Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (Marcel Hoefman)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
Oprechte interesse tonen; moeite loont (Jos Burgers)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Hoe zit/staat/ligt u erbij als u belt? (Victor Bonke)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Word een onnatuurlijk goede verkoper (Jan-Willem Seip)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Duivelse details bij verkopen (Richard van Houten)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Hoe voorspelbaar is irrationeel koopgedrag? (Richard van Houten)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
“Yves Gijrath verliest Badr Hari” – verkooplessen van een journalist (Richard van Houten)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)
'Klikken’ kun je leren (Richard van Houten)
Om te winnen moet u... (Peter Stinckens)
Omgaan met afwijzingen (Michel Hoetmer)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Hoe legt u dat nou uit? (Enno van Kersen)
De 2 grootste vijanden van verkoopsucces (Richard van Houten)
Buy-In (Peter Stinckens)
Begrijpen en begrepen worden (Peter Stinckens)
Wie bedient de klant? (David Bloch)
Laat uw succes zich maar bewijzen (Hans Oelen)
Ook u moet begrepen worden (Peter Stinckens)
Durft u ook ANDERS te zijn? (David Bloch)
Wat doet u als de klant... (Redactie Verkopersonline.nl)
Succes moet je vieren! (Redactie Verkopersonline.nl)
Langdurig oprechte interesse voor de klant kunt u leren (Richard van Houten)
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) (Harrie van Heck)
Klanten willen producten aanraken (Tips & Advies Verkoop)
U hoeft niet altijd van ijzer te zijn (maar soms wel) (Enno van Kersen)
No more Mr Niceguy! (Richard van Houten)
De telefoon: onderdruk uw impulsen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat bezielt een prospect? (Steyn Elshout)
Dat zijn jouw woorden (Enno van Kersen)
Werk niet harder, werk slimmer! (Peter Stinckens)
De koper houdt van dynamiek (Richard van Houten)
Zorg dat uw spullen in orde zijn (Koert Wijnands)
Prospects zijn soms honden... (Yuri van der Sluis)
Onvoorwaardelijke aandacht (Peter Stinckens)
Voorkom Kopers Spijt (Enno van Kersen)
Twee soorten succesvolle verkopers (Richard van Houten)
Een lachende verkoper (Frank van Marwijk)
Verkopen met een leeg hoofd (Richard van Houten)
De 5 redenen waarom een klant van u koopt (David Bloch)
Ik heb hem zelf ook... (Richard van Houten)
Voorkom misverstanden (Peter Stinckens)
Vele wegen leiden naar order (Herman Meijer)
Overspelige klanten (Jan-Willem Seip)
Let op de koopsignalen! (Frank van Marwijk)
Hoe verkoop ik meer met dezelfde mensen? (Alexander Loudon)
Je verkoopt makkelijker als je weet hoe je klant communiceert. (Redactie Verkopersonline.nl)
Op weg naar flow in sales 1 (Marvin Sutherland)
Op weg naar flow in sales 2 (Marvin Sutherland)
Het geheim: zorg dat de klant uw aanbod aan zichzelf voorstelt! (Peter Stinckens)
Laat de klant weten dat u hem begrepen heeft (Peter Stinckens)
Het vertrouwen van de klant winnen (Peter Stinckens)
Ja, maar ... of veranderingsgezind? (David Bloch)
Ga niet op uw gevoel af ! (Redactie Verkopersonline.nl)
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” (Richard van Houten)
Rust in uw presentatie: niet te onderschatten! (Roeland Schweitzer)
Emoties zijn besmettelijk (Michel Hoetmer)
Verkoopeffectiviteit verbeteren (Richard van Houten)
De laatste indruk (Michel Hoetmer)
Wat te doen als uw verkopers niet scoren? (Hans Oelen)
U irriteert mij (Richard van Houten)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (Peter Stinckens)
Even een kletspraatje maken... (Michel Hoetmer)
Wie presenteert en verkóópt: ú, of wat u projecteert? (David Bloch)
Kan ik u ergens mee van dienst zijn? Nee! (Richard van Houten)
De echte voordelen van positief denken (Peter Stinckens)
Persoonlijke kracht en succes in sales (Verkoop Succes; Psychologie en Verkoop)
Doodzonde: de tijd van de klant vermorsen (Peter Stinckens)
The singing salesman (Roeland Schweitzer)
Verkoopmanagement = mentaliteitsmanagement (Herman Meijer)
Creëer a-ha! momenten (Richard van Houten)

Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren

Halen uw verkopers hun targets? U kunt veel meer doen dan u denkt om uw verkopers te motiveren.

Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren

Salesmanagers worden door hun directie aangesproken op de resultaten die hun verkopers behalen, elke maand weer. Het is dus belangrijk, dat juist zij hun verkopers zodanig aansturen dat deze hun targets of liever nog meer weten te halen. 

Motivatie
Hierin speelt motivatie en het kunnen motiveren een belangrijke rol. Wanneer we het thema 'motiveren van verkopers' eens bekijken, dan gaat de aandacht in de meeste gevallen uit naar die specifieke momenten, waarop de verkoper iets goeds heeft gedaan, bijvoorbeeld een nieuwe klant heeft binnengebracht, een goede verkoop gedaan, de omzet verhoogd etc. Dit zijn echter allemaal motiverende acties die reactief zijn aan de actie van de verkoper.

Als leidinggevende in de verkoop is het echter van groot belang ervoor te waken, dat je verkopers voor wat betreft hun graad van motivatie niet voornamelijk en/of alleen afhankelijk worden van jouw waardering en mooie ondersteunende woorden, want als dat gebeurt dan ben je gedoemd om uiteindelijk 'lijdendgevende' te worden!

Zelfmanagement
Nee, voor een gedreven, geïnspireerde, enthousiaste en gemotiveerde basishouding moet de verkoper allereerst zélf zorgen, dat is zijn/haar primaire verantwoordelijkheid, een verantwoordelijkheid die we een prachtige naam hebben gegeven, namelijk: 'Zelfmanagement'. Als leidinggevende kan je je verkopers hier wel bij helpen.
 
Aan het begin van het jaar worden de cijfers bekeken die het jaar daarvoor zijn behaald en vaak wordt hier vervolgens een percentage bovenop gelegd en voila, de doelstellingen voor het volgende jaar zijn per verkoper weer geformuleerd en vastgesteld! Ik weet het, het is een simpele voorstelling van zaken, maar helaas weet ik ook dat dit bij vele bedrijven nog steeds de dagelijkse realiteit is.

Persoonlijke visie versus doelstelling
Wanneer ik nu aan willekeurige verkopers naar hun persoonlijke visie vraag, dan hoor ik met regelmaat antwoorden in de strekking van:

  • Ik wil de omzet van vorig jaar / vorige maand verhogen
  • of Ik wil meer klanten binnenhalen.

Dit is echter met nadruk geen visie, het zijn doelstellingen….en daar vroeg ik niet naar!

Waarom is het hebben van een visie nu zo belangrijk en waarom beperk je jezelf en je verkopers door niet verder te gaan dan het formuleren van een doelstelling?

Met je doelstelling geef je de richting aan waar je naar toe wilt en wat je wilt bereiken.
Met je visie geef je inhoud aan het verlangen. In alles wat je doet speelt je emotie een belangrijke rol. Wanneer je iets leuk vindt en ervan geniet, dan is het per definitie eenvoudiger om dat wat je doet steeds beter te doen, omdat het uitnodigend is om er steeds meer uit te halen. De – ik wil – factor is hier de zelfmotiverende (emotionele) kracht.

Wanneer je daarentegen iets doet, zonder er van te genieten, dan heet dat "werken en doorzetten" totdat je er mee klaar bent. De – ik moet – factor zorgt er hier voor dat er van motivatie niet automatisch sprake is, want het persoonlijke verlangen is hier niet de primaire kracht.

Het doel is het punt waar je naar toewerkt, de visie is het geheel waar je vanaf het prille begin al van geniet, omdat het je wordt ingegeven door je verlangen.

Een persoonlijk voorbeeld. Ik heb een boek geschreven, 'ZIJN…. wat je wilt worden' en het is mijn verlangen om hier een bestseller van te maken. Mijn doel is dus om het boek onder de aandacht van zoveel mogelijk mensen te brengen. Mijn verlangen is dat zoveel mogelijk mensen het boek kopen en ervan genieten.

Visualiseren
Wat ik nu doe? Ik zie voor me (=visualiseren) dat het boek op allerlei relevante internetsites wordt gepromoot en dat het met stapels van tientallen tegelijk op de aanraders-tafels ligt bij de grotere boekhandels. Ze vliegen de deur uit en ik wordt overspoeld met mailtjes en telefoontjes waarin mensen die ik ken en niet ken me complimenten maken en me prijzen met de inhoud en de manier waarop het geschreven is.

Ze vertellen me over de fantastische en sterk verbeterde resultaten die ze nu al boeken, door het toepassen van de inzichten en handvatten die er in beschreven staan en ik zie mezelf genoteerd staan op de lijst met best verkochte boeken aller tijden.
Ik zie dus de door mij verlangde en o zo gewenste toekomst NU al als behaald resultaat en ik geniet er NU al van. Dat is visie en het werken er mee!

Het bekijken van deze visualisatie, het onwankelbare vertrouwen in de uitkomst en het daardoor vrijkomen van energie, maakt alle taken en werkzaamheden die ik er voor doe tot een feest…..en dat feest heet motivatie en dat stimuleert en inspireert mij steeds meer om de juiste dingen op de juiste manier te doen.

  • Visie ontwikkelen betekent: De interne persoonlijke kracht ontwikkelen om de dagelijkse impulsen zonder enige moeite en strijd te overleven.
     
  • Het doel hiervan is: Het vrijmaken van energie die anders verloren gaat in het 'overleven van de dagelijkse invloeden' optimaal te benutten om zodanig invloed uit te oefenen op je omgeving, markt en klanten dat je tot je doelstelling (visie) komt.


Beste salesmanager / verkoopleider, maak tijd vrij in je agenda, voor zover je dat al niet hebt gedaan en ga individueel met je verkopers in gesprek. Nodig ze uit en help ze om hun visie te ontwikkelen en op papier te krijgen. Het is belangrijk dat je als salesmanager de visie van je mensen kent, want dan kun je hier gericht op sturen en coachen.

Vertel ze ook over jouw eigen visie en leer ze hoe ze met hun visie aan het werk kunnen gaan en vanaf vandaag al te leren genieten van hun verlangens en de uitkomsten. Wanneer je dát doet, dan ben je als salesmanager proactief aan het motiveren en verzeker ik jou en al je visionaire verkopers mooiere en betere resultaten dan ooit tevoren.

Hans Oelen
Palaver

Hans  Oelen

Hans Oelen

Hans Oelen is oprichter, trainer en succescoach van Palaver-trainingen. Op de gebieden leiderschap, sales en dienstverlening, heeft hij vele mensen en bedrijven geholpen het beste uit zichzelf te halen en hun dromen te realiseren. Als auteur geniet hij bekendheid door zijn boeken ‘Zijn…wat je wilt worden’ en ‘Het nieuwe verkopen’ .
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 7,1
(22 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Ik vond dit artikel erg leerzaam!! Als een student zou ik hier veel over kunnen leren! Bedankt voor de tekst dat gaat over pro/re actief !

In afwachting van nog meer goede en leerzame teksten!

Gr. Bunyamin

Rik |  http://ohjee.nl

Op het eind van de eerste vet gedrukte alinea staat een losse v. Heeft die een speciale betekenis of is dat gewoon een typfout.

Dag Rik,

De v is inderdaad een typefout.

Beste Bunyamin,
Dank voor je compliment.

Groeten

Hans

leandro weil |  http://www.uhn.nl

zeer interessant artikel moet denk ik het boek maar even lezen. Alleen de titel, heb ik zo mijn vraagtekens bij.
Voordat je namelijk diegene kan zijn die je wilt worden moet je jezelf herprogrammeren. Door ervaringen van vroeger kun je nu niet zijn wie je wil worden.

Groeten

Leandro Weil
Sales Manager

Jan Tjeerd Steinfort |  http://www.calliber.nl

Interessant artikel. Ik heb de beste salesresultaten behaald door mijn salesmensen die dat nodig hadden meer zelfvertrouwen te geven door ze blokkades weg te nemen. Ze mochten van mij dan naar een coach die hierin gespecialiseerd was. (o.a. de broer van onze astronaut Kuipers uit Bussum).

Positief stimuleren werkt altijd beter dan altijd maar hameren op wat ze niet goed doen of dat ze hun agenda weer eens niet gevuld hebben.

Maar de methodiek om de salesmensen hun eigen visie te bedenken en te laten visualiseren vind ik erg sterk en een prima basis voor succes.

Dag Leandro,

Dank je wel voor je reactie. Voor wat betreft je vraagtekens over de titel van het boek ZIJN...wat je wilt worden, hier een passende oneliner:
Je bent niet succesvol wanneer je je doelen bereikt,
je bereikt je doelen omdat je succesvol bent.
Succes begint altijd aan je binnenkant, door nu al de grondhouding te leven dat je het bent, voordat het zich zal manifesteren aan de buitenkant, je dagelijkse praktijk.
Ik raad je dus echt het boek aan!

Groeten
Hans

Dag Jan Tjeerd,

Dank voor je reactie en mooi om te lezen welke resultaten jij hebt bereikt met het STIMULEREN van je salesmensen.
Ik hoop dat mede door jouw reactie dit een eye-opener kan zijn voor de vele salesmanagers die nog steeds de nadruk leggen op de zgn. kort houden en controleren filosofie.

Gerard Versprong

Ik dacht ik ga via dit kanaal toch reageren.

Calliber BV geeft aan zelfvertrouwen op te wekken bij hun medewerkers helaas is dit echter een fabel. Meerdere malen ben ik uitgescholden door Joke steinfort (directeur Calliber BV) over de telefoon omdat de targets niet werden gehaald. Was nog maar net 2 weken in dienst.

Het bedrijf Calliber BV zoals Jan tjeerd beschrijft is totaal incorrect. Ik heb helaas bij dit bedrijf een aantal maanden gewerkt en Jan Tjeerd en zijn vrouw zijn helemaal niet vriendelijk naar hun medewerkers. UItbetaling van sales vertikt dit bedrijf. Meerdere malen salaris te laat uitbetaald. Medewerkers onderling ook ruzie vanwege dat er sales van elkaar wordt "gestolen"

Bedrijf Calliber BV stond meerdere malen op het punt failliet te gaan. Ik heb nog steeds contact met de oude werknemers en zij delen deze mening ook.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel