Reacties
Jermaine Aroma
Uit ervaring weet ik dat je het beste verkoopt als je inderdaad "praat" met de klant. En daarnaast ook volledig achter je product staat. In dat geval hoef je niks te forceren, maar leidt het gesprek zichzelf. Een dosis natuurlijke empathie werkt uitstekend. Ik ben het volledig eens met dit artikel.
Martinet
Dit waren wijze woorden... helemaal mee eens dat we in functie van de belangen van de klant moeten argumenteren en niet in functie van wat wij standaard " kunnen betekenen"...
Dit is ook belangrijk in geschreven communicatie ( publiciteitsteksten, brieven, ...)
johanna Anthierens
Duidelijke,bondige uitleg.
Een mooie artikel, vol met waarheden.
De beste tip die ik ooit leerde en direct leidde tot verhoging van de omet is het stellen van vragen.
- Jij behoud de controle over het gesprek
- Als je naar de dokter gaat met buikpijn, schrijft hij niet meteen pillen voor. Hij zal er eerste achter moeten komen wat de de behoefte is. Dit doen hij door onderzoek en het stellen van een diagnose.
Op dezelfde manier zoekt de verkoper door vragen te stellen naar de oplossing voor de klant. De controle die jij behoud door vragen te stellen lijkt wel magie. Je kunt het voelen tijdens het gesprek, de vragensteller heeft altijd de controle. Hierop is voor zover ik weet geen uitzondering.
Als je bovendien de gegeven informatie in je eigen woorden kunt samenvatten, weet de klant dat je echt hebt geluisterd. De klant zal zeer gevelid zijn.
Harrie Dorrestein
Een goed informatief artikel, to the point.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|