Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (Marcel Hoefman)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Hoe zit/staat/ligt u erbij als u belt? (Victor Bonke)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Word een onnatuurlijk goede verkoper (Jan-Willem Seip)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Duivelse details bij verkopen (Richard van Houten)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Hoe voorspelbaar is irrationeel koopgedrag? (Richard van Houten)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)
'Klikken’ kun je leren (Richard van Houten)
Om te winnen moet u... (Peter Stinckens)
Omgaan met afwijzingen (Michel Hoetmer)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Hoe legt u dat nou uit? (Enno van Kersen)
De 2 grootste vijanden van verkoopsucces (Richard van Houten)
Buy-In (Peter Stinckens)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Laat uw succes zich maar bewijzen (Hans Oelen)
Ook u moet begrepen worden (Peter Stinckens)
Durft u ook ANDERS te zijn? (David Bloch)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes moet je vieren! (Redactie Verkopersonline.nl)
Langdurig oprechte interesse voor de klant kunt u leren (Richard van Houten)
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) (Harrie van Heck)
Klanten willen producten aanraken (Tips & Advies Verkoop)
U hoeft niet altijd van ijzer te zijn (maar soms wel) (Enno van Kersen)
No more Mr Niceguy! (Richard van Houten)
De telefoon: onderdruk uw impulsen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat bezielt een prospect? (Steyn Elshout)
Dat zijn jouw woorden (Enno van Kersen)
Werk niet harder, werk slimmer! (Peter Stinckens)
De koper houdt van dynamiek (Richard van Houten)
Zorg dat uw spullen in orde zijn (Koert Wijnands)
Prospects zijn soms honden... (Yuri van der Sluis)
Onvoorwaardelijke aandacht (Peter Stinckens)
Voorkom Kopers Spijt (Enno van Kersen)
Twee soorten succesvolle verkopers (Richard van Houten)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
Verkopen met een leeg hoofd (Richard van Houten)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (David Bloch)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
Voorkom misverstanden (Peter Stinckens)
Vele wegen leiden naar order (Herman Meijer)
Overspelige klanten (Jan-Willem Seip)
Let op de koopsignalen! (Frank van Marwijk)
Hoe verkoop ik meer met dezelfde mensen? (Alexander Loudon)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. (Redactie Verkopersonline.nl)
Op weg naar flow in sales 1 (Marvin Sutherland)
Op weg naar flow in sales 2 (Marvin Sutherland)
Het geheim: zorg dat de klant uw aanbod aan zichzelf voorstelt! (Peter Stinckens)
Laat de klant weten dat u hem begrepen heeft (Peter Stinckens)
Het vertrouwen van de klant winnen (Peter Stinckens)
Ja, maar ... of veranderingsgezind? (David Bloch)
Ga niet op uw gevoel af ! (Redactie Verkopersonline.nl)
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” (Richard van Houten)
Rust in uw presentatie: niet te onderschatten! (Roeland Schweitzer)
Emoties zijn besmettelijk (Michel Hoetmer)
Verkoopeffectiviteit verbeteren (Richard van Houten)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Wat te doen als uw verkopers niet scoren? (Hans Oelen)
U irriteert mij (Richard van Houten)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (Peter Stinckens)
Even een kletspraatje maken... (Michel Hoetmer)
Wie presenteert en verkóópt: ú, of wat u projecteert? (David Bloch)
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! (Richard van Houten)
De echte voordelen van positief denken (Peter Stinckens)
Persoonlijke kracht en succes in sales (Verkoop Succes; Psychologie en Verkoop)
Doodzonde: de tijd van de klant vermorsen (Peter Stinckens)
The singing salesman (Roeland Schweitzer)
Verkoopmanagement = mentaliteitsmanagement (Herman Meijer)
Creëer a-ha! momenten (Richard van Houten)
De psychologie van de verkoper (Marvin Sutherland)
Voelt de klant zich veilig bij u? (Roeland Schweitzer)
Welke taal spreekt u? (Tips & Advies Verkoop)

Communiceren voorbij de klakkeloosheid

Het lijkt of bewust taalgebruik steeds schaarser wordt, net zoals het gebruik van richtingaanwijzers op de snelwegen. Van presentatiedeskundige David Bloch een bloemlezing van zijn favoriete stokpaarden.

Communiceren voorbij de klakkeloosheid

Zeg maar: naast 'uh' is deze moderne mondelinge Alabastine de meest zinloze, nietszeggende opvulling van nagenoeg alle gesprekken; een duidelijk teken van onbewust gedrag.

Geweldig: met uitzondering van 'mooi' en 'leuk' lijkt het alsof Nederlands tegenwoordig geen andere bijvoeglijke naamwoorden en bijwoorden heeft; een relatie refereert aan ons gesprek en zegt: Een geweldig gesprek, terwijl ik zeg: Ik heb genoten van ons gesprek. Een werkwoord beschrijft een gevoel en is persoonlijk in plaats van afstandelijk praten over 'het ding'.

Proberen: Vandaag ga ik proberen u te vertellen over onze diensten. U leest deze zin en wéét dat het uit den boze is. Toch komt het o-zo-vaak voor.

Hopen: Ik hoop dat we u hiermee kunnen helpen. Prima als uw klant een geestelijke is. Verder is het in uw voordeel om daadkrachtig en stellig met uw klanten te praten.

Je hebt gelijk: vreemd, ik hoor nooit: Je hebt ongelijk. Dan is het: Ik ben het oneens. Zeg ook dan: Ik ben het met je eens. Want de ander heeft altijd gelijk – voor zichzelf. Hij spreekt zijn waarheid, en wie bent u om hem – als een goede papa – goed te keuren?

Ten alle tijden ipv te allen tijde: prachtig hoe vaak deze verspreking voorkomt; vooral in lezingen met de bijbehorende spanning.

Uh: los van het feit dat iedere 'uh' een aanslag is op uw geloofwaardigheid is het een teken van onjuiste of verkeerde ademhaling. Leer in kortere zinnen te spreken en aandacht te besteden aan het bewust uitademen voordat u verder gaat. Wees ervan overtuigd dat uw geloofwaardigheid stijgt en u zich zelfverzekerder voelt.

Je/ik: wat zo bijzonder is aan de vele mensen die over zichzelf in de 'je'-vorm praten is zowel dat het onbewust gebeurt én dat ze prima in staat zijn om deze wancommunicatie te verdedigen. Wees ú ervan bewust hoe belangrijk het is om 'ik/me' te gebruiken wanneer u het over uzelf hebt en gebruik 'je' uitsluitend voor de ander.

Focus hier/daar: deze opmerking beschrijft het verschil tussen iemand met de focus op zichzelf (Ik ga u vertellen, Hierbij zend ik u) en iemand die zijn focus op de ontvanger legt (U krijgt te horen, Hierbij ontvangt u).

Gebrek aan non-verbale communicatie: op zich is dit onzin omdat zelfs het gebrek hieraan iets communiceert! Toch is er een duidelijke trend tot beperkte non-verbale communicatie, zeker tijdens presentaties. Een spreker staat nagenoeg stokstil en wappert af en toe naar het scherm terwijl de draadloze muis zijn gebaren beperkt; een andere spreker drentelt heen en weer met z'n handen vastgeklampt op elkaar; weer een ander springt van links naar rechts, van rechts naar links, continu, met een rol papieren in z'n handen ... Allemaal tekenen van spanning, onrust en gebrek aan presentatievaardigheden.

Wit t-shirt: net als (licht)bruine schoenen bij een donker kostuum is het alom aanwezige witte t-shirt hét modeverschijnsel van ons tijdperk. Zo lijken de mannen steeds meer op elkaar. Échte mannen laten geen t-shirt zien.

Dank je: An attitude of gratitude is een voorwaarde voor een werkelijk succesvol leven met verdieping. Het valt op dat velen bijzonder zuinig zijn in het gebruik van deze uitdrukking – wat ervoor zorgt dat de stroom 'goede dingen' in hun richting ophoudt. Als ik een e-mail stuur en geen teken van ontvangst krijg, als ik een tip doorgeef binnen mijn netwerk en er komt geen waardering, dan richt ik mijn aandacht aan anderen die het wél weten te waarderen. U doet dat toch ook?

Juist antwoord op 'of'-vraag: let beter op hoe u op een 'wilt u dit of dat'-vraag antwoordt. Doe het niet met 'ja' of 'nee', want dát is geen logisch antwoord, laat staan dat het duidelijk is.

ZZP-ers en emailadressen: een yahoo-, hotmail- of gmail-adres komt vandaag de dag ongeloofwaardig over. Investeer in een eigen domein met de bijbehorende emailadressen. Let wel: [eigennaam]@ is persoonlijker dan info@.

; of : - zoveel verwarring, toch zo eenvoudig. De makkelijkste regel? Gebruik ; waar u anders een . zou zetten. Schrap overbodige ; in lijsten, zoals bij bullet points en opsommingen.

Dit zijn enkele van mijn aandachtspunten. U heeft er waarschijnlijk zelf wat favorieten ... Paulien Cornelisse heeft er een heel boek aan gewijd: Taal is zeg maar echt mijn ding – grappig en ook enigszins verontrustend lezen.
Wat voor u zo duidelijk mag zijn ligt verborgen in de wijze woorden van Ludwig Wittgenstein: De grenzen van mijn taal zijn de grenzen van mijn wereld. Hoe ú de taal gebruikt zegt heel veel over u – de vraag is of u dat voldoende beseft!

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 8,0
(39 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Jeroen Bleekman |  http://www.a4consult.nl

Mooi samengevat!

Ben Maarse |  http://www.hakpro.nl

Het ene leermoment na het andere. Bedankt voor deze nuttige tips!

Sieger de Vries

@Jeroen

Ik adviseer je om alinea 3 eens aandachtig te bestuderen na het lezen van je eigen reactie.

Brend van den Berg |  http://www.webstijl.nl

Complimenten! Weer een artikel waarbij er gekeken word hoe je bewuster met je communicatie en zelfs presentatie omgaat. Eigen foutje: "Als ik eerlijk ben.." terwijl ik eigenlijk bedoel "Als ik zo open of vrij mag zijn:..". Kwam dubbel over, kon namelijk impliceren dat ik ook oneerlijk informatie/antwoorden bied.

lieuwen

Goed en leuk geschreven!

Echte kerels laten geen T-shirt zien!

JanJaap Lieuwen

Caspar Snel |  http://ecOrganizer.nl

Ik durf bijna niet meer te reageren na al dit communicatief correcte geweld ;-) maar geknipt en geplakt in mijn database zal ik hem zeker nog eens de revue laten passeren. Dank!

Renate van Boven

Bedankt voor de informatie, David.
Jouw informatie komt duidelijk over. Het zal mij zeker helpen met het beter communiceren en zeker in een taal dat niet mijn eigen is.

boudewijn lutgerink

Dit artikel is, hoe kort ook, een goede herinnering aan hoe we ons taalgebruik kunnen verbeteren. Ik waardeer hoe de schrijver hiervan bondig heeft samengevat wat er mis kan gaan in de mondelinge communicatie. Juist het zinnetje "Vandaag ga ik proberen u te vertellen" kreeg ik vorige week nog te horen van een verkoper die aan de deur hun energiebedrijf proberen te verkopen.
Toe de beste man dit had gezegd was mijn onmiddellijke reactie: "Mooi, laat me even weten hoe laat je dat gaat doen, ik zal zorgen dat ik er dan bij ben... tot ziens en succes"
Daarna deed ik de deur dicht...
Ik weet niet hoe lang de werkdagen zijn van deze verkoper maar hij is na meer dan een week nog niet teruggekomen, terwijl ik toch heel benieuwd ben hoe hij dat gaat proberen. Maar wellicht dat hij het eerst moet "uitproberen" (lelijk Germanisme van het Duitse "ausprobieren").

Dank voor alle waardevolle reacties/waarderingen voor deze korte opsomming van taalverzwakkingen.

Brend van den Berg laat perfect zien in zijn reactie hoe sluipend het gebruik van 'je' is!

Heerlijk, Sieger (*), hoe jij Jeroen (*) attendeert op een zwakke plek in zijn taalgebruik!

(*) De naam is Sieger of Jeroen, geen @Sieger of @Jeroen.
Dit is geen Twitter.
Mijn artikel over DIT onderwerp volgt!

Maertijn Claassen | BIZNIZcoach |  http://www.biznizcoach.nl

Mooie lijst met waardevolle tips. Bedankt David!

Mijn duit in het zakje: gebruik e-mail niet als communicatiemiddel. Slechts 7% van communicatie. Gebruik e-mail voor toesturen info en bevestigingen, zeker niet voor een discussie...

Als de tips JOUW werk maar ondersteunen, Maertijn!

Wat betreft e-mail voor de communicatie ... tja, ik zou zeggen dat het een middel is om de relatie te onderhouden.
En als dat informatie bevat, is dat ook prima.

Ik ben het met je oneens om hier dat cijfer van 7% te citeren.
Maar dit, net als zinnig gebruik van e-mail, is echt een ander verhaal, zelfs een ander artikel misschien!

Mooie bruikbare tips en zeker herkenbaar, bedankt voor dit artikel.

Dank je, Mike - als mijn inzichten/tips JOU maar helpen om meer van je PRACHTIGE keukens te verkopen!

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel