Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Nieuwe Klanten, hoe dan? (Marianne van de Water)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Jouw klant als intermediair (Herman Meijer)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Spreek dezelfde "sales" taal (André Hagelen)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Overtuigen aan de telefoon - de 5 beste tips! (Marianne van de Water)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Stairway to Heaven (Jorg Hartog)
Hoe breng je een prijsverhoging? (André Hagelen)
Zo draagt tenderdesign bij aan de gunning (Natasja Hoogenboom)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales (André Hagelen)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Samenwerken is de sleutel (Rene Knecht)
Alweer dezelfde klant bellen?! (Marianne van de Water)
Anti-Marketing: ga op zoek naar creators! (Rene Knecht)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (Marianne van de Water)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? (Rene Knecht)
Contact met je klant? Bellen! (Marianne van de Water)
Demotiverende valkuilen voor salesmanagers (Jan-Willem Seip)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
'Even een klant binnen roeien' (Marianne van de Water)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing (Rene Knecht)
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Voorkom gezichtsverlies in een salesgesprek (Jorg Hartog)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van de herhaling! (Marianne van de Water)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Acquisitie is leuk! (Marianne van de Water)
From Call to Close (Jorg Hartog)
Contact maken met het veranderbrein (Rene Knecht)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! (Jorg Hartog)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? (Richard van Houten)
IMPACT van de EERSTE indruk! (Herman Meijer)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
De Kunst van Begrip Tonen (Jos Burgers)
Van Klik naar Conflict? (Rene Knecht)
In 6 stappen meer reactie op je mail (Jorg Hartog)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (Rene Knecht)
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Hoe onzekerheid je sales kan boosten (Rene Knecht)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
Finance: Feiten en Fabels (Marianne van de Water)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
De kracht van deadlines (André Hagelen)
De krachtigste afsluittechniek die er bestaat (Rene Knecht)
Een compliment is nog geen waardering (Jos Burgers)
Hoe kom je voorbij de secretaresse (Marianne van de Water)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Thuiswerken? Tips van een admiraal (André Hagelen)
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (Marcel Hoefman)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
Wat doe jij om jezelf in deze Coronatijd te motiveren? (Hans-Wouter van Dam)
Je introductie is goud waard (André Hagelen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (Michel Hoetmer)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Anchoring - de juiste stemming creëren bij uw prospect (Rene Knecht)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)

Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging

Accepteert u zomaar alle LinkedIn-uitnodigingen? Stuurt u zomaar uitnodigingen aan onbekenden, 'gewoon' om uw netwerk te vergroten? Op beide vragen is het juiste antwoord uiteraard: "Nee." Maak ook hier het verschil met uw originaliteit.

Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging

Velen maken gebruik van LinkedIn om hun – voornamelijk zakelijk – netwerk op te bouwen en te onderhouden. Net zoals met vele andere activiteiten zijn er do's and don't's die de moeite waard zijn om er aandacht aan te besteden. In Deel 1 van dit tweeluik LinkedIn behandel ik de uitnodiging.

Voorbij de klakkeloosheid
LinkedIn biedt lijsten van potentieel interessante contacten aan. Klikt u op 'uitnodigen' dan ontvangt de gekozen persoon een standaarduitnodiging, zoals "I'd like to add you to my professional network" of "Ik wil u graag toevoegen aan mijn professionele netwerk op LinkedIn".
Ooit zo'n uitnodiging ontvangen?
En accepteert u deze?
Ik niet. Hieronder een voorbeeldbericht dat ik terugzend; LinkedIn is immers zo aardig om het e-mailadres van de zender beschikbaar te stellen*:
Dank - én ik heb meer nodig, Richard.
Jij en ik zijn unieke wezens; daarom accepteer ik geen 'standaarduitnodigingen'.
Alleen persoonlijke, met motivering ("Waarom ik?").
Opvallend is dat ik 19 van de 20 keer niets meer te horen krijg van zulke 'Richards' – wat prima uitkomt, omdat het geen zin heeft om met iemand te netwerken die niet communiceert!
Wees ervan overtuigd dat er nogal wat 'verzamelaars' zijn die op die manier misbruik maken van LinkedIn; u toch niet, natuurlijk ...

Uitzondering
In een enkel geval ontvang ik een standaarduitnodiging van een oude 'verloren gegane' relatie, dus eigenlijk een bekende. Dan klik ik op 'accepteren' en zend ik – als voorbeeld – een bericht als:
Dank je, Bob!
Normaliter ga ik niet op 'standaarduitnodigingen' in.
Alleen persoonlijke, met motivering.
Maar in jouw geval maak ik graag een uitzondering.
Onderwerpveld in de e-mail
Wanneer ik zo'n bericht zend, ziet het onderwerpveld er zo uit:
Onderwerp: >> LinkedIn <<
Wees origineel
De truc is om te weten hoe de standaarduitnodiging te omzeilen. Heel eenvoudig: u klikt op de naam van de persoon en u komt op zijn 'openbaar profiel'. Daar is een blauwe 'Contact'-knop. Daar klikt u op en u krijgt een aantal vragen te beantwoorden.
Tenzij u andere informatie heeft – zoals het e-mailadres van de ander – klikt u op de optie dat u bevriend bent met deze persoon.
Daarna kunt u het uitnodigingsveld invullen. Houd het kort, eenvoudig en vrolijk:
Zullen we 'linken', Jan?
Ik zie aardige overeenkomsten en je doet boeiende dingen.
Hartegroet,
DAVID
En als het iemand is die ik ooit heb ontmoet, bijvoorbeeld op een netwerkbijeenkomst:
Zullen we 'linken', Jan?
Fijn om je bij de Open Coffee te hebben ontmoet!
Hartegroet,
DAVID
Tablet/smartphone
Deze middelen hebben een eigen LinkedIn-app. Daarmee kunt u uitsluitend standaard-uitnodigingen verzenden. Het kost echter weinig moeite om LinkedIn via de browser te openen teneinde een persoonlijke uitnodiging te schrijven. LinkedIn is dan beschikbaar in een wat beknoptere versie dan op de 'gewone' computer; daardoor treft u rechts van de foto maar één knop aan. Door op deze knop te klikken opent zich een menu met 'Connect' op de tweede plaats. Hiermee komt u op het juiste scherm voor een persoonlijke uitnodiging.

Dienstbaarheid

Het is een kunst om in uw eigen kracht te staan en uw netwerk uit te bouwen. Het selectief kiezen van interessante relaties vanuit een dienstbare opstelling (dus, alles behalve 'graaierig'!) is een waardevol criterium.


Deel 2 – 'De aanbeveling' vindt u hier.


(*) Belangrijk
Sinds de originele publicatie van dit artikel is LinkedIn (einde 2015) gestopt met het meezenden van het e-adres. Dit feit maakt het uiteraard moeilijker om de beschreven stappen uit te voeren. Zoeken op het internet levert echter verrassend vaak een bruikbaar e-adres op, waardoor u de “Waarom ik?”-vraag alsnog kan stellen.

David Bloch

David  Bloch
In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: LinkedIn, Netwerken, Communicatie
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   5,6
(33 stemmen)
Reacties

John Veldhoen

Ik begrijp je standpunt en het is natuurlijk optimaal als je een leuke persoonlijke uitnodiging verstuurd of ontvangt.

Maar waar het feitelijk om gaat is of degene interessant voor jou is of niet. Ik baseer mijn acceptatie keuze dan ook niet op het feit hoe leuk het verzoek is maar hoe interessant de connectie is of kan zijn. Linkedin is veel meer dan je persoonlijke database van bestaande relaties en mensen die je al kent. In dat kader begrijp ik ook mensen niet die alleen verzoeken accepteren van mensen die ze live ontmoet hebben. Dan mis je echt het doel van linkedin.

Een antwoord terug sturen dat je meer nodig hebt en een motivering vind ik echt te ver gaan en zelfs een tikkie arrogant. Er even van uitgaande dat jij zelf ook interessant bent voor die ander kun je best een standaard verzoek sturen. Meer dan 80% van de verzoeken op Linkedin geschieden op die wijze.

Je bent duidelijk, John, in hoe JIJ LinkedIn ziet en gebruikt.

Uiteraard is het nut van een relatie inherent aan wat in het artikel staat - met JUIST de aanbeveling om de reden ('motivering') van het verzoek om te linken op te nemen in de uitnodiging.

Dat 'meer dan 80%' van verzoeken 'standard' is, is eerder een bewijs van de lege klakkeloosheid waarmee sommigen (waaronder vele 'verzamelaars') misbruik maken van dit middel.

'Arrogant' is een fascinerend woord in het Nederlands.
Het wordt vaak verward met 'een gezond gevoel voor eigenwaarde' en zegt meer over degene die het woord gebruikt, dan over de ander.

Verder ben ik een voorstander van een correct gebruik van Nederlands. Ook dát is een uiting van het gewenste imago.
Daarom is het 'verstuurt of ontvangt' in jouw 2e regel.

Joop

Beste David,

Je bent wel erg snel gepikeerd.

Met hartelijke groet,

Joop

Beste Joop,

Aha!

Met hartelijke groet,

DAVID

Erik Mooibroek

Jongens, jongens, ik ken jullie niet, maar deze discussie gaat de verkeerde kant op. Vond het artikel wel aardig, door een persoonlijke uitnodiging val je wel op en word je onthouden. Maar alleen linken om het linken brengt natuurlijk niks, dus hoe blijf je daarna relevant in contact, door actief te zijn en jezelf te ' branden' .

Juist, Erik - het is zó belangrijk om het 'linken' FUNCTIONEEL én WAARDEVOL te houden.
Er zijn - nogmaals - veel 'verzamelaars' die alleen maar willen halen.
Maar écht netwerken draait vooral om geven en delen in ieders voordeel.

Het valt me overigens op hoeveel leden hun profiel gebruiken om over hun bedrijf te schrijven.
Daardoor profileren ze zichzelf als workaholics; ik krijg immers geen andere informatie over waar hun passie werkelijk ligt.
Ja, het is een kunst om een zinnig profiel te schrijven, laat staan een passende foto erbij te plaatsen.

Let op de volgende aflevering, Deel 2!

Deze korte video (<5 min) biedt een gezond perspectief op de (a)sociale media ... en meer:

https://www.youtube.com/watch?v=K8_-ABYRdSQ

Jefta

Goed bedacht en doordacht.
Echter, in het voetlicht treden (zoals ik nu doe!) trekt ook aandacht van negatieve relaties. Ik doel hier op bekenden met hun preferentie voor contacten. Zo heb je een goed contact met de ene, is het opeens voorbij doordat je contact legt met de ander. Selectief hierin blijven is moeilijk. Zoals mijn digibete vrouw het over "LINKDING" heeft, schuilt er misschien iets van waarheid in haar bewoording. ;-)

Je bent heerlijk duidelijk, Jefta!
Het mooiste van wat jij beschrijft - de negatieve reacties - is dat het je uiteindelijk helpt om te schiften: wie wel, wie niet.

Selecteren moeilijk? Zou het een uitdaging voor jou zijn om je grenzen duidelijker te stellen?
Om iemand zelfs AF TE WIJZEN?

Leuk ook, dat 'LINKDING'!

Interessant artikel, dat me andermaal aan het denken zet over de klakkeloosheid waarmee we de zogenaamd sociale media gebruiken.

"omdat het geen zin heeft om met iemand te netwerken die niet communiceert!" is een mooie conclusie als iemand niet reageert op je vraag.

Mooi filmpje!

Dank je wel, David, voor je schrijfsel!

Heerlijk, jouw bevestiging, Ronald!
Dank je - ik voel me aangemoedigd om door te gaan.
En ja, Deel 2 vólgt!

Nuri Kierik |  http://

Het is een geweldige idee om met iemand om juiste manier contact te hebben. Ik zal het zeker toepassen met mijn nieuwe contacten.

Je bent een winnaar, Nuri - je ziet iets in je voordeel en je maakt er gebruik van!

Katja Heemskerk

Beste David,

De wijze waarop jij een bericht terugstuurt naar iemand die een onpersoonlijke uitnodiging stuurt, gebruikte ik ook altijd. Ik kan tegenwoordig echter pas een bericht terugsturen als ik de uitnodiging al geaccepteerd heb. Ik kan de knop niet meer vinden dat ik een bericht terug kan sturen voordat ik een uitnodiging accepteer. Kun jij me helpen? Ik heb een standaard profiel.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,
Katja Heemskerk

Wat fijn, Katja, dat ook jij een standaarduitnodiging op deze manier weigert!
Ik ben het met je eens: LinkedIn heeft inderdaad recentelijk - zeker sinds de originele publicatie én een latere aanpassing van het artikel - de boel op z'n kop gezet. De verzenders e-adres is immers verdwenen uit het 'info-blok'.
Onlangs kreeg ik een standaardverzoek, maar door eenvoudig te googlen vond ik het juiste e-adres en kon op 'mijn'/'onze' manier terugmailen... en tot nu toe geen verdere reactie vernomen.
Ik heb op dit moment nog geen idee hoe het 'probleem' op te lossen... én ik blijf er aan werken, Katja!

Katja Heemskerk

Hoi David,

Blij te horen dat ik niet de enige ben met het probleem. Zodra ik de mogelijke oplossing heb, zal ik hem ook delen.

Groeten,
Katja.

Inmiddels - enkele dagen later - heb ik nóg zo'n geval meegemaakt, Katja.
Net als de eerste keer is het me met gemak gelukt om de www en het e-adres van de 'uitnodiger' te onfutselen... om mijn "Why me?"-vraag te stellen.
En tot nu toe heb ik geen reactie ontvangen - wat de strekking van mijn artikel én mijn standpunt stellig bevestigt!

Daphne Medik |  http://www.dmmcommunication.nl

Dank voor de vermelding, David. Het artikel heet 'Wie ziet de persoonlijke uitnodigingen nog?'. De link hierboven werkt niet; hopelijk deze wel: https://www.e-act.nl/ah/site?a=10&p=104730&h=1104749
In dit artikel krijg je tips hoe je de gepersonaliseerde uitnodigingstekst kunt terug vinden.

Eric Schmidt

Wederom goede tips...en zal het opvolgen. Met dank. Eric JNB/ZA

Het gaat je nu steeds meer opvallen, Eric, hoe vaak de standaardzinnen gebruikt worden.
En, ben JIJ standaard?
Alles behalve!
Daarom het belang van een eigen originele tekst... immers véél authentieker.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel