Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Nieuwe Klanten, hoe dan? (Marianne van de Water)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Jouw klant als intermediair (Herman Meijer)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Spreek dezelfde "sales" taal (André Hagelen)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Overtuigen aan de telefoon - de 5 beste tips! (Marianne van de Water)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Stairway to Heaven (Jorg Hartog)
Hoe breng je een prijsverhoging? (André Hagelen)
Zo draagt tenderdesign bij aan de gunning (Natasja Hoogenboom)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales (André Hagelen)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Samenwerken is de sleutel (Rene Knecht)
Alweer dezelfde klant bellen?! (Marianne van de Water)
Anti-Marketing: ga op zoek naar creators! (Rene Knecht)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (Marianne van de Water)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? (Rene Knecht)
Contact met je klant? Bellen! (Marianne van de Water)
Demotiverende valkuilen voor salesmanagers (Jan-Willem Seip)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
'Even een klant binnen roeien' (Marianne van de Water)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing (Rene Knecht)
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Voorkom gezichtsverlies in een salesgesprek (Jorg Hartog)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van de herhaling! (Marianne van de Water)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Acquisitie is leuk! (Marianne van de Water)
From Call to Close (Jorg Hartog)
Contact maken met het veranderbrein (Rene Knecht)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! (Jorg Hartog)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? (Richard van Houten)
IMPACT van de EERSTE indruk! (Herman Meijer)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
De Kunst van Begrip Tonen (Jos Burgers)
Van Klik naar Conflict? (Rene Knecht)
In 6 stappen meer reactie op je mail (Jorg Hartog)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (Rene Knecht)
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Hoe onzekerheid je sales kan boosten (Rene Knecht)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
Finance: Feiten en Fabels (Marianne van de Water)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
De kracht van deadlines (André Hagelen)
De krachtigste afsluittechniek die er bestaat (Rene Knecht)
Een compliment is nog geen waardering (Jos Burgers)
Hoe kom je voorbij de secretaresse (Marianne van de Water)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Thuiswerken? Tips van een admiraal (André Hagelen)
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (Marcel Hoefman)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
Wat doe jij om jezelf in deze Coronatijd te motiveren? (Hans-Wouter van Dam)
Je introductie is goud waard (André Hagelen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (Michel Hoetmer)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Anchoring - de juiste stemming creëren bij uw prospect (Rene Knecht)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)

Vier sleutelelementen voor succes

Kent u het boek 'The Secret' nog? Een mooi voorbeeld van hoe succes bereikt kan worden met niets dan positief denken. Alleen werkt het niet echt. Dit wel!

Vier sleutelelementen voor succes

Ieder jaar komt er wel een boek uit als 'The Secret', een boek dat u weet te vertellen dat, om succesvol te zijn in eender wat, het volstaat om positief te denken. Het succes zal automatisch volgen. Verleidelijk, dat wel, maar werken doet het niet echt.
Wil u echt succesvol door het leven gaan, wil u echt alle doelstellingen kunnen realiseren, dan is er iets meer nodig dan dat alleen. Het gaat immers – meestal - over een belangrijke verandering in  uw leven.

Wat is er nodig om succesvol een verandering door te voeren en vol te houden? Welke zaken zijn onmisbaar om een structurele verandering op gang te brengen in je leven, je werk of je organisatie?  Dit zijn de vier sleutelfactoren.

Emotioneel
Wat u ook wil realiseren, indien u emotioneel niet mee bent, zal er steeds en rem staan op uw acties. U zal merken dat er onbewuste zaken gaan tegenwerken. Met andere woorden, uw doel mag niet in conflict komen met uw waarden en geloof. Meer nog, het moet er perfect mee samen gaan.

Indien u bijvoorbeeld de overtuiging bent toegedaan dat de producten die u verkoopt niet goed genoeg zijn voor de prijs die u er voor vraagt, dan wordt het bijzonder moeilijk om die extra inspanning te leveren om de deal binnen te halen.

Een onderzoek gedaan door een reeks relatietherapeuten in Engeland (Leason & Walsh) toont aan dat bij 68% van koppels met problemen in hun relatie, die een scheiding ingezet hebben, een of beide partners denken dat ze de ander niet verdienen, niet waard zijn. Van deze koppels blijkt 82% tot verzoening te komen en verder een goede, zo niet uitstekende, en permanente relatie te hebben voor de rest van hun leven, wanneer dit struikelblok is opgeheven.

Bij sporters valt een gelijkaardig fenomeen te bespeuren. Wanneer men denkt iets niet te kunnen (bijv. het winnen van een wedstrijd), zal men dat ook niet kunnen. Wie wel geloof heeft in zichzelf, zal meer dan vier van de tien keer winnen.

Dit wil dus niet zeggen dat elke uitdaging of doelstelling waar u uzelf emotioneel in kan vinden u succes zal opleveren, maar wel dat alles waar u (onbewust) geen geloof aan hecht, zeker tot falen zal leiden.

Rationeel
Zonder een duidelijk beeld van wat u wil realiseren en hoe, zal u er nooit komen. Hoe hard u ook emotioneel mee bent, indien u geen uitgesproken rationele beschrijving hebt van uw doel en hoe u ertoe zal komen, zal u falen.

Wanneer u bijvoorbeeld de doelstelling voor uzelf neemt een omzetstijging van 30% te realiseren komend jaar, zonder duidelijk op papier te zetten hoe u dit gaat aanpakken, bij welke klanten of prospects, met welke strategie en welk aanbod, is de kans dat u zal slagen bijzonder klein.

Indien u start met een dieet, zonder een duidelijke planning van uw eetpatronen, wat, wanneer, hoeveel…, zonder een duidelijke deadline (zoveel afvallen voor die datum, en dan zoveel voor die datum) of zonder een duidelijke opvolging, zal u zonder twijfel terugvallen in uw oude patronen.

Indien u het voornemen maakt meer tijd aan uw gezin te besteden, zonder duidelijk te omschrijven hoe u dat zal doen, wat u anders zal aanpakken, wat de gevolgen daarvan zijn voor uw werk…, dan weet u op voorhand dat er niets van zal komen.

Planning op zich zal niets realiseren. Meer nog, de meeste plannen moeten aangepast worden bij de eerste confrontatie met de realiteit. Maar zonder planning ontbreekt het absoluut noodzakelijke framework om richting te geven aan uw inspanningen.

Visueel
Indien u niet in staat bent om het eindresultaat duidelijk en helder te visualiseren, is de kans groot dat u het doel  niet zult herkennen, zelfs niet als u er tegenaan loopt. U mag dan al denken dat u een duidelijk beeld hebt van wat u wil realiseren, wanneer u de moeite neemt om dit even nader te onderzoeken, zal u snel merken dat dit niet echt zo is.

Kan u voor uzelf een duidelijk beeld vormen van hoe het eindresultaat er uit zal zien? Een beeld van de gevolgen?  Een beeld van de nieuwe omstandigheden waarin u terecht komt? Een beeld van alle nodige acties die u moet ondernemen om dit te realiseren? Een beeld van de impact die het uitvoeren van deze acties zal hebben op uw dagelijkse routine?

Onderzoek aan Oxford heeft aangetoond dat het visuele aspect een bijzonder grote bijdrage kan leveren aan uw prestaties. Een aantal studenten werd gevraagd om mee te doen aan een experiment. De helft van de groep werd gevraagd dagelijks een reeks oefeningen met halters te doen. De andere helft mocht slechts de helft van de oefeningen doen, maar moest de volledige reeks visueel (in gedachten, met een duidelijke, heldere voorstelling van wat ze in het echt zouden doen) te doen.

Na de afronding van de studie bleek de tweede groep (de hele reeks visueel en de helft in het echt) gemiddeld 25% meer vooruitgang geboekt te hebben dan de eerste groep. Zowel op gebied van spierontwikkeling, uithoudingsvermogen en kracht. Visualisatie op zich zal je helpen, maar een duidelijke combinatie van de twee (praktijk en visualisatie) heeft een bijzonder grote impact op uw resultaten. Zorg er steeds voor dat u een duidelijk beeld hebt van het totaal gebeuren.

Turners bijvoorbeeld, werken een oefening 'in gedachten' vele honderden malen af, voordat ze die in het echt uitproberen. Dit helpt hen om specifieke bewegingen in te trainen, zonder het risico op blessures. Wanneer de zenuwbanen grondig mentaal getraind zijn, kunnen ze aan de oefening beginnen. Dan is het nog een kwestie van de juiste spieren te trainen en de resultaten te verfijnen.

Structureel
Om een blijvende 'drive' en permanente motivatie te krijgen, een motivatie die zich niet laat ontmoedigen door de onvermijdelijke tegenslagen en uitdagingen waar u voor zal komen te staan, is het belangrijk dat u weet waarom u deze zaken wil realiseren. Hoe meer redenen u hebt, hoe sterker uw motivatie.

Wanneer u aan iets begint, omdat u het leuk vindt, is de kans groot dat u zal opgeven, wanneer het niet leuk meer is, wanneer de eerste problemen opduiken. Denk even aan al de goede voornemens die u ooit maakte en nooit uitvoerde. Enkel wanneer u een reden hebt die voldoende aanspreekt en dwingend genoeg is, zal u volharden.

Aan welke doelstelling u ook begint, noteer voor uzelf waarom u dat wil realiseren. Hoe meer redenen, hoe sterker uw motivatie zal zijn. Noteer ze, lees ze regelmatig en herinner uzelf zo aan het belang van wat u doet.

Doorzetten en resultaten behalen heeft alles te maken met noodzaak en focus. Hoe dwingender u een doelstelling voor uzelf maakt, hoe meer u ermee bezig zal zijn, hoe groter de kans dat u zal slagen. U hebt immers een klare focus en zal bij elke beslissing die u moet nemen, overwegen op welke manier die zal bijdragen aan uw resultaten.

De vier sleutelelementen
Met deze vier zaken samen, hebt u een behoorlijke kans om uw doelstelling te realiseren, tenminste, indien de doelstelling voor uzelf geloofwaardig is. Voor uzelf, niet voor anderen. De meeste succesvolle ideeën worden aanvankelijk door alle omstanders ongeloofwaardig geacht, tot ze zijn gerealiseerd. Dan zal iedereen het logisch vinden.

Yahoo heeft ooit de kans gehad Google te kopen, maar zag er vanaf omdat ze het geen geloofwaardig concept vonden (hebben ze daar nu spijt van). Walt Disney heeft maanden banken plat gelopen om een financiering te krijgen voor zijn droom, maar niemand hechtte geloof aan wat hij wilde realiseren, behalve hijzelf.

Laat u niet ontmoedigen door anderen. Wat u geloofwaardig vindt heeft, met deze sleutelfactoren in uw aanpak, steeds een grote kans van slagen.

Peter Stinckens

Peter  Stinckens
Peter Stinckens werkt momenteel als algemeen directeur voor het House Of Imagination. Hij werkte als verkoper, key account manager, commercieel directeur en CEO. Als spreker en auteur is hij een vaste waarde in sales land.
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Motivatie, Zelfontwikkeling
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,6
(42 stemmen)
Reacties

Alex Hoeve

Beste Peter,

Als ik je verhaal lees dwalen mijn gedachten af naar de sesies die ik geregeld heb met topsporters. Sales bedrijven is gelijk aan topsport bedrijven. Echter als ik de vraag bij collega's neerleg hoe zij hun topsport aanpak in de praktijk brengen blijft het opvallend stil. Dat is jammer want als sales professionals kunnen we heel veel leren van de topsport aanpak. Waarom leren sales professionals niet hun vak vorm te geven door een topsport aanpak te kiezen. Het is een bewezen een aanpak die leidt naar succes. En het geeft waanzinnige voldoening en motivatie. Groeten, Alex Hoeve Sails4Sales

Dag Peter,

Een bijzonder artikel. De waardering - bijzonder - zal ik toelichten.
Allereerst je introductie. Jammeer dat je van de hele range aan fantastische en goed onderbouwde en gedocumenteerde boeken op dit gebied er nu juist de minst goede uit pakt om je twijfel neer te leggen.

Voorts mijn gaandeweg rijzende twijfel of je het minst goede boek, the secret, zelf wel hebt gelezen, want je artikel is een weergaloze weergave, van waar de betere boeken op dit gebied over gaan.
Je hebt dus, mogelijk ongewenst, een onderbouwde ondersteuning geschreven aan iets, waar je eigenlijk van zegt, dat je het niet onderschrijft.

Paul

Beste Hans,
Mogelijk moet je het artikel van Peter beter lezen. Ik zie hem zeker geen stellingen onderbouwen die hij tegen spreekt. Hij stelt planning tegenover geloof. Hij geeft aan dat visualisatie werkt bij handelingen, niet bij levensdoelen. En ik weet wel zeker dat hij dat boek gelezen heeft. We hebben het in een workshop besproken, waarin een boel interessante onderzoeken bekeken werden die een totaal ander beeld van succes geven dan de aanpak die door NLP en andere nonsens theorieën worden aangedragen. Voor mij een top artikel.
Paul

@Paul... ik kan je reactie niet plaatsen in het licht van wat ik geschreven heb. Begrijp ik nu goed dat je mijn reactie veroordeeld terwijl het gefundeerd is op enkele zware woorden van waardering richting de auteur?

@Alex, ik deel inderdaad de lering die verkopers kunnen halen uit de wijze waarop sporters zich voorbereiden op die vaak maar enkele seconden durende mogelijkheid om tot succes te komen.

Fijne dag allemaal

René van Bommel |  http://www.bootcentrum.nl

Vooral het onderzoek naar het effect van visualisatie is overtuigend. Zelf wimpelde ik het een beetje af als onbelangrijk. Ik zou wel willen weten hoe dat werkt, ik bedoel fysiologisch.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel