Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Nieuwe Klanten, hoe dan? (Marianne van de Water)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Jouw klant als intermediair (Herman Meijer)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Spreek dezelfde "sales" taal (André Hagelen)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Overtuigen aan de telefoon - de 5 beste tips! (Marianne van de Water)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Stairway to Heaven (Jorg Hartog)
Hoe breng je een prijsverhoging? (André Hagelen)
Zo draagt tenderdesign bij aan de gunning (Natasja Hoogenboom)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales (André Hagelen)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Samenwerken is de sleutel (Rene Knecht)
Alweer dezelfde klant bellen?! (Marianne van de Water)
Anti-Marketing: ga op zoek naar creators! (Rene Knecht)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (Marianne van de Water)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? (Rene Knecht)
Contact met je klant? Bellen! (Marianne van de Water)
Demotiverende valkuilen voor salesmanagers (Jan-Willem Seip)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
'Even een klant binnen roeien' (Marianne van de Water)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing (Rene Knecht)
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Voorkom gezichtsverlies in een salesgesprek (Jorg Hartog)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van de herhaling! (Marianne van de Water)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Acquisitie is leuk! (Marianne van de Water)
From Call to Close (Jorg Hartog)
Contact maken met het veranderbrein (Rene Knecht)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! (Jorg Hartog)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? (Richard van Houten)
IMPACT van de EERSTE indruk! (Herman Meijer)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
De Kunst van Begrip Tonen (Jos Burgers)
Van Klik naar Conflict? (Rene Knecht)
In 6 stappen meer reactie op je mail (Jorg Hartog)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (Rene Knecht)
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Hoe onzekerheid je sales kan boosten (Rene Knecht)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
Finance: Feiten en Fabels (Marianne van de Water)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
De kracht van deadlines (André Hagelen)
De krachtigste afsluittechniek die er bestaat (Rene Knecht)
Een compliment is nog geen waardering (Jos Burgers)
Hoe kom je voorbij de secretaresse (Marianne van de Water)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Thuiswerken? Tips van een admiraal (André Hagelen)
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (Marcel Hoefman)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
Wat doe jij om jezelf in deze Coronatijd te motiveren? (Hans-Wouter van Dam)
Je introductie is goud waard (André Hagelen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (Michel Hoetmer)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Anchoring - de juiste stemming creëren bij uw prospect (Rene Knecht)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)

Laat uw succes zich maar bewijzen

Succes in de verkoop vraagt inzicht in de mentale processen die u dagelijksdoormaakt. Daarbij speelt het onderbewuste een grote rol. Hoe kunt u die processen beter begrijpen en vooral ... sturen?

Laat uw succes zich maar bewijzen

Ik schrijf nu al een paar jaar artikelen, waarbij ik het niet zichtbare combineer met het tastbare. Ik doe dit vanuit mijn stellige overtuiging, die mij mede is ingegeven door mijn eigen ervaringen, maar met name ook de ervaringen van de vele mensen die ik al heb mogen begeleiden op hun weg naar succes. Het woord spiritualiteit heb ik in die artikelen altijd weggelaten, omdat dit een begrip is dat bij veel mensen associaties oproept als zweverig en onrealistisch. Het is echter nu voor mij de tijd om, mede op basis van alle resultaten, maar eens out of the box te komen. Ik heb het vanaf nu daarom over:

Spiritueel verkopen

Spiritueel verkopen gaat over de directe koppeling tussen hedendaagse verkooptechniek en de werking van de wetten van het universum.

Uit wetenschappelijk onderzoek over de werking van het universum, verricht vanuit de kwantumfysica, zijn deze wetten vastgesteld en wetenschappelijk in hun werking aangetoond. We kunnen er dus niet meer omheen.

Bron van mogelijkheden
U heeft voor een positie in de verkoop gekozen vanuit de innige wens om hier succesvol in te zijn. In dit hele proces van actie naar succes speelt uw eigen onderbewustzijn een allesbepalende rol.
Het is in dit kader daarom van belang in te zien, dat uw onderbewustzijn één van de sterkste activa is die u als mens bezit. Het is de bron van uw intellectuele en maatschappelijke mogelijkheden.
Wanneer u optimaal en juist gebruik leert te maken van uw eigen onderbewustzijn, bent u in staat om met aanzienlijk minder moeite al uw commerciële en maatschappelijke doelen te realiseren, mits ze in harmonie zijn met die universele wetten.

De werking
Het onderbewustzijn is de plaats in ons, waar onze programmering ligt opgeslagen in de vorm van overtuigingen, alles wat wij als absolute waarheid ervaren! Dit betekent dat u onder alle omstandigheden denkt en handelt op basis van uw eigen programmering en overtuigingen. Wat u echter als úw waarheid ervaart, behoeft niet 'de echte waarheid' te zijn.

Het onderbewustzijn zal alles opnemen wat er op een consistente manier, voorzien van  emotie, op wordt ingeprent. Het zal zelfs een leugen opnemen wanneer deze maar vaak genoeg herhaald wordt. Vervolgens gaat u vanuit deze programmering denken en handelen, met als rotsvaste resultaat dat u bewezen krijgt waar u vanuit uw programmering van overtuigd bent.

Dit inzicht is de eerste stap in het leren nemen van de controle over het onderbewustzijn, zodat ook u uw verkoopdromen als realiteit bewezen kunt laten krijgen. Dit concept is van essentieel belang om te begrijpen, omdat u hiermee de basis kunt leggen voor het verschil tussen succesvol zijn en het tegenovergestelde.

Wat wilt u bereiken en waarom?
De volgende stap in het constructief gaan werken met uw onderbewustzijn, is exact vast te gaan stellen wat u wilt bereiken en met name ook waaróm u dit wilt bereiken.
Dit is een belangrijk onderdeel van het proces richting onvoorwaardelijk succes. Een wens die de vorm heeft van een serieus of zelfs een brandend verlangen, gevuld met emotie, veroorzaakt een gevoelsreactie diep in u, en op basis van deze reactie reageert uw onderbewustzijn in de vorm dat uw droombeeld als overtuiging wordt opgenomen. In dat kader is het van belang om de onderstaande vragen te beantwoorden.

  • Heb ik echt al duidelijk welke doelen ik bereiken wil?
  • Kan ik het bereikte doel nu al voor me zien met de kleinste details er in verwerkt?
  • Heb ik mijn doelen al kernachtig opgeschreven in de al gerealiseerde vorm?
  • Weet ik al waarom ik juist dít doel wilt bereiken?
  • Heb ik het vertrouwen dat ik dit echt kán bereiken?
  • Ben ik bereid om alles te doen wat in mijn mogelijkheden ligt om dit doel te manifesteren?

Om verder te kunnen komen in dit manifestatieproces, is het van belang dat u de bovenstaande vragen met een volmondig JA! hebt beantwoord.

Mentaal beeld
Nu is het vervolgens van belang dat u een helder mentaal beeld gaat maken van dat wat u wilt. Zet het beeld in de al gerealiseerde vorm en breng er meerwaarde in door alle aspecten van uw vijf zintuigen er in te brengen. Zie hoe het eruit ziet, hoor de geluiden en wat de mensen in uw mentale beeld zeggen, voel wat u kunt aanraken, maar voel en ervaar ook de sfeer die het beeld uitademt, proef wat er te proeven valt, en ruik wat er te ruiken valt.
Voel vervolgens de emotie die het kijken naar het mentale beeld bij u oproept en geniet hier van.

Zoals ook u meermalen zult hebben ervaren in uw leven, blijft een herinnering, in de vorm van een emotionele ervaring, hangen voor een bepaalde periode. Dat is de motivatie achter het bovenstaande, want wanneer u uw gewenste toekomstbeeld vult met emoties en de kracht van uw zintuigen, dan blijft deze ook steviger hangen in uw bewustzijn.

Om dit voorts te verankeren en te versterken, is het zaak om dit toekomstbeeld zo vaak als mogelijk, elke dag, in uw bewustzijn te halen.
De werking die dit vervolgens heeft, is dat het, mede en vooral omdat u het bekijkt en ervaart als zijnde al gerealiseerd, opgenomen wordt door uw onderbewustzijn in de vorm van een overtuiging. Het wordt dus uw waarheid.
En wat is nu de taak en werking van een overtuiging: dat in uw dagelijks leven het bewijs geleverd is dat uw waarheid zich altijd en overal bewijst als de waarheid!

Hans Oelen
Palaver

Hans Oelen

Hans  Oelen
Hans Oelen is oprichter, trainer en succescoach van Palaver-trainingen. Op de gebieden leiderschap, sales en dienstverlening, heeft hij vele mensen en bedrijven geholpen het beste uit zichzelf te halen en hun dromen te realiseren. Als auteur geniet hij bekendheid door zijn boeken ‘Zijn…wat je wilt worden’ en ‘Het nieuwe verkopen’ .
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,3
(14 stemmen)
Reacties

boudewijn lutgerink

Goed artikel waarin wordt aangestipt dat emoties en onderbewuste veel van ons leven bepalen.
Ook bruikbaar op andere gebieden in ons leven.

Jos Verheijden |  http://www.verheijdenconsult.nl

Knap hoe je een heel breed en complex onderwerp heel compact en helder uitlegt.
Ik richt me vanuit mijn vak als coach en trainer vooral op het wegnemen van belemmeringen (burn-out, angsten, assertiviteit). Nadat de belemmeringen weg zijn, gebruik ik de LOA en het onderbewuste om alle doelen te realiseren.
Wat ik nog mis in het artikel is de kracht van je diepste basisbeweging: 'van de pijn weg' versus 'naar plezier toe'.
Als je onderbewuste nog werkt vanuit een vermijdende sturing, dan zal het inzetten van de LOA en het onderbewuste dit juist versterken.
Als je wilt weten of dit bij jou speelt, hoef je alleen maar naar je resultaten te kijken: Als je nog niet bereikt hebt wat je wilt, dan ben je onbewust nog bezig iets te vermijden.
Ruim dus eerst je saboterende overtuigingen, trauma's, vermijdende waarden, stress en alle beperkende patronen op.
Ik liep hier zelf onlangs weer eens tegenaan: De omzet liep terug en ik ging me druk maken over de resultaten. Tot ik in de gaten kraag wat ik aan het doen was (verkeerde focus). Ik heb toen eerst maar eens een week vrij genomen en 'niets' gedaan. Na een week begon de omzet weer te stijgen.
Denk daar maar eens over na!!
Jos Verheijden

willem hoogland  |  http://hooglandkoeltechniek.nl

leuk stuk wat ik wil toevoegen is
Gaat u naar een voetbalwedstrijd kijken als de doelen
weg zijn ik denk het niet.Je kan niet scoren

Waarom ga je dan wel naar je werk zonder een doel !!
Kan je dan wel scoren?

groeten Willem Hoogland

boudewijn lutgerink

Als reactie op Willem Hoogland. Voor sommigen is het doel van naar hun werk gaan de betaling aan het eind van de maand. Om met Jos te spreken, het vermijden van ontbrekende inkomsten.

Sandra Derksen

Een interessant artikel zoals helaas velen schrijven over spiritualiteit. En ik ben het niet met u eens. U blijft zich op psychologisch vlak begeven, vertaald naar New Age spiritualiteit die uitgaat van de maakbaarheid van de werkelijkheid. Alhoewel dit uiteindelijk ook niets anders is dan een concept met een nieuw conditionerend verhaal.

U adviseert de ene belemmerende overtuiging door een andere - in dit geval - succesvolle te vervangen en suggereert hierbij dat de ene de niet echte waarheid zou zijn en het andere De echte waarheid. U weet daarbij klaarblijkelijk wat Dé waarheid is. Maar: u vervangt de ene droomwereld door een andere - in dit geval aangenamere droomwereld. U verkoopt alleen maar een nieuwe illusie en daardoor wel degelijk zweverig.

Wat zou er gebeuren als je volledig aanwezig bent, al je overtuigingen doorzoekt, zónder deze te willen vervangen of veranderen.Misschien word je je dan wel bewust van iets wat een geheel eigen beweging kent, zonder jezelf te conditioneren met nieuwe overtuigingen. Misschien gebeurt er dan wel wat er met Jos Verheijden gebeurde, namelijk door afstand te nemen ruimte te creëren voor 'niets'.

Hartelijk dank voor jullie reacties.
Boudewijn: Ter bevestiging op je stelling is dit inderdaad bruikbaar en toepasbaar op alle gebieden in het leven.
Jos: Een terechte opmerking Jos, dat ons gedrag altijd de richting kiest van pijn naar plezier toe. Ook je ervaring met betrekking tot je omzetresultaten is beeldend en ook voor mij herkenbaar.
Sandra: Aan jou de eer dat jouw bijdrage aanleiding geeft voor deze reactie.
Door de jaren heen heb ik uit ervaring geleerd dat het heel onverstandig is om in een welles nietes discussie te gaan over het thema spiritualiteit, dus dat doe ik vanuit respect voor jouw standpunt ook bij deze niet.
Je omarmt het of je doet dit niet en de waarom-vraag is daarbij niet van belang.

Waar ik wel graag op reageer is het volgende:
Je schrijft:
[quote]U adviseert de ene belemmerende overtuiging door een andere - in dit geval - succesvolle te vervangen en suggereert hierbij dat de ene de niet echte waarheid zou zijn en het andere De echte waarheid. U weet daarbij klaarblijkelijk wat Dé waarheid is. Maar: u vervangt de ene droomwereld door een andere - in dit geval aangenamere droomwereld. U verkoopt alleen maar een nieuwe illusie en daardoor wel degelijk zweverig.

Sandra, je hebt kennelijk iets gelezen, wat ik niet geschreven heb, want zoals jij het beschrijft, kan ik het in mijn artikel niet terugvinden. Het lijkt er op dat je er een interpretatie van gemaakt hebt.

Voor wat betreft de laatste alinea heb ik ook hier de indruk dat je een andere, lees eigen, interpretatie geeft aan dat wat Jos schrijft, want ik heb de indruk dat Jos het over een ander - niets - heeft dan jij.

Met vriendelijk groet

Mijn excuses, ik ben op de reactie hierboven vergeten mijn naam te plaatsen. Bij deze.

Jos Verheijden |  http://www.verheijdenconsult.nl

Het is mijn indruk dat jullie allemaal gelijk hebben!
Je maakt namelijk altijd een eigen interpretatie van de werkelijkheid. Die interpretatie maak je onder andere door je overtuigingen. Overtuigingen zijn van nature NIET waar. Het is altijd jóuw illusie.
Als het dan toch een illusie is, maakt het dus niets uit; neem dan de meest plezierige.
Dat is wel zo prettig.
Belangrijker is misschien nog wel, dat overtuigingen altijd bevestigd willen worden. Neem dus alleen versterkende en onbeperkende overtuigingen.
Als je er van overtuigd bent dat iets níet kan, krijg je waarschijnlijk gelijk. Als je denkt dat iets wél kan, krijg je waarschijnlijk ook gelijk.
Wat wil jij?
Groetjes,
Jos Verheijden

Jacques Bonneur |  http://www.fooddispense.eu

Ik ga met Sandra mee. Gebakken lucht! De werkelijkheid is niet maakbaar. Niemand heeft dat ooit kunnen bewijzen.
Groeten !
Jacques Bonneur

Benno Rijpkema |  http://Www.ragroep.nl

Gebakken lucht of niet, laat die gebakken lucht nu eens lekkerder ruiken van verbrande lucht. Mensen hebben de natuurlijke neiging omzich aan te sluiten bij succes. Als jouw overtuiging je een negatief beeld geeft van de zogenaamde werkelijkheid, zul je ook negativiteit uitstralen. Je kent ze vast wel, de mensen die alleen maar zwart kunnen kijken. Op feestjes zijn dat de notoire alleenstaanders of ze hebben gelijkgestemden om zich heen.

Voor hetzelfde geld (kost echt niets meer!) kun je je overtuiging herprogrammeren in een positieve kijk. En dan de vraag: wat zal eerder mensen (lees klanten) aantrekken?

Ik weet voor mijzelf, maar ook de mensen die ik coach op deze wijze, dat succes verzekerd is.

Colin

Beste allemaal,

Allereerst wil ik mijn respect betuigen voor Hans Oelen, hij durft het onderwerp bespreekbaar te maken!

Of je het nu spiritueel of paranormaal noemt of gewoon bezig zijn met het onderbewustzijn, het raakt allemaal de kern van het feit dat emoties belangrijk zijn, niet ontkent mogen worden, en een hele balangrijke functie hebben in het algemeen, maar zeker belangrijk zijn binnen het verkoopproces.

Wanneer ik 'sochtends opsta, creeer (lees visualiseer) ik mijn dag, op de mienier dat ik wil dat mijn dag verloopt. Daarbij in gedachten houdend: (op de mannier zoals Hans het hierbove beschreven heeft) emoties, gevoel, sfeer en zelfs geuren. wanneer ik dit doe kan ik mezelf gerust een target opleggen van 9 of 10 sales (uitzonderlijk hoog) die ik dan daadwerkelijk haal aan het einde van de dag.

Het is maar net wat je er zelf van maakt!!! (wat je zelf creeert)

heb ik geen zin om mijn dag eerst helemaal te visualiseren dan zullen mijn scores die dag zeker lager zijn dan die 10, die ik me kan permiteren als ik wel mijn dag van te voren ('sochtends in de trein)creeer.

Wanneer ik naar een sollicitatie ga en ik niet echt te behoefte heb aan een nieuwe baan, maar ga sollociteren omdat ik misschien wat beters vind. Dan heb ik minder succes dan dat ik vol overtuiging naar de sollicitatie ga en van te voren (mischien zelfs meerdere keren) de sollicitatie visualiseer en creeer.

Ook hier geldt weer: "het is maar net wat je zelf (in je hoofd) van je dag maakt" zo maak je je eigen waarheid!

Ga je mokkend naar je werk met als doel de dag uit te zitten, je target (van 3 sales)te behalen en naar huis te gaan: dan is het maar de vraag of je uberhoubt die 3 sales gaat halen die dag. Het gaat allemaal om je instelling (je onderbewuste instelling).

Mijn ervaring is dat je deze onderbewuste instelling kan beinvloeden, door je dag van te voren te visualiseren en te creeeren. Elke keer als mijn dag dus toch weer zo verloopt als ik van te voren bedacht had, geeft dat me weer kracht om dit de volgende keer weer te doen.

Voor diegene die denken dat het gebakken lucht is: Probeer het een keer zal ik zeggen, mochten er aspecten in je dag naar voren komen die duiden op de aspecten die je gecreeerd of gevisualiseerd hebt: dan weet welke waarheid de juiste is.

Colin

Ook sorry vergeten mijn naam onder mijn reactie te zetten,

Ik lees veel over verschillende sales onderwerpen, en deel de interessantste artikelen gaag! volg me op Twitter @ColinGroos

Jacques Bonneur

Colin,
Ik ben inmiddels zo'n 40 jaar marketeer. Als ik 's morgens in m'n auto stap en er van overtuigd ben dat het die dag wel niks zal worden, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk ook niets. Dat klopt. Maar dat heeft helemaal niets met emoties, hokus pokus en zelfs niets met NLP te maken. Zoals ik al stelde, heeft nog nooit iemand aan kunnen tonen dat de werkelijkheid maakbaar is. Prospect/klanten zijn net mensen, ze dansen niet naar jouw of mijn pijpen. Negen en zelfs wel tien sales per dag! Als je 9 of 10 potentiële klanten benadert dan zitten ze in de commerciële wereld om jou te springen. Als je er vijftig benadert praten we over 20%. In het eerste geval wil ik graag een dagje van je komen leren. En ja sorry, ik ben een realist die niets op heeft met goeroe's en andere Baghwan -achtige types. Groeten !

Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties op dit artikel. Hieruit blijkt dat er vele verschillende manieren zijn om naar zaken als verkoop en succes te kijken.... en dat maakt de mogelijkheden van de ontwikkeling van het vakgebied alleen maar groter.
@Jaques
Ik waardeer het oprecht dat je regelmatig reageert op artikelen van mijn hand. Dat wij qua visie niet op dezelfde lijn zitten, is duidelijk en dat nodigt uit tot een dialoog over de vele mogelijkheden die het vak verkopen in zich heeft.
Het zal je misschien verbazen, maar wij hebben toch een overeenkomst. Ik ben ook een realist, net als jij.
Ik heb ook een hypotheek en maandelijkse kosten die betaald dienen te worden, en die verdien ik niet met zweverigheid en goeroe-gedrag. Ik doe het op mijn manier en jij op de jouwe....
Er zijn echter ontwikkelingen gaande de laatste jaren, waar je met veroordelend taalgebruik niet aan voorbij kunt gaan. Eén van de grootste LinkedIn groepen is bijvoorbeeld het spiritueel ondernemers netwerk, waar ook een aantal CEO's van de A brands in Nederland deel van uitmaken. Kortom, je verbant met jouw uitgesproken mening wel een hele grote groep professionals naar de prullenbak der fabels en zweverigen.
Daarnaast, en laat ik bescheiden zijn, noem je met een grote stelligheid dat NIEMAND...... wil je zo vriendelijk zijn om hier in ieder geval één persoon van af te halen, want ik val niet onder die NIEMAND, en velen met mij.
Kortom, Jaques, ik respecteer je mening, stel het heel erg op prijs dat je reageert, maar ga geen collega's voor zweverts uitmaken, terwijl ze keihard kunnen bewijzen dat ze op een andere manier dan jij hun verkoopresultaten halen. Er is plaats voor beiden in de markt!

Colin

"Ik ben inmiddels zo'n 40 jaar marketeer. Als ik 's morgens in m'n auto stap en er van overtuigd ben dat het die dag wel niks zal worden, dan wordt het hoogstwaarschijnlijk ook niets. Dat klopt. "

Een typisch voorbeeld van je dag creeren!

Je kan het zo simpel, ingewikkeld, negatief of poaitief maken als je zelf wilt!

Groeten, Colin

Jacques Bonneur |  http://www.fooddispense.eu

Colin,
Dat is nu precies wat ik bedoel. Ik creër niets, jij creërt dat ik iets creër. Jammer dat je niet ingaat op mijn verzoek een dagje met je mee te mogen lopen.
Hans,
Dank voor je complimenten. Ook ik heb een LinkedIn profiel. Het spiritueel ondernemers netwerk ben ik ook tegen gekomen. Dat een aantal CEO's van A brands daar deel van uitmaken zegt niets. Immers, als in vergadering een voorstel wordt aangenomen met 6 voor en 4 tegen, impliceert dat niet dat de juiste beslissing werd genomen.
Verder moet ik bekennen me niet al te veel te hebben verdiept in kwantumfysica. Desondanks zie ik geen enkel verband met het al dan niet succesvol zijn in de verkoop. ‘De wetten van het universum’ is ook een nogal ruim begrip en voor meerdere uitleg vatbaar. Dat effect van zelfbeïnvloeding van het onderbewuste door de kwantumfysica bewezen wordt is geenszins juist. We kunnen natuurlijk stellen ‘baat het niet, dan schaadt het niet’ daar zou ik nog in mee kunnen gaan.
Waar ik niet in mee kan gaan is dat pseudo-wetenschap door die en gene wordt gebracht als zijnde een wetenschap. De lezer wordt dus een broodje aap verkocht. En dat is jammer. En nogmaals, niemand heeft ooit -onderbouwd- aan kunnen tonen dat zaken als NLP, autogene training etc. het beoogde effect hebben. Terzijde, ik heb niemand ‘zweverts’ genoemd, zoals je stelt. Het is Sandra Derksen die in haar reactie zegt: “U verkoopt alleen maar een nieuwe illusie en daardoor wel degelijk zweverig”.
Groeten !


Cindy Spronkmans

Ik wil alleen maar even kwijt dat door de actieve coaching van Hans, die door sommige van jullie als zweverig of zelfs als "hokus pokus" wordt beschouwd, ik langzaam maar zeker ben gaan inzien waar mijn kracht ligt en wat mij en mijn zaak zo uniek maakt.

Door "de gebakken lucht" en "het verkochte broodje aap" heeft mijn zaak een positieve doorstart gemaakt en is deze niet alleen rendabeler geworden, maar voel ik me er nog goed bij ook!

@Jacques U mag wel een dagje met mij meelopen hoor! :-)

Groetjes Cindy.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel