. Hoe dan wel?
Lees verder..
Word een onnatuurlijk goede verkoper Klantbehoefte - 8,0 (49 stemmen) - 8 reacties Het zit in de mens om over zichzelf te praten en te horen wat wij willen horen. Maar in de verkoop werkt dit niet. Hoe dan wel? 7 tips!
Lees verder..
Activeer uw ingebouwde leugendetector Intuïtie - 8,5 (30 stemmen) - 5 reacties Het gebeurt regelmatig: we denken dat de klant gaat kopen, maar toch verliezen wij de order. Hadden we dit kunnen zien aankomen?
Lees verder..
Wat zou u doen als u de klant bent? Gesprekstechnieken - 8,5 (4 stemmen) Stel voor dat u de klant van uw eigen product bent. Hoe zou u willen dat een verkoper zich gedraagt? Deze 4 verrassende tips helpen u op weg.
Lees verder..
Feedback – mét verbinding! Feedback - 8,0 (10 stemmen) - 1 reacties Feedback? Een waardevol middel om uw relaties te behouden en te versterken. Maar let op wat u doet en zegt. Tips en voorbeelden om averechtse effecten tegen te gaan.
Lees verder..
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek Cold calling - 8,5 (20 stemmen) - 3 reacties Telefonische acquisitie is best spannend, maar teveel spanning kan succes blokkeren, zeker aan de telefoon. Dus hoe zorgt u ervoor dat u ontspannen overkomt?
Lees verder..
Dien uzelf pijnprikkels toe Gesprekstechniek - 8,0 (21 stemmen) - 1 reacties Bij verkopen is zelfsturing en zelfmotivatie van groot belang. Bij het 'eigen doelen halen' is men veel meer gemotiveerd dan bij opgelegde doelen. Hoe gebruikt u dit in uw voordeel?
Lees verder..
Hoe wordt uw klant beïnvloed? Acquisitie - 9,1 (17 stemmen) - 1 reacties Harde voordelen zijn niet doorslaggevend voor een klant. Beslissers worden meer beïnvloed door mensen die ze vertrouwen. Hoe boort u dat potentieel aan?
Lees verder..
Maak het verschil, bereidt u goed voor! Voorbereiding - 7,8 (14 stemmen) - 1 reacties
Wat zijn de geheimen van uw klant? Gesprekstechniek - 8,5 (61 stemmen) - 7 reacties
Een goede verkoper let op zijn woorden Beïnvloeden - 9,1 (17 stemmen) - 3 reacties
Leer te dansen met kritische klanten Koude Acquisitie - 7,9 (45 stemmen) - 3 reacties
Feedback geven: wel of niet 'sandwichen'? Feedback - 7,8 (13 stemmen) - 4 reacties
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? Intuïtie - 9,0 (40 stemmen) - 3 reacties
Gij zult niet Liegen Gesprekstechniek - 8,5 (31 stemmen) - 4 reacties
Ziet uw klant u als autoriteit? Koude Acquisitie - 8,6 (27 stemmen) - 3 reacties
De klant heeft een eigen willetje Koude Acquisitie - 8,8 (38 stemmen) - 3 reacties
Wees voor uw klant het verloren ideaal Gesprekstechniek - 8,9 (14 stemmen)
Bereidt u zich voor zoals Obama? Voorbereiding - 6,7 (16 stemmen)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog Koude Acquisitie - 9,0 (18 stemmen) - 3 reacties
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? Koude Acquisitie - 8,0 (28 stemmen) - 6 reacties
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? Gesprekstechniek - 8,9 (32 stemmen) - 6 reacties
Verkoop niet zoals uw CEO Verkooptechniek - 8,8 (49 stemmen) - 2 reacties
Zin en onzin van open vragen Vragen stellen - 7,6 (22 stemmen) - 4 reacties
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas Solliciteren in de Verkoop - 9,2 (23 stemmen)
Spelenderwijs verkopen Verkoopgesprek - 9,4 (18 stemmen) - 2 reacties
De achterban: verkopen van VEEL – naar – VEEL Acquisitie - 8,5 (6 stemmen) - 1 reacties
Sluit uw verkoopgesprek af met een deal Afsluittechnieken - 7,8 (37 stemmen) - 1 reacties
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? Gesprekstechniek - 8,8 (60 stemmen)
Zit uw klant in transformatie? Acquisitie - 9,8 (15 stemmen)
De klant heeft zijn geloof verloren Koude Acquisitie - 8,8 (20 stemmen) - 1 reacties
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips Koude Acquisitie - 9,1 (39 stemmen) - 11 reacties
Hoe gaat u om met de overtuigingen van uw klant? Overtuigen - 7,7 (19 stemmen) - 4 reacties
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? Gesprekstechniek - 8,1 (25 stemmen) - 5 reacties
De kracht van de makelaar – adviseur Gesprekstechniek - 8,0 (21 stemmen) - 3 reacties
Overvragen in onderhandelingen en toch uw zin krijgen Onderhandelen - 7,8 (17 stemmen) - 4 reacties
Het antwoord op ‘We hebben geen budget’ Bezwaren - 4,4 (42 stemmen) - 9 reacties
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? Koude Acquisitie - 6,5 (17 stemmen)
Bent u overtuigend genoeg? Gesprekstechniek - 9,4 (40 stemmen) - 2 reacties
De Zen van verkopen Gesprekstechniek - 8,0 (31 stemmen) - 6 reacties
De onverschillige prospect ontvankelijk maken Gesprekstechniek - 8,2 (46 stemmen) - 1 reacties
U krijgt uw superieure oplossing niet verkocht? Gesprekstechniek - 8,3 (27 stemmen) - 2 reacties
Bezwaren tegen een techniek Bezwaren - 7,7 (38 stemmen) - 4 reacties
Vertel gerust verder Gesprekstechniek - 7,1 (14 stemmen) - 1 reacties
Nu even niet! Verkoopgesprek - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties
Opening verkoopgesprek: bezint eer ge begint Verkoopgesprek - 8,5 (35 stemmen) - 8 reacties
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek Gesprekstechniek - 8,3 (82 stemmen) - 5 reacties
Gespreksmanagement Gesprekstechniek - 5,7 (13 stemmen) - 4 reacties
De kracht van uw eigen territorium Psychologie in de verkoop - 6,9 (13 stemmen) - 11 reacties
Misser: te weinig aandacht voor de klant Klantenpsychologie - 7,1 (30 stemmen) - 1 reacties
Scoren met scripts Gesprekstechniek - 8,2 (12 stemmen) - 1 reacties
Uw voice-mail als verbale handtekening Voicemail - 6,9 (95 stemmen) - 24 reacties
Ontdek het gevoel van de klant Klantencontact - 8,3 (8 stemmen) - 2 reacties
Gesprekstechniek bij bezwaren Tegenwerpingen - 7,7 (84 stemmen) - 14 reacties
7 manieren om een verkoopgesprek uit een impasse te halen Succesfactoren - 7,2 (34 stemmen) - 2 reacties
Zo vertelt u wat de klant moet doen Gesprekstechniek - 7,5 (8 stemmen) - 4 reacties
Verkoop VOODOO Gesprekstechniek - 7,7 (6 stemmen) - 1 reacties
Topverkopers zijn topversierders Verkoopgesprek - 7,0 (96 stemmen) - 36 reacties
Diep ademhalen voordat u begint met spreken Telefoontechniek
De 7 doodzonden van het verkoopgesprek Gesprekstechniek - 7,0 (81 stemmen) - 4 reacties
Welke taal spreekt u? Taalgebruik - 6,2 (11 stemmen)
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?