Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (Marcel Hoefman)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Hoe zit/staat/ligt u erbij als u belt? (Victor Bonke)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Word een onnatuurlijk goede verkoper (Jan-Willem Seip)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Duivelse details bij verkopen (Richard van Houten)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Hoe voorspelbaar is irrationeel koopgedrag? (Richard van Houten)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)
'Klikken’ kun je leren (Richard van Houten)
Om te winnen moet u... (Peter Stinckens)
Omgaan met afwijzingen (Michel Hoetmer)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Hoe legt u dat nou uit? (Enno van Kersen)
De 2 grootste vijanden van verkoopsucces (Richard van Houten)
Buy-In (Peter Stinckens)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Laat uw succes zich maar bewijzen (Hans Oelen)
Ook u moet begrepen worden (Peter Stinckens)
Durft u ook ANDERS te zijn? (David Bloch)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes moet je vieren! (Redactie Verkopersonline.nl)
Langdurig oprechte interesse voor de klant kunt u leren (Richard van Houten)
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) (Harrie van Heck)
Klanten willen producten aanraken (Tips & Advies Verkoop)
U hoeft niet altijd van ijzer te zijn (maar soms wel) (Enno van Kersen)
No more Mr Niceguy! (Richard van Houten)
De telefoon: onderdruk uw impulsen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat bezielt een prospect? (Steyn Elshout)
Dat zijn jouw woorden (Enno van Kersen)
Werk niet harder, werk slimmer! (Peter Stinckens)
De koper houdt van dynamiek (Richard van Houten)
Zorg dat uw spullen in orde zijn (Koert Wijnands)
Prospects zijn soms honden... (Yuri van der Sluis)
Onvoorwaardelijke aandacht (Peter Stinckens)
Voorkom Kopers Spijt (Enno van Kersen)
Twee soorten succesvolle verkopers (Richard van Houten)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
Verkopen met een leeg hoofd (Richard van Houten)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (David Bloch)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
Voorkom misverstanden (Peter Stinckens)
Vele wegen leiden naar order (Herman Meijer)
Overspelige klanten (Jan-Willem Seip)
Let op de koopsignalen! (Frank van Marwijk)
Hoe verkoop ik meer met dezelfde mensen? (Alexander Loudon)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. (Redactie Verkopersonline.nl)
Op weg naar flow in sales 1 (Marvin Sutherland)
Op weg naar flow in sales 2 (Marvin Sutherland)
Het geheim: zorg dat de klant uw aanbod aan zichzelf voorstelt! (Peter Stinckens)
Laat de klant weten dat u hem begrepen heeft (Peter Stinckens)
Het vertrouwen van de klant winnen (Peter Stinckens)
Ja, maar ... of veranderingsgezind? (David Bloch)
Ga niet op uw gevoel af ! (Redactie Verkopersonline.nl)
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” (Richard van Houten)
Rust in uw presentatie: niet te onderschatten! (Roeland Schweitzer)
Emoties zijn besmettelijk (Michel Hoetmer)
Verkoopeffectiviteit verbeteren (Richard van Houten)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Wat te doen als uw verkopers niet scoren? (Hans Oelen)
U irriteert mij (Richard van Houten)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (Peter Stinckens)
Even een kletspraatje maken... (Michel Hoetmer)
Wie presenteert en verkóópt: ú, of wat u projecteert? (David Bloch)
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! (Richard van Houten)
De echte voordelen van positief denken (Peter Stinckens)
Persoonlijke kracht en succes in sales (Verkoop Succes; Psychologie en Verkoop)
Doodzonde: de tijd van de klant vermorsen (Peter Stinckens)
The singing salesman (Roeland Schweitzer)
Verkoopmanagement = mentaliteitsmanagement (Herman Meijer)
Creëer a-ha! momenten (Richard van Houten)
De psychologie van de verkoper (Marvin Sutherland)
Voelt de klant zich veilig bij u? (Roeland Schweitzer)

Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen?

Als verkoper moet u vaak onderhandelen. Dit is van essentieel belang voor uw succes. Deze 8 krachtige tips helpen u sterker in uw schoenen te staan.

Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen?

Non-verbaal reageren
U weet al dat non-verbale communicatie krachtiger is dan de woorden die u uitspreekt. Stel dat uw gesprekspartner iets zegt dat voor u onacceptabel is. Gebruik dan géén woorden. Veel effectiever zijn subtiele reacties – een gebaar of beweging van lichte schrik, een trek in uw gezicht, een stokken van de adem – dan welke woorden dan ook. Veelal zal de ander enigszins terugdeinzen en redelijker worden.

Tip. Vergelijk uw eigen reactie als een klant de opmerking maakt: U bent te duur. Of u begint met uitleg en beredenering, of u maakt een zacht, begripvol geluid zoals: Tja ...

Voor wat hoort wat. De klant zegt duidelijk wat hij van u wil – kennelijk moet u iets inleveren. Maar als u op 'dit' inlevert, vraag dan 'dat' – waar hij moet inleveren.

Tip. Nadat u uw tegenbod doet – Als ik akkoord ga met uw prijs, waarin komt u mij dan tegemoet? – is het cruciaal om de ander alleen rustig aan te kijken en te wachten op zijn reactie.

Creëer spanning. Het is een waardevolle tool die u kunt inzetten om de ander van standpunt te laten veranderen.

Tip. Durf te confronteren met woorden zoals: U zult met iets beters moeten komen, of: Dat is onacceptabel.

Creëer ontspanning. Een even waardevolle tool is het ontstane ongemak (vaktaal: 'de pijn') bij de ander te onderzoeken.

Tip. Uitdrukkingen zoals Hoeveel harder moet ik nog werken om u tevreden te stellen? en Wat moet ik doen om het bod acceptabel voor u te maken? werken uitstekend – en in uw voordeel.

Compromis. Het is al te gemakkelijk om een verschil onder elkaar te verdelen – om de onderhandeling snel(ler) af te ronden.

Tip. Weersta deze stap zo lang mogelijk. Nooit de eerste zijn die met dat voorstel komt. Stel dat moment uit, bespreek eerst andere punten. Uiteindelijk verhoogt u de kans dat u er meer voordeel aan heeft dan wanneer u te snel toegeeft.

Algehele lichaamstaal. Zorg ervoor dat u rechtop in uw stoel zit met beide voeten plat op de grond.

Tip. Stel dat u een pen laat vallen, dan kunt u – al bukkend – zien wat de stand van de voeten van uw gesprekspartner is. Op de tenen? Onderbenen gekruist? Dan heeft u meer persoonlijke macht op dat moment.

Specifieke lichaamstaal. Onderhandelen is letterlijk spannend. Uw adrenalinepeil stijgt. Door ontspannen te blijven, blijft u ook waakzamer en bent u meer baas over uw adrenaline.

Tip. Zet de voeten plat op de grond, adem steeds rustig en diep uit door de mond, met ontspannen kaken.

De laatste troef. U kent de stellingen win-win, win-lose, lose-win. Het is absoluut in uw voordeel om steeds te handelen vanuit een wens om win-win te bereiken. Maar uw belangrijkste troef is het bereid zijn om géén zaken te doen.

Tip. De stelling no deal (Ik kies ervoor om me terug te trekken uit deze onderhandeling) betekent dat u vrij bent. Het geeft u meer onderhandelingsruimte dan de ander meestal heeft en is een krachtig middel om met uw klant tot een redelijker oplossing te komen.

Tot slot
U kunt uw onderhandelingsvaardigheden steeds verscherpen door u bewuster te worden van uw eigen gedrag en de werking van het machtsspel!

David Bloch
Perfect Presentation
David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 8,2
(53 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Frans Margadant

Goed verhaal al herken ik de meeste zaken wel rust is altijd het eerste wat getoond moet worden hierin toon je senioriteit.
Een gesprek is pas een gesprek op niveau als er wederzijds respect is, is dit niet het gaval dan stap ik regelmatig uit de onderhandeling. Na enkele dagen is de relatie bedaard en bellen we elkaar weer voor een vervolgafspraak. Zie het altijd zakelijk niet persoonlijk.

Theo Beuningen

Je weet het maar je vergeet het ook wel eens.

David Bloch

Dank aan Frans en Theo voor jullie aanvulling/opmerkingen.

Het is just fijn om in dit soort artikel voldoende herkenning te vinden.Anders wordt het een leerstuk, wat vaak moeilijker verteerbaar is. Daarom ben ik zo met Theo eens: herinnering --> her-inner-ing.

Een voorzichtige opmerking voor Frans: ik hoop van harte dat jouw schriftelijke communicaties aan klanten wat zorgvuldiger (= in correct(er) Nederlands) zijn opgesteld. <br>
Ook dit soort reactie is een vorm van presentatie!

Frans Mergadant

"Ook dit soort reactieS zijn een vorm van presentatie..."

Precies, Frans!
Juist dáárom reageer ik, juist dáárom besteed ik aandacht aan zelfs de vormgeving, laat staan de spelling, van een reactie - zeker wanneer IK reageer op andermans sites.

Peter Claesen

Soms kan men dingen blijkbaar niet voorzichtig genoeg opmerken, David.

En Frans:
Mocht u een keer niet precies weten welke regels er in de Nederlandse taal in een bepaalde zinsconstructie gelden, kijk dan gerust eens op www.taaladvies.net.
Dat is een zeer bruikbare en makkelijk te raadplegen website, waar alles duidelijk uitgelegd wordt.
In dit geval geldt bijvoorbeeld de volgende regel:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1230/

Met vriendelijke groet,
Peter

Dank, Peter, voor deze waardevolle aanvulling.
Kennelijk ben JIJ het met me eens hoe belangrijk een 'juist' taalgebruik is ... terwijl de taal verandert en steeds meer mensen blijken hun d's en t's (laat staan het verschil tussen een dubbelpunt en een puntkomma) niet (meer) te weten.
Wat is wijsheid?
Zelf weet ik HET antwoord niet, alleen MIJN antwoord, MIJN waarheid in deze zaak ...
DAVID

Alex Goja

It ain't what you do, it's the way that you do it!

Een geschenk is net zo goed als dat het verpakt is.

En vooral met de communicatie / presentatie in de verkoop doet dat opgeld! Tenzij ... men niet geïnteresseerd is in de voordelen van het product of samenwerking maar alleen op zoek is naar de winst op korte termijn, zoals prijskopers. Die laatste leer je vanzelf kennen als je regelmatig bezig bent met inschrijvingen (aanbestedingen).

"Inschrijven" is tegenwoordig een mode en wordt te pas en te onpas ingezet, zelfs voor kleine klusjes in groot onderhoud waar je normaliter je servicepartner de opdracht zou moeten laten uitvoeren. Maar ja, het is crisistijd hè. Toch kun je ook dáár een statement maken door een keer te weigeren om mee te doen!

Succes verkoopkanjers!!!

Alex, wat maak je een boeiend pleidooi voor 'de dingen ANDERS doen' en vooral 'ANDERS bekijken'!

sjaak |  http://geen

ik zit in een onderhandeling over een verknoeide levering van graveerwerk waarin ikzelf de inkoop betaald heb en de werkuren van voorbewerking, ik ben niet van plan de factuur van e 1200 te betalen, in eerste instantie was de leverancier akkoord om die factuur niette betalen, en nu na een volgnde wel goede levering zit er een factuur bij van de vorige hij is gereduceerd naar een 1/4 maar ik ga die niet betalen, met de tools in jullie mail ga ik verder onderhandelen en kijken of ik nog doorga met deze leverancier thx v d tools
sjaak

Hoewel ik met enige moeite door je woordenbrij heenworstel, Sjaak, ben ik blij dat je het gevoel hebt 'handvatten' te hebben gekregen om je te ondersteunen.

Sta me toe om dit citaat (heel vrij vertaald) van Stephen R. Covey toe te voegen: "Doe je best om eerst (de ander) te begrijpen, voordat je moeite doet om (door de ander) begrepen te worden."

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel