Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Nieuwe Klanten, hoe dan? (Marianne van de Water)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Jouw klant als intermediair (Herman Meijer)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Spreek dezelfde "sales" taal (André Hagelen)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Overtuigen aan de telefoon - de 5 beste tips! (Marianne van de Water)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Stairway to Heaven (Jorg Hartog)
Hoe breng je een prijsverhoging? (André Hagelen)
Zo draagt tenderdesign bij aan de gunning (Natasja Hoogenboom)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales (André Hagelen)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Samenwerken is de sleutel (Rene Knecht)
Alweer dezelfde klant bellen?! (Marianne van de Water)
Anti-Marketing: ga op zoek naar creators! (Rene Knecht)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (Marianne van de Water)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? (Rene Knecht)
Contact met je klant? Bellen! (Marianne van de Water)
Demotiverende valkuilen voor salesmanagers (Jan-Willem Seip)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
'Even een klant binnen roeien' (Marianne van de Water)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing (Rene Knecht)
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Voorkom gezichtsverlies in een salesgesprek (Jorg Hartog)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van de herhaling! (Marianne van de Water)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Acquisitie is leuk! (Marianne van de Water)
From Call to Close (Jorg Hartog)
Contact maken met het veranderbrein (Rene Knecht)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! (Jorg Hartog)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? (Richard van Houten)
IMPACT van de EERSTE indruk! (Herman Meijer)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
De Kunst van Begrip Tonen (Jos Burgers)
Van Klik naar Conflict? (Rene Knecht)
In 6 stappen meer reactie op je mail (Jorg Hartog)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (Rene Knecht)
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Hoe onzekerheid je sales kan boosten (Rene Knecht)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
Finance: Feiten en Fabels (Marianne van de Water)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
De kracht van deadlines (André Hagelen)
De krachtigste afsluittechniek die er bestaat (Rene Knecht)
Een compliment is nog geen waardering (Jos Burgers)
Hoe kom je voorbij de secretaresse (Marianne van de Water)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Thuiswerken? Tips van een admiraal (André Hagelen)
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (Marcel Hoefman)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
Wat doe jij om jezelf in deze Coronatijd te motiveren? (Hans-Wouter van Dam)
Je introductie is goud waard (André Hagelen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (Michel Hoetmer)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Anchoring - de juiste stemming creëren bij uw prospect (Rene Knecht)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)

Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien

Praten over uzelf is meestal ineffectief, het lijkt al snel opscheppen. Gebruik deze tips om op sociale media op een positieve manier uw kwaliteiten te tonen.

Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien

Het indirect promoten van uw vaardigheden en activiteiten is veel effectiever dan erover opscheppen. Reageren op blogs, discussieonderwerpen op groeps- of eigen webpagina's posten via sociale media, artikelen schrijven – allemaal promotieactiviteiten die in dit verband wel hun vruchten afwerpen. In onderstaande tips ligt de focus omwille van de beknoptheid op media als Facebook, LinkedIn en blog-postings.

Leer de mogelijkheden ervan optimaal te benutten!

Reacties

U bent actief op de sociale media en u ontvangt ook een aantal e-nieuwsbrieven. Is er een posting die uw interesse voldoende prikkelt, plaats dan een reactie. Doe dat door gebruik te maken van deze tips om uw reactie te optimaliseren:
  • Noem waar mogelijk de naam van de schrijver zonder @.
  • Al heeft u een andere mening, dank de schrijver voor zijn inbreng. Het uiten van dankbaarheid is een uiterst krachtig middel om anderen aan u te binden. Gebruik daarbij wel de komma's:

                 Dank je, Jan, voor het licht dat je op dit onderwerp schijnt.

  • Er zijn blogs waar het mogelijk is om cursief en vet te gebruiken. Doe dat met mate, en zet de naam van de ander altijd vet.
  • Op Facebook en LinkedIn is het gebruik van hoofdletters de enige mogelijkheid om tekst te benadrukken. Gebruik ze met mate (vergelijk met schreeuwen):

                 Als jij je VRIJHEID op prijs stelt...
                 Weet dat jouw stem belangrijk is.
                 LEES deze petitie. ONDERTEKEN het en geef het door.
  • Is hierboven het gebruik van meer regels u opgevallen? Net als voor e-mails geldt voor reacties: een blok tekst krijgt minder aandacht; juist korte zinnen, meer regels en vooral witregels trekken de aandacht.
    Omdat u met een 'Enter' ('Return') op sommige sites meteen uw tekst plaatst, kunt u beter 'Shift-Enter' hanteren. Deze laatste tip geldt zeker ook voor Skype-chats.
  • Wees voorzichtig met accenten zoals in 'wél', 'het gáát'. Als u merkt dat een site hapert of weigert uw reactie te plaatsen, zijn die leestekens daar vermoedelijk de oorzaak van. Schrap ze en post opnieuw.

Eigen blog? Eigen artikel?

Uiteraard bent u dan uzelf en uw activiteiten – indirect – aan het promoten.
De belangrijkste tip hierbij is:
Altijd (positief) reageren op de reacties die u ontvangt.
Zo ontstaat er een uitwisseling, echte communicatie. Bovendien is het een uitgelezen kans om aanvullende inhoudelijke informatie en opmerkingen te plaatsen. Vergelijk het maar met een vragensessie na een presentatie – het perfecte moment om punten te herhalen in andere woorden, te benadrukken en aan te vullen met nieuwe informatie.

Dienstbaarheid
Het is een kunst om uw eigen krachten te etaleren zonder te pochen. Het belangrijkste is daarom om te laten zien dat u dienstbaar bent. Het geven van een tip is in dit verband enorm waardevol:
Jan, je raakt de kern van de zaak en maakt duidelijk welke stappen nodig zijn.
Een nuttige aanvulling hierop vind je op Blochs Blog: [URL van artikel]
Nakijken!
Waar u dan ook uw tekst wilt plaatsen, lees wat u heeft geschreven nog een paar keer aandachtig door voordat u de posting doet.
Op maar weinige sites kunt u naderhand uw tekst redigeren, en dan meestal alleen binnen 15 minuten.
De correctheid van uw taal, de leesbaarheid van uw tekst, de zinnigheid van uw bijdrage... ze zeggen allemaal iets over u en hoe u gezien wilt worden. Slordig? Gehaast? Of professioneel en zorgvuldig?

Ongeschreven regels
Het is in uw voordeel om netjes (beschaafd) te blijven, ook al wilt u iemand aanvallen. Leer de kracht van 'agree to disagree' (het met elkaar eens zijn over de onenigheid).
Bovendien, op sommige sites kan uw bijdrage aangemerkt worden als 'ongepast' en deze wordt dan verwijderd.

In communicatie blijven
De kern is duidelijk:
Als iemand ophoudt met communiceren, vervalt de communicatie.
Met andere woorden, als u een vraag krijgt via de sociale media of e-mail, geef antwoord. Onderhoud de uitwisseling totdat deze afgerond is.*

Hoeveel e-mails heeft u wel verzonden, terwijl u nog altijd tevergeefs op reactie wacht?
Als u geen reactie krijgt, verdwijnt deze correspondent toch uit uw aandachtsveld? Tenzij het een prospect of klant is en u, als verkoper, gebruik maakt van de uitblijvende reactie om bijvoorbeeld even na te bellen...


* Persoonlijke noot: als ik geen reactie op mijn bericht(en) krijg, kies ik ervoor om er dankbaar voor te zijn (in plaats van te morren) – dat is dan één persoon minder om aandacht aan te schenken! Zo heb ik meer tijd over voor degenen die mijn input kennelijk weten te waarderen.

David Bloch

David  Bloch
In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Social Media, Communicatie
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,9
(14 stemmen)
Reacties

Hans Oelen

Een waardevol artikel, David. Ik onderschrijf van harte wat je uitdraagt. Dank je wel.
Gr. Hans

Kees van den Berg |  http://www.depremievergelijker.nl

David zet ik zeer kort bestek nog eens uiteen waar het bij de bedrijfspromotie op de social media om draait.
Overdrijf het inderdaad niet maar rustig autoriteit op.

De tips over de schrijfwijze vond ik heel nuttig.

Van zo'n reactie als die van mede-schrijver Hans Oelen groei ik!
Heerlijk, zo'n heldere waardering - mijn dank hiervoor.

Ook dank aan jou, Kees, voor jouw bevestiging.
Fijn dat mijn tips jou ondersteunen!

Richard van Houten

Goed, David, om zulke nuttige tips te ontvangen.
Jij geeft aan hoe belangrijke kleine, subtiele elementen in ons schrijven een fors effect sorteren.
Ook ik ben daar blij mee.

Wat ben ik blij met jouw reactie, Richard - dank je!
Ook ben ik blij dat jij, als mede-auteur op VO, je voordeel kunt doen aan de tips in mijn artikel.

Mitchel van Zwienen |  http://www.qwebdesign-utrecht.nl

Top artikel, hier heb ik zeker wat aan!

Heel fijn, Mitchel!
Ik waardeer dat je je tevredenheid uit.
Heb je ook het vervolgartikel gelezen?
Deel II: http://www.verkopersonline.nl/artikel/4599/onderscheidend-gebruik-van-linkedin-deel-2-de-aanbeveling.html

Nee nog niet. Ik ga hem direct lezen!

Geen woorden maar daden :)

Mooi artikel weer David

Heerlijk om jouw vrolijke reactie hier te zien, Michael.
Dank je.

Tevens bied je me de kans om een schrijftip te geven.
Gebruik de KOMMA bij namen en aanspreektermen!
Dus,

Mooi artikel weer, David!
Dank je, David.

Verschil:
Dank David ==> "Ja, zeker, ik zal hem bedanken wanneer ik hem weer zie!"

Michael |  http://www.zipzoo.nl

Tja,

schrijven is nooit mijn sterkste punt geweest, David!

Zo beter :) ?

Misschien, Michael, is SCHRIJVEN 'niet je sterkste punt'... maar je bereidheid om te veranderen, leren en groeien is terdege een heel sterk punt!

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel