Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Presenteren / verkoop gesprek

Iets opsturen in complexe salessituaties? Niet doen! (Marcel Hoefman)
Er is geen betere overtuiging dan zelfovertuiging (Michel Hoetmer)
Welke beslissingen leiden tot de aankoopbeslissing? (Rene Knecht)
Hoe haal je 67% conversie in verkoopgesprekken? (André Hagelen)
Feedback – mét verbinding! (David Bloch)
Bezwaren? Zoek ze op in het verkoopgesprek! (André Hagelen)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
Presentaties die naar de verkoop leiden (Rene Knecht)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
Help! Mijn klant wil nadenken (Michel Hoetmer)
De eerste seconde bij acquisitie is bepalend (Victor Bonke)
Afsluiten tíjdens een verkoopgesprek (Rene Knecht)
De concurrentie inzetten: hoe doe je dat? (Michel Hoetmer)
Bent u oplossingsgericht of procesgericht? (Toine Simons)
De top 10 van irritante verkooplingo (Harro Willemsen)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
4 tips om tijdens het verkoopgesprek uw klant aan u te binden (David Bloch)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Zorg dat uw klant echt naar u luistert (Rene Knecht)
De kracht van verhalend verkopen (David Bloch)
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! (Marcel Hoefman)
De achterban: hoe kan u de DMU beïnvloeden? (Rene Knecht)
Leer verkopen van een heel goede serveerster (Jan-Willem Seip)
De openingszin als opwarmer bij koude acquisitie (Victor Bonke)
Zit uw klant in transformatie? (Rene Knecht)
Spelenderwijs verkopen; anders dan anderen (Michel Hoetmer)
De 4x4 vragenmatrix (Harro Willemsen)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Klanten komen van Venus en verkopers van Mars (Michel Hoetmer)
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen (Marcel Hoefman)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
Hulpwerkwoorden in uw offerte? Niet doen. (Natasja Hoogenboom)
De klant heeft zijn geloof verloren (Rene Knecht)
Verhoog uw afsluitkansen met een haalbaarheidsonderzoek (Jan-Willem Seip)
Leer van tweedehands autoverkopers (Jos Burgers)
Versterk uw overtuigingskracht (Richard van Houten)
Geef niet te snel toe, laat de klant ook iets geven (Rene Knecht)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Hoe voorkom ik irritatie aan de andere kant van de lijn? (Victor Bonke)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Heeft u klittenbandellebogen? (David Bloch)
Een ‘mind-blowing’ pitch in 30 seconden (André Hagelen)
Maak van ieder bezwaar een kans (André Hagelen)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Wonderwoorden in sales (Marcel Hoefman)
Offertes verliezen op prijs? Onzin! (Natasja Hoogenboom)
Valkuil in de verkoop: te veel advies (Richard van Houten)
5 Gouden regels voor een succesvol eerste contact (Jan-Willem Seip)
Het verkoopgeheim van de veilingmeester (Richard van Houten)
Pitchen is: Verlies van zelfvertrouwen (Rene Knecht)
Is ‘gaan voor eigenbelang’ agressieve verkoop? (Walter Spruyt)
Maakt u deze fouten in offertes? (Natasja Hoogenboom)
De prijs als excuus (Jos Burgers)
Bezwaren en tegenwerpingen (André Hagelen)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
De 10 slechtste salesvragen (Harro Willemsen)
Zo leert een verkoper zijn mond te houden (Richard van Houten)
Flip-over – het beste hulpmiddel bij uw presentaties (David Bloch)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Cijfers: de sambal in uw verkoopgesprek (David Bloch)
Hoe om te gaan met vooroordelen over uw product (Walter Spruyt)
Harder praten helpt niet (Richard van Houten)
Een nieuwe kijk op de oude ‘elevator pitch’ (David Bloch)
De klant als adviseur (Harro Willemsen)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Wat zou u doen als u de klant bent? (Jan-Willem Seip)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek (Marcel Hoefman)
NIET over uzelf beginnen (Victor Bonke)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Hoe komt u optimaal voor de dag? (David Bloch)
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Angst en effectief presenteren (David Bloch)
Luisteren met een leeg hoofd (Jos Burgers)
Verbinding en relevantie: twee gouden sleutels tot effectief presenteren (David Bloch)
Vijf voornemens voor verkopers (Marcel Hoefman)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
Wat kunnen we leren van winkelverkoop (Jan-Willem Seip)
Hoe wordt uw klant beïnvloed? (Rene Knecht)
Waardevolle lessen uit de retail (Jan-Willem Seip)
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek (David Bloch)
Maak het verschil, bereidt u goed voor! (Marcel Hoefman)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Wat zijn de geheimen van uw klant? (Rene Knecht)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Een goede verkoper let op zijn woorden (Richard van Houten)
Leer te dansen met kritische klanten (Rene Knecht)
Verkoopt u met een Push – of Pull strategie? (Rene Knecht)
Feedback geven: wel of niet 'sandwichen'? (Michel Hoetmer)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
De kunst van het vragen stellen (Jan-Willem Seip)
Hoe verkoopt u aan een groep? (Rene Knecht)
Waarom begrijpt de klant me niet? (Michel Hoetmer)
Gij zult niet Liegen (Rene Knecht)
Loop eens binnen bij uw prospect (Richard van Houten)
Is uw contactpersoon een marionet? (Herman Meijer)
Ziet uw klant u als autoriteit? (Rene Knecht)
Uw gevoel en uw succes in de verkoop (Hans Oelen)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Dit is een goed voorbeeld van Sales Framing (Richard van Houten)
De klant heeft een eigen willetje (Rene Knecht)
Wees voor uw klant het verloren ideaal (Rene Knecht)
Bereidt u zich voor zoals Obama? (André Hagelen)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Presenteer uw pieken en de aandacht kent geen dalen (David Bloch)
Hoeveel informatie geeft u bij koude acquisitie? (Victor Bonke)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Vragen tijdens uw presentatie: scoort u of gaat u de mist in? (David Bloch)
Verkoop niet zoals uw CEO (Rene Knecht)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Geef uw overtuigingskracht een boost (Michel Hoetmer)
Zin en onzin van open vragen (Michel Hoetmer)
Kwalificeer zelf uw nieuwe baas (Rene Knecht)
Sluit uw verkoopgesprek af met een deal (Richard van Houten)
Vakkennis: valkuil of voorsprong? (Marcel Hoefman)
Hoe verkoopt u de waarde van uw oplossing? (Rene Knecht)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Zet uw productdemonstratie op zijn kop! (Michel Hoetmer)
Verkopen van innovaties – 4 concrete tips (Rene Knecht)
Hoe gaat u om met de overtuigingen van uw klant? (David Bloch)
Elevator pitch: een korte, snelle e-cursus (David Bloch)
Wat doet u wanneer de klant of prospect u negeert? (Michel Hoetmer)
De kracht van de makelaar – adviseur (Rene Knecht)
Overvragen in onderhandelingen en toch uw zin krijgen (Michel Hoetmer)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
De top 8 fouten in verkooppresentaties (Arthur Sevenstern)
Het antwoord op ‘We hebben geen budget’ (André Hagelen)
De eerste belangrijke stap naar de order (Peter Stinckens)
De hot button close (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Het piranha-effect (Richard van Houten)
Waarom is die openingszin toch zo belangrijk? (Victor Bonke)
Bent u overtuigend genoeg? (Rene Knecht)
De Zen van verkopen (David Bloch)
Succesvolle offertes (Richard van Houten)
'Let maar niet op de rommel' (Jos Burgers)
Begrijpt uw klant uw verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Succesvol taalgebruik in Sales (Michel Hoetmer)
De onverschillige prospect ontvankelijk maken (Rene Knecht)
Presenteren – met een kapstok (David Bloch)
Uzelf verkopen (Hans Oelen)
Als u een toespraak houdt ... (Tips & Advies Verkoop)
Het allereerste contact (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkooppresentatie (Michel Hoetmer)
U krijgt uw superieure oplossing niet verkocht? (Rene Knecht)
Zo luistert u beter (Tips & Advies Verkoop)
Bezwaren tegen een techniek (Harro Willemsen)
De kunst van het ja zeggen (Redactie Verkopersonline.nl)
Death by PowerPoint (Vladan Soldat)
De zeven hoofdzonden bij presenteren (Arthur Sevenstern)
Vertel gerust verder (Tips & Advies Verkoop)
Verkopen begint bij de eerste indruk (Redactie Verkopersonline.nl)
Gespreksopeningen voor vaste klanten (Michel Hoetmer)
Kleur bekennen in het verkoopgesprek (Ivo Ouwerkerk)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Uw tijd gaat nú in! (Tips & Advies Verkoop)
De 3 basisregels voor het telefonische verkoopgesprek (Michel Hoetmer)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
Ik snap wat u bedoelt (Tips & Advies Verkoop)
Rapport verkrijgen bij koude acquisitie; van Koud naar Warm contact (Victor Bonke)
Nu even niet! (Peter Stinckens)
Opening verkoopgesprek: bezint eer ge begint (Ronald van den Berg)
En via de zijdeur weer naar binnen... (Tips & Advies Verkoop)
Tips om leiding te nemen in een verkoopgesprek (Rene Knecht)
Gespreksmanagement (Hans Oelen)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
De zin en onzin van spiegelen (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Standaard elevator pitch? Niet doen! (Arthur Sevenstern)
Teampresentatie? Ontwijk deze valkuilen (Arthur Sevenstern)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
De 6 basisprincipes van krachtig handelen (Redactie Verkopersonline.nl)
5 belangrijke aandachtspunten bij verkoop-presentaties (Arthur Sevenstern)
Wat zegt u bij de eerste ontmoeting? (Tips & Advies Verkoop)
Verantwoordelijkheid = kijken over uw eigen muurtje (David Bloch)
Applaus: een behoefte én een hulpmiddel bij presenteren! (David Bloch)
Scoren met scripts (Redactie Verkopersonline.nl)
Topverkopers; vaak zuinige praters (Redactie Verkopersonline.nl)
Uw stem kan de doorslag geven (Richard van Houten)
Meer resultaat met uw verkooppresentaties (David Bloch)
Beken kleur, ook in uw verkooppresentatie (David Bloch)
Uw stem geeft de doorslag (Richard van Houten)
De scorende openingszin (Victor Bonke)
Maak van uw afscheid een krachtig instrument (David Bloch)
Wat zijn de drie grootste ergernissen bij een verkooppresentatie? (Arthur Sevenstern)
De terreur van standaard presentaties (Arthur Sevenstern)
“U wilt kopen, begrijp ik?” (Verkoopgesprek;Klantencontact)
De elevator-pitch bij koude acquisitie: meat on the bones (Victor Bonke)
De kern van elke presentatie: voorbereiding, interactie en passie (Arthur Sevenstern)
Hoeveel van uw verkoopgesprekken zijn zinloos? (Peter Stinckens)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
Uw voice-mail als verbale handtekening (Richard van Houten)
"Niet presenteren" en 4 andere presentatietips (Enno van Kersen)
Ontdek het gevoel van de klant (Danielle de Jonge)
Houd u niet aan de regels als u presenteert (Arthur Sevenstern)
Een beeld spreekt 1000 woorden, een citaat bespaart 1000 woorden! (David Bloch)
De momenten waarop u uw mond moet houden (Redactie Verkopersonline.nl)
Gesprekstechniek bij bezwaren (Hans Oelen)
5 Valkuilen die u moet vermijden in uw verkooppresentatie. (Arthur Sevenstern)
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' (David Bloch)
Altijd dat lastige begin … (Tips & Advies Verkoop)
Waar gaat u zitten aan tafel? (Danielle de Jonge)
De drie belangrijkste eigenschappen van succesvolle presentaties (Arthur Sevenstern)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
Ja, maar … (Tips & Advies Verkoop)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De begroeting (Victor Bonke)
7 manieren om een verkoopgesprek uit een impasse te halen (Michel Hoetmer)
Leer de houding van je klant herkennen (Verkoopgesprek)
Zorg dat ze uw brief lezen! (Redactie Verkopersonline.nl)
Zo vertelt u wat de klant moet doen (Tips & Advies Verkoop)
Het bouwen van een verkooppresentatie (Harrie van Heck)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Het eerste verkoopgesprek (Harrie van Heck)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Verkopen met een moodboard (Danielle de Jonge)
De laatste indruk (Tips & Advies Verkoop)
Een ABC van presenteren (David Bloch)
De 3 moeilijkste onderhandelaars (Tips & Advies Verkoop)
De impact van taal (Peter Stinckens)
De 3 ingrediënten van alle succesvolle presentaties (David Bloch)
Wat zijn de geheimen van effectief luisteren? (Redactie Verkopersonline.nl)
De Ballon en hoe te beginnen met uw presentatie (David Bloch)
Maak afspraken over uw afspraak! (Enno van Kersen)
Verlies u niet in technische details (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe legt u dat nou uit? (Enno van Kersen)
Hoe houdt u de aandacht van de klant vast? (Redactie Verkopersonline.nl)
Geen kennismaking zonder bedrijfspresentatie (Michel Hoetmer)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Vijf essentiële vragen bij het begin van het klantengesprek (Redactie Verkopersonline.nl)
De eerste seconden zijn bepalend voor uw imago (Redactie Verkopersonline.nl)
Te veel monoloog; te weinig dialoog (Peter Stinckens)
De drie belangrijkste punten van goede sales: Nurture, nurture, nurture! (Enno van Kersen)
Uw taal is niet altijd andermans taal (Redactie Verkopersonline.nl)
Taalgebruik in offertes: blijf actief en persoonlijk! (Ron Plattel)
Humor in de verkoop, zowel effectief als riskant (Redactie Verkopersonline.nl)
Een reeks van ja-antwoorden (Redactie Verkopersonline.nl)
Drempelvrees? Plankenkoorts? Of iets anders? (David Bloch)
De openingszin, dáár moet u de slag slaan (Koert Wijnands)
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) (Harrie van Heck)
Zes vragen voordat u het gesprek begint (Redactie Verkopersonline.nl)
Grootmeester van de stilte (Redactie Verkopersonline.nl)

De 3 ingrediënten van alle succesvolle presentaties

Ziet u tegen de presentatie op? Dat is niet meer nodig. Als u effectief wilt presenteren, is het belangrijk dat u de drie ingrediënten gebruikt die we hier behandelen. Het eenvoudige begrip InfMotEnt helpt u dit te onthouden.

De 3 ingrediënten van alle succesvolle presentaties

Everybody gets so much information all day long that they lose their common sense.
Gertrude Stein

We are drowning in information, while we are thirsting for knowledge.
John Naisbitt

Inf = Informeren
U wilt bepaalde informatie overdragen. Maar hoeveel informatie kunt u in de beschikbare tijd en ruimte presenteren en hoeveel kunnen uw luisteraars opnemen in die tijd? Als u alleen (nieuwe) informatie verstrekt is dat géén communicatie. Ook is het ene tijdstip van de dag geschikter dan het ander. De bekende 'dip' na de lunch treft velen – misschien ook u?

Een eenvoudige vuistregel is:

Onder optimale omstandigheden kunt u 70% oude en 30% nieuwe informatie kwijt.

U zult zelf moeten aanvoelen wat oude en wat nieuwe informatie is, want wat Piet al lang weet is voor Jan een openbaring.
Oude informatie is alles wat u als bekend veronderstelt: anekdotes, vergelijkingen en vragen aan uw luisteraars. Nieuwe informatie houdt in: onthullende feiten, statistieken en het bekendmaken van recente beleidsbeslissingen. Voorbeeld, wanneer u vakliteratuur leest, leest het makkelijk juist omdát u al zoveel weet. Oude, bekende, 'verteerbare' informatie is de onontbeerlijke verpakking van de nieuwe informatie.

 Uw primaire taak is net voldoende informatie te gebruiken als verpakking om die ene essentiële boodschap over te dragen.

Informatie is er nooit alleen om de informatie! In een zakelijke omgeving houdt u géén hoorcollege!

Mot = Motiveren
Stel, u presenteert uw oplossingen voor een bepaald probleem bij uw klant. U weet dat het traject uitgekiend is en past bij de organisatie van de klant. U weet het, maar hij, zijn team en zijn collega's moeten het nog weten. Uw taak is de belangstelling en overname van uw aanbieding te motiveren. Tenslotte komt het vaak voor dat uw luisteraars hun uiteindelijke overtuiging op hun beurt moeten overdragen aan anderen!

Vraag: is het mogelijk een ander te motiveren alléén met woorden? Alléén met rationele argumenten? Zeg nee. (Want als u ja zegt dan zou niemand meer te zwaar zijn, roken, of de snelheidslimiet overschrijden!) Beschouw motiveren als synoniem van enthousiasmeren. Als u werkelijk achter uw producten, uw werk, uw bedrijf ... uzelf ... staat, en u straalt dit uit, dan maakt u de nodige indruk op uw doelgroep. Dán communiceert u via uw natuurlijke energie en dynamiek, die de werkelijke dragers zijn van uw boodschap.

Ent = Entertainen
Entertainen is meer dan u denkt. Uw glimlach is entertainment, net als uw belangstelling en aandacht voor de luisteraar. Voorbeelden van entertainen:

  • Bij de deur staan om uw luisteraars te verwelkomen in plaats van dat u zich achter een lessenaar, presentatietafel of elektronica verschuilt.
  • Vrolijk uw presentatieruimte op met posters en foto's aan de muren.
  • Draai een vrolijk muziekje terwijl de luisteraars de zaal binnenlopen.
  • Durf afstand te nemen van een opleesverhaal en tekst die u projecteert.
  • Vervang tekst door plaatjes, foto's en symbolen.
  • Vertel een anekdote in plaats van alleen maar feitelijkheden.
  • Maak meer contact met uw luisteraars, zowel verbaal als non-verbaal.
  • En als u ooit een formele podiumpresentatie gaat houden, meng u onder de seminargangers in plaats van gezellige praatjes te maken met andere sprekers of de dagvoorzitter.


Entertainen betekent een brede kijk op de algemene verpakking. Het is het aankleden, het leuk maken van de presentatie. Het is uiteraard ook humor, in de breedste zin van het woord. (Vermijd wel het 'zomaar' vertellen van moppen.)

Op naar anders presenteren
Na het lezen van deze uitleg, kunt u zien waarin uw presentatie tekort schiet. Als uw presentatie uitsluitend om informatie gaat, kunt u beter de gegevens verspreiden op papier of digitaal. U herkent vast de professionele motivationele sprekers die met een behoorlijke hoeveelheid energie en taalkwinkslagen hun luisteraars weten te bereiken. En, zoals u weet, er zijn ook professionele entertainers.

Tip
Uw taak als spreker in een zakelijke omgeving is een juist beeld van u, uw bedrijf en uw producten neer te zetten als een geloofwaardig kader voor uw eenvoudige boodschap over kwaliteit, oplossingen, vooruitgang, winst en ... wat er dan ook belangrijk is en leeft op dat moment bij uw luisteraars!

David Bloch
Perfect Presentation

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,7
(56 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Foppe Slotegraaf

De inhoud van het artikel komt overeen met de praktijk. Ik herken de meeste punten die onder "Entertainen" zijn opgenomen. Gisteravond nog een presentatie bijgewoond over de "Business". De spreker haalde in zijn boeiende presentatie allemaal praktijkvoorbeelden aan om vervolgens af te sluiten met de woorden maar zo moet het juist niet om vervolgens te vertellen hoe het wel zou moeten.
Samengevat een juiste mix van praktisch entertainen.
Overigens als een boeiende presentatie niet door de "juiste" spreker wordt gepresenteerd dan komt de boodschap ook niet (volledig) over.

Jan Reijnders

Goed artikel. Heb dinsdagavond nog een lezing bijgewoond van Adjiej Bakas, een trendwatcher. Hij bracht in de praktijk wat hierboven beschreven staat aan een zaal gevuld met leden van de Rabobank De Kempen West: een heel gemelleerd gezelschap dus dat nog lang napraatte over zijn lezing. Als leraar weet ik dat je bovenstaande punten ook in de praktijk moet brengen, wil je de studenten boeien. Laat eens die eeuwige powerpoint eens los en breng een onderwerp weer eens a.d.h.v. flapovers o.i.d. en laat je gehoor "ïets"doen: betrek ze bij hetgeen je wilt bereiken.

Inderdaad, Powerpoint is een vaak misbruikte tool bij presentaties. Te veel tekst op één slide, slechte structuur, klakkeloos aflezen... het zijn maar een paar van de vele fouten die vaak voorkomen bij het presenteren met powerpoint.

Alfred

De link naar de site is een beetje stuk, moet .nl zijn ipv .dk?

Persoonlijk vind ik deze ook wel een mooie over powerpoint: http://www.slideshare.net/jessedee/you-suck-at-powerpoint


Opeens zie ik veel reacties hier die NIEUW voor me zijn.
Foppe, Jan en Lieven bevestigen duidelijk mijn kijk op het misbruik van presentatiesoftware.

Dank aan Alfred: ik heb de Redactie op de hoogte gesteld van dit foutje.
Inderdaad, mijn hoofdsite is
WWW.PERFECTPRESENTATION.NL

En ja, Alfred, dank voor je link - heel eenvoudig, verfrissend en duidelijk.
HELAAS ... het is net als met alle bordjes met de woorden 'Hier geen hondenpoep' - de honden lezen niet, de eigenaren ZEKER niet!
En de kern van het probleem ligt veel, veel dieper.
Wist je dat KINDEREN worden geleerd op school om van hun PP-plaatjes te lezen!!??

Fernand Daemers

Hopelijk wordt dit artikel gelezen door allen die ooit presentaties gaven, nog geven of ooit zullen geven. Het zal ons de "crap" en de verveling besparen.

Kan ik helpen met deze 3 bijkomende tips?

1. Know the stuffed

2. Know your stuff

3. Don't overstuff


Heerlijk, Fernand, om zowel je WAARDERING te lezen als een (voor mij) heel nieuwe uitdrukking!
Deze ga ik zeker gebruiken. Dank hiervoor!

yvonne stoevelaar |  http://www.colorsofyourheart.nl

Leuk artikel, prettig om te lezen. En ook hier geldt: een aantal punten wist ik al en een aantal punten leuk om op geattendeerd te worden.Zeker de mensen bij de ingang ontvangen....het komt bij mij nog wel eens voor dat ik nog aan het voorbereiden ben met beamer en laptop terwijl de vroegkomers al binnenkomen. Dit geeft altijd een wat opgejaagd gevoel. Ik ga zeker proberen klaar te staan om de deelnemers te verwelkomen!


Dank je, Yvonne, voor je warme reactie op het artikel - én je openhartigheid wat betreft jouw eigen aandachtspunt.
Zo ervaar ik zelf de stukken op deze site: prima her-INNER-ingen met altijd de nodige nuttige extraatjes.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel