Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Psychologie van de verkoper

“Voor Steffan is iederéén een potentiële klant” (Marianne van de Water)
Last van kortsluiting bij het schrijven van offertes? (Natasja Hoogenboom)
Situationeel leiding geven in de Verkoop (Richard van Houten)
Oprechte interesse tonen; moeite doen loont (Jos Burgers)
Nieuwe Klanten, hoe dan? (Marianne van de Water)
Laat zien dat u ongewapend bent (Jos Burgers)
Veelgemaakte schrijffouten in offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe wordt u een onnatuurlijk goede verkoper? (Jan-Willem Seip)
7 strategieën tegen manipulatie (Richard van Houten)
Hoe top performers excelleren onder druk (Jorg Hartog)
Jouw klant als intermediair (Herman Meijer)
Attitude of gratitude (Jos Burgers)
Pas op voor code 3 klanten (André Hagelen)
Turkse koffie (Richard van Houten)
Spreek dezelfde "sales" taal (André Hagelen)
Succesvolle offertes schrijven in minder tijd (Natasja Hoogenboom)
Overtuigen aan de telefoon - de 5 beste tips! (Marianne van de Water)
Je komt elkaar altijd weer tegen (Jos Burgers)
Stairway to Heaven (Jorg Hartog)
Hoe breng je een prijsverhoging? (André Hagelen)
Zo draagt tenderdesign bij aan de gunning (Natasja Hoogenboom)
De struisvogelpolitiek die wel werkt (Jos Burgers)
Ieder telefoontje is winst! (Marianne van de Water)
Gespreksstrategie - een belangrijke discipline in Sales (André Hagelen)
De klant is een VIP en de accountmanager is verantwoordelijk (Herman Meijer)
Vaker op je tong bijten om een betere verkoper te worden (Jos Burgers)
Prospectgesprekken: kwantiteit v. kwaliteit (Richard van Houten)
Discussies met klanten wint u zelden (Jos Burgers)
Code rood, geel of groen? (Herman Meijer)
Samenwerken is de sleutel (Rene Knecht)
Alweer dezelfde klant bellen?! (Marianne van de Water)
Anti-Marketing: ga op zoek naar creators! (Rene Knecht)
Klanten zijn lui (Rene Knecht)
Waarom voorsorteren in je telefoongesprek handig is (Marianne van de Water)
Wat FD Gazellen-winnaars goed doen in sales (André Hagelen)
Wat als je prospect met een blinde vlek zit? (Rene Knecht)
Contact met je klant? Bellen! (Marianne van de Water)
Demotiverende valkuilen voor salesmanagers (Jan-Willem Seip)
Wat u nog niet wist over luisteren (Jos Burgers)
Vertrouwen winnen in 5 stappen (Jorg Hartog)
'Even een klant binnen roeien' (Marianne van de Water)
Hoeveel krediet verliest ú in uw gesprekken? (Jos Burgers)
Inzicht verkopen: verander de taal van je oplossing (Rene Knecht)
Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
Vrienden die u nog niet kent (Jos Burgers)
Voorkom gezichtsverlies in een salesgesprek (Jorg Hartog)
De do’s en don’ts van complimenten maken (Jos Burgers)
De kracht van de herhaling! (Marianne van de Water)
Regel 1 van succes: win vertrouwen (Richard van Houten)
Jouw klant wil spanning in de relatie (Rene Knecht)
Mindful verkopen (Harro Willemsen)
‘Belazeren is hier erg eenvoudig’ (Jos Burgers)
Acquisitie is leuk! (Marianne van de Water)
From Call to Close (Jorg Hartog)
Contact maken met het veranderbrein (Rene Knecht)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! (Jorg Hartog)
Asynchrone communicatie: wat je kan leren van Tinder (Rene Knecht)
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden (Jorg Hartog)
Hoe krijg je de aandacht van de CEO? (Richard van Houten)
IMPACT van de EERSTE indruk! (Herman Meijer)
Enthousiasme, geloof en uitstraling (Herman Meijer)
De Kunst van Begrip Tonen (Jos Burgers)
Van Klik naar Conflict? (Rene Knecht)
In 6 stappen meer reactie op je mail (Jorg Hartog)
Beslist uw klant optiegericht of met een procedure? (Rene Knecht)
5 vrolijke vakantie voorbeelden voor zomerse acquisitie (Marianne van de Water)
De vele wegen naar nieuwe orders (Herman Meijer)
Hoe onzekerheid je sales kan boosten (Rene Knecht)
De haat-liefde verhouding tussen ondernemen en sales (André Hagelen)
Finance: Feiten en Fabels (Marianne van de Water)
6 grote denkfouten en hun tegengif (Harro Willemsen)
De kracht van deadlines (André Hagelen)
De krachtigste afsluittechniek die er bestaat (Rene Knecht)
Een compliment is nog geen waardering (Jos Burgers)
Hoe kom je voorbij de secretaresse (Marianne van de Water)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
Overwinnaars zijn… verliezers die nooit opgeven (Herman Meijer)
Thuiswerken? Tips van een admiraal (André Hagelen)
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! (Marcel Hoefman)
Weet waarom klanten van u kopen (David Bloch)
Hoe zit of staat u als u belt? (Victor Bonke)
Wat doe jij om jezelf in deze Coronatijd te motiveren? (Hans-Wouter van Dam)
Je introductie is goud waard (André Hagelen)
Praktische tips voor omgaan met irritante betweters (Michel Hoetmer)
'Yves Gijrath verliest Badr Hari' (Richard van Houten)
‘Ik ben nou eenmaal geen Hunter’ (Toine Simons)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Anchoring - de juiste stemming creëren bij uw prospect (Rene Knecht)
Verkopen gaat niet over gunnen, maar over regie voeren (Toine Simons)
Verliest u opdrachten? Let op uw houding! (David Bloch)
De duivelse details maken de topverkoper (Richard van Houten)
Telling én selling (Marcel Hoefman)
Ga werk doen dat niet als werk voelt! (Jos Burgers)
Deze 10 communicatieskills helpen u naar de sales top (Harro Willemsen)
Verkopen aan andere generaties (Richard van Houten)
Pak kansen met wat mis gaat (Toine Simons)
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen (Marcel Hoefman)
Intuïtie: kenmerk van leiders en topverkopers (David Bloch)
Succesvol omgaan met onvriendelijke prospects (Richard van Houten)
Bent u verkoper of toneelspeler? (Michel Hoetmer)
Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties (David Bloch)
Een leugentje om de deur te openen, dat moet toch kunnen? (Michel Hoetmer)
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates (Toine Simons)
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan (Marcel Hoefman)
In herhaling vallen is een prima idee (Michel Hoetmer)
Vindt de prospect uw aanbod nu écht te hoog geprijsd? (Richard van Houten)
Gezonde v. ongezonde winst (Jos Burgers)
Zo schrijft u de winnende tekst voor een aanbesteding (Natasja Hoogenboom)
De ‘Big 5’ van charmeren (Richard van Houten)
De Elevator Pitch (Klantencontact)
Zijn risicoanalyses hoofdpijndossiers? (Natasja Hoogenboom)
Vijf tips om vertrouwen te winnen (Marcel Hoefman)
Geef uw klant de ruimte (David Bloch)
Waar gaat uw offerte eigenlijk over? (Roelf Houwing)
Bent u gelukkig in uw baan als verkoper? (Rene Knecht)
Ja maar, ik ben toch aardig!? (Jan-Willem Seip)
Waarom vragen stellen vaak niet werkt (Peter Stinckens)
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes (André Hagelen)
Tijd maken voor acquisitie: hoe doet u dat? (Victor Bonke)
Vijf slimme onderhandelingstechnieken
Pleidooi voor uzelf zijn (Jos Burgers)
Weg met het USP! Leve het ISP! (Jan-Willem Seip)
Beslis! Kies uw klant (André Hagelen)
10 vragen aan... Erwin Lenting, Commercieel Manager (Rob Snoeijen)
20 ideeën voor nieuwe klanten (Richard van Houten)
Opgeven? Ik nooit! (Peter Stinckens)
De ‘V’ in Verkopen (Edwin Scheperman)
7 inkoperstactieken die u móet kennen (Walter Spruyt)
Manipulatie: goed en fout (Richard van Houten)
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? (Peter Stinckens)
Zo maken verkopers een onprofessionele indruk (Michel Hoetmer)
Vier ingrediënten voor het ideale klantencontact (Peter Stinckens)
Meer opdrachten scoren uit offertes (Natasja Hoogenboom)
Hoe stelt u de kampioensvraag? (Harro Willemsen)
Transformationeel verkopen (Richard van Houten)
Voorkom dat uw acquisitiegesprek eindigt in een kramp (Harro Willemsen)
Hoe zegt u "nee" tegen wensen van uw klant? (David Bloch)
Activeer uw ingebouwde leugendetector (Rene Knecht)
Presentatietechniek die werkt als u geen podiumbeest bent (Rene Knecht)
Wat de klant wil horen of wat u wilt vertellen? (Roelf Houwing)
Overtuigen met uw managementsamenvatting (Roelf Houwing)
Intuïtie in Verkoop – verborgen signalen (Rene Knecht)
Dien uzelf pijnprikkels toe (Richard van Houten)
De beste 5 tips uit de Sales Psychologie (Richard van Houten)
De White paper en de Wet v/d 7 contactmomenten (Richard van Houten)
Hoe goed luistert u? (David Bloch)
Bedankt! De grote kracht van een klein woord (David Bloch)
Zijn verkopers te goed van vertrouwen? (Rene Knecht)
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil (David Bloch)
Wilt u verkopen met meer energie? (Richard van Houten)
Koude acquisitie en de brief vooraf (Victor Bonke)
Praat niet over uw kwaliteiten, laat ze zien (David Bloch)
Een gouden tip voor sales managers (Peter Stinckens)
Gedachteloos verkopen is destructief (Richard van Houten)
Doorbreek dit proces en u gaat meer verkopen (Hans Oelen)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Beleefdheid: ouderwets of onontbeerlijk? (David Bloch)
Geloof of kennis: wat brengt u verder? (Peter Stinckens)
Hoe kunt u uw onderhandelingsvaardigheden verscherpen? (David Bloch)
Vertrouwen Verkopen: omgaan met woordbreuk en bedrog (Rene Knecht)
Klantloyaliteit: een must! (André Hagelen)
Hoe kunt u met intuïtie het verkoopproces versnellen? (Rene Knecht)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Ruis tijdens communicatie, 1: storing van buiten (David Bloch)
Een prijsdrukverlagend middel (Jos Burgers)
De extase: deal-maker of deal-breaker? (Rene Knecht)
De kracht van de ontwapenende blunder (Richard van Houten)
De kunst van het uitnodigen (David Bloch)
Ook als het goed gaat kan het beter (André Hagelen)
De standaardpresentatie: niet doen! (David Bloch)
Communiceren voorbij de klakkeloosheid (David Bloch)
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel (André Hagelen)
Drie boodschappen die uw klant moet horen (Peter Stinckens)
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? (André Hagelen)
Multi-tasken werkt niet (Peter Stinckens)
Vier sleutelelementen voor succes (Peter Stinckens)
Authenticiteit bij koude acquisitie: hoe blijft u zichzelf? (Victor Bonke)
Ruis tijdens communicatie, 2: storing van binnen (David Bloch)
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde (David Bloch)
Wat heb ik eraan? (Victor Bonke)
Hoe obers en verkopers meer kunnen verdienen (Peter Stinckens)
De sleutel tot kwaliteit: FiTiR (Vladan Soldat)
Presenteren met overtuiging - 18 gouden regels! (David Bloch)
Een tevreden klant is niet meteen een loyale klant (Peter Stinckens)
Wat is uw missie? (Peter Stinckens)
Hoe verhoog ik mijn saleseffectiviteit? (Alexander Loudon)
De kracht van complimenten (Harro Willemsen)
De angst om te kopen (Tips & Advies Verkoop)
Belemmerende emoties in de verkoop (Marvin Sutherland)
Wat heeft geduld met verkoop te maken? (Hans Oelen)
Onderhandeling, kunst en kunde (David Bloch)
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? (Hans Oelen)
10 Bliksemtips (Redactie Verkopersonline.nl)
Tips om uw commerciële tijd optimaal te benutten (Vladan Soldat)
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging (David Bloch)
Hoe reageert u op geïrriteerde klanten? (Richard van Houten)
Aannames leiden tot misverstanden (Tips & Advies Verkoop)
De kracht van persoonlijk contact (I) (David Bloch)
Succes in de verkoop is afhankelijk van uw mindset (Hans Oelen)
Hoe houdt u de aandacht van uw klant vast? (Ivo Ouwerkerk)
6 praktische en effectieve communicatietips (David Bloch)
Bel-fit worden! (Richard van Houten)
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust (Richard van Houten)
Charisma in de verkoop (Harro Willemsen)
IQ-technieken voor het verkopen aan zwartkijkers (Richard van Houten)
'Praat u maar, ik luister wel' (Tips & Advies Verkoop)
Communiceren met meer succes (David Bloch)
Spreken is maar zilver (Jos Burgers)
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! (Hans Oelen)
Gebarentaal verklaard (Tips & Advies Verkoop)
Hoe u uzelf verkoopt (David Bloch)
Resultaat vanuit wat u denkt en voelt (Hans Oelen)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Maak het uzelf gemakkelijk (Peter Stinckens)
Uw klanten zijn bang... (Redactie Verkopersonline.nl)
Beslissingen nemen … of: laten ontstaan? (David Bloch)
Misser: te weinig aandacht voor de klant (Michel Hoetmer)
Hoe overtuigt u de ander? (David Bloch)
Over-enthousiast verkopen (Tips & Advies Verkoop)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Net iets meer en persoonlijker aandacht voor uw klant (Peter Stinckens)
Verrassende manieren om uw verkopers te motiveren (Hans Oelen)
Werkt het of werkt het niet? (Hans Oelen)
Leer van uw fouten in de verkoop (Peter Stinckens)
U bent wat u zegt, als u zegt wat u denkt (Hans Oelen)
Breng leven in uw geschreven teksten! (David Bloch)
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang (Arthur Sevenstern)
De meest overtuigende verkoopactie (Peter Stinckens)
5 Valkuilen in communicatie (Danielle de Jonge)
Verkoop de afspraak (Victor Bonke)
Laat uw voicemail voor u werken (Danielle de Jonge)
Gelóóft de klant wat u vertelt? (David Bloch)
10 redenen om de ‘bijna-klant’ te laten lopen (Richard van Houten)
Klachten, irritaties en rode kaarten (Herman Meijer)
Nachtmerrie: de klant die zich verveelt bij ons (Redactie Verkopersonline.nl)
Bouwen aan zelfvertrouwen (Hans Oelen)
De Pan-American-smile (Richard van Houten)
De kracht van persoonlijk contact (II) (David Bloch)
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? (Michel Hoetmer)
Breng uw enthousiasme over op de klant (Redactie Verkopersonline.nl)
Verbeter uw verkoopactiviteit (Richard van Houten)
Tien klassieke fouten die u onnodig onderuit halen (Redactie Verkopersonline.nl)
Wat een leuke kinderen! (Enno van Kersen)
Succes in eigen hand (Hans Oelen)
Perceptie, bron van motivatie (Hans Oelen)
Verkopen is het wegnemen van onzekerheid (Michel Hoetmer)
Wat bent u waard voor uw bedrijf? (Michel Hoetmer)
Authentieke verkopers; wat zijn dat? (Tips & Advies Verkoop)
Hoe maakt u een goed verkoopplan? (Harrie van Heck)
'Klikken’ kun je leren (Richard van Houten)

Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties

Als verkoper maakt u de nodige kilometers. U heeft uw eigen rijstijl. Wist u dat die veel zegt over hoe u presenteert? Lees mee en ontdek wat u van uzelf kunt leren.

Wat uw weggedrag zegt over uw presentaties

Zegt uw weggedrag iets over uw manier van presenteren? Zeker wel! En wanneer u daar eens van dichtbij naar kijkt, valt er veel te leren. Lees hier een aantal veelvoorkomende gedragingen op een rij. Doe er uw voordeel mee, zowel op de weg als in uw vak.

Stationair draaien of een vliegende start?

U komt voor de groep en begint met "Goedemorgen, allemaal. Wat fijn dat jullie er zijn. Ik ben blij..." en u gaat door met deze loze kreten en clichés.

Of gaat u soms zo van start...

Er zijn sprekers die van meet af aan links en rechts springen, rennen, huppelen met papieren en de afstandsbediening voor de beamer in hun handen. Ze hebben geen moment te verliezen en spuwen een woordenstroom de lucht in zonder echt contact met de luisteraars.

Hoe dan wel? Wat dacht u hiervan…

TIP
Rustig op gang komen, met aandacht voor andere weggebruikers.

Zo begint u zónder clichés, met stilte en rustig rondkijkend (een non-verbale groet), en meteen met de luisteraars en het doel van de bijeenkomst: "Jullie kampen met een leveringsprobleem als gevolg van een logistiek knelpunt. In deze korte uiteenzetting krijgen jullie inzicht in de nodige scenario's om deze hapering te verhelpen."

Lekke band onderweg

Bent u een van de olijke verkopers die nooit om een grapje verlegen zit? Tijdens uw presentatie is het tappen van een mop dus onontbeerlijk. De stille reactie van "Hè? Waar gáát dit over?" of ergernis over misplaatste humor is even ongemakkelijk als een lekke band of andere pech onderweg.

Geen geldig rijbewijs

Het komt voor dat een spreker dénkt dat hij goed voor de dag komt, maar in werkelijkheid de nodige training mist in spreekvaardigheid en de dynamiek van interactief presenteren. Het feit dat een verkoper 'goed' verkoopt, wil niet meteen zeggen dat hij ook goed presenteert in groepsverband.

Bumperkleven...

... komt vaak voor onder degenen die haast hebben om van de ene afspraak naar de andere te komen. Dit rijgedrag is onprettig voor de chauffeur ervoor en ook riskant. Zo ook een presentatie 'in de vijfde versnelling', als het afvuren van een machinegeweer. Dat garandeert het verliezen van een significant percentage van de luisteraars.
Rijden met voldoende afstand tussen de auto's is te vergelijken met het inlassen van de nodige stiltes. Die rustpauzes geven de luisteraars de gelegenheid u bij te benen.

Van rijbaan wisselen zonder richting aan te geven
Uiteraard doet ú dat nooit, maar het verschijnsel zal u zeker bekend zijn. Het equivalent komt in een presentatie voor wanneer de spreker opeens van onderwerp verandert en/of te snel doorgaat in zijn gedachtegang. De luisteraar raakt de draad kwijt en stelt zich (meestal onbewust) de vraag: "Waar gaat dit nou over?"

TIP Maak duidelijk waar u heen gaat.

Hoewel er velen zijn die halverwege een manoeuvre richting aangeven, is dat minder netjes en ook niet zo effectief als tijdig " voordat de manoeuvre begint " duidelijk maken wat u gaat doen. Zo ook is het zaak om tijdens de presentatie stil te staan bij waar u bént in uw verhaal, uw punten op te sommen en die opsomming te gebruiken als opstapje naar het volgende kernpunt.

Zeg wat u te vertellen heeft, zeg ook wat u heeft verteld en vertel wat u vervolgens gaat vertellen.


File rijden
Hoewel het lijkt dat dit verschijnsel steeds vaker voorkomt op de weg, is het tijdens uw presentatie zeker te vermijden. Het trucje is eenvoudig: u gebruikt korte stiltes na uw zinnen, zónder ze aan elkaar te rijgen met 'en... en... en...'.

Door rood rijden...
... is zeker te voorkomen door uw scherpe oplettendheid en voorbereiding: u rijdt met uw oog gericht op de verkeerssituatie zoveel honderd meter verderop. Terwijl u presenteert, houdt u dus de tijd in de gaten. Een klokje op een alleen voor u zichtbare plek. (Nooit naar uw horloge kijken!) Het aantal slides kan uw verhaal danig laten uitlopen; houd u daarom aan de regel van 'zo min mogelijke visuele ondersteuning'. Immers, u presenteert! Daarbij gaat het er níet om wat u projecteert.

Navigatiesysteem
Als u zo'n systeem in uw auto heeft, dan heeft u waarschijnlijk inmiddels al geleerd: vertrouw nooit klakkeloos op het navigatiesysteem! U moet aandacht geven aan het actuele verkeer en de actuele route. Hetzelfde gevaar loopt u met het gebruik van talloze slides, die u projecteert als leidraad van uw presentatie. Dit soort presentaties is gedoemd tot mislukking.

TIP Een juiste training leert u de kernboodschap van uw verhaal als rode draad te gebruiken, zodat u flexibel blijft in uw presentatie.

Claxon gebruiken
Hoewel sommige weggebruikers de claxon te pas en te onpas gebruiken om hun irritatie te uiten, is dit hulpmiddel, indien juist gebruikt, een perfecte manier om te waarschuwen of de aandacht te trekken op het gewenste moment.
Hetzelfde effect kunt u tijdens een presentatie bereiken met uw stemgebruik. Continu hard en snel praten is even irritant als te zacht en te traag. Maar terwijl u uw stem moduleert �" afwisseling in volume, intonatie en snelheid �" kán het soms bijzonder effectief zijn om opeens heel hard en duidelijk iets belangrijks te zeggen. U krijgt opeens net iets meer aandacht en schept de ruimte om daarna zachter verder te gaan.

Defecte verlichting
Het lijkt alsof vandaag de dag, met leaseauto's en steeds minder onderhoudsbeurten, een toenemend percentage auto's met defecte verlichting rijdt. Uw 'defecte verlichting' tijdens een presentatie is merkbaar door het aantal stopuitdrukkingen en nietszeggende kreten dat u gebruikt: zeg maar, uh, um, c.q., het een en ander, geweldig... om maar enkele te noemen.

TIP Rustig ademen tijdens stiltes, stevig staan, oogcontact maken... dit zijn enkele van de manieren om úw 'defecte verlichting' te herstellen!

Op de automaat rijden
U rijdt op een voor u bekende weg en... zomaar ineens bent u bij uw bestemming. Uw aandacht was (grotendeels) elders...
Er zijn sprekers die maar één verhaal hebben. Het is glad, geoefend, met dezelfde kwinkslagen. En als u zo'n spreker één keer heeft meegemaakt, dan hoeft het niet meer. Dat is dan een spreker die 'op de automaat presenteert'. Maar een presentatie dient sprankelend, interactief en motiverend te zijn, alsof u hem de allereerste keer houdt. Wat in zekere zin steeds weer waar is: voor het eerst op deze dag, op dit tijdstip, op deze plek, voor deze groep luisteraars.

Op weg naar uw nieuwe rijstijl?
Net zoals u bewuster kunt worden van 'beter' autorijden en bijvoorbeeld defensiever rijden, zo ook kunt u uw presentatievaardigheden aanscherpen. Door dat te doen, presenteert u uiteindelijk met meer plezier én... meer effect!

David Bloch

David  Bloch
In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach en therapeut. Hij entertraint en schrijft met passie, en weet anderen te kietelen op plekken waar ze amper weet van hadden, om ze te ondersteunen in hun ontwikkeling, groei en succes. Perfect Presentation
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Presenteren, Communicatie, Aandacht
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,2
(26 stemmen)
Reacties

Johan Lentjes |  http://www.fitland.nl

Een fantastische manier van het visueel maken van ons gedrag tijdens het presenteren.

Dank je, Johan, voor je enthousiaste reactie op mijn artikel!
Ik hoop van harte dat de tips en inzichten JOU ondersteunen in jouw presentaties... om meer leden te werven voor Fitland? {big smile}

Valerie Reijenga

Doet mij inspiratie op om unieke content te schrijven ;) Thanks

Wat een fijne opmerking, Valerie - dank je!
Ja, creatief, origineel schrijven - daar houd ik van!

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel