Alle artikelen over Netwerken

Zes manieren om uw netwerktijd beter te besteden Netwerken - 8,9 (31 stemmen) - 1 reacties Het bezoeken van netwerkevents levert meestal weinig resultaat op. Hoe kunt u uw tijd commercieel beter besteden?
Lees verder..
Helpt netwerken u bij de verkoop? Netwerken - 7,2 (25 stemmen) - 4 reacties Als verkoper wordt u betaald om afgewezen te worden. Veel verkopers zoeken daarbij hun heil in netwerkbijeenkomsten. Bezint! Voor u begint!
Lees verder..
LinkedIn bedrijfspagina optimaal inzetten LinkedIn - 8,3 (3 stemmen) - 2 reacties De bedrijfspagina op LinkedIn kan verkopers goed van dienst zijn. Verbreed uw LinkedIn kennis en ontdek hoe de company-page u nieuwe prospects op kan leveren.
Lees verder..
Social Selling als internet dating?! Koude Acquisitie - 9,0 (41 stemmen) - 1 reacties Wie druk is op sociale media maar de interactie vergeet doet niets anders dan ouderwetse marketingpromotie. Lees hoe u social media kunt gebruiken zodat u er ook echt iets aan heeft.
Lees verder..
Acquisitie met LinkedIn: makkelijker kunnen we het niet maken Koude Acquisitie - 6,6 (30 stemmen) - 5 reacties LinkedIn geeft u inzicht in het netwerk van uw netwerk. Met name uw tweedelijns contacten zijn daarbij van groot belang. Maar hoe kunt u die nu benutten voor acquisitie?
Lees verder..
Focus bij goede klanten op de beslissers Koude Acquisitie - 8,3 (14 stemmen) - 1 reacties Nadat u heeft vastgesteld of u met een potentieel goede klant te maken heeft komt de vraag: Waar zitten de beslissers? Om ze te vinden moet u leren het gedrag van beslissers te herkennen.
Lees verder..
Men is u zo weer vergeten Netwerken - 7,9 (76 stemmen) - 17 reacties Onlangs was ik weer eens op zo'n netwerkbijeenkomst. Ik ontmoette daar veel aardige mensen. De kans dat ik ooit nog eens aan hen zal denken is echter vrijwel nihil. En dat ligt niet aan mij.
Lees verder..
Onderscheidend gebruik van LinkedIn – Deel 2: De Aanbeveling LinkedIn - 5,3 (18 stemmen) - 8 reacties Een van de beste manieren om iemand in uw netwerk te waarderen is ongevraagd lovende woorden over hem of haar te schrijven. Maar een gebrek aan eigenheid kan averechts werken. Maak ook hier het verschil met uw originaliteit.
Lees verder..
Onderscheidend gebruik van LinkedIn - Deel 1: De Uitnodiging LinkedIn - 5,6 (33 stemmen) - 20 reacties Accepteert u zomaar alle LinkedIn-uitnodigingen? Stuurt u zomaar uitnodigingen aan onbekenden, ‘gewoon’ om uw netwerk te vergroten? Op beide vragen is het juiste antwoord uiteraard: “Nee.” Maak ook hier het verschil met uw originaliteit.
Lees verder..
Hoe je doelen sneller bereikt door je netwerk in te schakelen? Netwerken - 8,3 (19 stemmen) - 1 reacties Zoals je vaak kan lezen is het belangrijk om doelen te stellen, deze SMART te maken, visualisaties te gebruiken om deze helderer te maken, deze écht te voelen en je doelen op te schrijven. Maar...
Lees verder..
Contact leggen na een netwerkbijeenkomst Netwerken - 7,6 (16 stemmen) - 5 reacties U bent op een netwerkbijeenkomst, hebt een gezellige avond en ontmoet interessante mensen. En dan...
Lees verder..
Hoe heet u ook alweer? Netwerken - 6,7 (11 stemmen) Namen vergeten, het wordt net zoveel gedaan als vervelend gevonden. Wie wel namen onthoudt voorkomt vervelende situaties en heeft kans extra op te vallen. Vier tips voor het ontwikkelen van uw namengeheugen.
Lees verder..
De kracht van een ansichtkaart Relatiemanagement - 7,2 (5 stemmen) - 1 reacties Kleine moeite, groot plezier – kent u hem nog? Hoe de handgeschreven kaart juist nu in dit digitale tijdperk een belangrijke rol kan spelen bij relatiebeheer.
Lees verder..
Met wie heb ik gesproken? Netwerken - 7,1 (25 stemmen) - 1 reacties Stelt u zich tijdens netwerkbijeenkomsten aan veel mensen voor? Hoe kunt u er dan voor kunnen zor­gen dat uw naam ook goed onthouden wordt?
Lees verder..
Benut de deelnemerslijst van een netwerkbijeenkomst Netwerken - 8,5 (2 stemmen) - 3 reacties Als u uw netwerkactiviteiten nog succesvoller wil maken, doet u er verstandig aan om de deelnemerslijsten altijd door te lezen. De voordelen op een rij.
Lees verder..
Loyaliteitsmythes: uw klant als wandelend reclamebord? Loyaliteit - 6,3 (7 stemmen) - 12 reacties Het is een aantrekkelijk idee, maak fans van uw klanten. Deze schare fans maakt gratis reclame voor uw bedrijf. U hangt lekker achterover in uw luie stoel. De gebraden hanen vliegen uw mond binnen.
Lees verder..
Succes in eigen hand Relatiemanagement - 7,9 (22 stemmen) - 3 reacties De eerste noodzakelijke stap naar sales succes is 'Weten wat je wilt'. De tweede is: 'Weten waarom je wilt wat je wilt.' De derde stap is: Jezelf voor 100% 'focussen'.
Lees verder..
Het verschil tussen verkopen en netwerken Netwerken - 8,2 (51 stemmen) - 7 reacties Netwerken heeft vaak een negatieve bijklank. Dit komt door het feit dat veel verkopers netwerken misbruiken om te verkopen. Bij netwerken is dit dus duidelijk niet het doel.
Lees verder..
Vreemden vervelen: populair tijdverdrijf onder verkopers! Netwerken - 7,5 (8 stemmen) - 3 reacties Ken je de uitspraak: Het maakt niet uit wie je bént maar wie je ként? Vast wel en er zit veel waars in deze wijsheid. Relevanter echter dan wie jíj kent, is hoeveel mensen jou kennen.
Lees verder..
Het IS een kleine wereld: de 6 degrees of proximity Netwerken - 7,6 (24 stemmen) - 10 reacties Iedereen in de wereld is via 6 stappen met elkaar verbonden. Wanneer u op de juiste manier de mensen in uw netwerk mobiliseert levert dat dus een schat aan contactmogelijkheden op. Hoe gaat u dat doen?
Lees verder..
Waar zitten de bronnen van doorverwijzingen naar nieuwe klanten? Referenties - 8,2 (10 stemmen) - 5 reacties
Tien tips om het netwerken te saboteren... Netwerken - 5,7 (6 stemmen) - 3 reacties
Gaat u wel of niet naar die borrel? Netwerken - 7,4 (18 stemmen) - 3 reacties
Een strategie voor online netwerken in 10 tips Netwerken - 8,1 (18 stemmen)
Herken de netwerker Netwerken - 8,2 (50 stemmen)
Hoe kom ik via via aan contacten? Netwerken - 7,5 (6 stemmen)
Networking Tips from NY Netwerken - 9,5 (4 stemmen) - 1 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Willem  Verbeke

Willem Verbeke

Willem Verbeke is Emeritus Professor aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. Hij studeerde wijsb.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..