Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

Aandacht geven: een groeimarkt! (Jos Burgers)
“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Nieuwe Klanten, hoe dan? (Marianne van de Water)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Jouw klant als intermediair (Herman Meijer)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Spreek dezelfde "sales" taal (André Hagelen)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Overtuigen aan de telefoon - de 5 beste tips! (Marianne van de Water)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Stairway to Heaven (Jorg Hartog)
Hoe breng je een prijsverhoging? (André Hagelen)
Zo draagt tenderdesign bij aan de gunning (Natasja Hoogenboom)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales (André Hagelen)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Samenwerken is de sleutel (Rene Knecht)
Alweer dezelfde klant bellen?! (Marianne van de Water)
Anti-Marketing: ga op zoek naar creators! (Rene Knecht)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (Marianne van de Water)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? (Rene Knecht)
Contact met je klant? Bellen! (Marianne van de Water)
Demotiverende valkuilen voor salesmanagers (Jan-Willem Seip)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
'Even een klant binnen roeien' (Marianne van de Water)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing (Rene Knecht)
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Voorkom gezichtsverlies in een salesgesprek (Jorg Hartog)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van de herhaling! (Marianne van de Water)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Acquisitie is leuk! (Marianne van de Water)
From Call to Close (Jorg Hartog)
Contact maken met het veranderbrein (Rene Knecht)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! (Jorg Hartog)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? (Richard van Houten)
IMPACT van de EERSTE indruk! (Herman Meijer)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
De Kunst van Begrip Tonen (Jos Burgers)
Van Klik naar Conflict? (Rene Knecht)
In 6 stappen meer reactie op je mail (Jorg Hartog)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (Rene Knecht)
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Hoe onzekerheid je sales kan boosten (Rene Knecht)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
Finance: Feiten en Fabels (Marianne van de Water)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
De kracht van deadlines (André Hagelen)
De krachtigste afsluittechniek die er bestaat (Rene Knecht)
Een compliment is nog geen waardering (Jos Burgers)
Hoe kom je voorbij de secretaresse (Marianne van de Water)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Thuiswerken? Tips van een admiraal (André Hagelen)
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (Marcel Hoefman)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
Wat doe jij om jezelf in deze Coronatijd te motiveren? (Hans-Wouter van Dam)
Je introductie is goud waard (André Hagelen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (Michel Hoetmer)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Anchoring - de juiste stemming creëren bij uw prospect (Rene Knecht)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)

Werkt het of werkt het niet?

Er bestaan verschillende vormen van intelligentie: IQ, EQ, SQ en LQ. Elke vorm heeft een bepaalde functie voor lichaam en geest. Het gaat er om deze vier vormen zodanig te verbinden dat u met visie, vertrouwen en plezier u werk doet.

Werkt het of werkt het niet?

Mijn allereerste baan in de verkoop was bij een bedrijf in Engelstalige encyclopedieën.
Ik ben met nog zes andere mensen tegelijkertijd ingestroomd, want voordat we de baan op mochten, kregen we een studieperiode van twee weken te doorlopen.
Een belangrijk onderdeel van deze studie was het letterlijk en figuurlijk uit het hoofd leren van een verkoopscript van zes kantjes A4.

Wat deed mijn mentor beter?
Onze mentor was een mevrouw van middelbare leeftijd, met wie ik een paar dagen heb meegelopen en die bekend stond als meest succesvolle en stabiele verkoper.
Doelgroep: particuliere universitair geschoolden.
Prijsstelling: de goedkoopste uitvoering kostte . €.800,- de duurste was 2.000,-
Ik heb mezelf altijd afgevraagd wat mijn mentor nu zo onderscheidend maakte, want ze verkocht maandelijks gemiddeld 16 sets, waar wij het als haar collega's moesten doen met een gemiddelde van 6!

Ik kende het script uit mijn hoofd, en toch, wanneer ik haar het hele verhaal hoorde doen, begreep ik er maar de helft van, want ze was niet te verstaan ... en toch scoorde ze continu! Zij was overal succesvol onder alle omstandigheden.   

We leven in een tijd die vergelijkbaar is met de tijd toen alle mensen die geloofden dat de aarde rond was, voor gek verklaard werden. Wie had er nu uiteindelijk gelijk? Juist, de mensen die bereid waren om van de betreden paden af te wijken, mensen die het lef hadden om uit hun comfort zone te stappen.

Vergelijkbaar met toen, doet spiritualiteit steeds meer van zich horen, ook en misschien wel met name in de verkoop. Voor en tegenstanders voeren soms heftige discussies over het wel of juist niet bestaan van zaken die er voor steeds meer mensen wel zijn, ondanks het feit dat we het bestaan er van vaak niet kunnen zien, horen en voelen, maar de resultaten die het brengt wel kunnen ervaren, of juist in het geheel niet willen ervaren.

Meerdere vormen van intelligentie
Wanneer we het hebben over intelligentie dan bestaat er voor velen niet meer dan het IQ. Alleen het verstand zou gerelateerd kunnen worden aan het begrip intelligentie.
Onderzoek van al jaren geleden heeft echter aangetoond dat er meerdere vormen zijn van intelligentie, waar we dagelijks mee te maken hebben, maar ons hier vaak in het geheel niet van bewust zijn.

Neem bijvoorbeeld uw lichaam, 70 triljoen cellen zijn op dit moment, het moment waarop u mijn artikel leest, keihard bezig om uw voeding te verteren, aanvallen van ziekteverwekkers af te slaan, elke lichaamsvezel van de juiste hoeveelheid hormonen of andere chemische stoffen te voorzien, zelf lichaamseigen medicatie aan te maken en dit direct op de juiste plaats in het lichaam te bezorgen.
Dit dagelijkse proces verloopt foutloos zonder dat u en ik ons hier bewust mee bemoeien. Het lichaam regelt uiteindelijk alles zelf.

Zelfs artsen en specialisten beginnen steeds meer te onderkennen dat ze inmiddels vele handelingen en ingrepen kunnen verrichten, maar genezen kunnen ze niet, want dat kan alleen het lichaam zelf! Een briljante machine is het met een briljante eigen intelligentie.
 
EQ
We kennen allemaal het IQ, dat ons het vermogen geeft om na te denken, te analyseren, te relativeren, oplossingen te bedenken en strategieën te ontwikkelen en uit te voeren.
Rond het jaar 1980 is het EQ ontdekt. Wetenschappers veronderstelden dat de rechter hersenhelft de plaats was van het IQ, het rationele deel, en de linker hersenhelft plaats bood aan wat we Emotionele Intelligentie zijn gaan noemen, het leren handelen vanuit intuïtie, creativiteit, gevoel, emotie, empathie, kortom een intelligentie die een verklaring gaf aan een totaal verschillende manier van denken en handelen.  
 
SQ
De vierde vorm van intelligentie staat voor SQ, Spirituele Intelligentie, een intelligentie die steeds meer zijn intrede doet en ook geaccepteerd begint te worden binnen het bedrijfsleven. Toevoegen van waarde, zingeving en nadenken over zaken die we niet kunnen waarnemen maar die er kennelijk wel zijn, begint door steeds meer commerciële professionals geadopteerd te worden als toegevoegde waarde in hun individuele weg naar succes.
 

Vier vormen van intelligentie, LQ voor het lichaam, EQ voor het hart, SQ voor de geest en IQ voor het verstand. Wanneer u in staat bent ze te verbinden, dan is het geheel groter dan de som der delen, wat u uiteindelijk de hoogste vorm van passie, intelligentie en enthousiasme oplevert.

Ik kom nog met regelmaat mensen tegen die zeggen het met het bovenstaande niet eens te zijn, het zweverig te vinden of het soft te noemen.
Ik weet inmiddels beter, sterker nog, ik weet inmiddels waar mijn mentor haar succes aan ontleende.

Zij bezat de macht, alles wat er aan intelligentie in haar zat, te verbinden tot één, met als belangrijkste: VVVP.

VVVP
Visie. Gericht zijn op dat wat u wilt, dat wat u wenst in plaats van dat wat u vreest.
Voelen. Het goede gevoel, enthousiasme, zelfvertrouwen en vertrouwen in eigen kunnen.
Vertrouwen. Het onvoorwaardelijk vertrouwen dat wat u doet, u goed doet en met garantie de resultaten voortbrengt die u wenst.
Plezier. Er is nog nooit door iemand een topprestatie geleverd zonder dat hij plezier had in wat hij deed.

En voor wat betreft de beleving dat het zweverig is, kan het u wat schelen om zweverig succesvol te zijn of nuchter een harde werker voor weinig?

Tip
Neem van mij aan dat het er in geen enkele situatie om gaat of u het er mee eens bent of niet, of dat u het wel iets vind of niet, maar dat het veel efficiënter is te leren denken in de volgende terminologie:
Werkt dit voor mij of werkt dit niet voor mij?!

Hans Oelen
Palaver

Hans Oelen

Hans  Oelen
Hans Oelen is oprichter, trainer en succescoach van Palaver-trainingen. Op de gebieden leiderschap, sales en dienstverlening, heeft hij vele mensen en bedrijven geholpen het beste uit zichzelf te halen en hun dromen te realiseren. Als auteur geniet hij bekendheid door zijn boeken ‘Zijn…wat je wilt worden’ en ‘Het nieuwe verkopen’ .
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Vertrouwen
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,2
(14 stemmen)
Reacties

ginogerard

Dit kadert heel goed samen met de wet van de atraktie, Law of atraction.
Visualiseer wat u wilt bereiken, wees dankbaar voor wat u reds hebt bereikt , vertrouw in uw kunnen en ga zonder vrees vor falen naar uw klant toe.Ons onderbewustzijn maakt geen onderscheid tussen realiteit en wat we ons voorstellen, maar is de kracht die ervoor zorgt dat ons bewust denken en handelen samenvalt met ons onderbewustzijn.Op die manier onze uitstraling en charisma veranderend tot een die succes aantrekt.
Indien we in ons onbewust denken reeds succes hebben geboekt en ook onze verkoop reeds succesvol hebben afgesloten zal ons onderbewustzijn er alles aan doen zodat we dit ook in het werkelijke leven gerealiseerd krijgen.
Wanneer onze concentratie naar succes uitgaat zijn we creatief in ons handelen en denken en zenden we onbewust signalen uit naar de klant van succes.
En wie wil niet succesvol zijn in zijn leven of zaak?
Succesvolle mensen zie je meestal samen met ander succesvolle mensen, omdat hun focus op hetzelfde is gericht.net zoals je veel negatief gezinde mensen, klagers enzo , samen ziet komen om es lekker samen te klagen over hoe slecht alles gaaat.
En raad eens wat ze later verkrijgen?...goed geraden
je bekomt waar je je focus op richt.

René Knecht |  http://www.ICT-Connecting.com

heb ik van Covey "De 8e eigenschap": p120)

Ethos==>Pathos==>Logos: volgorde is belangrijk
Je kunt maar begrip vragen (overtuigen, logos, IQ) als er vertrouwen is en de klant zich begrepen voelt (empathy, EQ). Vertrouwen krijg je door betrouwbaarheid (ethos, leven volgens principes,integriteit, SQ):

Integriteit stelt je ook in staat werkelijk te luisteren, zonder achterdocht of verborgen agenda’s.

mvg, René

yu

John den Ridder

Leuk artikel, het begint uitdagend met de vraag 'Wat deed mijn mentor beter?'. Zoals je schrijft is het antwoord is inderdaad een beetje zweverig.

De woorden 'macht' en 'verbinden' duiden op een uitvoerend vermogen, het XQ. Je kunt alle genoemde vermogens (IQ, LQ, EQ, SQ...) bezitten echter je zult ze moeten 'blenden' en toepassen om succesvol te kunnen verkopen. Ik zou het interessant vinden om een artikel met 'best sales practice' van je mentor lezen om te zien hoe zij haar vermogens succesvol toepast.

(XQ execution quotient, zie Let's get real; Khalsa & Illig).


/John.

Dank je wel voor je toevoeging John.
Het door jou gewenste artikel met 'best sales practice' van mijn mentor zou ik heel graag willen schrijven, maar het zal er helaas niet van komen. De periode waarover ik spreek is al zo'n 25 jaar geleden, de beste mevrouw is voor mij volledig uit beeld en waarschijnlijk allang van haar pensioen aan het genieten.
Fijne dag

Hans

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel