Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Hoe zit/staat/ligt u erbij als u belt? (Victor Bonke)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Word een onnatuurlijk goede verkoper (Jan-Willem Seip)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Duivelse details bij verkopen (Richard van Houten)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Hoe voorspelbaar is irrationeel koopgedrag? (Richard van Houten)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)
'Klikken’ kun je leren (Richard van Houten)
Om te winnen moet u... (Peter Stinckens)
Omgaan met afwijzingen (Michel Hoetmer)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Hoe legt u dat nou uit? (Enno van Kersen)
De 2 grootste vijanden van verkoopsucces (Richard van Houten)
Buy-In (Peter Stinckens)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Laat uw succes zich maar bewijzen (Hans Oelen)
Ook u moet begrepen worden (Peter Stinckens)
Durft u ook ANDERS te zijn? (David Bloch)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes moet je vieren! (Redactie Verkopersonline.nl)
Langdurig oprechte interesse voor de klant kunt u leren (Richard van Houten)
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) (Harrie van Heck)
Klanten willen producten aanraken (Tips & Advies Verkoop)
U hoeft niet altijd van ijzer te zijn (maar soms wel) (Enno van Kersen)
No more Mr Niceguy! (Richard van Houten)
De telefoon: onderdruk uw impulsen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat bezielt een prospect? (Steyn Elshout)
Dat zijn jouw woorden (Enno van Kersen)
Werk niet harder, werk slimmer! (Peter Stinckens)
De koper houdt van dynamiek (Richard van Houten)
Zorg dat uw spullen in orde zijn (Koert Wijnands)
Prospects zijn soms honden... (Yuri van der Sluis)
Onvoorwaardelijke aandacht (Peter Stinckens)
Voorkom Kopers Spijt (Enno van Kersen)
Twee soorten succesvolle verkopers (Richard van Houten)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
Verkopen met een leeg hoofd (Richard van Houten)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (David Bloch)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
Voorkom misverstanden (Peter Stinckens)
Vele wegen leiden naar order (Herman Meijer)
Overspelige klanten (Jan-Willem Seip)
Let op de koopsignalen! (Frank van Marwijk)
Hoe verkoop ik meer met dezelfde mensen? (Alexander Loudon)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. (Redactie Verkopersonline.nl)
Op weg naar flow in sales 1 (Marvin Sutherland)
Op weg naar flow in sales 2 (Marvin Sutherland)
Het geheim: zorg dat de klant uw aanbod aan zichzelf voorstelt! (Peter Stinckens)
Laat de klant weten dat u hem begrepen heeft (Peter Stinckens)
Het vertrouwen van de klant winnen (Peter Stinckens)
Ja, maar ... of veranderingsgezind? (David Bloch)
Ga niet op uw gevoel af ! (Redactie Verkopersonline.nl)
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” (Richard van Houten)
Rust in uw presentatie: niet te onderschatten! (Roeland Schweitzer)
Emoties zijn besmettelijk (Michel Hoetmer)
Verkoopeffectiviteit verbeteren (Richard van Houten)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Wat te doen als uw verkopers niet scoren? (Hans Oelen)
U irriteert mij (Richard van Houten)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (Peter Stinckens)
Even een kletspraatje maken... (Michel Hoetmer)
Wie presenteert en verkóópt: ú, of wat u projecteert? (David Bloch)
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! (Richard van Houten)
De echte voordelen van positief denken (Peter Stinckens)
Persoonlijke kracht en succes in sales (Verkoop Succes; Psychologie en Verkoop)
Doodzonde: de tijd van de klant vermorsen (Peter Stinckens)
The singing salesman (Roeland Schweitzer)
Verkoopmanagement = mentaliteitsmanagement (Herman Meijer)
Creëer a-ha! momenten (Richard van Houten)
De psychologie van de verkoper (Marvin Sutherland)
Voelt de klant zich veilig bij u? (Roeland Schweitzer)
Welke taal spreekt u? (Tips & Advies Verkoop)
Trek de aandacht met één sterk beeld (Richard van Houten)
Show me the money (Yuri van der Sluis)
Brainpower: zet je ongebruikte 90 procent van je brein in om meer te verkop (Marvin Sutherland)
Presteren, presteren, presteren! (Peter Stinckens)
U bent eigenlijk een Homo Ludens... (Klantencontact)
Verkoopresultaten en angst (Problemen met Verkopen; Psychologie en Verkoop)

Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset

Om succesvol te zijn in de verkoop moet u beschikken over een geïnspireerde mindset. Met behulp van onderstaande testvragen kunt u die ten positieve beïnvloeden en zo uw performance verbeteren.

Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset

Laat ik in tegenstelling tot alle wetten van welke communicatietechniek dan ook dit artikel eens beginnen met een krachtige stelling, rechtstreeks geadresseerd aan alle directeuren, alle salesmanagers, verkoopleiders en met name ook aan alle verkopers:

De organisatie, die zicht op en inzicht heeft in de verscheidenheid aan mentale modellen die in de hoofden van hun verkopers zitten en de mogelijkheid heeft de beperkende modellen ervan om te buigen, is de organisatie die het meest succesvol is in de toekomst.

Om dit te realiseren dient de nadruk te worden gelegd op het creëren van een denk- en werkomgeving waarin een kunnen doen = zullen doen de belangrijkste norm is voor de verkoopcultuur. Een cultuur waar iedereen, inclusief de individuele verkoper, alleen nog maar uitgaat van en vertrouwen heeft in het bereiken van succes ... en niets anders.
 
Andere overtuigingen veroorzaken andere resultaten
Overtuigingen zijn opgeslagen op ons onderbewustzijn en vormen tezamen onze persoonlijke programmering. Input is output, wat betekent dat een interne overtuiging altijd en onder alle omstandigheden zichzelf bewijst als waarheid.
Een overtuiging is met nadruk geen gedachte, het is een diepgeworteld geloof in iets.

Overtuigingen zijn echter niet manifest, ze zijn te veranderen.
In de jaren zeventig werd bijvoorbeeld bij het allround schaatsen door iedere schaatser en iedere coach alom aangenomen, dat de snelheid voor de 10 kilometer nooit onder de 15 minuten zou uitkomen.
Echter, toen, ik geloof dat het Ard Schenk was, de magische afstand in minder dan 15 minuten aflegde, volgden er ineens veel meer schaatsers die opeens tot hetzelfde resultaat in staat bleken.

Werd deze onmogelijk geachte snelheid nu bereikt doordat ineens allerlei coaches hun trainingsmethodieken hadden aangepast? Nee, de magische verandering vond plaats, omdat de algemene overtuiging in de hoofden van alle schaatsers, dat de 10 kilometer niet kon worden afgelegd in een tijd onder de 15 minuten, ineens geen waarheid meer bleek te hebben. Onmogelijk veranderde in mogelijk en het resultaat veranderde omdat de overtuiging veranderd was.

Omzetgroei onmogelijk?
Neem bijvoorbeeld de huidige situatie, waarin er duizenden verkopers overtuigd zijn van het feit dat een sterke omzetgroei er op dit moment gewoon niet in zit! Wanneer echter een collega een waanzinnige order scoort, dan pas wordt duidelijk, dat wat nu nog een onvermijdelijk feit leek, ineens verandert in een flinterdun excuus voor de slechte prestaties die nu worden geleverd.
Wees daarom als verkoper zelf, maar ook als boodschap voor directeuren, verkoopmanagers en verkoopleiders altijd uiterst scherp en alert op beperkende overtuigingen en opmerkingen als:

Wij zijn gewoon te duur

  • In vergelijking tot wie zijn we te duur?
  • In vergelijking tot wat zijn we te duur?
  • Hoe weet u dat wij te duur zijn?
  • Hoe komt u tot die mening, kunt u die feitelijk onderbouwen?

Ik heb geen afspraken want ik ben ronduit slecht in koude acquisitie!

  • In vergelijking met wie bent u daar niet goed in
  • Wat weerhoudt u om er juist wel goed in te zijn?
  • Wat zou er gebeuren als u zelf het vertrouwen zou hebben dat u er wel goed in bent?
  • Wat hebt u nodig om er juist wel goed in te zijn?

Mijn target is zo ontzettend hoog deze maand, dat red ik nooit

  • Op welk feit hebt u die mening gebaseerd?
  • In vergelijking tot wat kunt u bepalen dat uw target te hoog is?
  • Wat moet u anders doen dan nu, om die target wel te bereiken?

Door dit soort vragen aan verkopers te stellen zult u niet direct in staat zijn om beperkende overtuigingen uit te bannen, u kunt hiermee wel de perceptie beïnvloeden van waaruit verkopers niet tot gewenst resultaat komen.

Zelfvertrouwen
Organisaties die alert omgaan met en reageren op beperkende overtuigingen en uitgesproken statements, zijn in staat mee te bouwen aan overtuigingen die leiden tot zelfvertrouwen en het blijven kijken naar mogelijkheden en kansen.
Zelfvertrouwen en vertrouwen in eigen kunnen is van essentieel belang bij verkopers die nu nog vaker een NEE dan een JA te horen krijgen.

Dienende overtuigingen inprenten
We zitten zoals al eerder gesteld niet vast aan de overtuigingen die we nu hebben, we kunnen overtuigingen ook veranderen.
De meest adequate manier om nieuwe en in dit geval dienende overtuigingen in te prenten op uw onderbewustzijn, is datgene wat u wilt dient te formuleren en dit zo'n honderd keer op te schrijven, gedurende 30 dagen.
Ons brein heeft namelijk zo'n dertig dagen nodig om van een handeling een vastgelegd patroon te maken.
Denk nog maar eens aan de laatste keer dat u verhuisd bent, u hebt bijna een maand nodig gehad om weer volledig op de automatische piloot met dichte ogen het lichtknopje op het nieuwe toilet te vinden.

Hoe weet u nu welke overtuiging werkt en welke niet?
Een niet-werkende overtuiging doet u niks, een goed werkende nieuwe overtuiging geeft u een goed gevoel. Uw gevoel is dus uw belangrijkste graadmeter, uw belangrijkste gids.

Als inspiratie hieronder een paar overtuigingen die u helpen op uw weg in het bereiken van uw verkoopdoelen:

  • Ik heb diep respect voor mensen en collega's die het goed doen.
  • Ik ga graag om met mensen die zakelijk succesvol en financieel vrij zijn.
  • Ik voel me goed bij succesvolle mensen, ze inspireren me.
  • Ik ben blij voor hun successen, ik gun dat iedereen.
  • Ik grijp elke kans die voorbij komt om geld te verdienen. 
  • Ik heb vertrouwen in mezelf en mijn eigen kunnen.
  • Ik ben goed in wat ik zakelijk doe.
  • Ik word elke dag beter!
  • Met gemak haal ik mijn maandelijkse target.
  • Ik ben succesvol in wat ik doe


Hans Oelen
Palaver
Dit artikel komt voort uit mijn boek De twijfel voorbij.
Heeft u interesse in dit e-boek, dat bied ik u dat als lezer van Verkopersonline graag gratis aan.
Stuur een e-mail naar info@palaver-trainingen.nl met als onderwerp
De twijfel voorbij – en het e-boek wordt u gratis per omgaande toegestuurd.

Hans  Oelen

Hans Oelen

Hans Oelen is oprichter, trainer en succescoach van Palaver-trainingen. Op de gebieden leiderschap, sales en dienstverlening, heeft hij vele mensen en bedrijven geholpen het beste uit zichzelf te halen en hun dromen te realiseren. Als auteur geniet hij bekendheid door zijn boeken ‘Zijn…wat je wilt worden’ en ‘Het nieuwe verkopen’ .
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 8,1
(38 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

caspar |  http://ecOrganizer.nl

Tsjakaaa !!!! :-)

heerlijk dit soort berichten ik lees ze graag

Richard van Houten

Beste Hans,

dank je voor dit schitterende artikel!
Je opmerking dat 'je gedrag veranderen 30 dagen duurt' moet velen van ons te denken geven dat je dus moet volhouden als je een bepaalde nieuwe communicatie-soort/ strategie wil gaan toepassen om anderen te overtuigen/ beinvloeden. Iedereen probeert wel eens wat, dat lukt dan niet direct en men denkt gelijk: "dat werkt dus ook niet..."
Volhouden dus.... 30 dagen. Mooie kreet die blijft hangen. Thanks!

Richard

boudewijn lutgerink

Goed artikel. Inderdaad, veranderen kost tijd en aandacht. En die dertig dagen komen me bekend voor.
In andere context heb ik dat ook al eens gehoord. Mooie reminder om nieuw gedrag even vol te houden tot je "niet beter meer weet"
Goed ook dat je de emotie die bij een verandering hoort benoemd, dat geeft extra kracht aan de wens om te veranderen.
Innerlijke overtuigingen kjunnen ons soms behoorlijk in de weg zitten

Maurice Willems

Mooi artikel en als NLP-master best te waarderen!

Ciao,

peter de jong |  http://www.the37company.com

Als je zelf overtuigd bent kun je ook een ander overtuigen.
Als je zelf overtuigd bent is dat ook je body language.
iedereen wil bij een succes horen.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel