Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (Marcel Hoefman)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Hoe zit/staat/ligt u erbij als u belt? (Victor Bonke)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Hoe voorspelbaar is irrationeel koopgedrag? (Richard van Houten)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)
'Klikken’ kun je leren (Richard van Houten)
Om te winnen moet u... (Peter Stinckens)
Omgaan met afwijzingen (Michel Hoetmer)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Hoe legt u dat nou uit? (Enno van Kersen)
De 2 grootste vijanden van verkoopsucces (Richard van Houten)
Buy-In (Peter Stinckens)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Laat uw succes zich maar bewijzen (Hans Oelen)
Ook u moet begrepen worden (Peter Stinckens)
Durft u ook ANDERS te zijn? (David Bloch)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes moet je vieren! (Redactie Verkopersonline.nl)
Langdurig oprechte interesse voor de klant kunt u leren (Richard van Houten)
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) (Harrie van Heck)
Klanten willen producten aanraken (Tips & Advies Verkoop)
U hoeft niet altijd van ijzer te zijn (maar soms wel) (Enno van Kersen)
No more Mr Niceguy! (Richard van Houten)
De telefoon: onderdruk uw impulsen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat bezielt een prospect? (Steyn Elshout)
Dat zijn jouw woorden (Enno van Kersen)
Werk niet harder, werk slimmer! (Peter Stinckens)
De koper houdt van dynamiek (Richard van Houten)
Zorg dat uw spullen in orde zijn (Koert Wijnands)
Prospects zijn soms honden... (Yuri van der Sluis)
Onvoorwaardelijke aandacht (Peter Stinckens)
Voorkom Kopers Spijt (Enno van Kersen)
Twee soorten succesvolle verkopers (Richard van Houten)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
Verkopen met een leeg hoofd (Richard van Houten)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (David Bloch)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
Voorkom misverstanden (Peter Stinckens)
Vele wegen leiden naar order (Herman Meijer)
Overspelige klanten (Jan-Willem Seip)
Let op de koopsignalen! (Frank van Marwijk)
Hoe verkoop ik meer met dezelfde mensen? (Alexander Loudon)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. (Redactie Verkopersonline.nl)
Op weg naar flow in sales 1 (Marvin Sutherland)
Op weg naar flow in sales 2 (Marvin Sutherland)
Het geheim: zorg dat de klant uw aanbod aan zichzelf voorstelt! (Peter Stinckens)
Laat de klant weten dat u hem begrepen heeft (Peter Stinckens)
Het vertrouwen van de klant winnen (Peter Stinckens)
Ja, maar ... of veranderingsgezind? (David Bloch)
Ga niet op uw gevoel af ! (Redactie Verkopersonline.nl)
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” (Richard van Houten)
Rust in uw presentatie: niet te onderschatten! (Roeland Schweitzer)
Emoties zijn besmettelijk (Michel Hoetmer)
Verkoopeffectiviteit verbeteren (Richard van Houten)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Wat te doen als uw verkopers niet scoren? (Hans Oelen)
U irriteert mij (Richard van Houten)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (Peter Stinckens)
Even een kletspraatje maken... (Michel Hoetmer)
Wie presenteert en verkóópt: ú, of wat u projecteert? (David Bloch)
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! (Richard van Houten)
De echte voordelen van positief denken (Peter Stinckens)
Persoonlijke kracht en succes in sales (Verkoop Succes; Psychologie en Verkoop)
Doodzonde: de tijd van de klant vermorsen (Peter Stinckens)
The singing salesman (Roeland Schweitzer)
Verkoopmanagement = mentaliteitsmanagement (Herman Meijer)
Creëer a-ha! momenten (Richard van Houten)

Bedankt! De grote kracht van een klein woord

U kent al lang de motiverende kracht van een origineel en welgemeend compliment. Ontdek nu wat u kunt bereiken met eenvoudigweg bedanken.

Bedankt! De grote kracht van een klein woord

Er bestaan culturen waar het eenvoudigweg aanvaarden van een ding, dienst of aai gelijk is aan uitdrukking van waardering. Maar in het Westen geldt een ander cultuurstelsel rond het geven en ontvangen. Een 'alstublieft' en een 'bedankt' of 'dank u wel' zijn hier geheel op hun plaats en zijn in het sociale verkeer krachtiger dan een compliment.

Vergelijking 1
Uw zus trouwt, verhuist ver weg en krijgt een kindje. U zendt een cadeau. Eigenlijk is het cadeau voor haar en uw zwager, maar u zendt het aan de baby. Dat is het spelletje. U hoort later niets, u weet zelfs niet of het pakket is aangekomen, er wordt niets over gezegd.
Het valt u op. Het kindje heeft z'n 1e verjaardag. U zendt weer een cadeau. Weer hoort u niets.
Vraag: hoe lang blijft u cadeaus geven?

Vergelijking 2
U heeft een netwerk: uw collega's, klanten, andere vakrelaties en waarschijnlijk een aantal contacten via de social media of een ander netwerk, zoals een businessclub.
U komt een interessant artikel tegen, maakt er een pdf van en stuurt het aan een relatie.
Het valt u later op dat u geen ontvangstbevestiging krijgt, laat staan 'bedankt' of 'wat fijn dat u aan me denkt'. U komt weer een waardevol artikel tegen, dat eigenlijk voor deze relatie van belang is.
Vraag: neemt u weer zoveel moeite?

Door anderen te helpen, helpen we onszelf, want al het goede dat we uitdelen, voltooit de cirkel en keert naar ons terug.
Flora Edwards


Dankbaarheid ...
... is een onzichtbaar en toch terdege voelbaar smeermiddel in de sociale omgang. De charismatische (s)preker Robert H. Schuller (bekend van zijn Crystal Cathedral) is stellig over de kracht van dankbaarheid:

"Develop een attitude of gratitude."
(Ontwikkel een houding van dankbaarheid.)

Smeermiddel? Ja, in de positieve zin, want het houdt de bal aan het rollen en het resulteert in navolging. Er is een stroom aan informatie die uit uw netwerk naar u toe komt. Informatie die soms overbodig is, soms ook heel nuttig. Alleen u kunt dat beoordelen, de zender niet. Maar om deze stroom gaande te houden is het zaak in ieder geval te bedanken voor wat feitelijk een geschenk is – al klikt u daarna op de 'delete'-knop. Bedenk dat de kans bestaat dat als u verzuimt om positief te reageren, de ander zich terughoudend gaat opstellen waardoor de stroom stagneert. En als u echt geen informatie meer wilt ontvangen, wees dan zo attent om dát te communiceren! Die oprechtheid kweekt begrip, zodat de stroom ook in de richting van anderen blijft stromen.

Kleine handeling, groot gebaar
Alles wat u van een ander zo maar krijgt, beschouw dat als een cadeau. Bedank hiervoor.
Het kan heel eenvoudig zijn. Stel, u ontvangt een poststuk van een relatie. Een korte e-mail om de ontvangst te signaleren is een attent gebaar dat u zelf misschien ook zult waarderen.
Of stel, u krijgt bericht van LinkedIn dat iemand uit uw netwerk u heeft 'endorsed' of voor u een 'testimonial' heeft geschreven. Dat laat u toch niet onopgemerkt voorbij gaan? Een kort 'dank je wel' in het onderwerpveld van het LinkedIn-bericht is het minimum wat u kunt doen. Of u daarna een 'testimonial' of 'endorsement' voor de ander regelt, is voor de hand liggend.

Houd altijd deze woorden van Zig Ziglar in gedachten: "U kunt alles krijgen wat u wilt, als u maar genoeg mensen helpt om te krijgen wat zij willen."

Wederkerigheid
Ergens staat geschreven: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet." Maak het geheel positief en maak er een gewoonte van om de ontvangst van berichten te bevestigen, om te bedanken voor reacties op uw blog, om vriendelijke acties te waarderen ... want uw 'attitude of gratitude' zal een uitstralingseffect hebben en creëert steeds meer van wat voor u wenselijk kan zijn!
David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 8,7
(36 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

David,

Met veel plezier heb ik dit artikel gelezen en ik ben je dankbaar voor de inspiratie en voor de bevestiging die dit geeft.
In tegenstelling tot alle verkoopmethodes die door de jaren heen zijn bedacht en uitgedragen, is het juist de grondhouding van dankbaarheid die het grote verschil maakt.

Kijk om je heen, met gerichte aandacht, en neem waar, signaleer, dat het met name ook in huidige tijden en economische omstandigheden, juist de mensen zijn die denken, voelen en handelen vanuit waardering en dankbaarheid, die de crisis aan zich voorbij zien trekken, zonder er echt last van te hebben.

Fijne dag

Wat een HEERLIJKE én BEVESTIGENDE aanvulling, Hans.
Dank hiervoor.

Hierin bevestig je tevens JOUW grondhouding, die zo duidelijk voelbaar is in de prachtige artikelen die jij schrijft en die zó voedend zijn.

Ja, het is bijna triest om te merken hoeveel moeite hoeveel mensen hebben om een eenvoudige 'bedankt' te gebruiken, laat staan dat ze enige blijk geven van diepere dankbaarheid in hun leven.
Soit - misschien maakt dit deel uit van hún levenslessen!

Henk de Gruiter

Zo waar en zo krachtig, zoals je het beschrijft, David Bloch.

Bovendien als je een dankbare houding uitstraalt, word je er zelf ook blij van.

Wat een heerlijke aanvulling, Henk!
Zó waar, over blijheid ...

Herman Meijer - ORAVI

David,

Een uitstekend artikel. Goed en helder geformuleerd. Ik ben het er helemaal mee eens. Tevens sluit ik mij aan bij de reactie van Hans Oelen. Graag voeg ik daar aan toe:
'Van een dankwoord of attente reactie is nog nooit iemand armer geworden'

Herman, jij bent een de weinigen in mijn netwerk die dankbaarheid in hart en nieren leeft én uitstraalt.
Jouw optimisme en doorzettingsvermogen zijn voorbeeldig.
En voor jouw voorbeeld ben IK dankbaar!

Herman Meijer - ORAVI

Dank je wel, David -:)

Herman, je bent zo heerlijk consequent!

Ilse Rietdijk |  http://www.ilseretdijk.nl

Dit artikel spreekt mij bijzonder aan. Het sterkt mij in het vinden van de juiste woorden, wanneer ik de boodschap van dit artikel in mijn -vooral - email relaties wil duidelijk maken.
Want zo denk ik er n.l. exact ook over.

Groet,
ILSE

Ja, Ilse - je raakt een belangrijk punt hier.
Eenvoudige dankbaarheid óók in e-mailverkeer is vandaag de dag behoorlijk zoek ... terwijl het zó makkelijk en voor de hand liggend is om 'gewoon' te bedanken voor een e-mail.
Zo houd je immers de uitwisseling gaande (net als in tennis: je mept de bal terug en het spel gaat door!).

Dus, Ilse, dank voor het te berde brengen van dit onderwerp!

Tip: ik weet zeker dat je website ANDERS geschreven hoort te zijn.
Maar het is o-zo-makkelijk om te vergeten om reacties-op-internet nauwkeurig na te lopen voor het verzenden ...!

Chuck van Eekelen

Dank je, David, voor dit artikel.

Over het algemeen ben ik een dankbaar mens. Toch laat ik soms achterwege om deze dankbaarheid uit te drukken.

Veelal denk je dan (onbewust) "ja, hij/zij snapt wel dat ik daar dankbaar voor ben".

Dat is net zo raar als denken "ze weten toch dat ik van ze hou" als je daar nooit uiting aan geeft.

Zoals zo vaak, beste David, een prachtige reminder om hier beter op te letten en de vruchten van mijn verbeterde gedrag te gaan plukken.

Greetinx,
C.

Ik geniet van je openhartige reactie, Chuck, alsook van je bereidheid om 'hand in eigen boezem te steken'.
Ja, verantwoordelijkheid nemen ... soms heel lastig, maar wel het begin van verandering.
Dank je voor je waardevolle aanvulling!

Petra van der Hulst |  http://www.metoscope.com

Dit is zó waar, David!
Ik weet nog dat ik bij één van mijn eerste werkgevers de directeur bedankte voor het ontvangen kerstpakket. Van alle zestig werknemers die hetzelfde pakket ook hadden gekregen waren ik en één andere collega de enigen die die deden, zo hoorde ik later.
Een ander voorbeeld: Ik werd door iemand op LinkedIn endorsed. Ik stuurde deze lieve man een bedankje en endorsements terug. Daarop hoorde ik niets meer van hem. Zoiets zet de 'flow' stil en dat is jammer.
Ik moet wel zeggen dat ik ook niet elke mailing die per post of via de e-mail binnenkomt waardeer... (zal hier voortaan op letten, dank je voor de bewustwording, David) maar dankbaarheid voelt zo... dankbaar... ook voor jezelf!

Petra's voorbeelden zijn precies de perfecte, eenvoudige voorbeelden waar het om gaat.
Wat fijn dat je de essentie van mijn artikel begrijpt en herkent, Petra - dank je.

Roelof Oving

Het zijn de kleine dingen die het doen!.
Kleine moeite om iemand te bedanken en je krijgt er veel voor terug in de meeste gevallen.

JIJ begrijpt het, Roelof!
Dankbaarheid is een sleutel die VELE deuren opent én open houdt!
Heerlijk om je bevestigende woorden te lezen ...

Frans

Het artikel slaat de spijker op zijn kop en in het vluchtige sociale verkeer, wordt het bedankt steeds meer vergeten.

Zo is dat, Frans ... het hoort in het rijtje van 'hoi + naam' in e-mails en 'Ja, met Jan' bij het opnemen van de telefoon.

Herman Meijer noemt het 'verhuftering van de maatschappij'.
Hoe dan ook, geniet IK van alle bijval in de reacties.

Kennelijk zijn er nog steeds velen die voor dit soort zaak nog steeds gevoelig zijn en dát verblijdt me!

barbaraheynen@home.nl |  http://barbaraheynen@home.nl

We hebben het allemaal nodig gewaardeerd te worden, daarom is het leren waarderen van de ander met een dank je wel zo belangrijk.

JUIST, Barbara ... "What goes around, comes around!"

Mooi en duidelijk artikel ;)

Heel fijn, Grandjil - dank je.
Want nú weet ik dat jij, na het lezen van mijn artikel, anders gaat omgaan met degenen die met jou in contact komen!
Share your light, love and laughter!

Maarten Klein Haneveld |  http://www.fit-global.com

Heerlijk om het te lezen en geweldig om dat te ervaren. In de praktijk zeggen we misschien nog wel "dank je wel" als je iets wordt aageboden. In de digitale wereld (dus in dit voorbeeld een "e-mail") vergeten we dat vaak. Ik heb weer een verbeterpuntje!

Wat een warme, hartelijke reactie, Maarten, waarvoor - uiteraard! - mijn dank en waardering.
Je maakt duidelijk dat je open staat om te groeien - een teken van een winnaar!

Miranda

Ik vind dit een zeer positief bericht wat niet iedereen beseft. En zoals het bericht het stelt, dank je wel voor dit bericht...:-)

En ik dank JOU, Miranda, omdat jij dit onderwerp BEGRIJPT en leeft...
(Je weet vast dat jouw naam uit het Latijn komt en betekent 'wonderbaarlijk, bewonderenswaardig'...)

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel